Oireita

Oon ihan lukutaidoton :rolleyes: En huomannut fb-sanaa, en siis sellaisesta tiedä mitään :grinSalaiselle puolelle tosiaan pääsee mun ohjeilla.
 
Kiitos Lulu vastauksesta :) tosiaan nuo termit näin aloittelijalla vähän hakusessa, pahoittelut jos aiheutin hämminkiä. Salaista ryhmää siis tarkoitin :wink
 
Uusi käyttäjä täällä hei! Myöhäisherännäisenä vasta rekisteröidyin eilen foorumille.

Rautatabletit aloitettu viime viikolla, hemoglobiini oli 104, väsytti ja olin kuin sumussa koko ajan. Onneksi olo parani melkolailla heti ja huomenna neuvolassa pyydän että mittaisivat uudelleen.

Toinen juttu oli ilmeisesti liitoskivut, alavatsa tuli älyttömän kipeäksi nivusten läheltä. Otin avuksi joustavan tukivyön, jossa on "huppu" vatsalle ja se tuntuu nyt auttavan. Seisomaan nousu ja kävely tuntuivat tosi huonolta.
Onko muilla kokemuksia näistä vöistä tai siitä mikä helpottaisi tuota liitoskipua?
 
Tuo tyyny polvien välissä on ihan pakko olla, muuten ei tule nukkumisesta mitään.
Lisäksi vielä kiusana on ylävatsalihaskipu. Lihakset ei taida ymmärtää antaa periksi ja kipu tuntuu ihan koskettaessa ylävatsan ihoa :sad001
 
Ylävatsa kivusta kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan jos et just ole ollu kun voi olla yksi raskausmyrkytyksen oire.
 
Ei ollut onneksi muita raskausmyrkytyksen oireita ja neuvolassa oltiin sitä mieltä ettei ole kyse siitä, mutta ylävatsakivun syy on edelleen mysteeri, se tuntuu lihaskivulta, täytyy seurata tilannetta.
Ja hemoglobiini oli noussut 104 -> 113 viikossa, eli tosi hyvin! :)
 
No hyvä jos ei kyse ole siitä :Heartred parempi kuitenkin aina tarkistaa
 
Ei ollut onneksi muita raskausmyrkytyksen oireita ja neuvolassa oltiin sitä mieltä ettei ole kyse siitä, mutta ylävatsakivun syy on edelleen mysteeri, se tuntuu lihaskivulta, täytyy seurata tilannetta.
Ja hemoglobiini oli noussut 104 -> 113 viikossa, eli tosi hyvin! :)

Millä sait nostettua?
 
Ostin apteekista Ferrodan Fe2+ 100 mg, suosittelivat sitä tai Obsidania ja Ferrodan oli halvempaa :) Yksi tabletti yötä vasten tyhjään mahaan (väh. 2-3 tuntia ruokailusta) on toiminut mulla hyvin.
 
Onko muilla selkä/pakarakipuja? Iskias?? Mikä kotikonsti voisi auttaa? Tuntuu toisella puolella joka askeleella vihlontana ja heti hieman "pidemmästä" kävelystä (nopea koiranulkoilutus) tuntuu et koko pakara kiristää ja kramppaa. Pitää yrittää ens viikolla järkätä aika fyssarille. Kestänyt 2 vkoa.
 
Mulla si-nivel vaivaa vasemmalla. Välillä vihloo pakaraa ja astuminen vasemmalle jalalla tuottaa kipua. Kävin hakemassa apuvälinelainaamosta tukivyön lainaan.
 
Mulla on issiasvaivaa. Esikoisesta oli myös. Nyt se vaivaa lähinnä selin makuulla, koitan sillon samalla vähän venytellä sitä. Joskus se vaivaa kävellessä mutta toistaseks vielä harvoin niin. Oon siis nyt vaan venytelly sitä selinmakuulla.
 
Mulla myös issias.. ja ei oikein mikään toimi. Tukivyökin tekee supistuksia niin en tykkää siitä
 
Vois olla kyllä toi SI-nivel... Kiropraktikkoa mainostavat avuksi mut fyssarille pääsisin varmaan työteveyden kautta. Pitää varmaan hommata tuo tukivyö jostain niin vois kokeilla. Alkaa olla aika tuskaista kävely enkä haluis et menee yhtään pahemmaksi. Kävellessä ja asentoa vaihdettaessa vaivaa.
 
Mulla on alkanut ylävatsakipua, joka tuntuu lähinnä kiristävänä ja pistävänä. Pissa ollut neuvolassa aina puhdas ja verenpaineet hyvät. Viimeks tais olla 120/jotain eli vähän korkeampi mitä yleensä. Aiemmin ollut 90 luokkaa..
 
Mulla on nyt alkanut yöheräilyt uudestaan, pitää päästä vessaan, välillä nukuin koko yön putkeen. Mutta nyt sitten hienona uutena asiana on että ei enää nukuta, kun menee aamuyöstä takaisin petiin! Väsyttää. Ja hemoglobiini oli taas hieman notkahtanut alaspäin. Jatkossa kaksi 100 mg:n rautatablettia päivässä.
 
Onko muilla ollut menkkamaisia kipuja? Mulla alkoi tossa pari tuntia sitten jomottelemaan alamahaa ja -selkää samalla tavalla ku aina ennen menkkoja. Ei oo sitten alkuraskauden tämmöstä ollu. On jatkuvaa, en siis usko että supistuksia olis..
 
Onko muilla ollut menkkamaisia kipuja? Mulla alkoi tossa pari tuntia sitten jomottelemaan alamahaa ja -selkää samalla tavalla ku aina ennen menkkoja. Ei oo sitten alkuraskauden tämmöstä ollu. On jatkuvaa, en siis usko että supistuksia olis..
Mulla on, nyt menossa 27+3 ja kaikki hyvin :)
 
Mulla. Alusta asti ollu niitä. Esikoisen aikaan ne loppu joskus rv 17 mutta tästä tokasta jatkuu edelleen.. rv 28 nyt. Terkkarin mukaan normaalia.. oisin toivonu et ois ees kurkattu alakertaan et on kaikki kuitenki ok, mut ei oo tarvetta..
Joskus mulla säteilee kipu/jomotus selkään ja/tai reisiin. Varsinaisia supistuksia ne ei kuitenkaa oo.
 
Takaisin
Top