Oireet

Tosi hyvä Tutuuh, että menit käymään näytillä. Onhan se vaikea aina sinne mennä (lääkäriin ylipäänsä), jos ei suunnilleen pää oo irronnut, mutta tossa taas huomas, ettei ollut turha käynti.
 
Tutuuh ihana kuulla, että pienellä kaikki hyvin. Itsehän olen joutunut käymään lääkärissä tosi monesti tämän raskauden aikana ja silti sinne on joka kerta hirveä kynnys soittaa ja lähteä..
 
Tutuuh ihana kuulla, että pienellä kaikki hyvin. Itsehän olen joutunut käymään lääkärissä tosi monesti tämän raskauden aikana ja silti sinne on joka kerta hirveä kynnys soittaa ja lähteä..
Juu kyllä itselläkin helpotti olo. Vuotoakaan ei ole nyt ollut enää. Se on tosiaan jännä miten niitä lääkäreitä välttäisi mielellään eikä haluaisi olla vaivaksi. En tiedä onko tämä meissä naisissa sisäänrakennettua vai mitä...
 
Koko illan supistellut kivuttomasti kun päivällä maalailtiin kuutisen tuntia talon julkisivuja. Mitenkään se ei fyysisesti rasittanut silloin, kun maalailin menemään, mutta näköjään se jaloilla olo sitten kuitenkin rasitti?
 
Koko illan supistellut kivuttomasti kun päivällä maalailtiin kuutisen tuntia talon julkisivuja. Mitenkään se ei fyysisesti rasittanut silloin, kun maalailin menemään, mutta näköjään se jaloilla olo sitten kuitenkin rasitti?

Nyt vaan lepoa ja jos tulee yhtään kipeitä supistuksia ni heti yhteys äippäpolille! :)
 
Koko illan supistellut kivuttomasti kun päivällä maalailtiin kuutisen tuntia talon julkisivuja. Mitenkään se ei fyysisesti rasittanut silloin, kun maalailin menemään, mutta näköjään se jaloilla olo sitten kuitenkin rasitti?
Mulla tulee parin tunnin kivuttomia suppareita ilman rasitustakin:mad:
 
Oho Ahven! Mulla kyllä harkkareita tulee ihan ilman rasitusta, muttei tuollaisina sarjoina kuin eilen "rasituksen" jälkeen.
 
Muilla uniongelmia? Viimeaikoina pahentunut vaan koko ajan. Heräilen jatkuvasti vessaan, sitten on pakko juoda vettä kun janottaa. Hetken taas saa nukuttua ja sama toistuu. :facepalm: Lonkat on myös viime viikkojen aikana kipeytynyt huomattavasti.
 
Naksutti, juu on. Ja tiedän et pahenee vaan kun mennään 30+, mulla alkaa kroppa valmistautuu yöllä heräämisiin vauvaa varten.
 
Joo, mulla on ollut tuota vessaheräilyä ja yöllistä janoa jo ainakin pari kuukautta. Oon yrittänyt kertoa vauvalle, että osaan kyllä yöheräilyn ihan ennestäänkin, että ei sen takia tarvis treenauttaa :p 3-4 vessareissua per yö on ihan perus.

Lonkkien kipeytymiseen on mulla auttanut ainakin vähän se, että nukun tyyny jalkojen välissä tai niin, että alempi jalka on suorana ja ylempi tyynyn päällä koukussa. Imetystyyny ois kai vielä parempi, mutten oo vielä saanut aikaiseksi hankkia.
 
Mulla kanssa yölliset vessassa käynnit on lisääntyny entisestään ja vettä menee lasillinen. Pakaran keskellä tuntuva iskiaskipu on pahentunu entisestään ja välillä asennon löytäminen on hankalaa. Selälläänmakuu ei tunnu enää niin mukavalta. 20+2
 
Viime raskaudessa oli sellainen ihana "oire" että siitepölyallergiaa ei tullut lainkaan ja siihen olin tuudittautunut. No, onpa tämä raskaus siinäkin suhteessa erilainen. Henki ei kulje ja nyt pitää miettiä mitä uskaltaisi syödä. Tulispa jo oikea kesä ja siitepölyt menisi nopeasti!
 
Viime raskaudessa oli sellainen ihana "oire" että siitepölyallergiaa ei tullut lainkaan ja siihen olin tuudittautunut. No, onpa tämä raskaus siinäkin suhteessa erilainen. Henki ei kulje ja nyt pitää miettiä mitä uskaltaisi syödä. Tulispa jo oikea kesä ja siitepölyt menisi nopeasti!

Mä jännitin kans miten tällä kertaa käy, kun oli luvattu niin kovaa koivun kukintaa. Olin ihan varma et kärsin oireista ihan täysillä enkä voi käyttää lääkkeitä, joitten jatkuvan käytön alotan yleensä ekojen pähkinäpensaspölyjen ilmaantuessa (en siis oo allerginen sille pähkinäpensaalle). Mutta ihme ja kumma! Oon saanu sellaset oireet, joita ilmeisesti on niillä, jotka ei tapaa saada mitään oireita. Oon niin tyytyväinen, kun tää on ilmeisesti aika arpapeliä.

Mutta siis. Hurjasti tsemppiä sinne! Selvitin teratologisesta palvelusta, että nenäsuihkeita ja silmätippoja voi hyvin käyttää, ku ne on niin paikallisia eikä niistä imeydy kroppaan/verenkiertoon oikeestaan mitään.
 
Mulle ainakin sanottiin neuvolasta, että heinixiä voi käyttää :) siis mulla löytyy sitä jo kaapista ja varmistin, että on turvallista käyttää myös raskausaikana.
 
Mulle sanoi neuvolalääkäri, että joko loratadin tai cetritzin käy raskaana ollessa. Niitähän on melko paljon markkinoilla. Apteekista sitten vielä varmistin sopivuuden. Paketissa tosin lukee, että ei raskauden tai imetyksen aikana. Tiedä sitten miksi...
 
Mulle sanoi neuvolalääkäri, että joko loratadin tai cetritzin käy raskaana ollessa. Niitähän on melko paljon markkinoilla. Apteekista sitten vielä varmistin sopivuuden. Paketissa tosin lukee, että ei raskauden tai imetyksen aikana. Tiedä sitten miksi...

Mullekin apteekista neuvottiin noita. Se vaan että periaatteessa tabletteja ei silti suositella raskauden ja imetyksen aikana koska kulkeutuvat sikiöön/maitoon eli ovat niin kokonaisvaltaisia. Noita lääkeaineita on tutkittu ja riskejä ei sinänsä ole, mutta silti suositellaan ensisijaisesti paikallista hoitoa (silmätipat, nenäsumute).

Mun ongelma on että henki ei kulje, mutta juuri tuolta HUSin palvelusta opin että inhalaattorit on ok, joten sellaista olen hätätilaan käyttänyt, Physiomerin suolavesisuihketta nenään. Laukussa on Histecia mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilman.

Ja nyt odotan että tämä siitepölypommi menee ohi yhtä äkkiä kun alkoikin.
 
Takaisin
Top