Oireet

Kärsiikö kukaan kuivista huulista..? Itselläni tuntuu että sais koko ajan olla laittamassa lisää huulirasvaa kun huulet jo meinaa halkeilla o_O toki kylmä ilma varmasti tähän vaikuttaa mutta ei aiemmin kovemmillakaan pakkasilla näin kuivat ole olleet..
Joo, mulla on! Ja nyt kun tarkemmin mietin, niin alkoi vähä ennen plussaa.
 
Kärsiikö kukaan kuivista huulista..? Itselläni tuntuu että sais koko ajan olla laittamassa lisää huulirasvaa kun huulet jo meinaa halkeilla o_O toki kylmä ilma varmasti tähän vaikuttaa mutta ei aiemmin kovemmillakaan pakkasilla näin kuivat ole olleet..
Täällä sama. Aivan järkyttävässä kunnossa vaikka rasvailen säännöllisesti. Ei oo koskaan ennen ollut tällaiset.
 
Täällä se ainainen nälkä alkaa nostaa päätään. Apua! Ekassa raskaudessa jalat olivat voimattomat ja vetelät tunnin päästä ruokailusta. Se nälkä on jotain ihan käsittämätöntä. Koitan nyt vieläkin tarkemmin syödä kolmen tunnin välein. Raskautumiseni aavistelin kun tunsin kohdun korkeudella kuin joku olisi sormella painanut. Luulen että oli kiinnittyminen. Ja hyvin lievästi pahaa oloa oli eilen. Ei tarvisi hetkeen tulla. Ekassa alkoi n. vko 7 ja jatkui todella kauan
 
Minullakin on superkuivat huulet. Ja eilen oli älytön päänsärky huonon olon kera. Onneksi tänään on ollut taas parempi päivä oireiden suhteen.
 
Kärsiikö kukaan kuivista huulista..? Itselläni tuntuu että sais koko ajan olla laittamassa lisää huulirasvaa kun huulet jo meinaa halkeilla o.O toki kylmä ilma varmasti tähän vaikuttaa mutta ei aiemmin kovemmillakaan pakkasilla näin kuivat ole olleet..

Täällä kuivat huulet ja yön jälkeen aamulla suu ihan kuiva.
Lisäksi väsymys alkanut vaivaamaan.. kokoajan uupunut olotila.
Nälkä vaivaa myös, vaikka vasta syönyt niin taas nälkä.
En sais syödä kovin usein diabeteksen takia ja sen takia ettei taaskaan saa painoa tulla hirveästi. Lievä ylipaino sekä diabetes syynä.
 
Äsken repäisi tosi kipeästi alavatsasta oikealta puolelta, kun nousin lattialta seisomaan. En muista, että viime raskaudessa olisi ollut nuin kovia repäisykipuja. Auts!
 
Täällä kuivat huulet ja yön jälkeen aamulla suu ihan kuiva.
Lisäksi väsymys alkanut vaivaamaan.. kokoajan uupunut olotila.
Nälkä vaivaa myös, vaikka vasta syönyt niin taas nälkä.
En sais syödä kovin usein diabeteksen takia ja sen takia ettei taaskaan saa painoa tulla hirveästi. Lievä ylipaino sekä diabetes syynä.

Mulla oli raskausdiabetes ja silti painoa vaan tuli yli 20kg kun oli nälkä koko ajan. tai sitten oli heikotusta ja pahaaoloa, joita kompensoin syömällä. Jäänyt sen verran vyötärölle edellinen raskaus että nyt kyllä tarkkailen syömisiä tarkasti. Onko sulla ollu joku hyvä konsti pitää nälkää kurissa?
 
Mulla tänään ollut erityisen "raskaat" rinnat. Yhdistän sen selkeästi raskauteen, vaikka ei siitä ole kuin reilu 2 viikkoa kun vielä imetin.
Aamun testin perusteella sitä hcgtä alkaa jo olemaan kivasti, rv 4+3 nyt :)IMG_20180107_073937.jpg
 
Ja niin alkoi oksentaminen... Voin koko eilispäivän huonosti, huono-olo palasi vähän väliä ja oli aamulla tooodella vahva. Nyr heräsin yöllä huonoon oloon ja sitten alkoi oksentaminen. Katsotaan millaiseksi yltyy, tämä oire ei ole kyllä yhtään mukava ystävä. Just sopivasti vielä alkoi kun loma loppui, saa nähdä mitä töistä tulee :D
 
Mulla alkoi kans eilen etova olo. Aamuyöstäkin heräsin siihen ja nyt koko ajan inhottava olo. Ei okseta mutta tuntuu välillä että se vois auttaa..
 
Mä hain eilen kaupasta mandariineja, jogurttia ja tein mansikkakiisseliä ison kattilan niin on jotain että saa aamusta heti napattua jos tulee huono olo. Tavallisesti hoidan esikoisen aamuhommat ja puuron ensin niin voi mennä helposti tuntikin heräämisestä että pääsee itse syömään. Nyt vaan puuttuu enää se huono olo....
Tarkistin viime raskauden "vauvan odotus" kirjasta että pahoinvointi alkoikin vasta kasi viikolla. Kylläpä on nopeasti unohtunut. Suosittelen muuten (jos intoa ja aikaa) hankkimaan lähiapteekista ton kirjan. On ilmainen ja siihen on tosi kiva kirjailla fiiliksiä sitä mukaa kun raskausviikot etenee. Viime raskaudessa jopa mun mies täytti sitä :wideyed:
 
Mulla oli raskausdiabetes ja silti painoa vaan tuli yli 20kg kun oli nälkä koko ajan. tai sitten oli heikotusta ja pahaaoloa, joita kompensoin syömällä. Jäänyt sen verran vyötärölle edellinen raskaus että nyt kyllä tarkkailen syömisiä tarkasti. Onko sulla ollu joku hyvä konsti pitää nälkää kurissa?

Ei ole hyvää konstia löytynyt.
Tai kerran diabeteshoitaja neuvoi, että syö vaikka kurkun, tomaatin tai porkkanan... Kun paha nälkä iskee. Ei pääse sokeriarvot laskemaan. Sehän lisää nälän tunnetta.
Minua tosiaan "piinattiin" viime raskauden aikana tuon painon takia. Kielto lista kokoajan piteni.
Sokeriarvot kyllä pysy hyvänä, painoa ei tullut... Silti poika kasvoi kovasti ja syntymän jälkeen hänellä heitti sokeriarvot.
 
Huh, tänään olin sisätautipolilla kilpirauhasarvojen takia, mutta ne olivat kaikki hyvät. Samalla otettiin todella laajat verikokeet muutenkin ja olen niiden pohjalta täysin terve :) Lääkäri kysyi ensimmäisenä, että tiesitkö olevasi raskaana :) Yksi stressi pois ainakin hetkeksi, viikko vielä ultraan.

Pahoinvointia on taas enemmän, syömisten välllä on todella etova olo ja hajut on todella voimakkaita.
 
Mulla eilen alkoi oksentelu. Raskauden ihan alusta saakka on ollut pahoinvoinnin tunnetta voimakkaasti, eikä oikeestaan oo hellittänyt hetkeksikään. Eilen oli niin kamala olo koko päivän ja vatsaa väänsi. Ruoka ei pysynyt sisällä. Onko muilla myös öisin pahoinvointia? Itse huomannut että nukkuminen on hankalaa kun ällö olo on silloinkin ja tulee vain pyörittyä sängyssä...
 
Täällä ei onneksi tarvi vielä oksentaa, mutta aamuyöstä alkaa pahoinvointi, joka sitten päivän mittaan helpottaa. Myös huomannut tuon huulien kuivumisen, muutenkin iho nyt tosi kuiva. Aikaisemmissa raskauksissa en muista tällaista vaivaa olleen. Lisäksi viikon ajan tullut useita finnejä kasvoihin ja kynnet lohkeilee. Että niin näkyy tämäkin raskaus alkavan ihan erilaisilla oireilla kuin aiemmat.
 
Tänään aamulla alkoi yökkäily ja siitä seurasi oksennus. Päänsärkyä myös. Esikoisesta oksensin vasta joskus rv9-10 paikkeilla.

Vai suositteli syömään kurkkua, tomaattia tai porkkanaa? Ei ne multa normaalistikaa vie nälkää :eek:
 
Mä edelleen odottelen varsinaista pahoinvointia. Mulla oireina nyt vaan alavatsan nippailu, itkuisuus, keskellä yötä valvominen. Ei oikein muuta. Varmasti helpottavaa(vaikka ei kivaa) että on pahoinvointia.. toivotaan ettei kellään kestä se kauaa. :hungover::happy: Mun työkaverilla kesti synnytykseen saakka :woot:
Inhottavin itse koettu, hieman myöhemmän vaiheen oire oli nivuskivut. Auts!! :wtf:
 
Mulla myös huulet ja kasvojen iho kuivuu.. Voi tietty myös olla näistä keleistä johtuvaa, mutta kasvojen iho tuntuu tosi herkältä ja alkaa punoittaa helposti. Muutamia näppyjäkin on ilmaantunut, mitä ei ollut ekassa raskaudessa ollenkaan :D Näin viime yönä unta, että tä meiän salaisuus oli paljastunut eikä oltu ehditty kertoa vanhemmille ja sisaruksille ilouutisesta. Alkaa vissiin alitajunnassa painamaan ettei olla vielä kerrottu :D
 
Takaisin
Top