Oireet

Paineet paineet paineet. Tänään heräsin kauhean ahdistukseen ettei ikinä tule ja jos tulee niin tulee niin huonoon aikaan ettei saisi tulla. Ensi viikolla anoppi ja appiukko (johon olen luottanut että tulee milloin tahansa katsomaan meidän toiset lapset kun h hetki tulee) lähtevät tiistaina matkoille!!!! Ja senkuun paranee, oma äiti lähtee ruotsinristeilylle torstaina! Voi elämä tjiisus sentään. Nyt rv 40+2.
Eipä olisi porukat paremmin voinut suunnitella? :banghead:
Saanpahan sitten lähteä omin tein synnyttymään ilman tukea, saattepas nähdä. Tai ihan kylmästi jäädä kotiin saunaan. Hitto olen kyllä ihan kypsä kaikkiin ja kaikkeen nyt. Voisin vaan jäädä sänkyyn köllöttää jos ei olisi nää muut lapset hoidettavana. Saapa olla nyt elokuvapäivä tänään luulen.
Tuntuu että kaikki vaan tietävät ja spekuloivat ja kysyvät milloin vauva tulee. Miehen pomo oli kanssa luottanut siihen että tulisi tällä viikolla kun varannut vähemmän töitä. Nyt ensiviikoksi oli vetänyt ja varannut täyden viikon ja vähän yli:inpain:
Saako olla enemmän stressiä? :facepalm: onko muilla edes samanlaista kun mulla hei?
Ja eikun paranee. Eilen oli kaivuri, tänään ja huomenna tulee kaivuri. Kaivamaan autotallin perustuspaikkaa.. ja tämäkin ollut nyt viimehetken projekti näin h hetken lähelle ja mieshän on tosi paljon tukena kun lähtee ulos töihin melkein heti töidessä tultaessa. En yhtään ihmettele miksi ei tahdo tulla maailmaan. Äiti ylistressaantunut ja kireä.:arghh: tämä päivä alkoi hyvin, aamen. Ja anteeksi sekä kiitos että sain purkaa.
 
Mulla kans hirvee stressi siitä että jos ei tämän viikonlopun aikana synny niin kuka vahtii lapsia ja ehtiikö mies töistä yms. Miehellä ja anopilla ollut nyt kesälomaa ja molemmat palaavat maanantaina töihin. En tiedä yhtään kuka sitten lapsia hoitaa.

Lisäksi kauhistuttaa että miten synnytys sujuu kun vauvan painoarvio melkeen viikko sitten oli jo 4374g! Sanoin jo miehelle että tätä menoa musta ei jää synnytyksestä muuta kun revennyt reikä jäljelle.
Tänään ylimääräinen aika naistenklinikalla ja toivoisiin niiiiiiin vauhditusta että lähtis jo syntymään! 40+4 tänään
 
Mariejohanna89, onpa ikävä tilanne. Olisin varmasti itsekin ihan raivona tuosta. 7aimen, onpa jännä etteivät jo koon puolesta ehdottaneet käynnistystä! Oliko sulla lapsia ennestään?
Toisaalta koko ei ratkaise kuin synnytyksessä käy. Mun tyttö painoi just ja just kolme kiloa ja sain 3. asteen repeämät joita tässä nyt parannellaan.
 
Tää on nyt kolmas lapsi ja kakkonen oli vähän päälle 4kiloa syntyessään, mutta tästä nyt tulossa jo reilusti isompi jos antavat mennä sen kaks viikkoa yli. Ja nuo lääkärin sanat että " aika näyttää mahtuuko syntymään"... Sektio on mun suurin pelko synnytykseen liittyen.
Ja kohdun suu kuitenkin jo kypsä niin en vaan ymmärrä miksi ei voi jo käynnistää kun laskettuaikakin jo mennyt..
 
Onkohan tää nyt ihan normaalia kun toissapäivänä yritettiin sitä ulkokäännöstä ja tehtiin myös aika kivulias sisätutkimus samalla niin mulla on edelleen alamaha ihan hellänä siitä painamisesta ja alapää kipeä ronkkimisesta :inpain:
Tuli siis sen sisätutkimuksen jälkeen ihan verta ja sen jälkeen tullut ruskeeta vuotoa eikä se ota loppuakseen.

Nyt pelottaa jos se saikin aikaan että synnytys lähtee käynnistymään kun nyt toivois ettei tapahtuisi yhtään mitään kohdunsuulla ennen sitä tulevaa sektiota :nailbiting:
 
Minäkin kauhistelen kokoa. Kun ensimmäinen painoi 4kg tasan. Syntyi rv 41+1. Toinen melko kookas rv kohden 38+2 3,6kg. Olisin ihan järkyttynyt jos tuollainen painoarvio eikä mitään sille tehdä! Kauheeta.. minne oot menossa synnyttämään? Eikö ne voisi jo puhkaista kalvot?
 
Ihana lääkäri osui kohdalle ja jäin osastolle kalvojen puhkasuun kun oli kohdunsuu jo 3cm auki. Jos yhtä nopeasti synnytys etenee kun edellisten kanssa niin meillä on ennen iltaa vauva sylissä. Huh miten huojentavaa mutta samalla niin hemmetin pelottavaa. Miten sitä taas kestää ne kivut ja meneekö kaikki hyvin.
Mutta kohta on palkinto sylissä ja pääsee ihanaan vauva arkeen ja mikä ihaninta saa oman kroppansa taas omaan käyttöön :)
 
Minulla sanoi SI-nivel sopimuksensa irti toissapäivänä ja kyllä on tuskainen ja turhautunut olo! Tietyt asennot särkee tosi kovaa ja hyvä kun pääsin aamulla sängystä ylös. Mieskin vähän säikähti kun meinasin lyhistyä lattialle. Toivottavasti menee ohi ennen synnytystä, tänään rv 38. Itselläni tämä on vanha vaiva, josta en näköjään pääse eroon. Harmittaa kun tuli päälle juuri nyt :sad001
 
Tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan. Selkää ja alavastaa juilii kovastikin välillä. Supistuksia on, mutta ei vielä lainkaan kipeitä. Olisin jo aika valmis synnyttämään! Mitään ei jaksais tehdä, ei jaksa kyllä vaan ollaakkaan. Tosi turhauttavaa.
Luulin jo, että tuo polttelu olis enne, että syntyis etuaikasesti, mutta tänään ei ole poltellutkaan. Edellinen lapsi syntyi 10 päivää yli ja nyt ei kyllä jaksais taas odotella niin kauaa.
 
Tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan. Selkää ja alavastaa juilii kovastikin välillä. Supistuksia on, mutta ei vielä lainkaan kipeitä. Olisin jo aika valmis synnyttämään! Mitään ei jaksais tehdä, ei jaksa kyllä vaan ollaakkaan. Tosi turhauttavaa.
Luulin jo, että tuo polttelu olis enne, että syntyis etuaikasesti, mutta tänään ei ole poltellutkaan. Edellinen lapsi syntyi 10 päivää yli ja nyt ei kyllä jaksais taas odotella niin kauaa.

Samoja oireita. Ja tuskanen tunne välillä ja samal toivoo että syntyisi jo.
 
39+5 ja mielialat mielialat...

Viikko pari sitten oli vielä virtaa ja energiaa ja siivousintoa ja pesiminen täydessä vauhdissa. Sitten se vaihtui ärsyyntyneisyyteen ja kärsimättömyyteen ja vitutukseen. Nyt eilen ja tänään oon puolestaan ollu ihan äärimmäisen väsynyt, alakuloinen, masentunut, itkuinen. Ei kiinnosta mikään, en halua nousta sängystä (onneks ei tarviikaan) enkä jaksa tehdä yhtään mitään. Väsyttää mutta ei oikein nukuta. Viime yönäkin heräsin yhtäkkiä ja valvoin 3 tuntia ennen kun nukahdin uudestaan.. Mies oli onneksi maailman ihanin aamupäivällä ennen kun lähti töihin, lohdutti, piti sylissä ja silitti. Sanoinkin että pitkästä aikaa tunnen itteni vaimoks enkä vaan norsuks tai lehmäks mikä tätä loppuraskautta on suurimmaks osaks hallinnu.
 
Eilen alkoi supistukset 5 illalla ja alusta alkaen säännöllisiä 5-10 min välein. Yö oli tuskainen enkä nukkunut. Tänään iltapäivällä siirryttiin sairaalaan :) nyt yritän lepäillä kun sain kipupiikin :) tosin kipupiikki ei vieny kipuja mutta pystyt olemaan vähän rennommin. jännittävää aikaa :Heartred
 
Täälläkin olo on kuin mikäkin valas, ehkä maitovalas jos semmoisia on, kun tuntuu että jos niistää, maitoa lorahtaa.. paidat tähmäisinä, lakanat täplillä... nooh... antaa valua.. väsymys on täälläkin kova, ei paljon huvita enää kuin nukkua... paitsi että herään tosiaan yleensä tunnin välein. Päivisinkin on nykyään mukava nukkua, vaikka epämukavaa on. Mutta olen niin poikki, että epämukavampaa on hereillä..
nyt tulee semmoisia vauvan venytyksiä ja samaa aikaan supistuksia (luulen niin), tosi ärsyttävä olo.. muutenkin niin perusnegatiivinen fiilis kaiken hymyn ja onnellisuuden takana, ei tiedä mitennpäin olisi. Taidan vain ottaa lepoa synnytystä varten, 41+0. :)
 
Nyt alkaa olla niin tukalat oltavat että lasken jo tunteja tulevaan sektioon mikä siis viikon päästä. Vauva yrittää puskea molemmin puolin vatsanahasta ylös niin että alkaa välillä hengitystäkin ahdistamaan kun jotenkin niin ikävästi painaa ja maha venyy :dead:
Ja yöt on aivan tuskaa. Kun yrittää kääntää kylkeä niin tuntuu että koko häpyluu halkeaa kun vauva painaa sinne niin paljon. Tulisin varmaan hulluksi jos en tietäis että viikon päästä helpottaa.
 
Ärsyttävää kun välillä kipee alavatsa ja sit ei enää mitää. Tuntuu ettei jaksa tehdä mitään pitempi aikaista juttua jos ei saa sitä loppuun nii turhauttaa vaa sen jälkeen.
 
Mulla lähti supistukset käyntiin kun aamulla aloitin siivoamisen :) tavaroiden järjestelyä, imurointi, lattioiden pesu ja wc-pesu :) alko jo supistelemaan säännöllisesti 10 min välein mutta loppu kuitenkin. Kaveri kävi tässä välissä kylässä. Sen jälkeen vielä kuurasin kylpyhuoneen ja sitten kunnon saunaan. Illalla viideltä mentiin miehen kanssa synnytysvalmennukseen. Istuin penkkiin kuuntelemaan niin johan alkoi taas supistukset 10 min välein. Naureskelin jo että jäädänköhän suoraan synnyttämään :D kärvistelen säännöllisten supistusten kanssa seuraavan yön kotona valvoen ja seuraavana päivänä 3 aikaan iltapäivällä tultiin osastolle. Seuraavana aamuna syntyi poika. Mulla ainakin siivoaminen ja sauna auttoi synnytyksen käyntiin :D
 
Tänään tarkoitus mennä saunaan, saa nähdä saako mitään aikaan. Huomenillalla aateltiin kokeilla toista ässää ja sitten vielä vaikka seuraavana päivänä siivoilla.
 
Takaisin
Top