Oletko ollut babyshowerissa eli vauvakutsuilla?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä kokemuksia vauvakutsuista joko päätähtenä tai vieraana? Millaisilla kutsuilla olette olleet? Täällä myös meidän babyshowerartikkeli: https://www.vau.fi/vauva/vauvan-hoito/vauvakutsuilla-juhlitaan-elamaa/

Itse olen ollut yhden ystäväni vauvakutsuilla. Lahjaksi oli hankittu yhteisesti vauvalle vaatesetti kylmälle ilmalle (suht arvokas, mutta kun oli useampi osallistuja ei yhdelle tullut isoakaan summaa). Kutsuilla oli kirjanen, johon osallistujat sai laittaa veikkauksia sukupuolesta, nimestä, vauvan syntymämitoista ja vinkkejä vanhemmille. Lisäksi ohjelmassa oli vauva-aiheinen tietovisa ja toki niin makeaa kuin suolaistakin hyvää syötävää. Oli oikein mukavat kutsut. :)
 
Olen ollut, ei ole mun juttu. Hyökättiin tulevan äidin kotiin yllätyksenä, siellä hän sitten otti vieraat vastaan tukka rasvaisena kotiasussa. Meidän piti arvailla kaikkea äidin mahan ympärystä myöten (tietysti se sitten mitattiin siellä) ja muut äidit kertoi kauhukokemuksia omista synnytyksistään.

Olisi kivempi käydä vaikka porukalla syömässä niin kauan kuin tuleva äiti saa syödä molemmin käsin ja jutella mukavia. Itse tein selväksi, että mitään jenkkitouhotus-babyshowereita mulle on turha pitää (ilonpilaaja). o_O
 
Olen ollut kerran, järjestin ne itse. Järjestin ne omaan kotiini, ja tein äidin ruokavalion mukaisesti syötävää, jota kaikki vieraat söivät. Näin ei äidin tarvinnut laittaa tikkua ristiin eikä huolehtia mistään, eikä hänen kotiin menty. Pientä ohjelmaa ja seurustelua ja lahjoja äidille ja vauvalle.
 
Olen ollut, oli hyvää ruokaa, vaippakakku, kantoliinan solmintaopastusta ja arvailuja syntymäpäivästä ja koosta. Sen verran ei ole minun juttu että kun ystäväni yrittivät minulle sellaiset salaa järjestää ja sopivat asiasta mieheni kanssa, mies ilmoitti että ei ehkä ole hyvä idea ja kertoi minulle asiasta. Hän kun tuntee minut. En siis tosiaan olisi halunnut yllätysjuhlia etenkin kun kaverini eivät kaikki tunne toisiaan, polttarit 15v sitten riitti vallan. Oli siis useampia sovittuja kahvitteluja eri kaveriporukoissa, mikä oli kyllä ihan kivaa.
 
Minut vietiin yllätyksenä pienellä porukalla valokuvaukseen ikuistamaan vauvamaha ja sen jälkeen syömään. :) Oli varsin mukava juttu. Mitään hirveää hössötystä en olisi jaksanut.
 
En oo ollu kyllä ikinä, jotenki on niin pienet piirit ettei vaan oo sattunu kohdalle :D Ja itellekään ei oo myöskään järjestetty, en oo kyllä yhtään sellanen ihminen että tykkäisin olla huomion keskipisteenä + inhoan kaikkia sellasia leikkejä :D
 
Yhdet baby showerit mulle on järkätty, ne oli yllätysjuhlat. :) :Heartred paljon herkkuja ja ihania ystäviä. Jotain pientä ohjelmaa oli. Sain ihania lahjoja, joita en osannut odottaa. Paras lahja oli lahjakortti perhekuvaukseen. :Heartred

Itse oon ollut järkkäämässä yksiä baby showereita + mukana kaksissa juhlissa.
 
Mun perhe järjesti Baby showerit mulle kun odotettiin esikoista. Mentiin siskon luo kylään ja oltiin siellä jollain lapsen synttäreillä. Seuraavana päivänämiehet läks sit kattoo jotain peliä ja me naiset jäätiin keskenään :happy: katsottiin vauvan vaatteita, maisteltiin vauvan ruokia ym. Pientä kivaa puuhastelua yhdessä. Oli kivaa :) sit järkättiin kaverille baby showerit kun odotti esikoistuplia. Pitkään ja hartaasti odotetut hoidoilla alkunsa saaneet vauvat :Heartred äiti tiesi siis ketä on tulossa kutsuille ja minä päivänä ja kellon aikanakin, mutta muu olikin sit yllätystä. Toiselle siskolle olin kans järkkäämässä showereita. Ja yhden kaverin showereilla olin käymässä. Siellä oli paljon kivoja leikkejä vauvaan liittyen ja sit lopuks illalla mentiin saunaan ja taidettiin tehdä joku kasvohoito tms. Tulevalle äidille. Varsin mukavia ja lepposia kokemuksia nää mun vauvajuhlat siis olleet :rolleyes: on toivotettu tervetulleeks uusi pieni ihmisen alku perhe/kaveriporukalla :)
 
En ole ikinä ollut eikä minulle ole järjestetty. Kieltämättä olisin halunnut edes jommankumman raskauden aikana kokea babyshowerit, mutta niin ei nyt ole käynyt :rolleyes: Olisi ihan metkaa kyllä olla järjestämässäkin.
 
Babyshowerit ei välttämättä olisi oma juttu (vierastan kaikenlaista hössötystä mun ympärillä), mutta yhden ystävän juhlissa olen ollut mukana. Ihan mukava kokemus, herkuteltiin ja juteltiin pienellä porukalla ja yksi kaveri oli tehnyt lapsiaiheisen tietovisan. Meillä muilla osallistujilla ei ollut lapsia, mutta tämän ystävän äiti oli juhlissa mukana ja jakoi parhaita lapsenhoitovinkkejään.
 
Esikoisen odotuksen aikana äitini ja yksi kavereistani järjestivät kivat, rennot vauvajuhlat.

Olen myös ollut yksissä kaverini vauvajuhlissa, mukava tunnelma oli niissäkin.
 
Olen ollut vieraana ja oli kiva tunnelma ja niin söpöjä lahjoja, että kateeksi kävi. Asiaan vaikutti se, että lapsi oli itselläkin toiveissa tuolloin...
 
En ole ollut. Ei kuulu omaan kaveripiiriin tuollainen ja itselle jos järkättäisiin niin todennäköisesti vaan ahdistuisin.
 
Takaisin
Top