Oireet

Täällä rv 7+1. Rinnat kipeät jos kokeilee :hilarious: Muita oireita vain kuvotus, joka pysyy hallinnassa kun syö vähän väliä. Oikeasti n. tunnin välein. Aamuisin syön omenan ennen kuin teen yhtään mitään muuta. Se on ollut monta päivää ainut mikä maistuu ja sit hetken päästä jo jotain muutakin.
 
Ootteko te pystyny käymään töissä? :) Mä oon käynyt normaalisti töissä, mutta mietin, että kuinka kovat oireet pitää olla, että saikkua myönnetään. Mulla on ollut pari viikkoa etovaa oloa melkein aamusta iltaan ja voimakasta väsymystä ja huimausta, mutta oon oksentanut vaan kaks kertaa, niin en oo viittinyt saikkuakaan hakea.
 
Ootteko te pystyny käymään töissä? :) Mä oon käynyt normaalisti töissä, mutta mietin, että kuinka kovat oireet pitää olla, että saikkua myönnetään. Mulla on ollut pari viikkoa etovaa oloa melkein aamusta iltaan ja voimakasta väsymystä ja huimausta, mutta oon oksentanut vaan kaks kertaa, niin en oo viittinyt saikkuakaan hakea.
Mä jäin viime torstaina saikulle. Olen nyt 1.6 asti ainakin. Etoo kellon ympäri, huimaa kovasti.
Oksennan toki myös. Aamuöisin eniten, mutta pitkin päivää satunnaisesti ja tyhjiä yökkäyksiä tulee helposti.
Ei energiat riitä millään työntekoon.
 
Joo mulla tulee kans noita yökkäyksiä koko ajan ja sit jännään, että eihän tuu oksennus. Mulla ei riitä energia enää töiden jälkeen muuhun ja töissäkin vähän niin ja näin. Tää helle pahentaa ainakin mulla näitä oireita.
 
Töissä parasta aikaa, mutta teen vain 50% työviikkoa. Toivon ettei tarvitse olla töistä pois pahoinvoinnin takia.
 
Edellisten raskauksien kokemuksella terveysasemalta on aika helpolla saanu saikkua jos itse on kokenut ettei ole työkykyinen. Terveisin tän meidän kakkosen raskausaikana mul oli niin paha refluksi etten pystyny syömään ku Nutrilettin juomia.
 
Täällä voidaan hyvin, ainoa oire on oikeastaan väsymys. Edellinen raskaus sujui oireitta ja oli erittäin helppo, toivottavasti tämä olisi samanlainen. Tässä alkuraskaudessa se on vain vähän outoa, kun on sellainen olo, että olenko oikeasti raskaana, kun ei mitään varsinaisia oireita ole. Mutta oikeastihan tämä on ihanaa, ettei tarvitse voida pahoin. Tsemppiä kaikille kanssaodottajille!

Ps. Milloin aiotte kertoa lähipiirillenne/ ystävillenne raskaudesta vai oletteko jo kertoneet?
 
Me kerrotaan varmaan miehen vanhemmille ensi viikonloppuna, kun lomalta palaavat :) ovat meille tärkeimmät ihmiset ja näemme yleensä joka viikko. Pakko päästä jakamaan heille!

Siitä sitten muille jossain vaiheessa.. ehkä vasta sitten np-ultran jälkeen, mutta katsotaan malttaako mieli :D
 
Mä olen kertonut omalle äidille, jolta en voi salata mitään. Muut saa odottaa ainakin nt-ultraan. Muut saa tietää sitten kun vauva syntyy.
 
Haen kanssa tänään saikkua sillä pyörryttää ja heikottaa ja oksettaa 24/7. Mulla seisomatyö enkä mitenkään enää pysty 8 tuntia seisomaan putkeen. Ja kun oksennus pyörii suussa ja juuri noita yökkäilyjä on pitkin päivää. Ihan kaamea olo. Toivon että saan kerralla muutaman viikon koska veikkaan että olo ei helpotu vähään aikaan
 
Voi ei, mää olin unohtanut Vaianan mainitsemat levottomat jalat. Mulla se on tullu myöhemmässä vaiheessa, mutta sillon saattanut joutua monta kertaa yöllä olemaan hereillä ja heilutella jalkoja jotta helpottaa.

Joo siis tää on paha. Ne kenellä tuota riesaa ei oo ollut ei tiedä miten kauheeta se on. Itsellä vaivasi viimeisen kuukauden ennen laskettua ja nimenomaan öisin. Kävelin kaikki yöt ympäriinsä ja välillä pysähdyin hankaamaan pohkeita kangassohvaan jonka kangas oli sopivan karheaa. Ja sehän vaan pahensi tilannetta :banghead:Kokeilin kaikki mahdolliset vinkit mitä ikinä keksin tai netin syövereistä löysin. KUNNES eräs yö tuskissani kävellessä bongasin miehen treenilaukusta Ice power -kylmägeelin. Ah mikä autuus tuli. Siinä vaiheessa oli aivan sama saiko sitä käyttää raskaana vai ei, valitsin mielenterveyteni. Sitä menikin sit kolmisen tuubia kuukaudessa mutta se oli niin pelastus :grin
 
Mä olen kyllä ihan täysin työkykyinen, alkuillasta väsyttää toki mutta niin on väsyttänyt viimeiset 4 vuotta. :D Tosin mulla on viikkojakin vasta sen verran vähän (5+2), että todennäköisesti kuvotus on vielä edessä. Mulla on pitkä kesäloma, joka alkaa alle 2vk päästä, joten mitään saikkua tuskin tarvitsee ottaa, eikä edellisissäkään raskauksissa tarvinnut. Sitä vaan mietin, että melkein iisimpää on töissä kuin lasten kanssa yksin lomalla...
 
No niinpä, ei ihme, kun raskaana olevat kärsivät hiivatulehduksesta :shy:

Edelleen joka kerta vessaan mentävä tarkistamaan tilanne kun menkkamaiset jomotukset alkaa... ja aina ei vielä edes muista että on raskaana vaan eka ajatus on että no nyt ne alkaa :D
 
Väsyttää ihan hirveästi, paitsi iltaisin. Menkkajomottelua ajoittain. Pinna on ihan liian lyhyt tällä hetkellä.

Mulla on normaalistikin suht lyhyt pinna ja tuntuu että se on nyt vielä lyhyempi ja saatan saada ihan järjettömän raivokohtauksen...Kamalaa.
 
Mulla on viikkoja kasassa 7+2 eikä minkäänlaisia oireita. Esikoisen kanssa sama juttu. Oikeastaan on superhyvä olo. :joyful: Ainoastaan aamulla alan pyöriä viiden aikaan sängyssä ja sit taas illalla tekee mieli mennä nukkumaan ajoissa mutta tämä ei mua haittaa kun oon muutenkin aamuvirkkutyyppiä ja kello soi viikolla joka tapauksessa viiden aikoihin. Teen toimistotyötä, joten enköhän pysty olemaan töissä ihan loppuun asti ellei sitten tuu jotain yllättävää :)
 
Mulla on normaalistikin suht lyhyt pinna ja tuntuu että se on nyt vielä lyhyempi ja saatan saada ihan järjettömän raivokohtauksen...Kamalaa.

Mullekin on iskenyt yhtäkkiä ihmisviha ja ärsyttää vaan ihan kaikki ihmiset! :D Samalla tuntuu, ettei mikään tekeminen tai ruoka kiinnosta. Eilen aloin itkemään, kun katoin Bachelor Suomea. :D Raskaushormonit alkaa näköjään vaikuttamaan mieleenkin.
 
Täällä on kyllä ihan järjetön väsymys. Iltaisin ysiltä nukkumaan ja sit aikasin aamulla herään pyörimään sänkyyn. Ja koko päivän kestävä kuvotus ja huono olo. Oksentanu en oo, mut en muutenkaan oksenna koskaan. Miulla on tosi fyysinen työ, saa nähdä miten jaksaa olla. Esikoisesta olin puolesta välistä saikulla kovien liitoskipujan ka selkäkivun takia.
 
Mul on ollu nyt pari päivää maha iha sekasi.. Väsyttää, tunteet heittelee ja oon vähä välii kyyneleet silmissä. Ja se ärsyttää!
 
Takaisin
Top