Oletko jo miettinyt synnytystä? minkälaisen synnytyksen haluasitte?

Mulla on synnytystapa-arvion ultra vähän ennen joulua. Toivoisin myös, ettei sektioon joutuisi, mut jos siihen joudutaan, niin sitten se on niin. Mikä vain on siinä synnytyshetkellä vauvalle ja mulle parhaaksi. Aiemmat on syntyneet alateitse käynnistämättä.

Olet täysin oikeassa.
 
Esikoisen synnytys oli todella helppo, toivottavasti saan samanlaisen:thumleftMitään kivunlievitystä en ehtinyt silloin saamaan, en aio siis ottaa nytkään -normaali nopea alatiesynnytys oli. Kunhan en sektioon joudu niin olen onnellinen:)

Olet onnekas tapaus.
 
Ei ole suuria toiveita ja ajatuksia ylipäätään synnytyksestä. Edelliset synnytykset olleet melko helppoja, esikoinen käynnistettiin ja synnytys kesti 11h, toisen synnytys alkoi spontaanisti ja synnytyksen kestoksi on merkitty 4,5h. Kivunlievitystä toivon tilanteen ja tarpeen mukaan, ja varmaan aika herkästi saa lähteä ainakin näytille sairaalaan, jos sama lyhenemisen kaava toistuu. Meillä on myös noin puolen tunnin matka sairaalalle. Tietysti mietityttää miten sitten onnistutaan järjestämään lastenhoito synnytyksen ajaksi, koska toisesta isovanhemmasta ei ole hoitamaan lapsia pidempään ja toinen asuu niin kaukana, sama sisaruksissa, ovat työssäkäviä ja kaikki enemmän tai vähemmän kaukana. Henkisesti ehkä vähän jo valmistaudun siihenkin että voin joutua synnyttämään yksin.
 
Mä oon miettiny synnytystä jo pitkään. Ei pelota tms. lähinnä vaan on "kiva" päästä taas synnyttämään. Tiedän, oon outo. :D Musta synnyttäminen vaan on jotenkin niin ihanaa, vaikka tietysti sattuu. Mut silleen luonnollista.

Eniten pohdin taas sitä et toivottavasti ehditään sairaalaan. Esikoisen synnytys kesti ekasta supistuksesta 8h, toisen vesistä ja supistuksista 5,5h ja kolmas supistuksien alusta 2,5h. Oli hilkulla ettei matkalle ois syntyny vaikka n. 20min päässä sairaalasta asutaan. Mies ei ehtiny ees mukaan synnytykseen ku oli vielä viemässä vanhempia lapsia hoitoon. Tällä kertaa tuskin ees viedään minnekään vaan meen taas yksin synnyttää ja mies hoitaa lapset sit.

Mut joo, sairaalaan kuitenkin haluan, vaikkei kivunlievityksille yms varmaan taaskaan ole tarvetta (kaikki edelliset tulleet ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä, liike, pystyasento ja suihku riittävät, jos ehtii). Viime synnytyksessä oli vähän reilummin vuotoa jälkeenpäin niin parempi senkin puolesta olla sairaalassa. Plus tietty se, et vauva voi hyvinkin todennäköisesti syntyä ennenaikaisesti, niin suunniteltu kotisynnytys ei onnistu. Edelliset syntyneet 38+4, 36+3 ja 36+3, eli tuskin menee ainakaan yliaikaiseksi. :wink

Toinen pohdittava asia on tietty se, et jos synnytys käynnistyy miehen ollessa töissä ja esikoisen koulussa, niin mitäs sitten? Ajelenko mä täältä sairaalalle lapset mukana vai mitä ihmettä, kun ei oikeesti voi jäädä odottelemaan yhtään. Toivottavasti käynnistyy illalla/viikonloppuna et mies ja kaikki lapset kotona. :)
 
Oluwatobi et sie oo outo. Mie kans ootaan synnytystä jo innolla. Just tuon takia et se on "kivaa". :)
 
Mä olen alkanut suostutella tota matkustajaa jos vaikka suostuis tulee pikkasen aikasemmin pihalle kun alunperin suunnitteli, alan olla ihan kypsä tähän touhuun jo :D
 
No olen harkinnut ottaa epiduraali puudutuksen niin kuin viimeksi. Ja saatan pyytä jotain muutakin kun on lantio niin kipeä kun minulta on leikattu häntäluu pois.

Toivon mahdollisiman vähän kipua.
 
Takaisin
Top