Oireet?

Mä ihmettelen kyllä että miksi ei rinnoissa tunnu mitään vieläkään, voisko olla kyse siitä kun oon vasta lopettanut imetyksen
 
Mulla alkanut pahoinvointi kunnolla, aamupala tulee ylös ja muutenkin etova olo pitkin päivää. Onneks ei tarvi töissä käydä:oops:
 
Kaksi päivää ennen plussaa alkoi palelu, mikä on jatkunut. Rinnat on vähän arat. Turvottaa.. Ja nyt iski joku flunssa. Viikot vasta 4+1, joten eiköhän oireita ehdi tulla lisää :)
 
Oksettaa koko ajan enemmän. Esikoisesta alkoi tällä viikolla oksentelu ja tuntuu nyttenkin siltä, että ihan lähipäivinä oksennus lentää. Olo on ikävä, mutta oireet tuo rauhallista mieltä :p Iltaisin turvottaa ihan kuin olisi monta kuukautta enemmän :woot: Repäisykipuja on ja rinnat on kanssa koko ajan kipeemmät ja kipeemmät. Viikkoja tänään neuvolan mukaan 6+1 ja mun mielestä vähemmän. :)
 
Tuolla plussanneet keskustelussa kirjoittelinkin aiemmin, että minulla oli vähän sitä ruskeaa vuotoa, yhtenä iltana ja aamuna, ei onneksi ole enää ollut, tai en ole ainakaan huomannut. Olen yrittänyt miettiä syytä sille ja keksinkin hyvän teorian vuodolle: Olin koko edellisen päivän siivonnut ja touhunnut kaikkea, joten epäilen että kiinnittymisvuodon rippeet lähtivät vain liikkeelle kun oli aktiivisempi kuin aiemmin...minulla tuli samantapainen vuoto silloin kun alkio kiinnittyi, mutta sitä oli enemmän. Mutta mainitsen asiasta kuitenkin ekalla neuvola käynnillä ja käyn työterveydestä vielä tarkistuttamassa hiivan/tulehduksen.

Niin 5. viikolla olin ihan kuoleman väsynyt ja oireita oli tosi paljon. Nyt 6. Viikolla ainoastaan tissit aristavat sivuilta, mahaa nipistelee välillä ja ruokahalu on hiipunut, kun aiemmalla viikolla minulla oli kokoajan nälkä. Nyt on lievä etova olo on kokoajan päällä varsinkin ruokailun jälkeen pahenee...

Väsymyskin on helpottanut, nyt ei tarvi nukkua päiväunia, mutta silti uni tulee jo ennen yhdeksää ja aamulla herään kuudelta. Yöllä ei ole tarvinnut juosta enää kahta kertaa pissalla, kun olen vähentänyt ilta juomista, mutta herään silti vähintään kerran, kun ennen raskautta nukuin kuin tukki. Niin ja otsaan ja poskiin on ilmestynyt finnejä... Ne olisi voinut jäädä tulematta.
 
Rosamamma, sulla kyllä ajoissa alkoi pahoinvointi! :hungover: Toivottavasti pysyy siedettävänä!

Väsyttää ihan kauheesti! Ja palelee!:dead: Varmaa nukahdan sohvalle ku täs viltin alla lämmittelen:p
 
4+1 ja oireina väsymys, palelu, nännit kipenä ja mahdoton juiliminen molemmin puolin munasarjoja. Todella menkkamaiset oireet loppupeleissä! Ensimmäinen raskaus ja jotenkaan ei osannut yhdistää noita oireita mahdolliseen raskauteen, vaan ainoastaan oviksesta laskettu x päivä sai testaamaan.
Nyt jälkikäteen ajateltuna alkoholi ei maistunut viimeviikon lopussa risteillessä, sain sellaisen heikotuskohtauksen taxfreessä ja palelin hirveänä koko reissun, olishan niistä ehkä voinut jotain aavistaa..
 
Mulla samat viikot kuin Risusella, eli 4+1 ja oireina tähän mennessä lähinnä rintojen arkuus ja turvotus. Jonkunasteista pienen pientä pahoinvointia saattaa olla välillä, mutta muuten mennään aika tasaisesti :) Kahvia olen aina juonut ihan hirveän paljon ja vieläkin se maistuu, mutta vähemmälle olen jättänyt, kun ei kaiketi ole se paras juoma näin raskauden aikana.. :)
 
Mää vielä viimeviikolla mietein ja harmittelin, että miten onnistun vähentämään kahvin juontia.. no enään ei oo sitä ongelmaa, kahvi ällöttää ehkä kaikkein eniten :grin
 
Täälläkin kahvi ällöttää, ja molemmin puolin alavatsaa juilii. Rinnat eivät ole kipeytyneet, johtunee ehkä siitä että imetän esikoista vielä pari kertaa päivässä. Viikkoja ehkä 4+2, esikoisen odotuksesta melkein tarkalleen kaksi vuotta enkä oikein muista miltä sillon tuntui. Pitäisiköhän oireita olla jo enemmän? Täytyy ehkä mennä sinne varhaisultraan tarkistamaan, että onhan siellä oikeasti joku!
 
Mulla ei oikeastaan koko esikoisen raskaudessa ollut oireita, joten vaihtelee täysin henkilöittäin :)
Tänään 5+1 ja oireetonta :)
 
Mulla herätti tissikipu ja nännipihojen outo ulkonäkö ekat epäilyt, menkat oli melkein viikon myöhässä... mut aattelin sairastelun ja ulkomaan matkan vaikuttaneen kiertoon. Normi rytmi kyllä 30-34 päivää on. Tissikipu myös usein tuttua ennen menkkoja. Plussa pärähti ruutuun heti testatessa. Nyt pari päivää plussasta on alkanut tuntua paljon vihlaisuja kohdussa. Kaks ekaa raskautta (-08, -11) meni hyvin, mitä nyt närästys alkuviikkoina aivan kamalaa, nenään hais kaikki pahalle ja suklaanhimo oli suuri.
 
Mulla vasta 4+2 ja ei oireita paljoa. Toisin ku esikoisen kohdalla. Nyt tissit on arat, välillä enempi, välillä vähempi. Aamuisin vähä huonoa oloa. Ja päivällä kamalaa väsymystä.
 
Muokattu viimeksi:
Reseptilääke ollut närästykseen, saas nähä tuleeko tässäkin raskaudessa siitä niin voimakasta. Se pitkävaikutteinen on kyllä mulla helpottanut pahoinvointia, kun estää närästystä. Vielä oireet tosi maltillisia:)
4+1 myös täällä!
 
Reseptilääke ollut närästykseen, saas nähä tuleeko tässäkin raskaudessa siitä niin voimakasta. Se pitkävaikutteinen on kyllä mulla helpottanut pahoinvointia, kun estää närästystä. Vielä oireet tosi maltillisia:)
4+1 myös täällä!

Mull onkin jo 4+2. Laskin uusiks! [emoji28]. Onko sulla omeprazol myäs?
 
Reseptilääke ollut närästykseen, saas nähä tuleeko tässäkin raskaudessa siitä niin voimakasta. Se pitkävaikutteinen on kyllä mulla helpottanut pahoinvointia, kun estää närästystä. Vielä oireet tosi maltillisia:)
4+1 myös täällä!

Mä kokeilin ne perus renniet aiemmissa raskauksissa mistä ollu mitään apua... oisko omeprazol sellanen mitä voi käyttää raskaana?tässä jo närästysvaivoja pelolla odotan ja mä haluisin kyl apua siihen ettei tarvi kärvistellä taas viikkokausia.
 
Mä kokeilin ne perus renniet aiemmissa raskauksissa mistä ollu mitään apua... oisko omeprazol sellanen mitä voi käyttää raskaana?tässä jo närästysvaivoja pelolla odotan ja mä haluisin kyl apua siihen ettei tarvi kärvistellä taas viikkokausia.

Joo omeprazol on raskausaikana vaaraton. :)
 
Joo oli se muistaakseni sitä tai vastaavaa. Tarttesin vatsan suojalääkettä kun meni niin pahaksi mahaliian asti. Olinkin aijemmin syönyt kymmenen pakettia rennietä joka raskaudessa(200€) oli aika paljon halvempaa ku 80€ oli tuo koko raskauden ajan.
 
Takaisin
Top