Oletko jo miettinyt synnytystä? minkälaisen synnytyksen haluasitte?

Vähän hermostuttaa miten mies ehtii töistä tulee jos tulee työpäivän aikana.. kuitenkin ajomatkaa tunti kotiin.. ja millä sitä ite pääsee sairaalaan.. ei varmaa kehtaa itse ajella niissä kivuissa.. itse synnytys ei niinkään jännitä ilokaasulla vedetty edelliset toivottavast menis tääkin.. ainoo pelko et synnytän matkalla tai koksin käytäville kun nyt remontin ajan joutuu kävelee koko sairaalan läpi synnärille :confused:
 
No mulla on ilmeisesti kakkostyypin diabetes tässä taustalla ja ruokavaliosta ei oo apua. Ja en tod osta ite peräruisketta ja käytä kotona jos alkaa muksu tulla, sillon en kerkee sairaalaan synnyttääb. Täyshoito peräruiskeen kanssa saa olla kun sinne menen synnyttää, jos ees kerkeen perille asti
 
Meidän kans pitää sopia tuttujen kanssa lastenhoidosta synnytyksen ajaksi, että mies pääsee mukaan synnytykseen. Sairaalaan on onneksi lyhyt matka, alle 10 min autolla. Saattaa olla vaan nopea lähtö kuten kakkosestakin oli. Toivoisin, että voisin tämänkin synnyttää alakautta, mutta saa nähdä.
 
Mie en oo ihan kauheasti miettinyt viel synnytystä. Mut en mitään suuria toiveita tai suunnitelmia meinaa edes tehdä. Se vähän on ruvennut kyl jännittää kun mies on reilun 30km päässä töissä. Tosin siellä suunnassa missä sairaala on. Et jos mies on töissä niin löytyy joku joka kattoo lapset ja et joku joka vie minut miehen työpaikan lähelle. Ja tietysti sitä kans jännitän et kerätään sairaalaan. Mie kun en oo kerennyt muissa synnytyksissä sairaalassa olee kuin reilun tunnin pisimmillään ennen kuin ovat syntyneet.
 
No mulla on ilmeisesti kakkostyypin diabetes tässä taustalla ja ruokavaliosta ei oo apua. Ja en tod osta ite peräruisketta ja käytä kotona jos alkaa muksu tulla, sillon en kerkee sairaalaan synnyttääb. Täyshoito peräruiskeen kanssa saa olla kun sinne menen synnyttää, jos ees kerkeen perille asti

https://www.diabetes.fi/diabetes/tyypin_2_diabetes

Ohjeet on samat. Minä itse olen huolissani kun diabetes aiheuttaa verisuonentukoksia, mikä aiheuttaa taas sydänkohtauksia aivovertulppia muita verisuonisairauksia. Minun riskini sairastua todella korkea kun isälläni on tämä sairaus ja tutkinut olen paljon sairautta.

Minä ajattelin varakeinoa ostaa varoiksi kaappiin peräruiskeen jos matkalla syntyy.
 
Mie en oo ihan kauheasti miettinyt viel synnytystä. Mut en mitään suuria toiveita tai suunnitelmia meinaa edes tehdä. Se vähän on ruvennut kyl jännittää kun mies on reilun 30km päässä töissä. Tosin siellä suunnassa missä sairaala on. Et jos mies on töissä niin löytyy joku joka kattoo lapset ja et joku joka vie minut miehen työpaikan lähelle. Ja tietysti sitä kans jännitän et kerätään sairaalaan. Mie kun en oo kerennyt muissa synnytyksissä sairaalassa olee kuin reilun tunnin pisimmillään ennen kuin ovat syntyneet.

Nyt on hyvä aika vielä järjestellä asioita vaikka mitään tietoo ei ole vielä koska tulee. Noi matkat tuntuu hurjilta.
 
Meiltä on reilu tunnin matka sairaalaan, saa nähdäsi mennäänkö omalla vai lanssilla vai miten kaikki menee :D en kauheesti oo sitä ressannut :D
 
96km kysille, matkalla isa mutta siellä ei oo ku ensiapu. Kajaani olisi lähempänä mutta GDM takia kysille mentävä. Kuha kerkeisin peräruiskeen ja epiduraalin saada nii olisin tyytyväinen

Miksei kaks käy vaikka GDM on? Onkos siihen joku erityinen syy, kun kyllä kai nyt kaksillakin hoidetaan GDM-synnyttäjiä... En ainakaan usko että kaikki ne ulkoistettaisi, kun kumminkin markkinoivat synnäriä ja haluavat ulkopuolelta synnyttäjiä.

Itse en synnytystä sen kummemmin ole ajatellut, en esikoisenkaan kohdalla juuri miettinyt. Nyt vain eniten mietityttää että irtoaako istukka tällä kertaa ilman nukutusta. Mutta siihen kun ei oikein itse voi vaikuttaa niin ei paljon auta etukäteen murehtia.
 
Meiltä on sairaalaan n. 3 km ja mies on siellä töissä. :D Viimeksi oli n. 10 km, ei ollut lyhyestä matkasta viimeksikään hyötyä, päin vastoin, lähettivät tutkimatta kotiin kun asuin niin lähellä. Menin kolmen tunnin päästä takaisin ja 9, 5 cm auki. Toivon että seuraavassa synnytyksessä mua uskotaan eikä tuijoteta vaan köyrää, joka ei mulla piirtänyt mitään. Haluan ajoissa ilokaasua, spinaalin ja pudenduksen. Toivon ettei imukuppia tarvita ja ammekin olis ihana kokea. Toivon myös että esikoiselle saadaan ajoissa hoitaja ja mies kerkii synnytykseen mukaan. Ja ettei tää seuraava syntyis kotiin, kun ekakin synnytys eteni niin vauhdilla ja viikoilla 37+6.
 
Rosytar joo taalla on sairaaloissa isoja eroja ja huima synnytyskuolleisuus verrattuna moneen muuhun maahan! Mutta toi meidan sairaala on onneksi ihan hyva ja siella esikoinenkin syntyi. Tykkaisin ehka ns. varasairaalasta enemman mut se on sen verran kauempana et varmaan parempi pitaa toi lahisairaala ykkosvaihtoehtona.
 
Mä oon miettinyt sen verran että puhuin jo neuvolassakin että pelottaa kun on matkaa sairaalaan noin 70 km.. Viimeksi asuttiin lähempänä ja silloinkin olin jo ihan auki kun päästiin sairaalaan...

Mäkin oon miettinyt just tätä ja pelottaa myöskin. Suht samanverran matkaa sairaalaan ja viimeks täysin auki kun perille päästiin, en päässyt autosta omin avuin. Ja heti lähdettiin kun vedet meni, supistukset alkoi vesien menosta :/

Eli sen verran olis toiveita et kunpa kerettäis sairalaan :D
 
Ampparilla oli siis muutenkin pakko viimeksi mennä ku. Lapsveet oli menneet ja matka pitkä plus lastenhoitoon vienti ukolla. Nyt on mummola naapurissa nii helpompi mut tosiaan pidempi matka sairaalaan.
Kaksiin menisin jos ei olis GDM. Eihän se estä sinne haluamasta mutta kun kaikki käynnit on muutenkin kysillä niin ennemmin sinne.. Ja pitäähän se nyt uus synnytysosasto nähä. Ja mieluummin ottavat/laittavat riski synnyttäjät kysille. En asu siis Kainuun puolella. Että ihan Ylä-Savon ämmä

Rosytar. Kaikki ei oo aina niinkuin ohjeissa ym sanotaan ton diabeteksen suhteen. Hoidan kyllä omaa tilaani oikein, mutta raskaus tekee mulla häränpyllyä. Ja tiedän kaiken mahdollisen diabeteksestä ihan ammattini puolesta ja olen syventynyt vielä suunhoidon näkökulmasta vuosi sitten asiaan enemmän.
 
Neuvolassa kysyttiin viimeksi ihan samaa. Silloin tuumasin et mitä tuota vielä miettiin. Täyttelin sen jälkeen synnärin lappua missä kyseltiin kaikenlaista enkä siihenkään mitään toiveita osannu sanoa. Synnytystapa arvio on tammikuussa niin ehkä sen jälkeen olen viisaampi. Synnärin osalta ei ole vaihtoehtoja ellei ole erittäin suuri hätä niin sit Ouluun mut muuten tuo länskä on se meidän synnäri. Tytön osalta hyvä tilanne kun mun sisko ja mun vanhemmat asuu kumpikin ihan naapurissa joten kummatkin on häly valmiudessa :)
 
Multakin kysyttiin viimeks neuvolassa, että joko synnytys mietityttää. Vastasin, että ei sen enempää, kuin että edessähän se on ja se kuuluu tähän juttuun. Neuvolatäti naurahti, että olipas naseva vastaus :D Sairaalaan matkaa n. 30min ja toivon, että mies ei olisi sillon töissä, jos lähtö tulee päivällä. Äitini asuu 40min matkan päässä, ja hän on jo ihan pyytämättä varautunut hakemaan koirat heille.
 
Esikoisen synnytys oli todella helppo, toivottavasti saan samanlaisen:thumleftMitään kivunlievitystä en ehtinyt silloin saamaan, en aio siis ottaa nytkään -normaali nopea alatiesynnytys oli. Kunhan en sektioon joudu niin olen onnellinen:)
 
Mulla on synnytystapa-arvion ultra vähän ennen joulua. Toivoisin myös, ettei sektioon joutuisi, mut jos siihen joudutaan, niin sitten se on niin. Mikä vain on siinä synnytyshetkellä vauvalle ja mulle parhaaksi. Aiemmat on syntyneet alateitse käynnistämättä.
 
Ampparilla oli siis muutenkin pakko viimeksi mennä ku. Lapsveet oli menneet ja matka pitkä plus lastenhoitoon vienti ukolla. Nyt on mummola naapurissa nii helpompi mut tosiaan pidempi matka sairaalaan.
Kaksiin menisin jos ei olis GDM. Eihän se estä sinne haluamasta mutta kun kaikki käynnit on muutenkin kysillä niin ennemmin sinne.. Ja pitäähän se nyt uus synnytysosasto nähä. Ja mieluummin ottavat/laittavat riski synnyttäjät kysille. En asu siis Kainuun puolella. Että ihan Ylä-Savon ämmä

Rosytar. Kaikki ei oo aina niinkuin ohjeissa ym sanotaan ton diabeteksen suhteen. Hoidan kyllä omaa tilaani oikein, mutta raskaus tekee mulla häränpyllyä. Ja tiedän kaiken mahdollisen diabeteksestä ihan ammattini puolesta ja olen syventynyt vielä suunhoidon näkökulmasta vuosi sitten asiaan enemmän.

Minusta on hyvä että teet kuin parhaaksi näet, minä saan vain sen pintapuolisen tiedon ja lopulta se on todella ikävää kun ei ole ikinä varma.
mikä ja mikä ehkäisen tämmöisen sairauksien synnyn muutakun ylipainoisilla ylipainon hoitaminen pois.
Olisi se vaan niin helppoa, muuten sairauksia ei tulisi.

Itse olen huolissani isästäni ja tulevaisuudestakin.
 
Takaisin
Top