Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

Joo jee kiitos KIIAMARIA :) tosi lohdullista! Mä touhusin aamuhommia laitoin tiskikoneen tms ja heti alko taas vihloa selkää! Nyt en osaa päättää että jatkaakko touhuumista että nää muuttuis oikeiks supistuksiks vai ottaa iisisti ettei loppu päivä tartte olla tuskissaan sängynpohjalla..
 
Mulla on molemmat alkaneet selkäpuolelta supistuksiin, esikoisesta tuli seuraavana yönä vedet, nuorimmalla en jäänyt niitä odottelemaan kun eka oli niin nopee. Että kyllä se siinä kypsyy!
 
Täällä tuli illalla ennen nukkumaan menoa muutama todella kipeä supistus ja vatsakin siinä rytäkässä toimi. Supistuskivut loppui siihen, vaikka supistukset lievinä jatkuikin, mutta alaselkään jäi jatkuva särky. Nukahdin kuitenkin aika pian jyväpussin kanssa kunnes parin tunnin päästä heräsin taasen selkäkipuun ja supistuksiin. Edelleenkään selkäkipu ei aaltoillut kyllä supistusten mukana. Nyt aloin pohtia että onhan noita supistuksia tosiaan aika tiheään ja aloin kellotella niin 4-6min on väli ja kestokin minuutin luokkaa. Kipu kyllä edelleenkin enemmän tasaista kuin aaltoilevaa, mutta tuntuu niin selässä kuin alavatsallakin. Saas nähdä joko alkais tapahtua oikeasti vai edelleenkö vain pidetään mammaa valmiustilassa :)
 
Väärä hälytys taisi olla tälläkin kertaa. Supistukset yltyi ja yltyi, ja pitenikin entisestään, vaan lopahtivat kuitenkin yhdeksään mennessä.
 
Thilda mulla oli eilen tismalleen samalla tavalla kun kuvailit tuossa. Välillä kivut menivät supistusten mukana, mutta alaselkäkipu oli sitten koko ajan päällä. Ja väli oli tiheää, mutta sitä kesti vain reilu puoli tuntia ja sitten jäi vain selkäkipua.

Nyt ei ole enää kipua, mutta vauva on pyörähtänyt selkä toisen kyljen puolelle (!!!) :eek:. Ihme ja kumma, sillä se on ollut samassa asennossa melkein pari kuukautta jo ja yht' äkkiä olikin kääntynyt..

Ja tuosta vatsan toiminnasta, viimeisen 2 vrk aikana on kyllä jo monta monta kertaa, mitä ihmettelen myös..
 
Nivuset kipeenä ja tuntuu että maha painaa sen sata kiloa. Toisinaan enempi painetta alapäässä mutta viime viikolla ei ollu vielä ees kiinnittyny vauvan pää. Harkka supistuksia on aina toisinaan enempi. Toivoisin että nää olis niitä merkkejä että kohta vauva syntyis, mutta silti tuntuu että yliajalle menee. Mutta yllättäen tuli silti fiilis että tää syntyis 28. päivä tätä kuuta :D tiedä sitten mistä se fiilis tuli. Onhan siihenkin vielä hyvä tovi.
 
Täällä käytiin eilen synnärillä tarkistuskäynnillä kun kotimittauksilla verenpaineet nousseet hieman korkealle, käyrillä oltiin ja vauvalla kaikki hyvin ❤️ Painoarvio oli 3.4-3.5kg ja nyt viikkoja 39+6.

Sain torstaille ajan aamusta synnärille ja aloittelevat jo käynnistystä ballongilla kun mulla viime raskaudessa oli niin nopeasti kehittyvä toksemia niin eivät halua ottaa riskejä. Albetol lääkityksen sain näille parille päivälle..
Kohta sitä on itselläkin pieni tuhisija sylissä ❤️
 
Täällä ei ole edelleenkään yhtään mitään synnytykseen viittaavaa, Rv 39+3 menossa. Hieman vaan ihmetytti ylimääräisessä ultrassa kun lääkäri sanoi että jos ei tule 2 viikon sisään itekseen ulos niin pitää lähteä keskussairaalalle.. Tiedä sitten mitä tarkoitti, silloin olisi vasta 40+6.

Enkä tietenkään osannut siinä hämmentyneenä edes kysyä mitä tarkoitti :eek: Pitää soitella neuvolaan maanantaina jos osaavat yhtään valaista tuota..
 
Miur eikö se ole silloin jo pitemmällä jos nyt 39+3 niin kahen viikon päästä se ois 41+3?
 
Viimesin ultra missä sanoi tuon oli 38+6, 40+6 niin on mennyt se 2 viikkoa siitä ultrasta.
 
Ai no sitten :grin Mä aattelin et oot just vasta käyny.
 
Alavatsaa repii ja jomottaa alapäätä... nivusissa kanssa sellai jomotus??? Painaako vauva vaan tosi alas ja liitoskipuja. Ihan ulalla nyt näistä tuntemuksista. Vaikee kuvitella että painais kovin alas kun puskee kylkiluihinkin. Tai sit tää on joku jättiläinen?
 
Täällä kyllä tuntuu samanaikaisesti potkut kylkiluissa ja samaan aikaan päällä pusketaan alakertaa :joyful: Välillä tuntuu, että se oikein ponkasee ylhäältä vauhtia..

Mulla tuli eilen jännää lonkka särkyä, jonka jälkeen koko jalat alkoi tuntuun semmosilta jäykiltä ja krampanneilta. Ilmeisesti kaveri painoi johonkin hermoon tms.

Jalat jossain vaiheessa rauhottui, mutta sitten illalla ennen nukkumaan menoa tuli pari tosi tiukkaa harjoitussupistusta, maha kovettu ja kovettu ja alkoi kiristää jo oikein kunnolla. Jännästi voimistui supistus koko ajan :wideyed: Olotila meni ohi ja nukahdin ihan normaalisti. Nukuin kuitenkin vähän huonosti ja näin ihme unia ja sitten taas aamuyöstä heräsin kun unessa mulla muka iski kauhea vatsakipu. No taas oli vatsa aivan kireenä ja selkeesti jo suoltakin väänsi ja tuli hiukan oksettava olo, supistus oli niin voimakas ja kesti kauan, useamman minuutin! :eek: Vaihdoin kylkeä ja 5-10 minuutin päästä tuli seuraava supistus. Tuon supistuksen jälkeen jomotti taas lonkkia ja reisiä, mutta nukahdin sitten kuitenkin taas, eikä yhtä voimakkaita supistuksia varmaan enää tullut..

En tiiä oliko noi nyt sitten jo oikein ennakoivia supistuksia vai mitä, mutta aika erikoisia o_O
 
Minulla on ollut tuollaisia voimakkaita harjoitussupistuksiakin, jotka vaan kestää ja kestää tai sitten niitä tulee tosi usein. Muutaman kerran ollut sitten erikseen kivun kanssa, jolloin on ollut jatkuvaa kipuilua ja sellaista mikä menee/pahenee supistusten myötä. Tosi vaan parina kertana ja silloinkin n. puoli tuntia ja sitten on loppunut.

Luulen ettei "meidän Maija" tule tänne pakkaseen kuin pakolla silti :wink
 
Joo neuvolassa tänään hoitaja sanoi että ensi keskiviikkona (rv 41) Pitää itse soittaa keskussairaalan äippäpolille kontrolliaikaa, siellä sitten katsotaan ja luultavasti lähettävät vielä kotiin ja varataan käynnistys rv 42..

Täällä ei edelleenkään mitään ole tapahtunut, ainoa on pienoinen paineen tunne alhaalla mutta ei mitään muuta :eek::confused:
 
Täällä sanottiin neuvolassa, että 41+2 soitetaan itse polille, jossa tekevät aina arvion (kokoarvio myös). Sitten kuulema aika tarkasti äidin olon mukaan käynnistelevät sitä seuraavana päivänä tms. (suht nopeasti kuitenkin). Mutta siis ilmeisesti jos äidillä olo tuskainen.

En ollut siitä enää niin kiinnostunut, sillä jos vauvan koko ei ole jotain jäätävää ja oma olo edes jotenkin siedettävä niin en halua käynnistystä. Sillä käynnistys olisi kuitenkin vasta joskus viikolla 41+, jolloin itse olisin valmis odottelemaan siihen 42 viikolle jos oma olo ei olisi ihan mahdoton.

Toivon kuitenkin, että synnytys käynnistyisi luonnollisesti ja että ei joutuisi käynnistelyjä edes miettimään..
 
Meillä neukku tekee yliaikais lähetteen ja se varataan 41+5 päivälle ja sielä sitten tuumaillaan et kuinka. Mulla todennäkösesti käynnistettäs ma 1.2. Jolloin 42+0. Mutta toivottavasti tulee itellään.
Mulla on parin päivän aikana räjähtäny leuka täyteen finnejä, jota ei oo hetkeen näkynyt! Ja yöllä alkoi vihloa alavatsaa ja vihloo edelleen. Ehkäpä vauvan uteliaisuus mahan ulkopuolelle on herännyt!
 
En sitten jaksanut odottaa rv 41 asti että saan sen ajan varattua vaan soitin jo tänään ja yliaikais kontrolli on sitten viikolla 41+2, ellei vauveli jollain ihmeellä ala ennen sitä itekseen syntymään.. Mikä olis tietysti ideaalista, ei kauheesti innostais käynnistys.

Onko kellään mitään tietoa voisiko kalvojen puhkaisun tarve olla jotenkin perinnöllistä? Eilen omalta äidiltäni kuulin että meidän suvussa on jokaikiseltä jouduttu kalvot puhkomaan kun ei ole alkanut tapahtumaan mitään. :confused:
 
En ole kuullut, että olisi perinnöllistä Miur, mutta ompas hurja yhteensattuma teillä
 
Takaisin
Top