Oireita

Turvotus, ummetus ja väsymys. Tänä aamuna oli ekaa kertaa huono olo, mutta ei menny oksennukseen asti. Ilman rintaliivejä tai toppia ei voi olla hetkeäkään ja "pitkät on päällä" koko ajan.
 
Kuin sumussa kulkisi kun väsyttää niin. Jalkapohjiin on alkanut sattua iltasella seisominen. Taitaa jo turvottaa, vai olenko kerännyt jo painoa niin? Vai sekä että?
 
Mulla ainakin turvottaa ja olo on ihan pallo. Mulla myös ylipainoa, joka korostuu kyllä nyt kun vielä turvottaa. Normaalisti en edes juo kauheasti ja nyt juon tosi paljon, mut sekään kyl auta siihen.

Musta tuntuu ettei tää turvotusta tästä nyt oo häviämässä :wink

Mulla on muuten ollut myös aika hyvät alaselkäkivut. Hetki jolloin ei oo hyvä istua, seistä, maata tai kävellä. Heleppoa!
 
Minulla alaselkäkivut olivat ensimmäinen raskausoire, ne ovat onneksi helpottaneet nyt kun kohtu on kasvanut ja noussut pois lantiota ahdistamasta. Sitä mietin et kun kohtu on kallellaan taaksepäin, että jos sen tuottamat pehmentävät hormonit aiheuttivat tuon selänkin löystymisen ja sitä kautta kipetymisen.
 
Siis tää pahoinvointi...ei oo ollu näin paha kahdessa aikaisemmassa raskaudessa. Siis koko ajan tuntuu siltä kuin olis tullut jostain kauheasta huvipuiston laitteesta. Oksentanut muutamia kertoja mutta tää pahoinvointi. Illalla kun menee nukkumaan toivoo ettei vaan herää koska se pahoinvointi iskee heti! Nyt ollut useamman päivän käytössä sea band joka eka tuntui auttavan mutta ei enää. Nyt sitten kokeilen postafenia, ei auta niin paljon kuin odotin. :grumpy: Varsinkin aamupäivällä ja sitten pahenee taas tyylin 17 eteenpäin koko illan... :sad001
 
Toi selkä homma taas ilmoittelee itsestään. Toivottavasti Mullakin alkais helpottaa. Tiedä sitten mikä sen kivun aiheuttaa..
 
@Tuisku12 Kirjotit tasan sen mitä oon yrittänyt itse tavailla. Ensimmäinen raskaus oli samanlainen, silloin tosin sai pötkötellä sängyssä mikä vähän helpotti oloa. Nyt on pakko jaksaa pyörittää taaperoarkea. Pahaolo ollu jo viis viikkoa, millonhan viimeks mahto helpottaa :'/
 
Voihan väsymys:sad001 12h unta takana ja silti väsyttää aivan älyttömästi. Tänään 8+4 ja olen niin uupunut. Iltavuoroon lähtö masentaa, haluan vain nukkua...montakohan viikkoa tätä jatkuu?:oops:
 
Voihan väsymys:sad001 12h unta takana ja silti väsyttää aivan älyttömästi. Tänään 8+4 ja olen niin uupunut. Iltavuoroon lähtö masentaa, haluan vain nukkua...montakohan viikkoa tätä jatkuu?:oops:

On tottakai yksilöllistä mut itsellä jo vähän helpottunut pahin väsymys, tänään 10+1 :Heartred Tsemppiä, mulla auttoi vähän kun muistin juoda tarpeeks myös töissä :Heartred
 
On tottakai yksilöllistä mut itsellä jo vähän helpottunut pahin väsymys, tänään 10+1 :Heartred Tsemppiä, mulla auttoi vähän kun muistin juoda tarpeeks myös töissä :Heartred

Samoin täällä!
Pahin väsymys oli kyllä rv7-8 ja olo helpotti myös ar-ultran jälkeen. Jännitys varmasti pahensi oloa. Nyt menossa rv10.

Tsemppiä kaikille väsymyksen ja muiden olojen kanssa :)
 
Puuh... lauantai aamun masennus.
Oireet kadonnut.. mietin just eilen että eipä tee makeaa mieli enää oikein ollenkaan, eikä näläntunnetta. Nyt aamuun mennessä on sitten kadonnut rintojen arkuus kokonaan.
Edellinen kkm alkoi näin viime keväänä ja nyt automaattisesti mietin että sama tuli taas ja vielä samalla viikolla. Suru ja pelko vaikka tietää että kaikki raskaudet voi olla erilaisia mut.. :sad001
 
Oireet kadonnut.. mietin just eilen että eipä tee makeaa mieli enää oikein ollenkaan, eikä näläntunnetta. Nyt aamuun mennessä on sitten kadonnut rintojen arkuus kokonaan.
Edellinen kkm alkoi näin viime keväänä ja nyt automaattisesti mietin että sama tuli taas ja vielä samalla viikolla. Suru ja pelko vaikka tietää että kaikki raskaudet voi olla erilaisia mut.. :sad001

Mulla oli sama sunnuntaina ja maanantaina, mut tiistaina palasivat ihan kiukulla. Eilen ja tänään taas niin normaali olo, että jos ei tietäis, niin ei arvais olevansa raskaana. Eilen mietinkin, että ei kai näin alussa kuulukaan koko ajan olla "raskausolo" - siis jotan kremppaa ja vaivaa. Kai tää tavallinen olokin on tavallista..? Mähän en muista ekan raskauden alusta muuta kuin nännien herkkyyden, tokasta vai järjettömän pahoinvoinnin. Että jos nyt välillä juilii vatsassa, tissit osan ajasta hellinä ja väsyttää normaalia enemmän, niin kai maailman raskauksien joukkoon yksi tällainenkin versio mahtuu. Että ei tarvi ääripäihin mennä oireiluissa, jotta kaikki ois kunnossa..?
 
Juu siis parempi onkin ettei kaikki paikat kremppaa heti alussa :D
Oon itse ollut muutenkin vähä ”oireinen” ja viikolla tuli jo semmoisia oireiluiden heittelyä/vähentymisiä et tietty kun edellinen keväällä niin sitä alkaa jo automaattisesti kehittelee päässä kaikkea. Hitto vie!

Mitä oireita Tyyppä sulla on tällä hetkellä?

Totta joka sana sun teksissä. Onneks on tää vertaistuki täällä olemassa :Heartred
Nyt vaan pitäis ottaa hetki kerrallaan ja keskiviikon ultraa odottaen.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on alusta asti ollut myös suhteellisen oireetonta, niinkun tuolla aikasemmin kirjottelinkin. Ihan normaali olo - niinkuin ei raskaana olisikaan. Pakko vaan luottaa että kaikki on ok :D Nyt menossa 7+3 ja ihan pikkuhiljaa ruokahaluttomuus on vaihtunut näläksi ja on alkanut väsyttää enemmän. Tissitkin on ehkä vähän kipeet jos mahallaan makaa!
 
Oireethan alkavat vähän helpottamaan kun päästään +8rvk, se on toki yksilöllistä. Aina voi toki kokeilla jotain mikä on aikaisemmin saanut mahan kiertämään, minulle toimii maitotuotteiden syönti, automatkat...

Voihan väsy, etominen alkaa vaihtumaan täällä pohjattomaan väsymykseen vaikka nukun päiväunet taaperon kanssa. Välillä palelee, mutta saunassa on liian kuuma. Tissit ovat kipeät, yritäppä siinä vielä sitten imettää taaperoa, joka ei arvosta ehtyvää maitovarastoa.
 
Elisabett Kuulostaa aika samalta :)

Mulla siis kyllä väsymystä on ilmassa. Itsellä näläntunne nyt muuttunut etten tunne nälkää ja mieliteot kadonnut. Toisaalta hyvä, koska nälkä aiheutti hirveää etomista, joka nyt sitten kadonnut.

Nepeta Cataria; tsemppiä! Haastavaa pitää pikkutyyppi tossa tilanteessa tyytyväisenä, kun itse kipuilee :)
Toivotaan että toi +8 viikko on tässä kyseessä ja kaikki hyvin. Sehän on fakta kuitenkin että mikään päivä ei oo samanlainen :)
 
Takaisin
Top