Oireet

Mä heräsin kanssa yöllä 4.30 aikoihin menkkajomotteluihin, herään joka yö 2-4. 30 välillä yleensä kyllä kauheaan nälkään...
 
Täällä myös eilen jomottamista havaittu. Selässä polttavaa tunnetta ja maha kovana koko ajan, sukkapuikkojakin tuli eilen enemmän. Särkylääke onneks autto ja pystyin käydä illalla nukkumaan normaalisti. Huomenna ois neuvolalääkäri, katotaan mitä se sitten sanoo.
 
Mä heräsin kanssa yöllä 4.30 aikoihin menkkajomotteluihin, herään joka yö 2-4. 30 välillä yleensä kyllä kauheaan nälkään...

Mäkin herään öisin usein nälkään. Nyt vielä haasteena se, että joudun ottamaan noita rautatabletteja sekä aamulla että illalla niin joudun säätämään noiden syömisten kanssa.

Nyt on kans noi harjotussupistukset lisääntyneet huomattavasti.
Siivoaminen etenee hitaasti kun joutuu usein pitämään taukoja.
 
Mä joudun kans syömään tota rautaa 2kertaa päivässä, mutta otan illalla sen 2tablettia, ennen nukkumaan menoa, aamulla ja päivällä en voi ottaa kun muuten ne tulee yhtä nopeesti ylös ku on alaski mennyt
 
Onko muita jolle tullut pahoinvointi takasi? Mulla tulee huono olo jos ruoka-ajat venyy ja sitten ku syö niin tulee huono olo, ku ei ruoka mahu vatsalaukkuun..
 
Mä joudun kans syömään tota rautaa 2kertaa päivässä, mutta otan illalla sen 2tablettia, ennen nukkumaan menoa, aamulla ja päivällä en voi ottaa kun muuten ne tulee yhtä nopeesti ylös ku on alaski mennyt

Mitä rautaa syöt? Olen huomannut että noissa rautavalmisteissa on huomattavia eroja, Maltofer toimii mulla parhaiten eikä aiheuta mitään oireita siinä missä esim. Obsidan tekee oksettavan olon ja kamalat mahakrampit, eikä edes toimi mulla.
 
Juurikin tuota obsidania, ensimmäisessä raskaudessa se kävi mut edellisessä ja täs ei sovi sit ollenkaa, enkä mä ollut ennen tätä palstaa tietonen muista valmisteista :D
 
Käy ihmeessä ostamassa jotain muuta! Mulla Maltofer nosti hb:tä 20 yksikköä kahdessa viikossa vaikka otin vaan yhden tabletin päivässä.
 
Mulla on koko päivän kiristellyt enemmän tai vähemmän alavatsaa...onko nää nyt niitä harkkasupistuksia?
Muutaman kerran on pitänyt ihan irvistää ja hengitellä. Tuntemuksia on myös kirjaimellisesti alakerrassa.
Meillä on kaikki hankittu ja valmiina että mun puolesta saa tulla heti kun lystää...
 
Kuulostaa harkkasupistuksilta, mulla kun niitä on ollut alkukuukausista asti :) mäkin toivon, että ne alkais jo tässä vaiheessa avaa paikkoja ettei mene yliajalle!
 
Saako muut hyvin nukuttua? En ymmärrä mistä tää vauva saa yöllä kaiken energian.. en saa ite nukuttua ku toinen mönkii mahassa niin että kylkiluihin sattuu :D nooh, ei kauaa pitäs enää mennä! Jaksaajaksaa
 
Saako muut hyvin nukuttua? En ymmärrä mistä tää vauva saa yöllä kaiken energian.. en saa ite nukuttua ku toinen mönkii mahassa niin että kylkiluihin sattuu :D nooh, ei kauaa pitäs enää mennä! Jaksaajaksaa

Mä herään ainaki kaks kertaa yössä vessaan ja sit saatan pyöriä tunnin hereillä vaikka kuinka väsyttää. Eli ei, täälläkään ei nukuta :D Välillä tulee noita energian purkautumisia yöllä, tosi inhottavia ku haluis ite nukkua.
 
Saako muut hyvin nukuttua? En ymmärrä mistä tää vauva saa yöllä kaiken energian.. en saa ite nukuttua ku toinen mönkii mahassa niin että kylkiluihin sattuu :D nooh, ei kauaa pitäs enää mennä! Jaksaajaksaa

Mä en saa ollenkaan nukuttua, aiemmin sentään oli muutama tunti heräilyjen välissä, mutta nyt on pakko nousta vessaan 1,5 tunnin välein eli vessan takia tulee valvottua, + sitten supistuksien ja polttojen takia. Vauva on rauhallinen ollut öisin koko raskauden ajan, kylkeä saattaa kääntää vessakäyntien jälkeen ja sitten taas nukkuu :D Onneks just todellakin lohduttautuu siihen, että ei oo kauaa enää!
 
Mää saan nukuttua ihan hyvin, pari kertaa yöllä käyn vessassa. Ainoa ongelma on että en öisten kipujen takia jaksais nukkua koko yötä. Vaikea selittää, mutta lonkat ja symfyysi makuuasennossa niin kipeä, että aina kun herään yöllä, manaan ku pitää mennä vielä nukkuun..
 
Mä sain viime yönä pitkästä ainaa nukkua heräämättä koko yön, mutta seuraksena siitä heräsin aamulla tuntia aikasemmin kun normaalisti ja nyt jo ihan vetoveks... Normaalisti herään yöllä 2-4välissä 1-2kertaa, yleensä kamalaan nälkään tai janoon.. Välillä myös vessaan tai nenäntukkosuuteen/kuivuuteen..
 
Täällä taas hereillä. Eilisen päivän touhut kostautu ja pahasti. Päällystin hoitopöydän uuteen uskoon dc-fix muovilla. Tein tän kaiken seisoma asennossa keittiön pöydällä, kokoajan oli sellanen pieni etukeno asento. Iltapäivällä menin ripsihuoltoon ja makoilin siihen päälle pari tuntia selälläni ja kotiin päästyäni kokosin pöydän vielä. Nyt en meinaa ylös päästä kun alaselkä niin kipeä, säteilee pahasti lonkkiin :sad001 otin illalla nukkumaan mennessä panadolin, hieman helpotti. Totesin miehellekkin että toivottavasti tänään ei ole se päivä kun lähdetään synnyttämään, selkä ei kyllä kestäisi mitään erikois asentoja, tai ponnisteluja. Aamulla siis täytyy koittaa jumpata alaselkää ja ottaa vaan iisisiti.:rolleyes:
 
Mä nukuin pitkästä aikaa niin, että heräsin vaan kaks kertaa yöllä ja nukahdin heti vessassa käynnin jälkeen uudestaan. Tosin heräsin sitten aamulla vähän vajaa klo 6 :grin Yleensä siis oon hereillä öisin vähintään 2h tuossa 3 ja 6 välissä ja välillä en saa enää 4 jälkeen nukuttua ollenkaan.
 
Mullakin on nyt nukuttanut paremmin, ei siis ole tarvinnut herätä viideltä pyöriskelemään. Aamulla heräilen siinä seitsemän aikoihin, mutta saatan hyvinkin sen jälkeen vielä nukahtaa tunniksi pariksi. Välillä nousen jopa syömään aamupuuron, jonka jälkeen jatkan unia. Aika luksusta tämä mammaloma siinä mielessä! :)

Nyt sen sijaan oon huomannut selvästi, että hengästyminen on noussut ihan eri sfääreihin. Erityisesti ylämäet ja portaat on aikamoisia koettelemuksia välillä. Mietin vain, että miltä liikkuminen mahtaa tuntua, jos mennään viikolle 42..jaiks. :eek::joyful:
 
Takaisin
Top