Oireet

Ei varmaan ikinä, koko ajan pikku pelko takaraivossa. Kasvavasta masusta yritän parhaani mukaan nauttia :)

Niin mäkin luulen, että tietty pelko on koko ajan mukana, kunnes saa pienen käärön ehjänä rinnalle. Ja eihän ne pelot siihen edes lopu... Oman lapsen puolesta saa varmaan pelätä lopun elämää, kuitenkin on hyvä pitää huolta siitä ettei pelko ala hallita ja on ns. tervettä pelkoa. :)
 
Mulla on paljon kaikenlaisia kipuja, jotka on varmaan esim. liitoskipuja. Sitten on usein sellaista polttavan kiristävää tunnetta kohdun seudulla. Joskus liittyy rasitukseen, joskus tullut ihan keskellä yötä. Maha ei kuitenkaan selvästi kovetu, joten en tiiä, onko nuo harkkasupistuksia.
Mutta erikoisin kipu on minusta sellainen puristava tunne oikean munasarjan tienoilla, se on mulle tuttua jo ajalta ennen raskautta, tuli yleensä joitain päiviä ennen menkkoja. Ja sitä on toisinaan edelleen.
Kivut ei oo niin kovia, että ottaisin särkylääkettä, mutta ne on tosi epämiellyttäviä ja tietty meinaa vähän huolettaakin.

Mulla on diagnosoitu oireiden ja sisätutkimuksen perusteella endometrioosi, ja mietinkin, voiko se olla kipujen takana. Endometrioomia mulla ei kuitenkaan oo koskaan ollut.

Onko täällä ketään jolla ois todettu endometrioosi tai epäilty sitä? Onko ollut kivulias raskaus?
 
Onko muilla ärsyttävää, jatkuvaa kuivaa nuhaa ja aivastelua? Tuntuu, että limakalvot on koko ajan turvonneet nokasta.
 
Mua aivastuttaa joka päivä enkä oo millekään allerginen. Nenästäki vuoti verta yks päivä ku niin kuivunu limakalvot
 
Mulla on paljon kaikenlaisia kipuja, jotka on varmaan esim. liitoskipuja. Sitten on usein sellaista polttavan kiristävää tunnetta kohdun seudulla. Joskus liittyy rasitukseen, joskus tullut ihan keskellä yötä. Maha ei kuitenkaan selvästi kovetu, joten en tiiä, onko nuo harkkasupistuksia.
Mutta erikoisin kipu on minusta sellainen puristava tunne oikean munasarjan tienoilla, se on mulle tuttua jo ajalta ennen raskautta, tuli yleensä joitain päiviä ennen menkkoja. Ja sitä on toisinaan edelleen.
Kivut ei oo niin kovia, että ottaisin särkylääkettä, mutta ne on tosi epämiellyttäviä ja tietty meinaa vähän huolettaakin.

Mulla on diagnosoitu oireiden ja sisätutkimuksen perusteella endometrioosi, ja mietinkin, voiko se olla kipujen takana. Endometrioomia mulla ei kuitenkaan oo koskaan ollut.

Onko täällä ketään jolla ois todettu endometrioosi tai epäilty sitä? Onko ollut kivulias raskaus?

Mulla on todettu endo ja leikattukkin jo kerran. Mulla nyt vkoja 19+6. Viime viikko oli tosi kipeä vatsa. Samantyyppisiä kipuja kun endossa oli menkkojen aikaan. Luulen et johtuu endosta, kohtu kasvaa ja muuttaa tilannetta. Voi olla kiinnikkeitä, endopesäkkeitä jotka venyy/puhkeaa...Mulla ei mitään vuotoja, tai muita ole ollut..niin luulen että on perussairauden aiheuttamia kipuja. Osalla on kuulemma todella kivulias koko raskaus, että kaikilla ei raskaus hoida endoa...
 
Heips!

Nyt alkaa olla jo loppuvaihe meneillään. Olisi kiva kuulla miten muilla on nyt raskaus sujunut :) itselläni on viikot 33+6 ja olo alkaa olla aika tukala ajoittain. Öisin ei saa nukuttua kun ei vaan löydy sopivaa asentoa ja tämä kaveri on kyllä aivan mahdoton yökukkuja.. harjoitussupistuksia on päivittäin ja joskus todella paljon yhden päivän aikanakin ollut. Kävelyt + jooga alkaa olla ainoat liikkunnat jota voi enää harjoittaa. Kävelyilläkin herkästi vihloo ja supistelee eli etanavauhdilla mentävä :)
Pientä närästystä on välillä ja väsymys aika suuri päivisin mutta muuten ihan ok vointi.
 
Rv 35+4 menossa ja ahtaalta alkaa tuntua ja vauva potkii ja möyrii innoissaan. Oireita lähinnä vihlontaa kyljessä, liitoskivut, närästys ja välillä valvon vaan huvikseen kun toinen kunnolla riehuu vatsassa. Pikkuhiljaa alkaa jännittää edessä oleva synnytys. Lapset kysyy joka päivä vähintään pari kertaa, että joko vauva pian syntyy.
 
Rv35 Ja risat menossa. Närästää koko ajan ja liitoskivut ihan jäätäviä. Etanan vauhtia pääsee liikkumaan ja lenkille ei puhettakaan enää. Hyvä kun tien päästä saa postin haettua. Supistelee jo aikalailla, välillä ilman kipua ja välillä kivun kanssa. Tuleva sektio aina vähän jänskättää kun iso leikkaus se kummiskin on mutta luottavaisin mielin silti edetään.
Yöt menee ihan plörinäksi, kun mikään asento ei tunnu hyvältä ja kolottaa plus tää närästys. Vaan kohta kaikki on ohi :Heartred
 
Meillä kävi nyt niin että vauva syntyi ennenaikaisena rv 34+2, paino melkein 2500g. Nyt sairaalassa oppimassa maidonjuontia, kaikki muuten hyvin :)

Onnea ja hienoa, että kaikki on hyvin. Tsemppiä teidän perheelle.
 
Onnea alli95:Heartred
Nyt viikot 36+5 selkä väsyy nopeammin rasituksessa. Rauhallisia ulkoilu ja kävelylenkkejä tehdään taaperon ja koiran kanssa. Synnytys on jo paljon mielessä ja olisin valmis jo. Toisaalta vielä haluaisi ehtiä tekemään asioita, joita ei ihan minin kanssa hetkeen voi tehdä, kuten käydä kahviloissa rauhassa ja ravintolassa syömässä. :)
ensi viikonloppu olis varattu näille asioille.
 
Tänään 37+0 ja todellakin aika alkaa tuntua pitkältä..nyt ei enää pysty nukkumaan öisin kuin 1-2 tuntia kerrallaan sitten kun vihdoin siis saan ensin nukahdettua. Päivälläkään ei uni tule vaikka yritän ottaa nokosia. Tää poitsu on lisäksi ollut koko ajan erittäin vilkas kaveri, iltaisin ja öisin vieläkin potkunyrkkeily menossa eikä meno näytä yhtään rauhoittuvan o_O supistuksia on päivittäin ja välillä olleet jopa kipeitä. No ei tätä kauaa tarvitse enää odottaa mutta aika tuntuu silti toooosi pitkältä.
 
Tänään 38+5 ja sama mateleva aika on täälläkin riesana. Unet katkonaisia paitsi viime yönä uni olisi maistunut niin esikoinen näki painajaisia. Mitään ei juuri jaksa tehdä tai sen jälkeen on kipeänä nivuset ja selkä sekä alkaa supistella. Koko ajan joku kyselee joko vauva syntyy. Yllättävän hyvin vauvalla on vielä tilaa liikkua ja välillä koko vatsa hytkyy.
 
39+6 ja vihdoin aamuyöllä valvottiin ensimmäisten supistusten kanssa! On sitten ennakoivia tai harjoituksia tai mitä lie, niin olipa vaan ihana tuntea, että kyllä tää tästä vielä etenee :) ajattelin että olisin ihan paniikissa, ja toivoisin vaan että lakkas vielä. Mutta oikein odotti, että nytkö nää voimistuu ja lähdetään!! No, ei voimistunu, ei ollu kipeitä ja siihen ne tuntemukset sitten jäi. Mutta tuntupa edes jotakin :Heartred
 
Takaisin
Top