Oireita

Joo sukkopuikkoja on pari kertaa ollu, mut ei niin epämiellyttäviä viel .
 
Niitä on tullut koko raskauden ajan. Onneksi ne ei muuta tee kun kipeetä. :wink
Mulle tulee silloin tällöin ihan kummallinen pistävä/polttava/nipistävä kipu (vaikea kuvailla) mahan ihoon. Lähelle napaa. Ekan kerran kun tuli niin menin melkein kaksinkerroin, sen verran teki kipeää. Epäilen että joku hermokipu. Ei oo ollut aikaisemmissa raskauksissa. Onko muilla tällaista?
 
Sukkapuikkoja on tullut koko raskauden ajan. Onneksi ne ei muuta tee kun kipeetä. :wink
Mulle tulee silloin tällöin ihan kummallinen pistävä/polttava/nipistävä kipu (vaikea kuvailla) mahan ihoon. Lähelle napaa. Ekan kerran kun tuli niin menin melkein kaksinkerroin, sen verran teki kipeää. Epäilen että joku hermokipu. Ei oo ollut aikaisemmissa raskauksissa. Onko muilla tällaista?
 
Venyttyykö iho paljon siitä? Itselläni venytyskivut tuntuu just polttavilta, mut kipuja on vaikee vertailla
 
Nivuskipuja, jotka vaivaa jos on liian pitkään samassa asennossa. Yöllä herään niihin ja päivällä pitää jaloitella ja välillä kävellessäkin tuntuu ilkeältä. Eivät ihan hirveän kipeitä, lähinnä ilkeän tuntuisia.
 
Täällä kovat supistukset lisääntyneet viime päivinä, äskenkin kymmenen minuutin sisään pari supistusta joista toinen kesti yli 2min. Kuulemma sellaiset avaa kohdunsuuta.
Luin että jos vastaavia supistuksia tulee kolme 10min sisään olisi synnytys käynnissä mikä pisti huolestumaan ja pidänkin nyt lepopäivän ja jos tänään uusiutuu vastaava soitan päivystykseen kysyäkseni pitääkö tulla tarkistuttaa tilanne
 
Täällä kovat supistukset lisääntyneet viime päivinä, äskenkin kymmenen minuutin sisään pari supistusta joista toinen kesti yli 2min. Kuulemma sellaiset avaa kohdunsuuta.
Luin että jos vastaavia supistuksia tulee kolme 10min sisään olisi synnytys käynnissä mikä pisti huolestumaan ja pidänkin nyt lepopäivän ja jos tänään uusiutuu vastaava soitan päivystykseen kysyäkseni pitääkö tulla tarkistuttaa tilanne
Käy tarkistuttamassa jos huoli iskee. Mulla tosiaan on ollut sekä kipeitä että kivuttomia sillä 2.30-4min välillä ja ne kestäneet n. 1min. Silti ei olleet tehneet mitään. :) Tosin käskivät takaisin jos jatkuu usein. Niin ja kovasti sanoivat että harvoin ne kivuttomat edes tekee mitään. Voisko sulla joku tulehdus aiheuttaa? Mulla siis virtsatien tulehdus ei oireillut muulla kuin supistuksilla.
 
Tänään iski ihan kauhee kipu alavatsalle kun kävin aamulla pissalla. Jotenkin ärsytti jossain kun tyhjensi rakon. En pystynyt liikkumaan ollenkaan ja onni oli että mun mies oli vielä kotona ja auttoi sitten sängyssä löytämään paremman asennon. Jos tulee uudestaan niin täytyy soittaa ja kysyä tästä. Voikohan olla että kohtu jotenkin ärsyyntyi tai sitten se rakko kipuili. Siis se kesti varmaan 40min ja mietin jo että pitääkö mun soittaa hälytyskeskukseen, en pystynyt liikkumaan milliäkään. Soittelin fyssarille ja sain ajan vasta 2 viikon päähän. :sad001
 
Soitin äsken kovista supistuksista terveysneuvontaan joka antoi numeron naistentautien poliklinikalle jossa sanottiin ettei vielä tarve päivystykseen jos ei säännöllisesti tule supistukset mutta koviin supistuksiin voi ottaa panadolia, lämpimän suihkun tai lämpötyynyn alavatsalle jotka voivat kuulemma laukaista supistukset pois. Ohjeisti että seuraavalla neuvolakäynnillä voin pyytää lähetettä äitipolille
 
Toisaalta taas reippaasti tuntuvat ja säännöllisetkään supistukset eivät aina takaa avautumista, eivät vaikka kestäisi parikin päivää. Ekan kanssa sai kärvistellä aikansa osastolla, ja piti aloittaa cytotec jotta jotain alkaisi tapahtumaan. Tietysti kropat ovat erilaisia ja uudelleensynnyttäjällä lähtee varmasti helpommin paikat avautumaan.
 
No niin, vika antibioottitabletti pitäis ottaa yötä vasten ja nyt iski taas hiiva. :sad001 Tää alkaa ottaa päähän, koko ajan joku vaiva. Hyppään tyyliin yhdestä vaivasta toiseen...milloin sitä saa vaan nauttia raskaudesta?
 
Tänään on tuntunut niitä sukkapuikkoja.

Siitepölykausi on ilmeisen paha tänä vuonna. En ole vuosiin tarvinnut säännöllistä allergia- ja astmalääkitystä keväällä, mutta nyt tuli oireet hurjana ja piti ottaa lääkkeet käyttöön. Sain onneksi lääkäriltä luvan käyttää just niitä, mitkä toimii, toki annostus katsottiin tarkkaan. Mulla kyllä taitaa olla tässä samalla flunssaa, aika veto pois oon ollut viimeisen viikon.
 
Miulla tais toimia viime kesän tee-se-itse siedätys niin ei tunnu läheskään niin pahalta kun ennen ja pärjään nytkin ilman allergialääkkeitä! :) oon siis kaikelle maholliselle allerginen: koivu, leppä, pujo, heinät yms. Eli kaikki mikä kukkii :D
 
Täällä kanssa sukkapuikkokivut riesana, maitoakin jonkun verran tullut. Siitepölyallergiaa myös mutta onneksi vielä ei yhtä pahana ihottumat kuin edellisissä raskauksissa :)
 
Tänään ensimmäistä kertaa kunnolla selkä kipee aamulla :arghh:Onneksi helpotti ja töissä pysty olemaan ihan normaalisti. Pikku hiljaa oon alkanut huomaa että töissä ihan kaikki hommat ei enää suju samaan malliin (päiväkodissa töissä) vaan täytyy joko soveltaa tai antaa muiden hoitaa. Onneksi on ihanat tiimikaverit jotka huomioi ettei tuu liikaa nosteltua yms.
 
Nyt käyty lääkärin luona. Sain verikokeiden tulokset. Rauta-arvot tippuneet ja matala B12 arvo. Eli sain reseptin B12 vitamiiniin. Sitten tutki ja totesi että parasta ottaa rauhallisesti. Eli nyt sairasloma jatkuu 50% ja etätyönä. Tänään on ollut töissä käymässä ja pari tuntia kokoushuoneen tuolilla teki sen että nyt ei voi istua oikein missään... :sad001 Eli ihan hyvältä tuntuu että jatkossa voi tehdä töitä kotisohvalta. :)
 
Takaisin
Top