Oireet

Minä voisin melkein vannoa tunteneeni munasolun kiinnittymisen noin 6-7pv oletetun ovulaation jälkeen (menkkamaista jomotusta), mutta ajattelin ettei se ollut mitään muuta kuin että menkat on tulollaan kun ei oltu puuhailu sopivina päivinä. Kamala morkkis nyt sitten uuden vuoden juhlinnasta kun vain oletin etten voi olla raskaana :banghead::sad001. Ensimmäinen selvä oire oli krapulassa päivä ennen plussaa, että rinnat tuntui epänormaalin turvonneilta. Olihan ne turvotellut jo muutaman päivän ja tuikkinut mutta suljin vain raskauden mahdollisuuden pois mielestä.

Turhaan podet morkkista, juhlinta ei ole voinut vahingoittaa alkiota, koska teillä ei vielä ole yhteistä verenkiertoa. Se kehittyy joskus viikolla 6. Nauti raskaudesta! :)

Mä oon tänään yökkäillyt pari kertaa vessassa, mut ei mitään kunnon oksua, kuten ei edellisessäkään raskaudessa. Tekee mieli jatkuvasti jotain suolaista ja rasvaista - tosi hyvät lähtökohdat maltilliselle painonnousulle... :banghead:
 
Minulla oireina on ollut melkein koko ajan kylmä, rintojen arkuus, närästys eristyisesti iltaisin, jatkuva vessahätä ja jatkuva väsymys päivällä. Illalla saatan piristyä ja jopa pyöriä sängyssä, mutta päivällä voisi vaan nukkua:sleep011. Lisäksi ihan alavatsassa tai tarkemmin häpyluussa on välillä jänniä tuntemuksia. Äitini kanssa keskustelin asiasta ja hänellä oli sama homma kaikissa kolmessa raskaudessaan.
 
Onko kukaan muu huomannut, että jos syö ihan liikaa, oireet häviävät joksikin aikaa? :confused: Siis... Uudenvuodenaattona tietysti herkuttelin, oli kaiken maailman sipsiä ja muuta tarjolla, ja vedin ruokaöverit. Ja join alkoholitonta skumppaa. Koko seuraava päivä oli ihan oireeton ja pelotti. Noh, oireet palasivat seuraavana päivänä, ja vielä eilen päivälläkin oireita kyllä oli runsaasti. Illalla sitten vedettiin miehen kanssa leffaa kattoessa popcornia, porkkanaa ja dippiä ihan runsain mitoin - ja tänään on taas niin oireeton olo, että hirvittää. :eek:

Onks tää ihan hakuammuntaa vai voisko syöpöttelyllä olla jotain tekemistä oireettomuuden kanssa? Söin pikku alkioraukan ihan tyrmään?! :D Joo, vois ehkä joka tapauksessa tästä eteenpäin aloittaa taas vähän överittömämmän elämän... :rolleyes:
 
Onko muilla vatsa sen tuntuinen kuin olisi isoa mustelmaa koko alue? Itsellä tuntuu, että housut painaa ja alaspäin kurkottelu on ikävää. Nyt on tullut myös vähän, vain pyyhkiessä, hieman rusehtavaa ja vaaleanpunaista vuotoa. Ei joka kerralla. Nämäkin vissiin aika tavallisia, mutta kun aina on se huonompikin mahollisuus olemassa :/ Väsymys on nyt myös aivan hirveää, siihen vielä lisäksi se että pitäisi jaksaa seistä töissä pihalla ja nivusiin sattuu niin on kyllä mukavaa :D Lisäksi röyhtäilystä on tullut uusi naisellinen tapa.
 
Itselläni oireet pahenee, jos syön liikaa ja helpottaa, kun syön useammin ja vähän kerrallaan. Vuoden vaihteen syöpöttelyjen jälkeen oli kyllä ihan kammottava olo ja turvotus seuraavat pari päivää. Uskoisin, että jokaisella tämä homma on kuitenkin yksilöllistä.

Minullakin olo on iltaisin kuin pienellä sialla, kun närästää ja siksi röyhtäilen. Pienemmät annoskoot kerrallaan ovat sitä onneksi helpottaneet.
 
Yhyy, sain jonkun vuosisadan flunssan :meh:kuumetta noin 38, onneksi laskee Panadolilla. Muutenkin niin hehkeä olo ollut viime päivinä, niin tämä siitä vielä puuttuikin.

Onko muilla öisin unettomuutta? Mä saatan valvoa monta tuntia, enkä yksinkertaisesti saa unta. Sama oli esikoisesta, silloin oli tosin helpompaa, kun pystyi nukkua milloin vaan päikkäreitä.
 
Täälläkin nousee röyhyjä ylös vähän väliä :D Eipä oo ennen tällaista pulmaa ollut. Muut oireet loistavat poissaolollaan, vessassa saa kylläkin ravata melko tiheään tahtiin. Mullahan toki on viikkojakin vielä niin vähän kasassa.. :)
 
Yhyy, sain jonkun vuosisadan flunssan :meh:kuumetta noin 38, onneksi laskee Panadolilla. Muutenkin niin hehkeä olo ollut viime päivinä, niin tämä siitä vielä puuttuikin.

Onko muilla öisin unettomuutta? Mä saatan valvoa monta tuntia, enkä yksinkertaisesti saa unta. Sama oli esikoisesta, silloin oli tosin helpompaa, kun pystyi nukkua milloin vaan päikkäreitä.

Mulla on ollu unettomuutta aamuyöstä nyt jo useampana yönä peräkkäin. Meillä kömpii 5vee vielä usein jalkopäätyyn hakemaan turvaa useimmiten siinä kahen aikaan. Sitte herää vuosikas tissille, syö ja palautuu takaisin omaan sänkyyn ja lopulta huomaan pötköttäväni sängyssä klo 4 hereillä eikä nukuta yhtään. Ja siis mie oon yleensä tunnettu loistavista unenlahjoista.
 
Mullakin ennen plussaa ja plussan aikaan olleet oireet helpottaneet, nyt vaan jotain satunnaisia tuntemuksia mahassa ja tisseissä, pahoinvointia ei ole. Sellainen yleinen uupumus ehkä suurimpana nyt. Viikkoja n. 4+5. Edellisessä raskaudessa oireet tais lisääntyä joskus 6-7 viikoilla. Tosi huono olo oli varsinkin iltaisin, mut kertaakaan en oksentanut, toivon että ei tarvi nytkään!
 
Mä en muista että viimeksi olisi ollut näin kovaa pahoinvointia näin aikaisin. Kyllä silloinkin sai kesken töiden pari kertaa juosta vessaan mutta se oli mielestäni lähemmäs rv 8. Tänään rv 6 huomasin lähes tulkoon oksentavani asemalla junaa odottaessa, aivan jäätävä olo etenkin aamuisin mutta myös pitkin päivää ja nyt ruoan jäätyä välistä etoo yömyöhälläkin. Huomasin että asemalla jengi katteli vähän epäröiden mun hengittelyä ja yökkimistä. Varmaan mietti että onkohan tolla darra
 
Täällä on kans aamuyöstä unettomuutta. Pari päivää on etonut vähä kaikki paitsi omenat [emoji23] Turvotus alkaa vähä helpottaa, jota pelkäsin kovasti että kohta jo ihmiset arvaa. Menkkamaiset kivut on onneksi helpottaneet. Rinnat on turvonneet mutta vain hieman arat. Hieman pelkään että mitä kaikkea vielä edessä!
 
Joo mulla on päänsärkyä ja tuntuu pahenevan aina iltaa kohden. Lisäksi mulla on huimausta.. mahtaakohan liittyä tohon päänsärkyyn?
Pari vapaapäivää takana ja tänään alkaa 6 pv:n työputki. Jännittää et iskeekö töissä sit kaikki mahdolliset oireet :hungover:
 
Täälläkin oli yhtenä päivänä hirmunen hedari, joka onneksi helpotti lepäilemällä. Normaalisti päätä ei särje oikein ikinä.

Pahoinvointiin on taas päässyt tutustumaan, onneksi tällä kertaa ei oo vielä kertaakaan tullut ulos asti. Tämä ilohan alkoi kivasti ravintolaillallisen päätteeksi, yhtäkkiä laskua odotellessa alkoi tuntumaan että oksennan siihen paikkaan. :D luojankiitos, sisällä pysyi. Kävelymatka hotellille oli TUSKAA, loppuilta menikin romanttisesti hotellin lakanoissa huonovointisena ja järkyttävä närästyskin saapui kaveriksi. Romantiikkaa parhaimmillaan :Heartred :D
 
Täällä Rv 5+0, ennen plussaa jo alkoi lievä närästys, joka nyt vaan pahentunut. Mua ei ikinä muulloin ole närästänyt, kun nyt ja viime raskaudessa, joten aika selvä oire :D

Lisäksi hirveä väsymys kokoaika, ihan sama kuinka paljon nukkuu niin aina vaan väsyttää.
Huono-olo iskee, jos ruokailuajat venyy liian pitkiksi ja suolakurkkuja alkanut tehdä hirveesti mieli, ennenkun en ole niitä voinut sietää lainkaan laughing7

Kaikkein pahimpana on kuitenkin tämä turvotus, jouduin käydä jo ostamassa isommat rintsikatkin, kun ei vaan pysy aloillaan pienemmissä ja todella joutuu miettimään mitä pukee päälle, kun housut alkaa puristaa ja melkein kaikki paidat paljastaa jäätävän turvonneen mahan, kuitenkaan ei haluaisi vielä kenenkään epäilyksiä herätellä.. :nailbiting: En muista viime raskaudesta näin pahaa alkuturvotusta, laskeekohan tämä vielä ennen oikeaa vauvamasun kasvua?
 
Täällä Rv 5+0, ennen plussaa jo alkoi lievä närästys, joka nyt vaan pahentunut. Mua ei ikinä muulloin ole närästänyt, kun nyt ja viime raskaudessa, joten aika selvä oire :D

Lisäksi hirveä väsymys kokoaika, ihan sama kuinka paljon nukkuu niin aina vaan väsyttää.
Huono-olo iskee, jos ruokailuajat venyy liian pitkiksi ja suolakurkkuja alkanut tehdä hirveesti mieli, ennenkun en ole niitä voinut sietää lainkaan laughing7

Kaikkein pahimpana on kuitenkin tämä turvotus, jouduin käydä jo ostamassa isommat rintsikatkin, kun ei vaan pysy aloillaan pienemmissä ja todella joutuu miettimään mitä pukee päälle, kun housut alkaa puristaa ja melkein kaikki paidat paljastaa jäätävän turvonneen mahan, kuitenkaan ei haluaisi vielä kenenkään epäilyksiä herätellä.. :nailbiting: En muista viime raskaudesta näin pahaa alkuturvotusta, laskeekohan tämä vielä ennen oikeaa vauvamasun kasvua?
Mietin aivan samaa tuon turvotuksen kanssa, että meneekö tämä vielä ohi ennen varsinaista mahaa. En muista, että kahdesta ekasta olisi yhtä paha ollut. Jospa se on vaan näitä ensi oireita.
 
Repäisykivut alkoi eilen, lähinnä nopeasti ylös noustessa ja aivastaessa. Lisäks närästi... Viikkoja n. 5.
 
Mulla oli vajaa viikko sitten hirvee turvotus. Nyt ehkä vähän laskenu, menossa rv 6+4, mut omaa silmään pullottaa ihan turhan näkyvästi näille viikoille :D
 
Kärsiikö kukaan kuivista huulista..? Itselläni tuntuu että sais koko ajan olla laittamassa lisää huulirasvaa kun huulet jo meinaa halkeilla o.O toki kylmä ilma varmasti tähän vaikuttaa mutta ei aiemmin kovemmillakaan pakkasilla näin kuivat ole olleet..
 
Takaisin
Top