Oireet

Suklaarusinat toimii(jos ei tavalliset uppoa..:sick009)
Ne on muuten synnytyspäivänä hyviä,niin välttyy seuraavan päivän painajaiselta,synnytyksen jälkeisenä päivänä vessassa minkäänlainen ponnistaminen voi olla koko reissun pahin hetki:sad015

Kannattaa synnärillä pyytää jotain mahaa pehmittävää synnytyksen jälkeen.. Mä sain iha siis pyytämättä niit pegorion tms kuulia ja ei ollu kyl yhtää nii kamalaa vessassa käynti.. Toki sitä jännitti iha kamalasti et kui paljo sattuu.. Varsinki ku oli tikit ja kaikki alakerrassa..
 
Minäkin sain automaattisesti jotain mahaa pehmentävää jauhetta synnytyksen jälkeen.
 
Me huomattiin raskautuminen siitä kun mulla oli yhtäkkiä kipeä ja kuumeinen olo. Lämpöä oli vähän mutta en saanut flunssaa tai muita oireita kun oudohko "kipeä" olo. Sitten mies kysyi että koska oli viimeksi menkat.. Plussahan se sitten tuli kun testasin! :angelic:

Sitten kipeytyi tissit jne. Tuli pahoinvointi, joka on jatkunut eri asteisena läpi koko raskauden. Pahinta oli ekalla kolmanneksella, nyt on hellittänyt kolmannen kolmaksen alkaessa niin että ehkä kerran viikossa pönttö kutsuu halimaan.

Verenpaineen nousua on minulla tarkkailtu. Omalla äidillä on ollut kahdesti raskausmyrkytys, toivon mukaan ei tule itselle. :smiley-ashamed004 Sain Seloken Zokia popsittavaksi verenpaineeseen.. Muita pre-eklampsiaan liittyviä oireita ei ole ilmaantunut.

Muuten vointi ollut hyvä, ei kipuja tai mitään. :joyful: Väsyttää kylläkin!! Koittanut pitää liikkumista ja aktiivisuutta yllä vaikka unetus on melkoista.
 
Heräily aamuyöstä tuntuu kyllä olevan tosi yleinen oire! :D


Ai niin joo tämä! Jollei herää pissihätään niin sitten se on tukkoinen nenä (ja pahimmassa tapauksessa siitä seuraava kuorsaaminen..:smiley-ashamed008) tai muuten levoton ihme olo!! :grin
 
Rv 28 kohdalla ja töitten loputtua ajan hidastuminen massiivisesti tuntuu "oireelta"! :D

Tämä on nyt vähän huono, kun ei ole töitä. Oli hyvä kun etenkin kropalle riitti tekemistä ja kipittelyä arkipäivisin. Nyt kun on lomautettu niin aisaakeli kun väsymys valtaa..ja tuntuu että nyt nuo raskauskilotkin pääsee ottamaan niskalenkkiä!

Mielipaikka tuntuu olevan sänky ja höyhensaaret, osin ehkä siksikin kun TIETÄÄ, miten piakkoin ei todellakaan saa tällä tavalla enää rentoutua ja nukkua! :D

Painon kerääntyminen kyllä ottaa hermoon, oli niin hidasta ja hillittyä tuonne rv 22 asti. Sen jälkeen pamahti oikein viisi lisäkiloa (yhteensä 7kg koko ajalta tähän mennessä). Mies kutsuukin minua leikkisästi pallokalaksi. Sanoin siihen että varo kun kasvatan kohta vielä kokovartalopiikit. :P :grin Meidän huumoria.

Olisi hyvä jos jaksaisi pitää yllä jonkinlaista liikuntarutiinia, sitä yrittää kyllä noita kävelylenkkejä tehdä jos mitenkään jaksaa. Olisi myös hyvä ettei olisi hirveä nälkä koko ajan. Kun pahoinvointi (mitä edelleen on) iskee niin siihen auttaa yllättäen ruoka.

On kyllä mennyt ihan pyllylleen kaikki terveelliset ruokailutottumukset, mitä oli!! :D

Oireet ja tuntemukset siis pähkinänkuoressa: väsyttää, nälättää, turvottaa ja ottaa päähän nuo kaikki edellämainitut! :woot: Muutenhan olo olisi ihan liian hyvä!!

Huomenna on sitä paitsi sokerirasituskoe!! Sekin vielä.:wtf::angel1
 
On tukalaa, hengittäminen yleisesti on työlästä ja kun laittaa kengät jalkaan tuntuu kurkussa asti tukalalta.
Tästä oonki sitten saanu kuulla kun ei olla kysytty sukupuolta. Kuulemma pojat pysyy ylhäällä ja potkii tisseihin asti. Ja tyttömaha kasvaa eteen eikä anna yhtään periksi. Saapa nähä. Kuinka loppuun saa odottaa että maha laskeutuu ja pystyy taas hengittää normaalimmin?
 
On tukalaa, hengittäminen yleisesti on työlästä ja kun laittaa kengät jalkaan tuntuu kurkussa asti tukalalta.
Tästä oonki sitten saanu kuulla kun ei olla kysytty sukupuolta. Kuulemma pojat pysyy ylhäällä ja potkii tisseihin asti. Ja tyttömaha kasvaa eteen eikä anna yhtään periksi. Saapa nähä. Kuinka loppuun saa odottaa että maha laskeutuu ja pystyy taas hengittää normaalimmin?
Mistäköhän nää tiedot on peräisin, kun toiset taas sanoo että poikamaha on just sellainen pyöreä, tytön kanssa leviää enemmän "joka suuntaan" :wink Ja todennäköisesti saat odotella sitä laskeutumista kyl ihan synnytykseen asti! Sehän on se kohtu ja lapsi yleensäkin jonka kasvu painaa sisäelimiä ja joillakin just noin että hengittäminen vaikeutuu.
 
Täällä kans yleistä tukalaa oloa ja hengästymistä, mutta muuten oon onneksi edelleen hyvissä voimissa! Viisi viikkoa olisi vielä töitä joten eipä olisi paljon varaakaan massiivisiin oireisiin. Tosin eipä niillekään sitten mitään voi, jos vielä tulee. Töissä kyselevät vointia jatkuvasti mikä on toki ihanaa mutta tuo toki väistämättä mieleen ajatuksen, että eipä olisi haittaa, jos ihmiset olisivat työkaverin voinnista aina näin kiinnostuneita :) Saattaisi moni työuupumustapaus estyä tai ainakin seuraukset lievittyä.

Ens maanantaina kasvukontrolli äitipolilla.
 
Mulla itsellä tytöistä on maha levinnyt joka suuntaan ja kasvot kukkinnut koko raskauden , pojista sit maha ollut kunnon pallo eikä levinnyt sivuille. Se koska maha laskeutuu et olo helpottas on todellayksilöllistä mutta yleensä vasta lähempänä synnytystä.

Mulla itsellä toi pallo edessä ei tuota murhetta ku ulos pukemis hetkissä saasoveltaa miten saan isompia puettua ja autettua. Ja sit jos on paljon jalkojen päällä niin varpaat ja jalkapöydät turpoaa ja kipeytyy
 
On tukalaa, hengittäminen yleisesti on työlästä ja kun laittaa kengät jalkaan tuntuu kurkussa asti tukalalta.
Tästä oonki sitten saanu kuulla kun ei olla kysytty sukupuolta. Kuulemma pojat pysyy ylhäällä ja potkii tisseihin asti. Ja tyttömaha kasvaa eteen eikä anna yhtään periksi. Saapa nähä. Kuinka loppuun saa odottaa että maha laskeutuu ja pystyy taas hengittää normaalimmin?

Olen huomannut tuon tukaluuden tässä pikkuhiljaa! Kyykkiminen ja kenkien laittaminen pistää ihan puuskuttamaan, kun tuntuu että happi vaan loppuu ja keuhkot on lytyssä!! Ja se vaan pahenee tästä.. On myös alkanut tulemaan todella raskas olo!! :eek::p Niin kuin lyijyä olisi kroppa ja reisillä ja pohkeilla koittaa vaan töpsöttää etiäpäin.
 
Onko muilla miten noussut paino? Huh, itsellä on räjähtänyt ihan käsiin! 30. viikko poksahtaa sunnuntaina ja himpun vajaa 10 kiloa!! :eek::grin Hui kauhistus.. Melkein helmikuuhun asti aikaa tässä vielä kasvattaa!! :rolleyes:

Tarttis ehkä hiukan alkaa hillitä.. :angel4 Vielä ollaan sallitun rajoissa, mutta painonnousu on tosi jyrkkää ollut viikosta 20 lähtien.
 
Onko muilla miten noussut paino? Huh, itsellä on räjähtänyt ihan käsiin! 30. viikko poksahtaa sunnuntaina ja himpun vajaa 10 kiloa!! :eek::grin Hui kauhistus.. Melkein helmikuuhun asti aikaa tässä vielä kasvattaa!! :rolleyes:

Tarttis ehkä hiukan alkaa hillitä.. :angel4 Vielä ollaan sallitun rajoissa, mutta painonnousu on tosi jyrkkää ollut viikosta 20 lähtien.

Älä välitä, mulla on noussut alusta asti :woot: Ei mitään pahoinvointia ja ruoka todellakin maistunut!! 15kg tullut jo :rolleyes: kilo per viikko tahti ollut jo hetken... mulla tammikuun 17 laskettu. Lähtöpaino oli kyllä alhainen.
 
9,5kg tullut ja nyt 32+6
Esikoisesta tuli aikoinaan melkein 20kg, että nyt voisi pysyä vähän maltillisempana :D
 
Nyt menossa 32+2 ja 7,4kg tullut. Tosin mun paino vaihtelee n. 2kg ihan muutaman päivän sisään, joten kovin luotettava tuo arvo ei ole :D
 
Täällä tullut 11 kg (32+0). Jännästi painonnousu on hidastunut nyt viimeisellä kolmanneksella, vaikka vauva ottaa nyt painoa vauhdilla ja maha kasvaa. Itsellä nousi tokalla kolmanneksella paino eniten, yli 500 g per viikko. :) Oon ajatellut, että nämä on tosi yksilöllisiä juttuja, eikä niistä kannata stressata turhaan.
 
Täällä tullut 11 kg (32+0). Jännästi painonnousu on hidastunut nyt viimeisellä kolmanneksella, vaikka vauva ottaa nyt painoa vauhdilla ja maha kasvaa. Itsellä nousi tokalla kolmanneksella paino eniten, yli 500 g per viikko. :) Oon ajatellut, että nämä on tosi yksilöllisiä juttuja, eikä niistä kannata stressata turhaan.

Jeps, yksilöllisiähän nämä. :angelic: Jotenkin aavistin että kyllä se tulee paino vielä rytinällä jossain vaiheessa. Tämä on se kovin kasvukausi, jotenkin tuntuu siltä!! Ehkäpä (toivottavasti) tämä hidastuu vähän kumminkin ennen loppua.. :grin
 
Lasketaanko ajoittainen huolestuminen myös oireeksi. Minua niin ahdistaa kun joinain päivinä ei ole tuntevinaan tarpeeksi vauvan liikkeitä! Se on hirveää kidutusta se. Huoli iskee, ehdit jo miettiä kauhujuttuja ja sitten pikkuinen alkaakin taas muljuilla. Tämä on varmaan se karmivin tunne koko loppuraskauden, huoli aina jos tuntuu ettei pieni liiku. Viimeksi ultrassa todettiin kaiken olevan oikein mallikkaasti, mutta eipä se vaadi kun sen yhden päivän kun on hiljaisemman oloista niin avot, kun alkaa pelottaa. o_O
 
Aikalailla samaa vaivaa täälläkin. Tämä vauva on ollut niin epäsäännöllinen ja tosi rauhallinen liikkuja, että huoli on tosiaan iskenyt jo monta kertaa. Aina kun tottuu johonkin liikkumiseen kuvio muuttuu ja välillä potkut menevät niin vaisuiksi, että soitin jo kerran päivystykseenkin sen takia. Onneksi kuitenkin liikkuu joka päivä.
 
Takaisin
Top