Oireita

Illallisen jälkeen alkoi taas supistelee säännöllisesti ja nyt mennyt 1,5h 2.30-4.00min välein vaikka maannut sohvalla. Nyt kuumaan suihkuun ja jos ei auta soitan synnärille. En oo aikaisemmin käyttänyt laskuria ja nyt otin käyttöön niin säikähdin... :sad001


Tsemppiä [emoji173]️ toivottavasti siellä ei nyt mitään muutoksia ole tapahtunut. Pidän peukkuja. Hyvä että soitat niin saat mielenrauhan.
 
Suihku auttoi just nyt. Tuli vaan kaksi suihkun jälkeen. Eli en vielä soittanut sairaalaan. Jotenkin tosi iso askel soitella sinne...Oon levännyt sängyssä mutta pitäis laittaa itselle pieni iltapala niin katsotaan ärsyttääkö liike. Mies nukuttaa lapsia ja sen pitäis vielä mennä koiran kanssa ulos...
 
Suihku auttoi just nyt. Tuli vaan kaksi suihkun jälkeen. Eli en vielä soittanut sairaalaan. Jotenkin tosi iso askel soitella sinne...Oon levännyt sängyssä mutta pitäis laittaa itselle pieni iltapala niin katsotaan ärsyttääkö liike. Mies nukuttaa lapsia ja sen pitäis vielä mennä koiran kanssa ulos...

Hyvä, että autto :happy: Jos jokin kuitenkin arveluttaa, niin kannattaahan sinne soitella, eikä pitää kynnyksiä.

Mulla esimerkiks oli omakantaan tullu streptokokki b positiivinen tulos. Soittelin, että pitäis tarkastaa onko kohtutulehdus, koska sen tyyppistä oiretta on, mutta varma en oo ja niitä on aiemminkin ollut. Käskivät oottaa alkuviikkoon, mutta en malttanut, koska stressi. Kävin yksityisellä ja ei ollu onneks tulehduksia. Sain mielenrauhan, eikä tarvi pähkäillä.

Jos tuntuu niin kannattaa soittaa ihan vain sen mielenrauhankin vuoksi, sekin voi jo auttaa ja rentouttaa.
 
Hyvä, että autto :happy: Jos jokin kuitenkin arveluttaa, niin kannattaahan sinne soitella, eikä pitää kynnyksiä.

Mulla esimerkiks oli omakantaan tullu streptokokki b positiivinen tulos. Soittelin, että pitäis tarkastaa onko kohtutulehdus, koska sen tyyppistä oiretta on, mutta varma en oo ja niitä on aiemminkin ollut. Käskivät oottaa alkuviikkoon, mutta en malttanut, koska stressi. Kävin yksityisellä ja ei ollu onneks tulehduksia. Sain mielenrauhan, eikä tarvi pähkäillä.

Jos tuntuu niin kannattaa soittaa ihan vain sen mielenrauhankin vuoksi, sekin voi jo auttaa ja rentouttaa.
Joo soitan heti jos alkaa uudelleen. Halusin testata ton suihkun, Aattelin että ne varmaan neuvoo kokeilemaan. Mullahan on streptokokin aiheuttama virtsis päällä ja antibioottikuuri, eli se aiheuttaa näitä ja oon lukenut (jo vähän liikaakin) mitä kaikkea se voi aiheuttaa. Esim. iso riski ennen aikaisille supistuksille ja synnytykselle...
 
Joo soitan heti jos alkaa uudelleen. Halusin testata ton suihkun, Aattelin että ne varmaan neuvoo kokeilemaan. Mullahan on streptokokin aiheuttama virtsis päällä ja antibioottikuuri, eli se aiheuttaa näitä ja oon lukenut (jo vähän liikaakin) mitä kaikkea se voi aiheuttaa. Esim. iso riski ennen aikaisille supistuksille ja synnytykselle...

Juuh, sama itellä tuon lukemisen kans, mistä se tulehdusepävarmuus lähti. Lisäks mä en osaa tunnistaa muita, kuin synnytyssupistuksia. Kuitenkin ensimmäisen pojan kun sain, ei tehty streotokokki b testejä ja onhan mulla voinu se myös sillon olla, koska ekan kohtutulehduksen myös silloin sain, vauva kuitenkin täysin terve.

Käyt vaan varmisteleen, että saat sitä mielenrauhaa. Tuo lämmin suihkuhan auttaa just sellaseen rentoutumiseen. Antibiootit sulla on ja ne kyllä puree. Keskityt nyt vaan siihen rauhallisuuteen, kaikkeen mistä se hyvä, rento mieli ja hyvä fiilis tulee. Tsemppiä :finger:
 
Koko yön ja tänään ollut menkkajomotusta alavatsalla. Heräilin kun näin unta että menkat alkaa. :eek:
Soitin sairaalaan ja kätilö nyt juttelee lääkärin kanssa ja pitäisi pian soittaa takaisin...
 
Huh, huh. Pidetään peukkuja, toivottavasti kaikki on kunnossa! Täältä sellanen virtuaali halaus!
 
Just tulin sairaalaan ja odotan että pääsen tutkittavaksi. En saanut mitään erityistä aikaa niin voi mennä hetki...
 
Nyt on tutkittu. Lääkäri totesi että supistelee paljon. Onneksi ei oo tehnyt mitään kohdunkaulalle (3,8cm) ja paikat kiinni. Vauva voi hyvin. :) Sitten lääkäri totesi tutkittuaan että mun menkkakipu johtuu liitoskivuista, kuulemma joku nivel aiheuttaa just sellaista kipua. Sain sairaslomaa viikon supistuksien ja kovan liitoskivun takia. Sanoi että just nyt näyttää siltä että saan vaan sopeutua kipuihin ja supistuksiin. Niiden pitäisi laantua kun antibiootti kuuri syöty ja jos tulee uudestaan vaan tosi tiuhaan ja pahenee niin takaisin sairaalaan. Onneksi ei oo paikat pehmenneet! :)
 
Täällä kanssa ollut supistuksia viikoittain ja useampana päivänä viikossa pienempien harkkasupistusten lisäksi kovempia mitkä pistänyt vuodelepoon jotta rauhoittuisi, edellisessä raskaudessa yhtä kovat supistukset tuli vasta viimeisellä odotusviikolla joten pieni huoli ettei kohdunkaula lyhene liiaksi tässä vaiheessa jos muutama kuukausi takaperin ollut 3cm jäljellä eikä nyt tarkistettu. Pitänee varmaan kanssa laskuri ottaa käyttöön jos jatkuu kovat supistukset
 
Kännykkäsovelluksia löytyy kun laittaa hakuun "supistuslaskuri/contraction counter". Sillä voi kellottaa helposti supistusten välejä ja kestoa, ja se tallentaa tietoa. Kätevää etenkin ensisynnyttäjälle viimeistään kun synnytys starttaa. Siinä kipeiden supistusten aikaan ei oikein tuu keskityttyä kellon katsomiseen, joten laskuri on hyvä apu. Riittää kun painaa nappia kun supistus alkaa ja uudestaan kun se loppuu. (Supistusten tiheys ja kesto yleensä kertoo siitä onko aika lähteä sairaalaan vai ei. Nyrkkisääntö on, että kun supistuksia on tullut 5-10min välein 2h ajan niin synnytys on käynnissä ja voi lähteä sairaalaan, jos ei enää pärjää kivun kanssa kotona.)
 
IMG_4311.PNG Joo, toi laskuri oli tosi hyvä. Mä löysin tosi hyvän ruotsalaisen sovelluksen missä on erilaisia toimintoja. Sitten kun vasta käytin laskuria totesin että supistelee tosi säännöllisesti...
 

Liitteet

  • IMG_4311.PNG
    IMG_4311.PNG
    243 KB · Katsottu: 40
Onko kellään ollut tässä raskaudessa niitä sukkapuikkokipuja? Mulla on nyt parina viime päivänä ollut muutamia
 
Epäilen että kyse oli viime viikolla itsellö näistä. Hyvin sellaista vihlovaa kipua. Halusin ehdottomasti käydä tarkistaa tilanteen ja siellä kun käytiin niin kaikki oli kuitenkin onneks ok.
 
Takaisin
Top