Oireet

Alan hiljokseen väsyä näihin yövalvomisiin. Ei kunnon liutoskipuja, mutta niitä kait ne sitten on. Jalkoihin repii, ei asentoa löydä. Helpottaa olo vasta Panadolilla... Ei sitäkään tekis mieli jatkuvasti öisin popsia :/

Muoks. Eikä todellakaan tämmösiä oo aiemmissa raskauksissa ollu. Mulla Minervan tyyliin tuo 12 vuotra edellisestä raskaudesta.
 
Oon kans nukkunu muutaman viime yön aika huonosti. Jalkoja ja lonkkia pakottaa ja muutenkin menny pyöriessä. Saa nähdä, onko loppuraskaus tällaista vai onko vaan joku väliaikainen ilmiö.
 
Tänään istuin töissä kassalla ja alkoi pyörryttää niin paljon että meinas taju lähteä. Tämän jälkeen kauhea puristava tunne ylävatsassa ja kylmä hiki päälle. Tätä muutaman kerran ja sitten lakkas. Olin syönyt noin tunti ennen tota ja vettä juonut reippaasti. Leposyke 120 paikkeilla. Toinen raskaus. Sokerit on normaalit, rasituksessa ja paastoarvoilla. Hemoglobiini 125, verenpainetta en saa mitattua ja neovolahan on kiinni ens vuoden puolelle asti. Äitipolille sitten mentävä vissiin jos jatkuu... Onko muilla kokemusta?
 
Tänään istuin töissä kassalla ja alkoi pyörryttää niin paljon että meinas taju lähteä. Tämän jälkeen kauhea puristava tunne ylävatsassa ja kylmä hiki päälle. Tätä muutaman kerran ja sitten lakkas. Olin syönyt noin tunti ennen tota ja vettä juonut reippaasti. Leposyke 120 paikkeilla. Toinen raskaus. Sokerit on normaalit, rasituksessa ja paastoarvoilla. Hemoglobiini 125, verenpainetta en saa mitattua ja neovolahan on kiinni ens vuoden puolelle asti. Äitipolille sitten mentävä vissiin jos jatkuu... Onko muilla kokemusta?

Vaikuttaa verenkierrolliselle oireelle. Sikiön verivoluumin määrä on huikea... Istuma-asento saattaa myös heikentää kohdun/istukan verenkiertoa ja kroppa ilmoittaa tarpeesta asennonvaihtoon. Vastaava tilanne kuin esim selällään maatessa. Jos toistuu, niin ilman muuta päivystävään tahoon yhteys... Meillä se on raskaana olevilla siellä äitiyspolinyhteydessä.
 
Pyörrytys lienee syytä jostakin, mutta muut oireet voisi viitata myös, että tuli kevyt paniikkikohtauksen kaltainen siihen päälle kun pelästyit pyörryttämistä. Helposti menee kroppa jännitystilaan kun pelästyy ja alkaa keskittyä siihen, että pyörryttää. Kannattaa varmaa kyllä tietty verenpaine mittauttaa, mutta voihan se pyörrytys olla peruja just jostakin väsymys, nesteytys, asento, ym.
 
Mulla on pyörrytys ja korkea leposyke kuuluneet asiaan jo viimeiset kolme viikkoa. Aamupalan yhteydessä alkaa usein voimakkain heikotus, menee ohi makoilemalla. Toki oon huomannut että joskus öisinkin alkaa sydän tykyttää ilman sen kummempaa syytä. Neuvolassa sanoi ettei ole tilapäisenä vaarallista vaan lievät rytmihäiriöt voi kuulua asiaan.
 
Rytmihäiriöitä täälläkin välillä. Ne on kyllä vaivanneet jo ennen raskautta. Reilu vuosi sitten niitä tutkittiin tarkemminkin, mutta hyvälaatuisiksi onneksi todettiin. :)
 
Edellisessä raskaudessa mullakin oli jotain semmoisia ylimääräisiä lisälyöntejä, tykytyksiä vai miksi niitä sanotaankin just näillä viikoilla (30 jotain). Vissiin tosiaan ihan normaalia ja liittyy kans tohon verenkierron mukautumiseen sikiön tarpeisiin.

Nyt oireettomuus jatkuu. Mulla kasvoi alkuun maha tosi nopeaan ja olin ihan että hui, tästä tulee aivan valtaisa esikkoon verrattuna mutta nyt tuntuu ettei oo tapahtunu mitään reiluun kuukauteen. Painokaan ei ole pariin viikkoon noussut joulusta huolimatta, vaikka muutoinhan sitä on jo tullu yhtä paljon kuin esikosta kaikkiaan. Ehkä nyt sitten säästää toi mahan kasvun voimakas tasoittuminen siltä viimeisen kolmannen pahimmalta tukaluudelta ja selkäkivuilta, kun selkä on ehtinyt sopeutua kantamaan tätä nykyistä kokoa.
 
Eilen oli pyörtyminen lähellä kun niin kiire töissä että unohti katsoa kelloa ja alkoi vakio ruoka-ajasta olemaan 3h viive ja nestehukka... Oma vika, tänään tiukempi ote ruokailun kanssa, asiakkaat onneksi ymmärtää jos hetken joutuvat odottamaan.
Selän kipuilun huomasi muutama päivä sitten koirien kanssa lenkkeillessä, joten nyt menen suosiolla töihin 20min kävelymatkan autolla :'( (Toki liukkaus on kans hyvä tekosyy)
 
Onko muilla ilmaantunut lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta? Eilen illalla tunnin aikana kävin varmaan neljä viis kertaa vessassa. Tänään töissä myös rampannu vessassa. Side on housuissa ja välillä tuntuu siltä kuin jotain valuisi niin kuin menkoissa, mutta siteessä ei oo mitään. Sit kun käy pissalla, niin pyyhkiessä voi tulla paperiin valkovuotoa. Pissatulehduksen oireita? Lapsivettä? Rakko ei tyhjene kunnolla?
 
Kyllä vessassa saa rampata aika tiheesti ja parastahan siinä tosiaan on se, että sit lopulta tulee vaan pieni liru, vaikka olevinaan oli just hirvee hätä. :wacky: Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt, niin vastikään luin jostain, ettei rakko ees tyhjene kunnolla raskauden loppupuolella... En muista yhtään, mistä tällaisen luin. Ja valkovuotoa tulee kans normaalia enemmän eikä ainakaan omat pissanäytteet oo kielineet mistään poikkeavasta.
 
Onko muilla ilmaantunut lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta? Eilen illalla tunnin aikana kävin varmaan neljä viis kertaa vessassa. Tänään töissä myös rampannu vessassa. Side on housuissa ja välillä tuntuu siltä kuin jotain valuisi niin kuin menkoissa, mutta siteessä ei oo mitään. Sit kun käy pissalla, niin pyyhkiessä voi tulla paperiin valkovuotoa. Pissatulehduksen oireita? Lapsivettä? Rakko ei tyhjene kunnolla?

Täälä kans! Kauhee hätä ja sit tuloo ruokalusikallinen ja vähän painettakin alhaalla.. Ja supistelua ollu,jopa kipeitä ja menkkamaista jomotusta tällä viikolla. Virtsanäytteen vien maanantaina ja katotaan ettei ole oireetonta vti:ta,mutta th epäili supparien olevan rasituksesta. Pari päivää töitä ja alkaakin loma,eli ehkäpä just sopivaan aikaan.
 
Muokattu viimeksi:
Hei mä kävin aamulla työterveyshuollossa antamassa pissanäytteen ja leukkarit oli kahdella plussalla eli virtsiitti siellä oli. Odotan lääkärin soittoa, että saan jonkun lääkekuurin siihen.
 
Hei mä kävin aamulla työterveyshuollossa antamassa pissanäytteen ja leukkarit oli kahdella plussalla eli virtsiitti siellä oli. Odotan lääkärin soittoa, että saan jonkun lääkekuurin siihen.

Okei,no hyvä että selvisi. Onko sinulla ollut supistuksia?
Mä heräsin viime yönä alavatsakipuun ja se helpotti kun kävin pissalla,joten alan vahvasti epäillä vti:ta.. Harmi kun on vloppu ettei ole labra auki,mut ma-aamuna sitten [emoji4]
 
Okei,no hyvä että selvisi. Onko sinulla ollut supistuksia?
Mä heräsin viime yönä alavatsakipuun ja se helpotti kun kävin pissalla,joten alan vahvasti epäillä vti:ta.. Harmi kun on vloppu ettei ole labra auki,mut ma-aamuna sitten [emoji4]

Pystys varmaan päivystyksessä stiksaamaan myös viikonlopun aikaan. Ainakin meillä onnistuu. Kantsii ainakin kysyä.
 
Okei,no hyvä että selvisi. Onko sinulla ollut supistuksia?
Mä heräsin viime yönä alavatsakipuun ja se helpotti kun kävin pissalla,joten alan vahvasti epäillä vti:ta.. Harmi kun on vloppu ettei ole labra auki,mut ma-aamuna sitten [emoji4]
On ollut jonkin verran supistuksia. Nyt vkl:na yritin sitkeästi litkiä karpalomehua (hyi yök sentään!) ja muutenkin juoda paljon ja kun menen vessaan niin nostan itseäni selkä suoraksi ja nostan vähän vatsaa, että rakko pääsisi tyhjäksi... Supistuksia ei ainakaan ole ollut. Viime yönä kannoin pari kertaa esikoisen omaan sänkyynsä kun tuli meidän makkariin ja siinä vähän alavatsaa nipisteli...
 
Ootteko syöny rautavalmisteita? Ite oon syöny obsidan fe:ta nyt pari kuukkautta ja hb jatkaa tippumista siitä huolimatta. Mietin vaan et onko teillä kokemusta toisista valmisteista et voisko joku toinen toimia paremmin.
 
Ootteko syöny rautavalmisteita? Ite oon syöny obsidan fe:ta nyt pari kuukkautta ja hb jatkaa tippumista siitä huolimatta. Mietin vaan et onko teillä kokemusta toisista valmisteista et voisko joku toinen toimia paremmin.

Mie syön. Syöny jo pitkään. Mulla on käytössä Ferrodan ja kätilö kaverini suositteli maltoferin tippoja.
Mie otan tabletin kaks kertaa päivässä kun kerran päivässä otettuna hb tippui. Muissa raskauksissa ole ottanut yöllä appelsiinimehun kanssa kun ei muuten tehonnut.
 
Takaisin
Top