Oireita

Täällä oireet ovat vähenemään päin. Vähäinenkin huono olo on tasoittunut ja öinen vessassa ravaaminen on vähentynyt. Rinnat on (sentään?) vielä hellät ja vatsa valtavan turvoksissa (ruoka on kyllä maistunut :angelic:).
Ilmeisesti oireiden väheneminen kuuluu kuitenkin asiaan, eikä ole merkki ongelmista. Toivon näin sydämeni pohjasta!
 
Ennen plussaa ei ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita. Sitten kun menkkojen olisi kuulunut alkaa niin edeltävänä iltana alkoi lievät menkkakivut ja seuraavana päivänä niitä oli myös aika-ajoin. Sai olla varuillaan että eii älkää vain alkako! No eivät sitten onneksi alkaneet että oli vain pelkkää lievää kipuilua. Valkovuotoa tuli runsaasti tuolloin ihan alussa. Myös rintoja aristi ja väsymys ollut välillä hyvin suurta. Jouluaatto aamuna oli ensimmäistä kertaa huonoa oloa ja täytyi yökkiä wc:ssä aamulla. Kaksi kertaa olen pahan olon vuoksi joutunut oksentamaan nyt tähän asti elikkä viikolle 9. :) Onneksi pahoinvointi on siis ollut maltillista... Oon huomannut myös että kynnet on kasvaneet normaaliin verrattuna nopeammin!
 
Hosuli, minullakin alkoi jouluaatto halailemalla vessanpönttöä. Samoin uusivuosi.

Joulun jälkeen oikein kuvotti kaikki jouluruoat vaikka ennen olen rakastanut niitä yli kaiken! Toisaalta olin hyvillä mielin pahoinvoinnista sillä se rauhoitti mieltä ja teki raskaudesta todellisemman tuntuista! :D Kuulostaa kyllä hassulta.
 
Täällä myös alkavat oireet helpottaa. Kauhea jano on vieläkin ja rinnat arat mutteivat enää turvoksissa. Ajoittaisia vihlaisuja on edelleen kummallakin puolella. On tää aika hermoja raastavaa. Tänään 9+1/9+4.
 
Nytkö se alkaa? Viime yönä 2-3h välein pissahätä eli vähän oli katkonaiset unet ja nyt todella kuvottava olo. En kauheesti haluais töissä oksennella ja vielä vähemmän syöksyä kesken oppitunnin vessaan...
 
Mulla tuntuu et joka toinen yö juoksen vähän väliä vessassa ja joka toinen saan nukkua.

Mulla on huonoa olo ollut jo muutaman viikon. Itse kuljen paljon bussilla (joka päivä) ja nyt oon huomannut että bussissa tuun äärettömän pahoinvoivaksi. Onneks vielä kuitenkin olo on vain tosi etova, eikä tarvii olla pusikossa tai hangessa kiireellä.

Hieno hetki puolessa välissä matkaa miettiä... ”jäänkö seuraavalla vai jatkanko matkaa”. :D
 
Onko kenelläkään alkanut jo pahoinvointi helpottamaan ja millä viikolla?
Omalla kohdalla tuntuu vielä pahenevan päivä päivältä ja paha olo aaltoilee pitkin päivää, yöllinen vessaralli on jo arkista puuhaa.. :shifty:
 
Onko kenelläkään alkanut jo pahoinvointi helpottamaan ja millä viikolla?
Musta tuntuu, että on alkanut helpottaa. Nykyään enää joka kolmas päivä on tarttenut oksentaa. Toki kuvotus on ja pysyy.. Tänään rv 8+3.
 
Ei oo helpottanut, pahaolokin vaan pahenee iltaa kohden ja nukkumaan saa mennä superajoissa ettei tarvitse kestää etovaa oloa yhtään kauempaa :/ huomenna viikkoja 11+0
 
Tänään on jotenkin ihmeen hyvä olo. Muutaman kerran aaltoillut huono olo mutta tuntuu että on ollut ihan eri tavalla energiaa kuin alkuviikosta!
 
Joo pahoinvointi on ja pysyy ja tuntuu pahenevan koko ajan. Nyt oon syönyt tota Lergigan Comp lääkettä ja eilen ja tänään on ollut melkein siedettävä olo. Mutta iltaa kohti vaan pahenee, kiva joka ilta oksentaa kun pesee hampaat ja nukkumaan saa mennä istualtaan muuten lentää oksu. Eli ei mikään täydellinen asento mun selälle ja nyt kun tää vaan jatkuu niin en pysty ees jumpata. Mulla on kahden raskauden jäljiltä ongelmia häntäluun liittymissä ja lihaksissa ja nyt jumpan puute tuntuu. Pitäis päästä treenaamaan ja ainoa aika olis iltaisin ja silloin mä vaan makaan sohvalla miettien miten pahasta olosta pääsis eroon... :sad001
Just söin niin hyvää sushia ja nyt jo pelottaa että ei kai mun pidä se oksentaa illalla...

Tänään iski närästys. Se on ollut tosi pahaa aikaisemmissa raskauksissa.
Tänään siis 8+3
 
Mulla on aamuja, kun on ihan hyvä olo ja sit taas aamuja, kun huono olo iskee aamupuuron jälkeen eikä meinaa mennä ohi. Oksentanu en oo onneksi, mut hajujen sieto tekee tiukkaa (mm. haistan kilsan päähän jos joku ei käytä dödöä).
 
Mullakin pahin oksentelu mennyt ohi. Kesti muistaakseni viikosta 5 - kymppiin asti. Kamalaa.

Nyt lähinnä närästää ja vähän etoo pitkin päivää, mutta outoa tuntea välillä jopa nälkää.
 
Onko muille ilmestynyt keskelle vatsaa pigmentti viivaa? :) Itselleni tuli jo hyvin aikaisilla viikoilla pieni himmeä viiva kohti napaa ihan alavatsalta. Linea negraksiko tätä kutsuttiin :)
 
Mulla ei vielä ainakaan linea negraa näy. Tytöstä sitä ei tullut, pojasta tuli hyvissä ajoin. Kerkeehän se vielä..
 
Takaisin
Top