Oireet

Mulla on tullut 6kg painoa,turvostusta on jonkin verran ja lääkäri muistutti että pitäisi juoda vettä se 2-2,5l/pvässä mut en tiedä miten saan niin paljon juotua,pitäisi istua vessassa kokoajan :D En syö mitään herkkuja kun todella harvoin tulee ostettua joku suklaapatukka ja senkim jälkeen närästää ja etoo niin oon syönyt enemmän hedelmiä ja pilttejä ja jotain rahkoja. Tänää rv 18+3
 
En oo uskaltanu edes vaa'alla käydä.. vatsa näyttää jotenki niiin suurelta, et varmaa tullut jo paljon painoa lisää.. syönyt olen juuri kokoajan melkein jotain....
 
Ootteko ottaneet masusta vertailukuvia? Me on otettu joka viikko ja hyvin huomaa kyllä muutokset kuten myös vuoro viikoin vaihtelevan turvotuksen :hilarious:
 
Ootteko ottaneet masusta vertailukuvia? Me on otettu joka viikko ja hyvin huomaa kyllä muutokset kuten myös vuoro viikoin vaihtelevan turvotuksen :hilarious:

Itekin joka viikko ottanut masusta sivukuvan. Hauska vertailla nyt eroja ja katsoa kun maha kasvaa. Nyt ihan viime viikkoina on alkanut jo näyttää enemmän raskausmahalta, eikä pelkältä turvotukselta :D
 
Ollaan lomalla ja oon ehkä vähän liiankin ahkerasti herkutellut, MUTTA silti olin ihan shokissa kun katsoin painoni eilen gynekologilla. Suomesta kun lähdin 3vko sitten painoin 62kg ja nyt vaaka näytti 67kg!! Lähtöpaino mulla 58kg joten 9kg tullut tähän mennessä.. Hieman alkoi hirvittämään mihin painoon päästään raskauden lopussa.

Itse oon pitkä ja tämä painonnousu ei sinänsä häiritse ollenkaan, tykkään paljon enemmän vartalostani nyt kuin mitä se oli ennen raskautta. Silti pelottaa että kun oli noin lyhyessä ajassa tullut 5kg lisää..
 
Onko muilla alkanut paino jo nousemaan? Mulla on pysynyt koko ajan aikalailla samoissa lukemissa vaikka turvotusta on varsinkin iltaisin. Eikä vanhat housutkaan ole mennyt kiinni enään useampaan viikkoon.
Rv 16+3

Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä sillon heti paino noussut muutamia kiloja..nyt se on pitkään ollut taas normaalissa lähtöpainossaan, eli ne alkuraskauden lisäkilotkin katos. Kai se oli turvotuksesta johtuvaa...?
Mies on ollu huolissaan, et onko normaalia ettei paino oo yhtään noussu kun kuitenkin maha jo näkyy.
Ei mulla muistaakseni aiemmissakaan raskauksissa paino heti lähtenyt nousuun, ja nousi maltillisesti koko raskausajan.

Nyt rv 15+4
 
Mulla muuten ihme kyllä tekee vähemmän herkkuja mieli nyt kuin normaalisti :wideyed:
Mehujäät ja mansikat oli suuri himo alkuraskaudessa, ja ne maistuu edelleen, mut ei sentään enää päivittäin :grin
 
Noin samassa paino pysynyt... en yleensä iltapainoa ole kattellut mut nyt piti käydä vaaassa tarkistaan tilanne. Ja tänäänhän tuli porsasteltua mäkkärissä :sorry:

Silti neuvolakorttiin ilmoittamani alkupaino on nyt tähän hetkiseen painoon -1.3kg
 
Minulla on äitynyt nämä vatsan kovettumiset jo melkoisiksi. Rappusten kiipeäminen, pyöräily, kantaminen jne saa alavatsan kovettumaan. Helpottaa kyllä aika nopeasti levossa, mutta aika mielenkiintoisia olleet viime päivät, kun jatkuvasti vatsaa kovettaa.
Tänään pyöräillessä myös kävi oudosti pistämään oikealle puolelle vatsaan/kylkeen. Sekin helpotti sitten levolla.
Hassua, kun esikoisesta olin aika "oireeton" - kaikin puolin oli todella helppo raskaus (toki, silloinkin oli vatsan kovettumista, mutta alkoi myöhemmässä vaiheessa mielestäni). Nyt tuntuu, että ykskaks oireita on jos jonkinlaisia (tämäkin ollut mielestäni helppo raskaus pahoinvointia ja oksentelua lukuunottamatta, mutta nyt uudet oireet alkaneet aiemmin).
 
tiitu, ihan sama, ja ihan samaa ihmettelen. Viime raskaus oli tosi helppo ja oireeton. Ei tässäkään vielä mitään, mut tuntuu että kaikki tulee paljon aiemmin
 
Minulla on äitynyt nämä vatsan kovettumiset jo melkoisiksi. Rappusten kiipeäminen, pyöräily, kantaminen jne saa alavatsan kovettumaan. Helpottaa kyllä aika nopeasti levossa, mutta aika mielenkiintoisia olleet viime päivät, kun jatkuvasti vatsaa kovettaa.
Tänään pyöräillessä myös kävi oudosti pistämään oikealle puolelle vatsaan/kylkeen. Sekin helpotti sitten levolla.
Hassua, kun esikoisesta olin aika "oireeton" - kaikin puolin oli todella helppo raskaus (toki, silloinkin oli vatsan kovettumista, mutta alkoi myöhemmässä vaiheessa mielestäni). Nyt tuntuu, että ykskaks oireita on jos jonkinlaisia (tämäkin ollut mielestäni helppo raskaus pahoinvointia ja oksentelua lukuunottamatta, mutta nyt uudet oireet alkaneet aiemmin).

Mulla on ollut vatsan kovettumista jotain viikon verran mikä alkoi siitä kun käveltiin koiran kanssa pitkä lenkki. Sen jälkeen ollut oikeastaan joka päivä vatsan kovettumista kun liikkuu. Ei ole mitään hätää kuhan ei tule kivuliaiksi tai vuoda. Mä sain määräyksen neuvolasta että pitää lyhentää lenkkejä ja kuunnella omaa kroppaa sekä lepoa. Mulla nuo johtuu siitä kun kohtua venyttää kaksi pikkusta:)
 
Mulla noita harjoitussupistuksia on ollu kans nyt ehkä parin viikon ajan. Nyt rv 19+2. Saattaa tulla rasituksessa tai ihan vaan istuessa.. Olen ymmärtänyt, että niistä ei tarvitse olla huolissaan, ellei tule kipeiksi tai tule vuotoja.

Tänään melko raskaan päivän päätteeksi tuntui alapäässä aavistuksen sellaista paineen tunnetta.. Onko muilla ollut? Onkohan vaarallista?
 
Mulla noita harjoitussupistuksia on ollu kans nyt ehkä parin viikon ajan. Nyt rv 19+2. Saattaa tulla rasituksessa tai ihan vaan istuessa.. Olen ymmärtänyt, että niistä ei tarvitse olla huolissaan, ellei tule kipeiksi tai tule vuotoja.

Tänään melko raskaan päivän päätteeksi tuntui alapäässä aavistuksen sellaista paineen tunnetta.. Onko muilla ollut? Onkohan vaarallista?

Mulla on tuntunut myös semmosta paineen tunnetta,normaalia kuulemma kun kohtu alkaa painaa. Jännä miten nuo kaikki oireet melkein on jäänyt unholaan vaikka kaksi raskautta takana :D
 
Rv 18+0 ja mulla kans päivittäin tuota vatsan kovettumista, en kyllä muista et ois ollu viimeks ennen rakenneultraa vielä.. Kaikki tuntuu tosiaanki tapahtuvan aikasemmin toisen kohdalla :D Tää viikko on ollu tosi vaikeeta saada unta, osittain menee tän kuumuuden piikkiin ja osittain kasvavan mahan, ku tosi vaikeeta löytää taas hyvää asentoa ku maha painaa... Ostin eilen Lidlistä sen "kokovartalotyynyn", koitan nyt opetella nukkumaan sen kans :grin
 
Täällä kans kivutonta vatsan kovettumista ollut jo viikon pari.. illalla tuntuu ja aamuisinkin ennen ylösnousua.. vähän mietityttää kun ei se lääkäri tehny sillo sitä sisätutkimustakaan, mutta luotettava vaan et kaikki ok:Heartred jos kipuja tai jotain vuotoa tulis ni olisin kyl heti yhteydessä neuvolaan..

Rv18+0
 
Täällä kans kivutonta vatsan kovettumista ollut jo viikon pari.. illalla tuntuu ja aamuisinkin ennen ylösnousua.. vähän mietityttää kun ei se lääkäri tehny sillo sitä sisätutkimustakaan, mutta luotettava vaan et kaikki ok:Heartred jos kipuja tai jotain vuotoa tulis ni olisin kyl heti yhteydessä neuvolaan..

Rv18+0

Sanoitko sä lääkärille että sulla tulee niitä vatsan kovettumisia? Ei mullekaa olisi lääkäri tehnyt sisätutkimusta muuten mutta kysyi multa että haluanko että tehdään mihin mä sanoin tietenkin että kyllä ihan sen takia että saan mielenrauhan. Kyllä mä uskon että kaikki teilläkin hyvin:)
Kohta mulla alkaakin ravaaminen naistenklinikalla parin vkon välein kun mulla on riskiraskaus..
 
Sanoitko sä lääkärille että sulla tulee niitä vatsan kovettumisia? Ei mullekaa olisi lääkäri tehnyt sisätutkimusta muuten mutta kysyi multa että haluanko että tehdään mihin mä sanoin tietenkin että kyllä ihan sen takia että saan mielenrauhan. Kyllä mä uskon että kaikki teilläkin hyvin:)
Kohta mulla alkaakin ravaaminen naistenklinikalla parin vkon välein kun mulla on riskiraskaus..

Ei sillä mun käynnillä tosiaan ehtinyt kertomaan lääkärille mistään omista tuntemuksista, reseptiasioista tmv. :grumpy:
 
Nyt on eilen ja tänään vihlonut todella kovasti alavatsaa, eilen olin jo melkein soittamassa sairaalaan ja kysymässä neuvoa, mutta onneksi vihlonnat kuitenkin lopulta helpotti. Mitään vuotoja ei ole ja liikkeitäkin tuntuu päivän aikana. Mitä lie kohdun kasvukipuja, mutta säikäytti. Onneks tänään vihlonnat ei ole ollut niin voimakkaita kuin eilen.
 
Jos pitkästä aikaa sais kirjoteltuakin jotain..
Mulla alko kans pari viikkoo sitten supistellee. Töissä ollut kiirettä ja pitkiä päiviä, mitkä provosoi. Esikoista siis ootellaan H18+5 menossa. Säikäytti kyllä kovasti menkkamaiset alamahakivut ja kovemmat hetkelliset särkyaallot/krampit Lisäksi ollut painon tunnetta alapäässä. Onneksi ei vuotoja tms. Ja nyt oon reilun viikon sairaslomalla näiden vuoksi. Lepo helpottanut onneksi, mutta eivät oo viel kokonaan väistyneet. Onneksi paikat oli kiinni toissa viikolla ja ens viikolla uus tsekkaus tulossa.. Jospa menis kaikki hyvin ❤
 
Takaisin
Top