Oireet

Tänään ollut niin synkkä päivä.. ahistanut kauheana tämä tekemättömyys..(saikulla olo) päälyö tyhjää ja miettii vaan että enkö oikeasti keksi mitään järkevää tekemistä.. mistä sais piristystä elämään :sad001

NetFlix, äänikirjat, podcastit, YlePuhe, lukeminen ja itsensä sivistäminen vaikka jollain avoimen yliopiston verkkokursilla. Siinäpä listaa siitä mitä itse tekisin jos joutuisin jähimään kotona. Eli kaikkea mihin ei normiarjessa ole aikaa läheskään niin paljon kuin haluaisi :)

Ja jos kuitenkin jalkeillaan pystyy olemaan niin ruoanlaitto, leipominen, marjojen pakastaminen, silittäminen ja kaappien järjestely (vaatteita nettikirppiksille jne). Siinä taas listaa meidän huushollissa liian vähiin jäävistä hommista :D
 
Mä olen jotekin niin ahdistunut tästä turvotuksesta... Ennen kuin aloin odottaa esikoista, olin todella timmissä kunnossa ja ei paljon turvotellut. Vauvamaha tuli sieltä nätisti esiin aikanaan.
Nyt jo alkuviikoista lähtien on turvottanut ja vatsa kuin jalkapallo. Ja kaiken lisäksi vatsaan ilmestyi joku ihme "läskimakkara" jo siellä alkuviikoilla, eli tuommonen ihmeellinen löllö pelastusrengas, liekö joku hormonijuttu :grumpy: Tiedän että tätä on kovin pinnallista edes miettiä, mutta kun se ero aikaisempaan on vaan niin suuri, eikä tälle voi minkään, vetää mieltä matalaksi.
Monet todennut että "kivasti sulla alkaa tuo vatsa pyöristyä" no kun ei!
Se on löllöä ja turvotusta kaikki vaan, vauvavatsasta ei tietoakaan :sad001
Juurikin näin täälläkin, kun se liikunta jäänyt niin mahaläski tullut. En mä siitä valita mut hoikkana se näkyy ja vauvaksi jo luullaan. Kaverit kysyi joko olen alkanut ottaa maha kuvia, mutta kun en koe et pömppö ois siitä vauvasta johtuvaa.
 
Olisko käsityöt, palapeli, värityskirja, leipominen, valokuvien järjestely (joku muu paperisotku), lukeminen/äänikirja, maalaus, askartelu...
Käsityöt on mulla ainakin jo suunnitteilla, jos ensi viikolla tulee lisää saikkua :D
Kirjoja tulee myös luettua. Piti ihan kaivaa vanha e-kirjalukija esille!
Selattu netflix, hbo ja viaplay:hilarious:

Kovasti jo siivoilen kaappeja yms, mutta eipä meillä niin kauheasti ole tuota roinaa, kun aika säännöllisesti käyn läpi tavaroita muutoinkin :bag:

Liikaa on aikaa selata vauvatarvike yms juttuja :wink
 
Missä vaiheesaa muilla on nivelet ruvenneet löystymään? Itsellä löysät nivelsiteet jo ennestään. Onko kellään kokemusta löystyykö ne ennemmin kuin normaalisti? Nyt rv 17+4.
 
Missä vaiheesaa muilla on nivelet ruvenneet löystymään? Itsellä löysät nivelsiteet jo ennestään. Onko kellään kokemusta löystyykö ne ennemmin kuin normaalisti? Nyt rv 17+4.

Näköjään pikku hiljaa taas löystynyt. Viimeksi sai olla varovainen, kun nilkka oli joka vaiheessa nyrjähtää. Ja selkähän osaksi oireilee sen takia, että nivelet sielläkin antaa periksi.
 
Just tänään taitoin nilkan. Ollu tosiaan ala-asteelta asti löysät nilkat mutta tää on tuntunu tänään erityisen kipeeltä.. Siksi mietin et onko tää vaan näitä norni niksahduksia vai liittyykö raskauteen..
 
Mulle on iskenyt todella sitkeä päänsärky. En pääse tästä millään eroon. En tiedä onko sattumaa, että miehelläkin on ollut nyt melkein yhtä kauan päänsärkyä, mutta kumpikaan meistä ei ole kipeä. Ei olla keksitty mitään syytä mistä voisi johtua.
 
Mulle on iskenyt todella sitkeä päänsärky. En pääse tästä millään eroon. En tiedä onko sattumaa, että miehelläkin on ollut nyt melkein yhtä kauan päänsärkyä, mutta kumpikaan meistä ei ole kipeä. Ei olla keksitty mitään syytä mistä voisi johtua.

Mulla ollut kans melkein koko alkuraskauden! Lääkäri sanoi että hyvinkin voi olla hormonaalista. Sain myös luvan ottaa ibuprofeiinia, auttaisko se sulla?
 
Mulla on alkaneet lonkat vaivata. Öisin heräilen lonkkakipuun ja nyt töissäkin alkaneet vaivata kun pitää monta tuntia seistä. Muistan että esikoisen kanssa oli samaa vaivaa mutta vasta lopussa ja vain öisin...
 
Mulla on alkaneet lonkat vaivata. Öisin heräilen lonkkakipuun ja nyt töissäkin alkaneet vaivata kun pitää monta tuntia seistä. Muistan että esikoisen kanssa oli samaa vaivaa mutta vasta lopussa ja vain öisin...
Tsemppiä:Heartred on tosi ikävä vaiva! Sille kun ei hirveästi mitää voi :/

Mä lähden perjantaina taas koittamaan töiden tekoa lonkkavaivojeni kera.
Jos lähtee jalka taas alta, niin sitten se on varmasti loppuaika saikkua.
 
Alaselän särky rv vko 17+2. Onko muilla ongelmaa. Mikä avuksi? Tänään työterveyteen, jotain apua olisi jatkuvaan kipuun saatava. Istumatyö, jossa välillä pystyy seisomaan, työpäivät on ollut tuskaa kivun kanssa. Olen kokeillut mm. lepuuttaa selkää eri asennoissa, nukun tyyny jalkojen välissä ja on vartalotyyny ja kauratyynyn lämpöä kokeiltu. Olisi kiva saada tilanne hyvin nopeasti haltuun . Vinkkejä kehiin?
 
Onkos muille tullut tässä keskiraskaudessa takaisin noita alkuraskauden oireita mm. kuvotus ja vatsa mölisee/on vähän sekaisin?

Syön kyllä rautaa (Obsidan), mikä voi toki aiheuttaa, mutta olen käyttänyt jo yli kuukauden, eikä aikaisemmin ole tullut oireita.
 
Mulla on alkaneet lonkat vaivata. Öisin heräilen lonkkakipuun ja nyt töissäkin alkaneet vaivata kun pitää monta tuntia seistä. Muistan että esikoisen kanssa oli samaa vaivaa mutta vasta lopussa ja vain öisin...

Mä oon kärsinyt jo useita viikkoja noista kivuista. Sairaslomalla olen ollut jo kolme viikkoa osittain noiden kipujen ja osittain supistusten takia.
Mulla auttaa öisin fysioterapiassa opitut rentoutusasennot. Kivut tulee jokatapauksessa, mutta saan ne nopeammin pois noilla ja jatkettua unia. Teen myös päivittäin fysioterapia jumpan, jolla yritetään estää tilanteen paheneminen. Kannattaa kysyä neuvolasta lähete.

Päänsärky loppui lopulta ihan itsekseen eilen illalla. Ainut asia mitä tein eilen eritavalla muihin päiviin verrattuna oli pienen sipsi pussin syöminen iltapäivällä.
 
Neuvolassa tarkistettiin päänsäryn takia hemoglobiini ja oli hyvä. Oli puhetta tuosta sipsien syömisestä ja olisiko se voinut poistaa päänsäryn. Yksi teoria on, että päänsärky johtuu matalasta verenpaineesta. Mulla on ollut neuvolassa mitatessa yläpaine 100 tienoilla ja alapaine jonkin verran alle 70. Meillä on suvussa matala verenpaine ja äidilläkin laski raskausaikana tosi alas. Nyt testasin uudestaan, kun päänsärky yritti tänään aamulla palata. Join hiukan vichyä ja päänsärky katosi.
 
Muokattu viimeksi:
Neuvolassa tarkistettiin päänsäryn takia hemoglobiini ja oli hyvä. Oli puhetta tuosta sipsien syömisestä ja olisiko se voinut poistaa päänsäryn. Yksi teoria on, että päänsärky johtuu matalasta verenpaineesta. Mulla on ollut neuvolassa mitatessa yläpaine 100 tienoilla ja alapaine jonkin verran alle 70. Meillä on suvussa matala verenpaine ja äidilläkin laski raskausaikana tosi alas. Nyt testasin uudestaan, kun päänsärky yritti tänään aamulla palata. Join hiukan vichyä ja päänsärky katosi.

Mulla sama, olen hieman lisännyt suolaa ruokiin, niin ei ole enää ollut hedaria moneen päivään.
 
Ehkä munkin pitää koittaa suolan lisäämistä pikkaisen koska nyt on ollut pari päivää aivan järkyttävä päänsärky! Mulla on aina ollut alhainen verenpaine eli siitäkin voi tietty johtua...
 
Tsemppiä:Heartred on tosi ikävä vaiva! Sille kun ei hirveästi mitää voi :/

Mä lähden perjantaina taas koittamaan töiden tekoa lonkkavaivojeni kera.
Jos lähtee jalka taas alta, niin sitten se on varmasti loppuaika saikkua.

Miten sujui töissä? Mulla ei sentään ola jalka lähtenyt alta mutta perässä saa melkein raahata kun on välillä ihan tönkkönä...
 
Ehkä munkin pitää koittaa suolan lisäämistä pikkaisen koska nyt on ollut pari päivää aivan järkyttävä päänsärky! Mulla on aina ollut alhainen verenpaine eli siitäkin voi tietty johtua...

Ei siitä varmaan haittaa ole, että kokeilee.

Mulla tuo tapahtui sattumalta, kun tuli vaan niin hirveä himo saada suolaista. Tämän päivän toinen kokeilu ja se ettei neuvolassa löydetty muuta selitystä vahvisti tuota teoriaa.

Ajattelin kuitenkin lisätä suolaa vain, jos päänsärky ilmaantuu. Ihan vaan sen takia, kun yleisesti tuo matala verenpaine on hyvä ja turvotustakin olisi mukava välttää.
 
Miten sujui töissä? Mulla ei sentään ola jalka lähtenyt alta mutta perässä saa melkein raahata kun on välillä ihan tönkkönä...
Voi ei :/ toi on kyllä niiin kurjaa!
Toivottavasti ei pahene:Heartred

Kirjoittelinkin tuonne salaiselle puolelle miten kävi.. lonkat vaivasi kovasti, mutta pahemmaksi vaivaksi yltyi kipeät supistukset. Kestin töissä siis huimat 3h ja lähdin kotiin.
Tänään aamulla vuodinkin verta :sad001 lääkärissä käyty ja lopulta Naistenklinikalla ultrassa. Kaikki on vauvalla kunnossa, paikat kiinni yms, eli ei hätää. Istukka tosi alhaalla ja se luultavimmin oli vuodon syy.

Sain nyt taas 2vkoa sairaslomaa, jota luultavimmin jatketaan aina pari viikkoa kerrallaan äitiyslomaan asti.

Sellaista siis :D nyt on siis ohjeena lepoa, lepoa ja lepoa!
 
Mä en tiedä selviäisinkö edes tuntia, jos pitäisi yrittää töihin paluuta.

Onko susta vaikeaa olla sairaslomalla? Musta tää on ollut tosi vaikeaa. Mä kaipaan eniten työkavereiden seuraa.
 
Takaisin
Top