Oireet

Mä tänään varasin neuvolaan aikaan ja kyselivät oireista, sano myös ettei kannata huolestua vaikka oireet helpottaakin.
 
Mäkin varasin tänään ekan neuvolan. Ja samalla sain lähetteen äitiyspolille kun mulla on semmonen geeni virhe että joudun alkaa jossain vaiheessa pistämään napapiikkejä.
 
Mäkin varasin tänään ekan neuvolan. Ja samalla sain lähetteen äitiyspolille kun mulla on semmonen geeni virhe että joudun alkaa jossain vaiheessa pistämään napapiikkejä.
Mä aloitin pistämisen eilen illalla... Ja en kyllä ollut muistanut, miten paljon se kirvelee!
 
Mä aloitin pistämisen eilen illalla... Ja en kyllä ollut muistanut, miten paljon se kirvelee!

Mulle neuvolan täti elätteli toiveita et vois mennä viikolle 30 ennen kun tarvii alottaa. Kauhulla kyllä odotan pistämistä koska ihan tavalliset rokotteetkin aiheuttaa ahdistusta. Mutta eiköhän me molemmat tästä jotenkin selvitä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pus
Hallanderus, mulla ensi viikolla ensimmäinen aika sisätautipolille kilpirauhasen vajaatoiminta epäilyyn liittyen. Ennen plussaa oli kierto hakusessa, myöhäinen ovulaatio ja ovulaation jälkeen alkoi parin päivän päästä jo tiputella. Nyt jännityksellä odotan, mitä polilla sanotaan ja kuinka pieni selviää, kun nyt on kuitenkin riskialtista aikaa tämä alku, jo ihan muutenkin.

Noita vähäoireisia päiviä kyllä tulee ja ne on aivan hirveitä :/ Mulla oli viime viikolla ihan kauhea selkäkipu, mikä välillä on vieläkin ja sen kanssa vähäoireisia päiviä. Ainakaan vielä ei ole alkanut vuotoa, keskenmenoa kun pelkäsin, ja oireita on taas ns.hyvin. Syömisen jälkeen on huono-olo, nälkä muttei mitään tee mieli, rinnat edelleen kipeät, ei turvota sinällään, mutta housut ahistaa, katkonaiset unet, väsymys, hengästyminen, hajut alkaa olla voimakkaampia, pissattaa, pääkipu.. Yritän näihin nojautua ja niillä pitää pään kasassa :) alle kaksi viikkoa onneksi ultraan.
 
Onneksi loma loppuu kohta niin ei ihan koko aikaa ehdi kytätä onko oloja vaiko ei :wacky:
Kolme viimeisintä yötä mennyt tooodella katkonaisesti ja kauhee pissahätä öisin. Selkää vähän jomottaa,mut on kyl normaalista poiketen tullut kyhnättyä sohvan nurkassa. Mä oon aina ollut aika herkkänenäinen,mut aamulla herätessä mietin et mikä hitto täällä talossa löyhkää. Ööö leikkokukkakimppu, jossa ei edes ole mtn kauheen haisevia kukkia :wtf: ja siinä se on saanut monta päivää olla ihan rauhassa. Jääkaapista tuli kans ällöt hajut nenään. Ja sit tää aivan tajuton turvotus, housuja puristaa! Pahaa oloa ei vielä näy. Eikös se usein ala rv7 jälkee?
 
Mulle myös jääkaappi on nykyään kauhistus, sieltä tulee niin hirvee löyhkä että pakko mennä toiseen huoneeseen pakoon. :yuck:

Semmoinen yleinen kuvotus on myös saapunut. Jännästi sitä tulee kaikki jo unohtuneet muistot mieleen, ekassa raskaudessa oli myös tätä, että välillä myös tämä foorumi tekee huonon olon!! :hilarious: Siis ei tee mieli selata ja ajatuskin kuvottaa.
 
Oireina alamaha- ja selkäkipuja, yleinen väsymys, turvotus, hengästyneisyys.. Tänään alkoi rv 6 :D Mielialanvaihteluita saattaa olla, pahoinvointia ei ole vielä näkynyt. Onko muilla ollut epämääräisen näköstä ruskeeta limaista vuotoa? En muista ensimmäisestä raskaudesta tämmöistä :/
 
Ja sitten alkoi täälläkin pahoinvointi. Kaupan lihahyllyn marinoidut pakkaukset kuvotti suuresti vaikka vain ohikävelin. Aamulla en voinut laittaa lapselle aamupalaa kun syömisen katsominenkin etoi, onneksi mies on lomalla ja hoitaa monet kodin asiat. Sinänsä hienoa että oireet on selkeät, ei ahdista niin paljon nämä ekat viikot.
 
Oireina alamaha- ja selkäkipuja, yleinen väsymys, turvotus, hengästyneisyys.. Tänään alkoi rv 6 :D Mielialanvaihteluita saattaa olla, pahoinvointia ei ole vielä näkynyt. Onko muilla ollut epämääräisen näköstä ruskeeta limaista vuotoa? En muista ensimmäisestä raskaudesta tämmöistä :/

Minulla ei ainakaan kuvailemasi kaltaista vuotoa ole ollut. Onko sitä tullu paljon/usein? Eilen miehen kanssa peittoa heiluteltuamme tuli heti sen jälkeen hailakkaan vaaleanpunaista vuotoa ja tietysti hieman säikähdin. Sen jälkeen ei kuitenkaan ole tullut mitään epämääräistä. Jospa olisi johtunu esim. kuivista limakalvoista. Edellisessä raskaudessa mielestäni ei moista koskaan ilmennyt vaikka seksiä normaalisti harrastimmekin.
 
Mulla on menossa 5+4 ja koko ajan on etova olo. Tällä viikolla on oksennettu kaksi kertaa töissä ja kerran aamuruuhkassa kauppatorilla :rolleyes: tänään ei töihin meno onnistunut huonovointisuuden takia. Turvotusta ja tuota hajuherkkyyttä on myös täällä ja rinnat todella arat ja turvonneet. Lisäksi vielä vesi maistuu välillä ruosteelta mutta mies vakuuttaa veden olevan kunnossa :D eli mulla näköjään koko kirjo päällä
 
Oireina alamaha- ja selkäkipuja, yleinen väsymys, turvotus, hengästyneisyys.. Tänään alkoi rv 6 :D Mielialanvaihteluita saattaa olla, pahoinvointia ei ole vielä näkynyt. Onko muilla ollut epämääräisen näköstä ruskeeta limaista vuotoa? En muista ensimmäisestä raskaudesta tämmöistä :/

Mulla oli ekassa raskaudessa vaaleanruskeaa valkovuotoa varmaan viikon verran rv 5-6. Neuvolasta vakuuttelivat et on ihan normaalia. Kaikki meni mun raskaudessa ihan ongelmitta :)
 
Täällä viikot 5+4 ja ei pahemmin oireita. Ennen plussaa oli kylmiä väreitä, viluisuutta ja mahan turvotusta. Yks päivä etoi ruuan tuoksu. Viime viikon alussa mulla kans oli vaaleanpunaista valkovuotoa ja oletin että menkat alkaa, mutta eivätpä vaan alkaneetkaan. Pikkuisen on ehkä ollut menkkajomoa ja nälkä on koko ajan. :D Toisaalta imetän vielä esikoista, niin nälkä on senkin vuoksi. Edellisessä raskaudessa painelin aina rintoja, kun ei muita oireita juurikaan ollut, että vieläkö on arat. Nyt se ei oikein onnistu imettämisen vuoksi. Niin ja väsy on kova, mutta sekin nyt voi johtua huonosti nukutuista öistä. :laughing002
 
Nyt tännekin on varmaan rantautunut se paljon puhuttu väsymys. Oon vielä lomalla, joten ei pitäis olla pahastikaan univelkaa. Nukuin viime yönä 10 tuntia ja äsken heräsin päikkäreiltä - ois varmaan voinut nukkua vaikka aamuun asti, mutta revin itteni nyt kuitenkin ylös ja kovasti haukotuttaa :)

Eilen yökkäytti kovasti kävelyllä, tänään on ollut lievempää etomista. Vuorotellen palelee ja on kuuma. Janottaa kovasti. Alavatsalla on monenlaisia tuntemuksia joka päivä. Tänään omien laskujen mukaan 5+4.
 
Minulla ei ainakaan kuvailemasi kaltaista vuotoa ole ollut. Onko sitä tullu paljon/usein? Eilen miehen kanssa peittoa heiluteltuamme tuli heti sen jälkeen hailakkaan vaaleanpunaista vuotoa ja tietysti hieman säikähdin. Sen jälkeen ei kuitenkaan ole tullut mitään epämääräistä. Jospa olisi johtunu esim. kuivista limakalvoista. Edellisessä raskaudessa mielestäni ei moista koskaan ilmennyt vaikka seksiä normaalisti harrastimmekin.
Eilen ja tänään tullut vähän, nyt jo aikalailla loppunut että mikä lie ollut tuo
 
Hyvä, että loppui! Varmastikin ihan vaaratonta. [emoji5] Yleisiä on alkuraskauden vuodot mutta säikäyttäähän ne aina.
 
Mulla oireina on jatkuva jano ja nälkä. Nyt iltaa kohden alkoi närästää.
Vatsa on turvoksissa ja nippailuja tuntuu.
Tänään viikkoja 5+2
 
Minä voisin melkein vannoa tunteneeni munasolun kiinnittymisen noin 6-7pv oletetun ovulaation jälkeen (menkkamaista jomotusta), mutta ajattelin ettei se ollut mitään muuta kuin että menkat on tulollaan kun ei oltu puuhailu sopivina päivinä. Kamala morkkis nyt sitten uuden vuoden juhlinnasta kun vain oletin etten voi olla raskaana :banghead::sad001. Ensimmäinen selvä oire oli krapulassa päivä ennen plussaa, että rinnat tuntui epänormaalin turvonneilta. Olihan ne turvotellut jo muutaman päivän ja tuikkinut mutta suljin vain raskauden mahdollisuuden pois mielestä.

Nyt on lievää heikkoa/huonoa oloa ja on vatsa ihan turvonnut (joulullakin on varmasti tekemistä asian kanssa) :dead: Silti on nälkä ja usein! Hengittäminen tuntuu hieman raskaalta ainakin näin sohvalla istuessa polvet suussa :joyful: ja alavatsalla myös välillä tuntuu erikoiselta, ihan kuin siellä olis jo jotain ylimääräistä :Heartred Jokohan se kohtu alkaa turpoamaan niin että sen voi tuntea vaikka pikkanen on vasta siemenen kokoinen? :rolleyes:
 
Täällä myös kummittelee oireiden vähäisyys. Mulla on menossa nyt noin 4 + 6. Alavatsajomotukset, joita oli ennen plussaa ja plussan aikoihin, ovat kadonneet. Joskus jotain satunnaista nippailua saattaa tuntua. Välillä tulee jotain hetkellisiä kuuman olon aaltoja, mutta muuten ei mitään kummempaa pahaa oloa vielä. Pienestä hengästymisestä kuntoillessa huomaa, että jotain hormonitoimintaa on. Rinnat on kyllä suurentuneet ja arat, mutta jotenkin tuntuu etteivät kuitenkaan niin herkkänä kuin joitain päiviä sitten.

Huhhuh, enpä olisi uskonut että sitä kaipaa näin paljon jotain oireita :P
 
Minä ravasin eilen illalla tiuhaan vessassa. Koko ajan pissatti! Onneksi yöllä ei tarvinu vielä hypätä vessassa.
 
Takaisin
Top