Oireilua..

j3nni

Näppärä viestien naputtelija
Huhtimammat 2018
Otsikon mukaisesti, tänne voitaisiin laittaa näitä oireita :) On helpompi näitä ryhmiä lukea ja pysyä perässä kun jokaisella on oma ryhmänsä!

Täällä oireita on seuraavanlaisesti:
-Yöllä vessassa ravaaminen
-Mahan nippailut
-Järkyttävä väsymys
-Kahvia ei tee mieli yhtään, vaikka yleensä juon pannullisen päivässä
-Turvotus =D
-Yökötysolo pitkin päivää, yhtäkkiä tulee vaan olo ja alan yökkii, eikä siihen tarvi ees olla mitään sen kummosempaa syytä
-Nälkä, mutta kun ruoka tulee eteen nii ei teekkään mieli syödä kun ihan pari lusikkallista

Tässä varmaan nää olennaiset.. : )
 
Oireista en ole varma mitkä on todellisia ja mitkä "kuviteltuja", joita siis olisi ilman raskauttakin :D
-lämmöt koholla (36.8-37)
-kylmät väristykset, kipeä olo erityisesti iltaisella ja pitää viltin alle kääriytyä tiiviisti (enkä ilmeisimmin ole kipeäksi tulossa)
-vatsaa juilii
-alaselkä kipuilee
-rinnat on kipeät samalla tavoin kuin viime raskaudessa (kasvoivat kuppi koon verran jo rv9)
-Väsyttää, mutta yöt levottomia
-kahvi on alkanut tökkimään, viimeksi en juonut ollenkaan kahvia 6-12 rviikoilla kun ei vaan maistunut. Sen jälkeen sitten taas ihan normaalisti.
-yököttävä olo mulla erityisesti syömisen jälkeen
-vessassa ravaan, mutta oon aina juonut paljon ja ravannut siksi vessassa.

Viime raskaudessa mulla oli hyvin lievät oireet. Pahoinvointia oli hiukan suolasten ruokien kohdalla ja mun herkut eli sipsit ja dippi eivät maistuneet ollenkaan raskausaikana. Olin siis makean ja raikkaan perässä. Katsotaan miten nyt käy :).
 
oireita:
-kiukkuisuus, siis ittiäki aiva peljättää ku välillä suutun syyttä suotta! :D
-etova olo, alkaa uhkaavasti muistuttaa esikoisen odotusaikaa, toivon silti kovasti että tässä raskaudesta selviäsin vähemmällä oksentamisella :P
-rinnat ehkä jonkin verran arat ja turvonneet.
-kahvi selkeesti tökkii -YÖK 
-Suolaiset ruuat NAM <3 eritoten suolakurkku popcorneilla! voiko olla mitään parempaa?! :D
-suklaa ei uppoa!(kerrankin tämäkin tapahtuu!) ja mä oon aina ollu paha suklaaholisti :s
 
Oireita on (vielä) huomattavasti vähemmän kun ekaa odottaessa. 
Väsymystä
Repäisykipuja jos nopeasti liikahtaa
Tisseihin koskee
Tekee mieli lihaa jatkuvasti :D 
Pahoinvointia ei juurikaan oo, vähä huono olo tulee jos juo liikaa kahvia ja tunnettuna sokerirottana karkit ei maistu.
 
Täällä pari uutta oiretta havaittu..
ei tee mieli makeeta ollenkaa.. hyi jotai keksiäkin! Ja tänää tuli ihanankamala närästys kylään! Viimeraskaudessa närästi vaaan ihan loppumetreillä.. ja muutenki kaikki oireet alkoi vasta joskus 7-8viikolla..

Vanilj
: saanko ihan udella että millon sulla on ollu viimeks menkat? Tai kuinka pitkä kierto sulla on? Ku huomasin että mennää melkei samoilla viikoilla, kahdenpäivän heitto, mutta mää plussasin viikkositten jo tuon 2-3. nii aloin miettiin, että meenköhän mää pidemmällä =D Mutta kun ei sillon kp16 vielä lekurin mukaan ollu tapahtunu ovista.. mmm..
onneks ultra on 1½viikon päästä! :)
 
j3nni: viime menkat alko 27.8.  mut sitä edellinen kierto kesti 34 päivää, joten uskoisin että oon ovuloinu vähä myöhemmin.
En tiedä sit miten vaikuttaa tuo kun testasin vasta illalla, enkä aamusta niin kuin suositus on..?
 
Täällä ei oikein vielä mitään oireita ole ilmaantunut, aikamoiset menkkakivun tyyliset juimimiset alkoi viikko sitten, mutta on loppuneet nyt. Kuvotusta oli öisin, mutta nekin on loppuneet. Siksi vähän huolestuttaakin nyt, että onkohan kaikki hyvin, kun mitään oireita ei ole, olo siis ei ole yhtään semmonen, että olisin raskaana. Huoks.
 
Mulla viime menkat alko 27.8. ja kierto sellasen 30 pv varmaan. 13. pv kävin muusta syystä ultrassa ja sillon lääkäri sano, että ihan lähi päivinä on ovis. Se oli torstai. Ja sitten lauantaina oli eka yhdyntä sen lääkärissä käynnin jälkeen. Muutama kerta siihen lisäksi ja tänään aamulla plussasin. Eli joku 5-6 viikolla mennään kaiketi. Huomenna tarttee soittaa lääkäriin :) en vaan sais nyt innostua... keskenmeno oli tammi-helmikuun vaihteessa viikolla 6. Että en edes tiedä soittasko lääkäriin jo huomenna vai pitäiskö odotella ainakin viikon verran... Mitä ootte mieltä?
 
Mulla on ar-ultra varattuna 11.10 joten sen jälkeen mää vasta aattelin soitella neuvolaa ja muihin tarvittaviin kun nään ensin että kaikki on hyvin tuolla masussa.

Vanilj: hmm, okkei, ku mulla kans kierto n. 34-36pv ja viimemenkat olleet 20.8. No, ultrassa sitte nähdää, mutta mää meenki viikoissa niin, mitä mulla minimissään voi olla ja sen mukaan myös ultranki varannu joten pitäisi sitte jo näkyäkin jotakin kun viikkoja sillo pitäs olla jo minimissään 6+5 - tai jos menkoista sen laksee ni jo 7+3 : )
 
j3nni: aivan, mä lasken suurinpiirtin sen mukaan, kuin mitä neuvolassa lasketaan eli just menkkojen mukaan. :)
 
Yök, niin ihana äklötysällötys on alkanut ja sitä tulee ja menee miten sattuu. :/
Viime raskaudessa ällötti ja yökötti ainoastaan, jos ei syöny säännöllisin välein. Mä niin toivon, etten saa mitään 24/7 kestävää ällötystä.
Väsymystä oli paripäivää ennen testiä enemmänkin niinku edellisestäki nukuin lähes tulkoon pari päivää, mutta nyt ei oikeestaan juurikaan sellasta ihmeellisempää, viime raskauden kun taas nukuin lähes koko ajan alkuraskaudesta, sen että töissä kävi ja söi ja takasin nukkumaan.
Nälkä ja syömisen aikana ällöttää niin ettei tee mieli syödä.
Mitään sen ihmeempiä en oo huomannu, vessassa ravaan muutenkin pitkin päivää ja yöllä pari-muutaman kerran niin ei sitäkään oikeestaan edes huomaa :D
 
Ei ole pahempia oireita vielä ollut, ennen testin tekoa oli melko samanlaisia oireita kuin ennen menkkojen alkua, alavatsaa kipristi ja rinnat oli kipeät mutta se meni ohi ja nyt ainoastaan välillä mahassa "tuntemuksia" ei varsinaista kipua mutta sellaista jännää, välillä taas vihloo ja kipristää mutta ei pahasti. Välillä jo mietin että olenko todella raskaana kun ei yhtään tunnu siltä :D mutta vielä se olo voi tästä muuttua ja varmaan muuttuukin...
 
Mulla kans sama tilanne kun sulla Kiki84, eli menkkamaisia kipuja oli reilun viikon ajan ja nyt ne tuntuu loppuneen kun seinään. Rinnat on kyllä edelleen tosi arat. Mitään muita oireita ei ole. Huolestuttaa kyllä, että onkohan kaikki ok? Mulla eka neuvola käynti vasta 1.11. ja on tuskaa jos sinne asti pitää odottaa!! Just alkoi 6. vko.
Mulla esikoinen tulossa, joten tuntuu et panikoinkohan nyt turhaan kun ei ole kokemusta aiemmin... Osaatteko neuvoa?
 
Katia: Kaikki on oikeesti normaalia, on oireita tai ei, tulee tai häviää, siitä ei kande huolestua kuitenkaan. :) Mulla on nyt alkanut olemaan vähän etovaa oloa, eilen päivällä ihan yhtäkkiä kesken kävelylenkin iski ihan kauheen huono olo. Mies jatkoi sitten tytön kanssa matkaa ja mä hyppäsin ekaan bussiin ja kurvasin kotiin nukkumaan. :o En siis yleensä koskaan nuku päikkäreitä, kerrat on laskettavissa varmaan sormin mitä oon nukkunut tän esikoisen ensimmäisen vuoden aikana. Mutta nyt kuulkaas, asia on muuttunut. :D Nukun ainakin joka toinen päivä ainakin lyhyet unet tytön päikkäreiden aikaan. Välttämättä en saa nukahdettua syvään uneen, mutta ainakin horrostelen hetken aikaa.

Toinen oire, joka oli kyllä tästä ensimmäisestäkin, on se, että kunto tuntuu tippuneen siis viikossa ihan pohjamutiin! Mä harrastan vielä liikuntaa tosi paljon, käyn treenaamassa semmosen 4-5 kertaa viikossa, ja nyt yhtäkkiä oon kun ihan rapakuntonen, aivan ihanaa. Viimeks tennistä pelatessa olin aivan raato, hyvä kun jaksoin ottaa kolme juoksuaskelta putkeen. :D Mun veli vähän ihmettelikin.

Viime yönä kanssa heräsin siihen, että vatsa oli aivan totaallisen sekasin!!! Siis niin sekasin kun voi ihmisellä olla, vietinkin sitten tunnin vessassa. Onko muilla vatsa reagoinut? Vai onko tää vaan jotain mahapöpöä? Mulla kun yleensä vielä on teräsvatsa, eikä se yleensä koskaan reagoi mihinkään.. Ja toisekseen kenelläkään muulla meidän perheestä ei oo mitään.
 
Kiki, mulla meni silloin ekaa odottaessa maha sekasin silloin alkuun. Nyt on ollu sellanen olo et maha on sekasin vaikkei ookkaan :o
 

Ihmettelin myös tuota kun oli maha sekaisin! Alkoi varmaan päivää ennen testin tekoa. Ei ollut maha yhtään kipeä eikä "kouristanut" eikä muutenkaan tuntunut mahataudilta. Kävin sitten plussan jälkeen muusta asiasta lääkärissä ja kysäisin samalla, niin kuulemma vatsa reagoi hormonimuutoksiin.

muita oireita:

-astma puhkesi taas, jo ennen testiä..

-rinnat kipeät

-kiukuttaa, olen tosi äkäinen. :D

-nälkäisenä tulee vähän huono olo

-vatsa oudon tuntuinen ja turvoksissa

 
Täällä oireina voimakkaan menkkamaiset kivut, melko jatkuvasti.  Ja epäusko ja kiukkuisuus :D  Sen verran olen tätä raskautta epäillyt että olen jatkuvasti ravannut vessassa tarkistamassa alkoko menkat ja tehnyt miljoona testiä.  Kaikki näyttää tosi haaleeta viivaa joten se on omiaan ruokkimaan tota epäuskoa...

Niin joo, närästää ja janottaa myös.
 
Moon: mä oon myös tässä raskaudessa ehtinyt tehdä aika pelottavan määrän testejä, kun alusta saakka en oo pystynyt uskomaan, että olen oikeasti raskaana. Kaksi viikkoa sitten tasan ilmestyi haamujen haamu ja siitä se on kyllä ihanasti voimistunut ja maanantaina tuli 3+ testiin. Se vähän rauhoitti jo :D.

Oireet: eilen alkoi väsymys iskeä illalla kovasti ja nyt tänään töissä haukotuttaa koko ajan ja väsyttää pahemmin kuin aikoihin. Katsotaan pnko tämä ohimenevää vai oikea oire. Muut oireet:
*lämpö ylhäällä 36.7-37
*rinnat kosketusarat ja kihelmöivät
*tuntemuksia mahassa ja hirveä alavatsaturvotus
*etovaa oloa/krapulan tunnetta

Katsotaan alkaako kohta kahvi tökkiä niin kuin viime raskaudessa.
 
Tämän viikon oire: lyhyet yöunet ja yöheräily. Täällä yökyöpelinä kukun, kun muut nukkuu. Voisin alkaa tekee vaik mitä, energiaa olis, mutta ei tässä viitti kesken yötä alkaa suursiivousta tekemään :D Tää ihan alkuraskauden valvottaminen kuuluu kans tuttuun oireistoon esikoisesta. Sama toistuu loppu raskaudesta, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Parin viikon päästä voi iskeä puolestaan se lamaannuttava väsymys, jossa sitten tämä valvonta otetaan korkojen kera takaisin. Onneks ainakin edellisessä raskaudessa se kaamea väsymys loppui 12 viikon kohdilla eli ei kestänyt loputtoman pitkään. Ihmeellisen ihania nämä hormonit!
 
Takaisin
Top