Oireet

Oli muuten hauskaa olla näin viimeisillään raskaana häissä. Oli meinaan nenäliinoille käyttöä. Normaalistikin häät voi olla liikuttavia mutta välillä itsekin hämmentyi kun ei varsinaisesti tuntunut missään mutta huomasi vaan kyyneleiden valuvan poskilla.

Aika sitkeesti kyllä jaksoin juhlia, kotiin vasta puoliltaöin. Hassua ajatella, että vauva vois syntyä koska vaan, nyt 38+2. Sanoisin kuitenkin että viikkoon tai puoleentoista ei ole vielä tulossa. Nyt on hyvä, ei raivostuta eikä satu mihinkään, turvotus laskenut. Mieskin osaa olla oikein ihana vaikka jo jännittääkin synnytystä.

Jaksoitko tanssia myös? Mä en kauheesti jaksanut. Hitaat vedettiin miehen kanssa mutta siihen jäi. Kenkiä oli kahdet mukana, sai vaihtaa balleriinoihin illan mittaan.
Paljon oli puheita ja tunteellisia lauluja ja tulkintoja, nieleskellä sai. Ja mahan silittelijöitä riitti koko illaksi :Heartblue Nyt onkin jalat muussia ja yöllä ramppas pohje..
 
Mua ärsyttää kans. Tuntuu, että kaikki. Onneks lastenhuoneessa on nyt enempi tilaa ku pääsi tänään sohvasta eroon. Eli nyt pääsee laittaan vauvan tavaroita sinne.. mut eniten ketuttaa se, että mä olin suihkus ni sil välin esikko oli heränny (arvasin et tänää ei aio nukkua ku meil ois siipiä iltapalaks, se on jumalauta joka helvetin kerta sama)niin miehen mielestä MUN olis suihkusta pitäny sitä mennä nukuttaan. Sitten suuttu kun sanoin, että minä kuule suihkuttelen loppuun, harjaan hiukset ja laitanpa vielä ihan vaatteetkin päälle ennenkun sinne ryntään. Teatraalisesti sitten marssi sinne nukuttaan sitä. Jos mä hoidan lapsen ihan joka päivä ja siihen päälle KAIKKI kotihommat ja toinen tulee vittu siivottuun kotiin valmiiseen ruokapöytään niin kyllä minä siellä suihkussa saan rauhassa käydä (en käy edes joka päivä). Että niin!! Alkaa ihan tosissaan palaa pinna ton miehen touhuihin. En usko, että ees johtuu mistää raskaushormooneista vaan nyt vaan alkaa väsyyn siihen, että toinen ei tee yhtään mitään. Mitenhän se kuvitteli asioiden olevan sitten kun penskoja on kaksi? Voi tippua aika korkeelta.

Kyllä nyt mielenipahoitin tästä:sad001 eihän toi noin voi mennä!!! Molempien pitää osallistua arjen pyöritykseen ja lasten hoitoon, vaikka kuinka töissä kävin... teethän säkin töitä 24/7 vaikka kotona ootkin! Nyt mies ruotuun ja hommiin vaikka sitten kunnon motkotuksen kera! Meillä oli tämä taistelun aiheena ku tokaa odoteltiin ku mäkin kävin töissä ja sen jälkeen mies ei oo uskaltanut mun auttamista laiminlyödä:D tai jos se yrittää niin kyl on nopsa kurinpalautus ja ruotuun palautus:wink
 
Hitto kun selkää polttaa... sain tänään nukkua pidempään(nousin 8.30) ja nyt kroppa sen tuntee, alaselkä ja hartiat jumissa... unettomuus ei oo hyvä juttu mutta ei tunnu olevan tuo nukkuminenkaan!
 
Itku herkkyydestä piti kans kommentoida... mulla on 1 biisi joka saa aikaseksi kunnon huuto itkun ja sanotaanko vaikka näin että jos en oo raskaana saatan alkaa vaan vähän nyyhkimään mutta tälleen raskaana siitä itkusta ei tule loppua kun se alkaa heti alku soinnusta ja vaatii kunnollisen ryhtiliikkeen jahka loppuu! Tämä ”kamaluus” on Samuli Putron olet puolisoni nyt! Se on niin kaunis, elämän makuinen kappale :Heartred
 
Jaksoitko tanssia myös? Mä en kauheesti jaksanut. Hitaat vedettiin miehen kanssa mutta siihen jäi. Kenkiä oli kahdet mukana, sai vaihtaa balleriinoihin illan mittaan.
Paljon oli puheita ja tunteellisia lauluja ja tulkintoja, nieleskellä sai. Ja mahan silittelijöitä riitti koko illaksi :Heartblue Nyt onkin jalat muussia ja yöllä ramppas pohje..

Eipä juuri tullut tanssittu kun musiikki oli lähinnä livepunkkia ja gunnareita :D Mutta paljon tuli seisoskeltua ja kyllä jalat oli väsy seuraavana päivänä. Häissä oli muutama muukin vauvamaha ja kuukauden ikäinen vauvakin, ollaan vissiin tietyn ikäisiä. Tosin paljon oli kiinnostusta ja kyselyjä, mulla kun enää vajaa pari viikkoa laskettuun. Kukaan ei luojan kiitos paijaillut. Tänään piti sitten ottaa päikkärit kun oli eilen niin rankkaa :)
 
On se nyt kumma kun kukaan ei tänään valita mitään :wacky: mites meidän sairastupalaiset, kapris ja liisi?
 
Tänää kyl noustu suosta niin sanotusti :p sain itseni liikkeelle ja vähä hoploppailtii koko perhe. Mut alakerrassa ollu kyl sellasia tuntemuksia että jos se ei ala tosissaa valmistautuu synnytyksee ni tulee pitkä aika kipujen kanssa. Ei tarvi ku lasten leluja kerätä lattialta ni toosassa kyl kiristää,paukkuu,sattuu ja venyy samaa aikaa:confused:
 
Paljon on teillä verenpaineet? Tänään niitä mittaillut ja ne pörrää siinä 145/97 huittisissa :eek:
 
On se nyt kumma kun kukaan ei tänään valita mitään :wacky: mites meidän sairastupalaiset, kapris ja liisi?

Mulla on ollut täällä naikkarilla ihan vaan seurantapäivä -käyrät aamulla ja illalla ja verenpaineen mittailua.

En kyllä ymmärrä noita paineita, hiihtävät hyvistä kamaliksi ja takaisin lähes vailla mitään logiikkaa. Toki lääkkeen jälkeen aina pääsääntöisesti paremmat mut silti ei oikein käy järkeen. Vointi on hyvä ja vauvan käyrät kans plus käytiin miehen kans vähän pidemmällä kävelyllä ja Burger Kingissä

Huomisesta ja ensi viikosta ei sen kummempaa tietoa, verikokeet huomenna ehkä, ultra ehkä jos lääkäri niin päättää. Kotiinpääsystä ei tietoa.

Hassua miten nopeeta sitä laitostuu: piirit ja asiat jotenkin pienenee ja päivä kulkee mittausten ja ruoka-aikojen mukaan. Ja niitä ruoka-aikoja kyllä riittä täällä
 
Mulla pääsääntöisesti kotona mitattuna n.100/65, pulssi sit 85-105. Välillä tosi huono olo alhaisten paineiden takia. Esikoisen raskaudessa nousi lopussa paineet yli 140/90, joita ainakin täällä pidetään riskirajoina, pissan proteiinit olikin sit ++ ja käynnistykseen meni.
 
Mulla vaihtelee kotona mitattuna 90/42 ja 116/68 välillä sykkeet pyörii siinä 70-108 välillä... Välillä kans tosi heikko olo ja todennäköisesti johtuu noista alhaisista paineista...
 
Tiiättekö sen fiiliksen kun tulee oikee suppari pari kertaa putkeen ja sit tulee se pelko että ei nyt voi lähteä kun oon yksin kotona. Et ajanko autolla sinne ja mihin mä ton lapsen sullon ja apua. Onnens meni taas ohi. :wideyed:
 
On se nyt kumma kun kukaan ei tänään valita mitään :wacky: mites meidän sairastupalaiset, kapris ja liisi?
Mulla on tänään hyvä päivä, näin mä oon päättäny :) Just kuuntelen monitorilta vauvan sykkeitä ja kyllä aamupala tekee pojalle ihmeitä. Kauhee mylläys menossa :Heartred Joutunut hieman muuttaa omaa asennetta tähän tylsään sairaalassa makoiluun. Mun huonetoveri on maannu täällä jo kohta kaks viikkoa ja ainakin kuus vielä edessä. Mulla siis asiat siihen nähden tosi hyvin :) Katotaan nyt toki mitä lääkäri sanoo, kun kierrolle tulee, että pääsiskö tänään jo edes suihkuun :yuck:
 
Tänään lopetettiin tractocilen tiputus suoneen ja olis pitänyt aloittaa tablettimuotoinen lääkitys, mutta koska mulla on niin alhaiset verenpaineet, ei lääkitystä uskalleta aloittaa. Kohdunsuun tilanne edelleen sama sentti. Nyt siis yritän pitää jalat ristissä ja toivoa, ettei synnytys käynnisty. Mutta henkisesti pitää nyt jo valmistautua sektioon. Suihkussa sentään pääsin käymään :Heartred
 
Ahven : Mulla oli tänään just samainen olotila, tuli pari supistusta sillein 10 min välein ja olivat aika napakoita niin mietin kuumeisesti että apuva jos lähtö tuleekin. Mulla mun äiti työreissulla just Helsingissä joka vahtisi lapsia. Ja me siis asutaan Keski-Suomessa.

Mut samalla mietin että eihän tää täältä itse tule, miten tulis kun kaks edellistäkin on käynnistetty :D ja sit vielä paniikki siitä jos tää käynnistyisi itse niin missä päin mahtaa mun veri olla silloin kun käynnistyy synnytys, mulle kun pitää tietynlaista verta varata.
 
Huhhuh kyllä taitaa supistaa tai mitä lie on kun alavatsa vasemmalta vihloo niin hitosti ja liitoskipua myös tuntuu niin kävellessä ja oikeastaan miten vain asentoa muuttessa. Muuttoa yritetty aloittaa pakkaamalla ja vaikka kuinka rauhassa tekee (eli järjestelyä lähinnä) niin tuntuu että heti tuntuu jossain ja nyt ihan sohvapotilaana varmaan loppu illan... Vaikeeta olla näin ”rampa” kun yleensä pystyt touhuilemaan ja olemaan tehokas!
Onneksi on vielä ensi viikko saada kamat kasaan!
 
Tänään on ollu joku aivan järjetön väsymys päällä. Ihan tajuton. Itkeskelin ittekseni vielä ruokaa lämmittäessä, että mä en selvii tästä päivästä loppuun asti, ku mies ei pysty tänään hoitamaan iltaa esikoisen kanssa työpäivän jälkeen. Onneks ruuasta tuli vähän energiaa ja kohta alkaa pikku kakkonen. Niillä jaksaa taas pykälän eteenpäin. Ja seiskalta on lapsen iltapala-aika.
 
Takaisin
Top