Oireita

Täällä tänään ekat tunnemyrskyn näytteet, itkun tirautin ILMAN SYYTÄ, rupesin pillittään kun katsoin muruani silmiin, ja samaan aikaan heti tajusin etten voi pidättää itkua ja nauroin itselleni kun pillitin täyttä kurkkua :D todella koominen tilanne, puoliso ihmetteli onko mulla jotain hätänä mikä pistää mielen matalaksi, no hei!!! Sehän vaan lisäs vettä myllyyn ja vollotin enemmän ja nauroin etten voi tälle mitään! Yritä nyt siinäkin sitten selittää et kaikki hyvin :D
 
En muuten ole edes hoksannut huulten kuivuvan raskauden vuoksi, on erityisen kuivat ja se on harvinaista! Olen pistänyt vaan sään piikkiin...
 
Hep hep... Täälläkin huomasin ennen plussaa et huulia piti rasvata tavallista enemmän.
 
4+6 eikä mitään oireita, oon vähän hermona, vaikka näyttäis juttuja selaamalla siltä, että oireettomuus voi olla nornaalia. Väsyttää, palelee ja mulla kans huulet on kuivat, mutta noi voi laittaa myös vuoden ajan piikkiin. Jotain tuntemuksia alavatsalla myös päivittäin.
 
Mulla ainakin nää "oireet" mitä on, menis puhtaasti jonkun muun piikkiin jos en tietäis raskaudesta vielä. Mut koska tietää, niin kaikki kehon tuntemukset tulee mietittyä sen kautta. Ei ainakaan vielä ns kunnon oireista tietoakaan.

5+0
 
En kyllä osannut yhtään ajatella, että kuivat huulet voisi olla raskausoire. Mutta täälläkin sellaiset, tosin luulin johtuvaksi vain tästä flunssasta, joka ei tunnu ottavan hellittääkseen ollenkaan...
 
Ollaan kyllä ihmeen vähäoireisia kaikki :grin Hyvä niin kyllä. Eiköhän kohta ala jonkun pahoinvointi ja oksentelu :hilarious::wtf:
 
Mulla alkoi oireet esikoisen kohdalla vasta viikolla 8, et mie nautin kun ei oo mitään pahoinvointia vielä vattan nippailun lisäksi :)
 
Mulla oikeestaan kaikki oireet kadonnut. Siksi aijonki tehdä tänään varuilta TAAS testin :"D
 
Mulle ei kahvi maistu ollenkaan. Se alko tökkimään jo ennen plussaa. Palelee etenkin iltaisin kovasti. Muuten oireetonta edelleen.

5+2
 
Nälkä ja jano vähän väliä. En jaksa syödä paljon kerralla. Nyt kai pitäisi yrittää lisätä annoskokoa.

Sama juttu mutta mitään ei tee mieli syödä. Paitsi appelsiinit, tomaatit, ohut ruisleipä ja vadelmajogurtti :D
Todella vähän voi kerralla syödä, ihmekös että sitten on nälkä kokoajan :/
 
Joo täälläkin annoskoot on aika pieniä, kun helposti tulee niin täysolo [emoji3] mut toistaseks ei o mitään mitä ei pystyisi syödä tai toisaaltakaan mitään älyttömiä himoja [emoji3]
 
Mieki aloin tänään pohtimaan tätä oireettomuutta. On se ihmismieli herkkä :D tehin halvimman rfsun testin ja ennenkö ees ehti kontrolliviiva testiin tulla niin räpsähti vahva plussa. Pittää se vaan uskoa ja ootella niitä oireita jonku aikaa. Ja toivoa ettei tuu niin rajuna kuin esikoisen kohdalla :D
 
Uskaltaako maksamakkaraa syödä kuinka.. ? Luin jostai että olisi kielletyllä listalla raskauden aikana?
 
Minä olen aina ajatellut, ettei raskautta VOI huomata ainakaan ennen kuin on menkkojenkaan pitänyt alkaa. Miten väärässä sitä ihminen osaakin olla :grin

Noin viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää (kiertoni on 26pv) olin yhtäkkiä lähes varma olevani raskaana koska rinnat tulivat salaperäisesti tosi kipeäksi. Nukkuessa, liikkuessa, koko ajan. Päivää ennen odotettua menkkojen alkamispäivää alkoi vatsassakin tuntumaan inhaa kipristelyä ja siinä vaiheessa olin jo aika varma. En siis oikeastaan yllättynyt kun plussa tuli, vaikka en millään uskonut tärppäävän niin nopeasti kuin tärppäsi.

Nyt 4+4 ja kumpikin "vaiva" jatkuu vain. Kokojan nipistelyä masussa ja rinnoissa samoin.

Olen vähän miettinyt että jos olen näin alussa että hyvä kun vielä edes raskaus alkanutkaan ja oireet ovat tätä luokkaa, niin millaista on joidenkin viikkojen päästä?! :woot:
 
Minä olen aina ajatellut, ettei raskautta VOI huomata ainakaan ennen kuin on menkkojenkaan pitänyt alkaa. Miten väärässä sitä ihminen osaakin olla :grin

Noin viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää (kiertoni on 26pv) olin yhtäkkiä lähes varma olevani raskaana koska rinnat tulivat salaperäisesti tosi kipeäksi. Nukkuessa, liikkuessa, koko ajan. Päivää ennen odotettua menkkojen alkamispäivää alkoi vatsassakin tuntumaan inhaa kipristelyä ja siinä vaiheessa olin jo aika varma. En siis oikeastaan yllättynyt kun plussa tuli, vaikka en millään uskonut tärppäävän niin nopeasti kuin tärppäsi.

Nyt 4+4 ja kumpikin "vaiva" jatkuu vain. Kokojan nipistelyä masussa ja rinnoissa samoin.

Olen vähän miettinyt että jos olen näin alussa että hyvä kun vielä edes raskaus alkanutkaan ja oireet ovat tätä luokkaa, niin millaista on joidenkin viikkojen päästä?! :woot:

Mulla sama. Esikoisen kohdalla sitä vaan tiesi olevansa. Tein kaks negatestiä.ja kolmas oli plussa. Sinnikkäästi vaan testasin. Ja nyt sama homma. Tiesin et nyt on tärpännyt ja yks nega ja viikon päästä uus ja plussaa se vaan näytti. oireina vain et aavistin olevani raskaana.
 
Minulla myös on jokaisessa raskaudessa ollut aavistus siitä, että raskaana olen, jo ennen testin tekoa.

Mansikkasuukko, raskausoireet voivat myös vaihdella raskauden eri vaiheissa ja jo ihan alkuraskaudenkin aikana. Eli se, että oireita on alkuun paljon, ei välttämättä ennusta, että raskaus olisi koko ajan lisääntyvää vaivaa. Mulla oli esikoista odottaessa alkuun rinnat tosi kipeät, mutta parin viikon päästä se hellitti. Onnea plussasta sinullekin!
 
Ihanaa kun olette kommentoineet! :love017
Olen ihan uusi täällä koko palstalla, joten ihan "uudenlainen matka" tämäkin :laughing002

Saa nähdä kuinka tässä käy näiden oireiden kanssa! Toki sitä toivoisi että säästyisi pahimmilta, mutta olen aika varma saavani muun muassa melko pahaa pahoinvointia. Vähän jo nostelee päätään sellainen outo olo nyt jo :scared001

Kysynpäs tässä samalla teiltä viisaammilta, että miten kummassa raskauspäivät lasketaan? Viimeiset menkat olivat 5.10 joka oli torstai. Nyt tulevana torstaina siitä on siis tasan 5 viikkoa. Olettaisin siis, että torstaina olisi viikkoja 5+0. Mutta kuitenkin raskauslaskurilla nyt tänään, maanantaina, on menossa 4+6. Mitä kummaa? Tämähän tarkoittaisi että torstaina olisi laskun mukaan jo 5+2. Olen nyt aika hämilläni tästä :laughing002

EDIT: Nyt sitten oivalsin että liittyy kierron pituuteen. Koska kiertoni on vain 26pv niin siksi mennään kaksi päivää edellä. Koskaan ei ole myöhä oppia uutta! :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top