Oireet

Mun olisi tarkoitus ottaa joka päivä, mutta se helposti unohtuu. Mulla on jotain vatsaystävällisiä purutabletteja.
 
Mulla vähän sama syön ferrodania 2 tbl joka toinen pvä ja yks sit siinä välissä... mun hb ollu nyt 3 viimekerralla 98... ja ei meinaa nousta... se et valkovuoto lisääntyy ni ainaki itehuomasin tuossa taannoin et pikkuhousunsuojia ku pitää päivittäin ni vuoto vaan lisääntyy, mutta heti ku vaik päivällä tulee valkovuotoo ja vaihtaa alkkarit ni vähän vähempi tulee... noissa pikkuhousunsuojissa joku mikä aiheuttaa enempi myös tuota hiivaa sun muuta...
 
Mulla vähän sama syön ferrodania 2 tbl joka toinen pvä ja yks sit siinä välissä... mun hb ollu nyt 3 viimekerralla 98... ja ei meinaa nousta... se et valkovuoto lisääntyy ni ainaki itehuomasin tuossa taannoin et pikkuhousunsuojia ku pitää päivittäin ni vuoto vaan lisääntyy, mutta heti ku vaik päivällä tulee valkovuotoo ja vaihtaa alkkarit ni vähän vähempi tulee... noissa pikkuhousunsuojissa joku mikä aiheuttaa enempi myös tuota hiivaa sun muuta...

Pikkuhousunsuojat hautoo ja siksi vuotoa tulee enemmän.
 
Päätä särkee jo toista päivää putkeen. Panadol ei paljon auta ja ibuprofeenia ei saisi enää tässä vaiheessa ottaa. En tiedä pitäiskö olla huolissaan. Meillä on perheessä flunssaa nyt ja päänsärkyä mulla on esiintynyt muissakin raskauksissa ja ilman raskauksia. Jään seuraamaan tilannetta.

Väsy on ja vihlontaa alapäässä sekä selkäkipua.. perusloppuraskauden setti :joyful:
 
Päätä särkee jo toista päivää putkeen. Panadol ei paljon auta ja ibuprofeenia ei saisi enää tässä vaiheessa ottaa. En tiedä pitäiskö olla huolissaan. Meillä on perheessä flunssaa nyt ja päänsärkyä mulla on esiintynyt muissakin raskauksissa ja ilman raskauksia. Jään seuraamaan tilannetta.

Väsy on ja vihlontaa alapäässä sekä selkäkipua.. perusloppuraskauden setti :joyful:

Mullaki särkee päätä toista päivää. Eilen näin sahalaitojaki kahdesti niin meen huomen aamul käymää neuvolas. Mullakaan ei panadol auttanu yhtään.
 
Mulla onneks Panadol tepsii päänsärkyyn. Vissiin niskat menee jumiin kun ranka on niin kovilla, täytyis vaan koittaa muistaa venytellä, se ehkäisee mulla näitä lopun ajan kiputiloja ja jumeja kyllä.
 
Mahasta kuuluu napsumista varsinkin jos kaveri myllää siellä. Ääni on kuin kuminauha napsaihtaisi poikki. Muut ei tätä kuule vaikka vieressä istuisi. Onko muilla samoja oireita ollut? Neuvolasta sanottiin että yleensä jos sikiökalvo menee rikki, kuulu samantapainen ääni, mutta ei ole vedet mennyt vaikka monesti jo napsunut useamman viikon. Toinen lapsi kyseessä ja en muista ensikoisesta moista 'vaivaa'
 
Voikohan närästys ilmentyä lähinnä huonona olona? Mä en yhtään tiedä miltä sellainen perinteinen närästykseksi mielletty polttelu tuntuu, ikinä ollut sellaista tuntemusta missään yhteydessä, mutta nyt aivan kuten viimeksikin loppuraskaudessa alkanut ilmetä sellaista jatkuvaa ylitäyttä lievästi pahoinvoivaa oloa, erityisesti syömisten jälkeen ja pahenee iltaa kohden. Ruokahalu ei ole ollenkaan normaali. Ja tänään nousi jotain oksennuksen makuista kurkkuunkin, että jotenkin tuo varmaan liittyy siihen kun maha alkaa olla niin ahtaalla ja ruoka alkaa nousta ylös sen seurauksena.
 
Mulla saattaa olla närästyksen kanssa välillä myös vähän pahoinvointia. Mulla närästys tuntuu oikeastaan vaan poltteluna kurkussa.
 
Voikohan närästys ilmentyä lähinnä huonona olona? Mä en yhtään tiedä miltä sellainen perinteinen närästykseksi mielletty polttelu tuntuu, ikinä ollut sellaista tuntemusta missään yhteydessä, mutta nyt aivan kuten viimeksikin loppuraskaudessa alkanut ilmetä sellaista jatkuvaa ylitäyttä lievästi pahoinvoivaa oloa, erityisesti syömisten jälkeen ja pahenee iltaa kohden. Ruokahalu ei ole ollenkaan normaali. Ja tänään nousi jotain oksennuksen makuista kurkkuunkin, että jotenkin tuo varmaan liittyy siihen kun maha alkaa olla niin ahtaalla ja ruoka alkaa nousta ylös sen seurauksena.

Mahaportti löystyy kun kohtu painaa vatsaa ylöspäin. Ruoka pääsee seilaamaan takaisin ruokatorveen. Varsinainen närästys ei tunnu pahoinvoinnille mutta kyllä mulle pahaolo tulee kun kauan tai pahasti närästää.
Närästystä on ehkä vähän vaikea selittää mutta mulla se tuntuu polttavana tunteena rintalastan yläosassa. Toisinaan myös aika puristavana tunteena ja välillä ihan niin että tuntuu ettei pysty hengittämään.
 
Närästys saattaa ilmetä monin tavoin. Myös tuolleen huonona olona. Mullakaan ei suoranaista polttelun tunnetta ole. Kannattaa sitä närästyslääkettä kokeilla ja pienentää ateriakokoja ja tihentää syömistä. Tsemppiä närästyksen kanssa painiville. Esikousen aikaan koko raskausaika oli hankalaa sen vuoksi. Keskimmäisen ja tämän vauvan kanssa ei vastaavaa ole ollutkaan.
 
Voikohan närästys ilmentyä lähinnä huonona olona? Mä en yhtään tiedä miltä sellainen perinteinen närästykseksi mielletty polttelu tuntuu, ikinä ollut sellaista tuntemusta missään yhteydessä, mutta nyt aivan kuten viimeksikin loppuraskaudessa alkanut ilmetä sellaista jatkuvaa ylitäyttä lievästi pahoinvoivaa oloa, erityisesti syömisten jälkeen ja pahenee iltaa kohden. Ruokahalu ei ole ollenkaan normaali. Ja tänään nousi jotain oksennuksen makuista kurkkuunkin, että jotenkin tuo varmaan liittyy siihen kun maha alkaa olla niin ahtaalla ja ruoka alkaa nousta ylös sen seurauksena.

Samaa oon miettinyt. Omasta mielestäni tunnistan kyllä närästyksen ja sellaista ei ole ollut kuin pari kertaa raskauden aikana. Viimeisen kuukauden aikana on kuitenkin ollut just sellaista huonoa oloa, ruoka ja neste tuntuu jäävän "puolitiehen" hölskymään ja saattaa just nousta kurkkuun takaisin.
 
Ah,ihanat sukkapuikkokivut on ollu kaverina viikon verran. :D
Välillä viiltelee niin että tulee mietittyä että niin,miltäs ne synnytyskivut tuntuikaan.. Aika kultaa muistot.. :p
 
Ah,ihanat sukkapuikkokivut on ollu kaverina viikon verran. :D
Välillä viiltelee niin että tulee mietittyä että niin,miltäs ne synnytyskivut tuntuikaan.. Aika kultaa muistot.. :p

Täällä kans vihloo ajoittain tosi napakasti. Ensikertalaisena monesti noiden vihlontojen aikaan miettinyt, että millaisiahan kiljahduksia ne synnytyskivut aiheuttaa, kun nyt jo noita sukkapuikkokipuja välillä säikähtää niin, että säpsähtää ja kiljahtaa...
 
Kutinaa.. aaargh! Tätä ei ole ollut muissa raskauksissa. Jalat (pohjat, pöydät ja varpaat) kutisee etenkin öisin.. raastavaa. Kävin labrassa, mutta arvot on kohdallaan. Hyvä tietysti, mutta ihnettelen, mistä tämä johtuu.. toivottavasti menee ohi pian eikä kestä koko loppuraskautta!
 
Kutinaa.. aaargh! Tätä ei ole ollut muissa raskauksissa. Jalat (pohjat, pöydät ja varpaat) kutisee etenkin öisin.. raastavaa. Kävin labrassa, mutta arvot on kohdallaan. Hyvä tietysti, mutta ihnettelen, mistä tämä johtuu.. toivottavasti menee ohi pian eikä kestä koko loppuraskautta!

Mitäs sun verenpaineet ja virtsan proteiini on?
 
Verenpaine on ok. Virtsasta en just nyt tiedä. Tiistaina selviää. Eihän kutina kai raskausmyrkytyksen merkki ole..? Ei th ainakaan noista kysellyt.
 
Verenpaine on ok. Virtsasta en just nyt tiedä. Tiistaina selviää. Eihän kutina kai raskausmyrkytyksen merkki ole..? Ei th ainakaan noista kysellyt.

Multa kyseli kutinaoireet myös raskausmyrkytysoireita kartottaessaan. Tarkensi että onko jalkapohjissa kutinaa...

Mutta tosiaan verenpaineen nousu on ensimmäinen näkyvä merkki raskausmyrkytyksessä. Eli ku se kerta kunnossa niin ei ainakaan siitä pitäs olla huolta.
 
Turvotus saattaa aiheuttaa kutinaa kun iho venyy. Itse huomaan ainakin että kylmä ilma ja turvotus pistää rapsuttaa jalkoja ja käsiä.
 
Takaisin
Top