Oireita

En ymmärrä, taas tänään on ollut paljon menkkamaisia kipuja ja muita tuntemuksia. Sykkeet löytyy heti dopplerilla.
Kutinaa myös on mutta hiivanäyte oli nega.. Mites bakteerivaginoosi? Eikö se aiheuta keskenmenoja hoitamattomana, ja jos mulla se nyt on niin kauankohan sekin on jyllännyt:arghh:
 
En ymmärrä, taas tänään on ollut paljon menkkamaisia kipuja ja muita tuntemuksia. Sykkeet löytyy heti dopplerilla.
Kutinaa myös on mutta hiivanäyte oli nega.. Mites bakteerivaginoosi? Eikö se aiheuta keskenmenoja hoitamattomana, ja jos mulla se nyt on niin kauankohan sekin on jyllännyt:arghh:

Mulla oli alkuraskaudessa 4 viikosta olisiko ollut 8viikkoon myös tuota kutinaa, ei hiivaa. Kuivat limakalvot joihin auttoin punainen bepanthen salva ja aloin syödä maitohappoja säännöllisesti. 8viikon.jälkeen on varmaan parisen kertaa enää tarvinnut laittaa bepanthenia mut sekin vaan JOS oon unohtanut ottaa edellisenä päivänä maitohapon. Näin täällä, mutta jos helppais sua niin ei tarttis kärsiä tosi ärsyttävästä vaivasta :) ja punainen bepanthen on raskaudessa sallittu ja ihan putkilossakin lukee että myös limakalvoille :)
 
Voi kamaluus Mindie! Toivotan kans teille kovasti positiivisia ajatuksia ja toivoa tulevaan! Ihana pieni siellä kuitenkin on, kävi mitä kävi! :)
 
Ja hitsit jäi edellisestä viestistäni pois !

Tosi suuret tsempit Mindie :Heartred en voi edes kuvitella miten suuri shokki on ollut ! toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin ! :)
 
Pelottaa vaan että tääkin menee kesken.. Tälläkin hetkellä on menkkamaisia kipuja. Ei tää voi olla normaalia, kun kestävät aika kauan...
 
Viima, elä ressaa, kaikki menee varmasti hyvin :Heartred täällä myös menkkamaisia kipuja, samaten oli esikoisesta. Ja mullaki on niitä ihan päivittäin, tulee aaltoina. Ne on niitä kasvukipuja ja ku verimäärä lisääntyy kohdussa.
Mutta varuiks kannattaa pissa kuitenki tutkituttaa. Esikoisen aikaan lääkäri epäili mulla pissatulehusta samanlaisten kipujen takia, terkkari taas sano et ne on kasvukipuja. Ne muistaakseni loppu joskus vasta 18- 20viikolla.
 
Tsemppiä Mindie! :Heartred Varmasti ollut suuri.järkytys. :sad001 Toivottavasti asia selviäis pian.
 
Mulla on yksi km takana ja mulla alkoi vuoto vuorokausi ennen kipuja. Kohdun kasvukipuja nuo menkkakivut todennäköisimmin.
 
Voi nenä. Migreeni iski ja siihen ei auta kuin kunnon tujut lääkkeet, joita ei voi nyt käyttää. Huomenna esikoisen synttärijuhlat, joihin leipomista kahden pikkuapulaisen kanssa koko pv. Toivottavasti huomenna olis parempi.

Tsemppiä Mindielle!
 
Voi eikä, tsemppiä hurjasti Mindie, pidetään peukkuja, että kaikki oliskin loistavasti :Heartred

Mulla on ollut ihan jäätävä väsy nyt parina iltana. Liekö energiavajetta, hirveä nälkä koko ajan, mutta tuntuu, ettei pysty kerralla syömään kuin pari leipää ja maha on sillä täynnä..
 
Kiitos tiedosta! Soitin aamulla neuvolaan, ja pyysivät ultraan ja antamaan näytteen, jos olisikin bakteerivaginoosi. Noh, ei ollut. Hiiva tutkitaan uudelleen ja tuloksen saan ensi viikolla. Ultrassa kaikki oli hyvin, tosin aika nopea syke pienellä oli. Hoitaja ei ollut huolestunut ollenkaan.
Sanoi että menkkamainen kipu voi olla kohdun kasvusta johtuvaa, tai supistelua hiivatulehduksesta. Nyt aloin miettimään entä jos mulla onkin vti, kirvelyä virtsatessa välillä on. Oon ehkä vainoharhainen, mutta 8 keskenmenoa kokeneena en halua olla huolimaton:arghh:
 
Kiitos tiedosta! Soitin aamulla neuvolaan, ja pyysivät ultraan ja antamaan näytteen, jos olisikin bakteerivaginoosi. Noh, ei ollut. Hiiva tutkitaan uudelleen ja tuloksen saan ensi viikolla. Ultrassa kaikki oli hyvin, tosin aika nopea syke pienellä oli. Hoitaja ei ollut huolestunut ollenkaan.
Sanoi että menkkamainen kipu voi olla kohdun kasvusta johtuvaa, tai supistelua hiivatulehduksesta. Nyt aloin miettimään entä jos mulla onkin vti, kirvelyä virtsatessa välillä on. Oon ehkä vainoharhainen, mutta 8 keskenmenoa kokeneena en halua olla huolimaton:arghh:

Mulla on ollut emättimen bakteeritulehduskierre tässä koko raskauden ajan (välillä vaan bakteerit ja leukosyytit koholla välillä clue soluja). Lisäksi välillä hiivaa. Käytännössä koko ajan ollut tulehdusoireita (myös kirvelyä virtsatessa mutta ei siis ole virtsatietulehdusta). Ja myös menkkamaisia kipuja. Mulla kipuihin on parhaiten auttanut lepo. Ja oonkin välillä ollut gynen määräämänä sairaslomalla. Joidenkin lääkärien mielestä pitäisi ehdottomasti jäädä sairaslomalle jos on bakteeritulehdus ja toisten mielestä ei. En sitten tiedä. Itse olen pyytänyt sairaslomaa jos on ollut tosi kovia mahakipuja.

Antibioottikuurien ja hiivalääkkeiden lisäksi olen käyttänyt itsehoitotuotteita (maitohappobakteeri emätinpuikkoja yms).

Kannattaa käydä yksityisellä jos itseä mietityttää. Ainakin itse saanut sieltä parhaan avun. Julkisella vain vähätellään oireita.
 
Ja lisäyksenä mulla siis menkkamaiset kivut=supistukset aiheutti esikoisen raskausaikana kohdunkaulan lyhenemistä rv 16 eteenpäin. Eli joskus kyllä nekin kivut kannattaa ottaa tosissaan.
 
Kiitos tiedosta! Siis kivut mitä mulla on, on kyllä menkkamaisia, mutta ei ollenkaan kovia. Tosi lieviä onneksi. Mulla on ollu kovempiakin kipuja, mutta ne oli joskus rv6-10.
6 viikolla oli ihan kunnon menkkakipuja, jotka sattuivat niin että pidätin hengitystä.
Nyt lähinnä tuntemuksia alavatsalla, ei kramppeja mikä lienee hyvä merkki:)
Tietenkin tuikkeita on ollut mutta ne on jossain munasarjoissa päin, en oikein osaa sanoa paremmin:oops:
 
Viimeks gyne selitti mulle et munasarjojen kohalla oleva kipu voi johtua hormoneista, eli ku munasarjat tuottaa hormoonia ni se voi joillaki aiheuttaa kipua.
Sitä mulla oli myös esikoisen syntymän jälkeen, ja erityisesti ovulaatio oli tosi kivulias, vaikka ennen ei ollu mitään. Ja ne kivut saatto kestää oviksesta menkkojen alkuun. Tätäkin tutkittiin eri lääkäreillä mutta mitään ei löytynyt ja saman selityksen sain: hormoonien aiheuttama munasarjakipu.
Toiv Viima sulla kuitenki pian hellittäs kivut/tuntemukset :) itehän sitä parhaiten kroppansa tietää, ja jos epäilyttää jokin ni kannattaa vaan soitella neuvolaan/lääkäriin :)
 
Mulla tänään tuntunut alavatsassa ihan uudenlaista kipuilua. Pistelee ihan alavatsaan, ihan keskelle. Hetken jo välillä helpotti, mutta alkanut taas uudelleen. Onkohan vaan kasvukipuja, toivottavasti. Tää on inhottavaa, kun heti tulee huolestunut olo :sorry:
 
Takaisin
Top