Oireita

NinaEmilia10

Vasta-alkaja
No niin tänne voi vähän listailla niitä ihania ja kamalia oireita. :) Mulla kaikista "varmin" oire on pissalla ravaaminen, siis en voinut edes kuvitella, että tää voi olla tämmöistä, helposti voin käydä 1-2 tunnin välein ja yölläkin kerran. Ennen pystyin olemaan työpäivänkin käymättä ja yöllä en käynyt juuri koskaan. Ekassa raskaudessa en juossut yhtään näin paljon vessassa... etovaa oloa on aina välillä, lähinnä päivällä ja illalla. Ja väsymys iskenyt, olisi ihanaa nukkua päikkärit joka päivä, mutta töistä on vaikea livahtaa nukkumaan. :)
 
Mulla alkoi kuplimaan/möyryämään mahassa ihan kunnolla, tätä oli myös n. viikko sitten jolloin aloin epäilemään raskautta.. :) Tänään katselin jo tyttöjen vaatteita (kyllä! esikoinen on poika, miehellä on ennestään tyttö - jakohan on selvä :wink)..
Heräsin tänään JO kuudelta, mikä ei ole kuulunut minun rytmeihini sitten viime odotus- ja vauva-arjen! :D Muutenkin öisin on vääntämistä ja kääntämistä, kylmä ja kuuma..mutta kai sitä saa sitten keskivaiheilla taas nukuttua :D

Mulla tuli tämä "onnellisuuskuohahdus" vasta tänään, eilen olin niin ihmeissäni etten kyennyt vielä nauttimaan.. :Heartred

Pissalla olen käynyt myös 1 krt/yö (esikoisesta vielä enemmän!!), päivisin jossakin vaiheessa iskee janokohtaus, jolloin tulee sitten käytyä päivälläkin useasti vessassa.
 
Viikkoja 6+2 ja tänään oksensin pariin otteeseen, mikään ei oikein tunnu pysyvän sisällä :angry1
Etova olo ollut jo useampana iltana, kun pistää makuulle. Tissit on ihan älyttömän arat, mahallaan nukkuminen ei onnistu enää. Muuten ei ole sen ihmeempiä oireita ollut, mitä nyt pinna on vähän tavallista tiukemmalla :)
 
vessahätä välillä ihan kauhea, joskus tunnin sisällä kolmestiki pitää mennä :S öklö-olo melkein joka päivä, kerran vasta oksentanu kuiteski... mahassa "kieputettu kuminauha"..... tämmösä rv 5+5... tisseistä toinen hyvin kipeä... hermot tuntuu tosin kestävän normaalia enemmä, ainaki miehen mielestä :D
 
mulla pitäis nyt olla viikkoja enintään 4+6. pikkusen välillä rinnat aristaa mutta tosi harvoin ja vähän, vessassa on tullut enemmän käytyä ja maha toimii muutenkin erilailla kuin yleensä ja muita tälläsiä pieniä oireita..
yks kuitenkin niin häiritsevä, että mietityttää jatkuvasti. mua on nyt monta päivää jo pistänyt tuohon oikealle alavatsaan, välillä enemmän, välillä vähemmän. välillä myös pistää koko oikealle puolelle alaselkään, lonkkaan, vatsaan.. sen takia mietityttää niin kovasti kun muistan, että ekassa raskaudessani oli tätä samaa ja se päättyi aika nopeaa, oli tuulimuna tai varhainen km enkä sitten millään muista oliko toisessa raskaudessani myös tätä, silloin kaikki meni hyvin. pistääkö muilla??
 
persikka mua välillä pistelly mut mulla oikees paikas pikku ninja ku lääkäri ultras ku halus nähä onko oikees paikas. mulla 4 keskenmenoo peräkkäin taustal ni mua tarkkaillaa aika tiuhaa, nyt 4vko odotust ja kontrolliultra. asun uulkomail ja sain hyvän lääkärin. itel 4+6 kans omien laskujen mukaa tänää.
 
persikka mua välillä pistelly mut mulla oikees paikas pikku ninja ku lääkäri ultras ku halus nähä onko oikees paikas. mulla 4 keskenmenoo peräkkäin taustal ni mua tarkkaillaa aika tiuhaa, nyt 4vko odotust ja kontrolliultra. asun uulkomail ja sain hyvän lääkärin. itel 4+6 kans omien laskujen mukaa tänää.
 
Mulla rinnat tosi arat ja vasemmalle puolelle alamahaa sattuu jatkuvasti vähän. Semmonen paineentunne, välillä pistävää kipua. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Hermo menee joka asiasta ja oon tosi itkuherkkä, muuten ei mitään ihmeitä :) ainakaan vielä :D
 
Mua myös pisti ekasta aina vasemmalle, nyt on vaan alaselässä sama tunne kuin menkoissa.. Jännittää, onkohan kaik hyvin... :sad001
Tissit on kyllä ku Pamelalla, tai siltä tuntuu, hajuherkkyys kasvanut.. Mut vatsatunteita ( tai siis kipuja) ei ole ollut melkein viikkoon, lukuunottamatta möyrmöyr tunnetta!
Mulla eka neuvola 2.8 :)
 
Pissalla ravailua, alavatsan nipistelyä ja vihlontaa, hajuaistin herkistymistä, pahoinvointia ja hikoilua, varsinkin öisin, rintojen arkuutta ja väsymystä :angel8
 
Väsymys, rintojen turvotus ja kipu, kuvotusta, alavatsan kihelmöintiä tms., tiheentynyt virtsaamistarve, jalkojen turvotus nilkoista pohkeisiin ja kaikista pahin jalkapohjien kipu niin ettei kunnolla kävellä pysty.
Onko muilla tuollaista jalkapohjien kipua? Luulen, ettei mulla veri kierrä siellä kunnolla, koska on aikoinaan todettu laiskat laskimoläpät eli virtaukset eivät pääse ylös asti ja nestettä pääsee tihkumaan laskimoista kudoksiin :sad001
 
täälä vessas ravataan, etomist, mielialanvaihtelui etenki itkuherkkyys, armoton väsy, rinnat kipuilee välil, alavatsal tuntuu vähä kiristyst/venytyst mikä mul on enteilly aiemmi et kohta se vatsa alkaa näkyy ku aiemminki jo alussa oon näyttän et oisin pidemmäl mitä pitäs. mielitekoi löytyy jonki verra mut lähinnä sellasii mitkä auttaa tuoho etomiseen/pahoinvointiin joka ilmottelee itestää aina välillä.
 
FINNEJÄ!!! Kokoajan tulossa lisää! Kumma oire, sillä tosiaan pojasta ei ollut finnin finnin koko raskauden aikana :O Tissit taas turpeammat ku eilen ja eilen suihkussa ei uskaltanut kääntyä suihkuun päin, ettei ärsytä nännejä.. Tämän oireen muistan hyvinkin selkeästi ;D Muuten olo on seesteinen ja hyvä, ellei iske himonälkä ---> ja siitä aiheutuva äklötys.. :)
 
Mulla pissahätä ja armoton väsymys.
Lisäksi huippaa kauheesti.

Ainoa ero viime raskauteen on rintojen turvotus: Sitä ei ole. Jotkut mammakaverot sanoneet että johtunee siitä että imetin 1v asti ja lopetin keväällä, tiedä sitten..

Sit mun maha on etenki iltasin jo yhtä iso kuin vkolla 12 viimeks : P
 
pachamama mulla sama juttu rinnat ei ol turvonnu ja viime raskauksis ne on turvonnu jo alussa jonki verran. vatsa on alkan turpoomaa, mies tuos jokin aika sit sano että onkoha kaikki normaalist ku mun vatsa ei ol samanlaine ku viime kerroilla no tänää sit vatsa näkyy jo. mulla kans tuo vessas käynti on tuttua jo ja väsymys ku ei saa enää nukuttua, lisäks on itkuherkkyys ja mielialanvaihtelut. etomiseen oon löytän avun suolakekseist, jääkylmist hedelmist, kylmäst vedest ja mehust sekä xylitol purkasta jota kaveri lähetti mulle euroopast piparminttupurkka auttaa :)
 
Hei vaan kaikille
Säihkähdin eilen ihan kunnolla ja olen vieläkin ihan paniikissa kun eilen ilalla (rv5-6) oli tullut kirkasta verta noin ruokalusikallinen housuihin. Sen jälkeen on tullut jonkin verran ruskeaa vuotoa, ei kuitenkaan housuihin asti... :sad010
Nyt en oikein tiedä mitä ajatella kun mitään kipuja ei ole missään vaiheessa ollut... Enkä voi edes puhua kenellekkään kun mies on vielä vähän alle viikon poissa kotoa... Pitäisiköhän soittaa maanantaina neuvolaan??
 
Hei vaan kaikille
Säihkähdin eilen ihan kunnolla ja olen vieläkin ihan paniikissa kun eilen ilalla (rv5-6) oli tullut kirkasta verta noin ruokalusikallinen housuihin. Sen jälkeen on tullut jonkin verran ruskeaa vuotoa, ei kuitenkaan housuihin asti... :sad010
Nyt en oikein tiedä mitä ajatella kun mitään kipuja ei ole missään vaiheessa ollut... Enkä voi edes puhua kenellekkään kun mies on vielä vähän alle viikon poissa kotoa... Pitäisiköhän soittaa maanantaina neuvolaan??

Mulla oli eilen illalla sama ja samat raskauspäivät. Mulla tuli eka haaleaa ja sitten kirkasta verta jonkun aikaa aina pyyhittäessä. Ei ollut kipuja eikä tullut runsasta vuotoa. Eikä myöskään tullut pönttöön asti eikä alushousuihin, aina vaan pyyhittäessä. Olin itse myös paniikissa, kun mies vkl:n pois ja yksin olin. Soitin kätilölle sairaalaan ja kerroin oireet, se rauhoitteli et on normaalia vuotoa, jos ei ole yhtä runsasta kuin menkoissa sekä ei ole kipuja. En lähtenyt sitten sairaalaan tutkittavaksi. Aamulla mulla ei tullut enää paperiin mitään. Tuo vuoto on kuulemma tosi yleistä ja usein johtuu kohdun muutoksista juurikin näillä viikoilla sekä syy saattaa olla myös jos istukka osittain tai kokonaan kohdun suulla. Elä huoli vielä, kaikki on varmasti kunnossa. Näin myös itselleni uskottelen, kunnes toisin todistetaan. Tsemppiä meille :hug013
 
Hei vaan kaikille
Säihkähdin eilen ihan kunnolla ja olen vieläkin ihan paniikissa kun eilen ilalla (rv5-6) oli tullut kirkasta verta noin ruokalusikallinen housuihin. Sen jälkeen on tullut jonkin verran ruskeaa vuotoa, ei kuitenkaan housuihin asti... :sad010
Nyt en oikein tiedä mitä ajatella kun mitään kipuja ei ole missään vaiheessa ollut... Enkä voi edes puhua kenellekkään kun mies on vielä vähän alle viikon poissa kotoa... Pitäisiköhän soittaa maanantaina neuvolaan??

Ja hei, jos et ole vielä tuolla facebookryhmässä niin suosittelen liittymistä, siellä voi avautua kunnolla ja saa mielenrauhan eli sähköpostia tuonne osoitteeseen, joka taitaa löytyä tosta toisesta keskusteluosiostamme.
 
tsemppiä ja jaksamista aurorariel ja femmina, toivottavast tosiaa teil viatont vuotoa ja pikkunen kunnossa :) tosiaan jos keskenmeno ois kysees ni kivut ois kyl todella kovat. omasta kokemuksesta voin sanoa sen että menkat ei ol mitää niihi verrattuna kivuilta joten kannattaa ottaa mahollisimman rauhallisest ja olla huolestumatta liikaa kuten femmina sanoikin.
 
Kiitos vastauksista Gatusa ja Femmina olo parani heti kun sain avautua :)
Onneksi ei ole ollut kirkasta vuotoa sitten eilisen illan... vain pientä tuhrua joka sekin tuntuu loppuvan. Mitään kipuja ei ole ollut, joten olen varovaisen toiveikas :love2 Soitan kuitenkin sinne neuvolaan maanataina koska en ole ollut vielä sinnepäin ollenkaan yhteydessä... Ajattelin pyytää sitä ultraa mahdollisimman pian jotta saisin selvyyden mahdollisimman pian. Ja raskausoireet jatkuu samanlaisina eli janottaa ja ravaan vessassa ja rinnat on edelleen arat...
 
Takaisin
Top