Oireet

joo sen 6 viikkoa synnytyksen jälkeen tarvii vielä pistää. 2 viikossa ei siis ollu tapahtunu mitään oikean jalan tukoksiin ja pinnallisiin siis. ovat vaan aika laajalla alueella. yksi kohta oli mennyt vaan pahemmaksi. Ei ollut silloin ekalla kerralla tukossa mutta nyt oli :D oudolta se kyllä tuntuis jos vielä vaan pahenis näillä lääkemäärillä. piikitän sen 60 mg nyt aamuin illoin ja se määrä tuntuu hurjalta. kyllähän noi jalat varmaan alkaa näillä viikoilla muutenkin kipuilemaan, uskoisin. (rv34+0) lääkäriin lähden kyllä heti jos kipu menee pahemmaksi. Onkohan parempi olla täysin levossa vai liikkua sen mitä pystyy, ei tullut kysyttyä? oon toteuttanut jälkimmäistä. Eikö se oo parempi tollasille tukoksille jos vähän liikkuu eikä vaan lepää [emoji50][emoji19]
 
joo sen 6 viikkoa synnytyksen jälkeen tarvii vielä pistää. 2 viikossa ei siis ollu tapahtunu mitään oikean jalan tukoksiin ja pinnallisiin siis. ovat vaan aika laajalla alueella. yksi kohta oli mennyt vaan pahemmaksi. Ei ollut silloin ekalla kerralla tukossa mutta nyt oli :D oudolta se kyllä tuntuis jos vielä vaan pahenis näillä lääkemäärillä. piikitän sen 60 mg nyt aamuin illoin ja se määrä tuntuu hurjalta. kyllähän noi jalat varmaan alkaa näillä viikoilla muutenkin kipuilemaan, uskoisin. (rv34+0) lääkäriin lähden kyllä heti jos kipu menee pahemmaksi. Onkohan parempi olla täysin levossa vai liikkua sen mitä pystyy, ei tullut kysyttyä? oon toteuttanut jälkimmäistä. Eikö se oo parempi tollasille tukoksille jos vähän liikkuu eikä vaan lepää [emoji50][emoji19]

Ite jouduin sillon akuutissa vaiheessa pistämään tuplasti oman painoni verran (ku tuohan menee painon mukaan) ennen kuin alkoi liukenemaan. Ja siihen vielä Marevanit päälle! :woot: Tiukat oli annokset, mutta kyllä alkoi auttaa. Se jalanpakotushan voi olla sitä, ettei lääkkeet vielä tehoa. Nyt vaan tiukkana vaadit kontrolleja!
Ja ehottomasti liikuttava, ettei pahene! Keuhkoveritulpan aikaan olin liikkumiskiellossa, mut se onkin vähän eri kaliiberia :grin
Viime raskaudessa en pistänyt synnytyksen jälkee kuin viikon, mutta nyt puhuttiin, että sen kuus viikkoa pistetäön eikä tartte INR-mittauksissa ravata kahen pienen kanssa ennen kuin alkaa arki luistaa.
 
Täällä kans yks klexanen pistäjä. Jouduin aloittamaan tässä raskaudessa jotain rv 17. Mulla ei edes tehty mitään kontrollia oliko lääke alkanut tehoamaan. Samaan aikaan alkoi selästä myös tulemaan jalkaan hermokipua niin siinä oli vähän niinkuin kaks juttua yhtäaikaa. Mulla myös ohje että 6viikkoa vielä jatkuu synnytyksen jälkeen. Lisäksi multa tarkistettiin joku geenialtius. (En nyt muista sen virallista nimeä). Mulla olikin geenissä riski, joten jatkossa joudun aina pistämään ennen lentomatkoja tai pitempiä autoreissuja. Lisäksi jos vielä sattuisin raskaaksi tulemaan niin silloin myös.
 
kontrolleja on onneksi hyvin ja ottivat hyvin vakavissaan tämän äitiyspolilla joten siitä ei huolta :) huh, vai että joutuu pistää ennen matkojakin. kuulostaa ihan mun tulevaisuudelta :D
 
Toivottavasti sulla ei sitä olisi. Sitä en muuten tiedä että millä perusteella se katsotaan verikokeesta. Onneksi ei ole itsellä ennen tullut. Tätä ennen kuitenkin kolme täysaikaista raskautta joiden aikana matkustellut. Lisäksi kyllä ilman raskauttakin tullut tehtyä varsinkin pitkiä autoreissuja.
 
Lisäksi multa tarkistettiin joku geenialtius. (En nyt muista sen virallista nimeä). Mulla olikin geenissä riski, joten jatkossa joudun aina pistämään ennen lentomatkoja tai pitempiä autoreissuja. Lisäksi jos vielä sattuisin raskaaksi tulemaan niin silloin myös.

Veikkaan, että sullakin Isabella84 on tuo yleisin hyytymishäiriö, FV Leiden-mutaatio. Minä "onnellinen" olen perinyt sen molemmilta vanhemmilta eli riski veren hyytymiseen on jo huomattavan suuri.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00849
 
Juu tuo taisi olla. Olisiko sitten nyt selvitetty asia senkin vuoksi että taustalla myös useampi keskenmeno vai riittikö syyksi vain tämä tukos. Vanhempiani ei ole kyllä koskaan testattu mutta kyllä kai se toisella ainakin luulisi olevan. Molempien sukujen isovanhemmilla on ollut tukoksia.
 
Tuntuu että tämä väsymys on ihan pohjatonta! Päivällä ei jaksaisi tehdä mitään. Vähän kun sohvalle istahtaa niin heti on unessa. Mutta anna olla kun tulee ilta ja nukkumaanmenoaika niin sängyssä saa makoilla ja odotella unen tuloa ikuisuuden! Onko muilla tällaista? Todella raivostuttavaa!
 
Tiittiäinen: mulla! Tosin sillä erolla että päiväsaikaan väsyttää ja illalla sit valvon ihan liikaa :p uni onneksi tulee suht nopeasti kun vaan maltan pistää simmut kiinni :rolleyes:
 
Itse nukun yön hyvin, mutta aamupäivän olen silti ihan horroksessa :meh: Ei nukuta, unen päästä ei saa kiinni, mutta energiataso tuntuu olevan matala.. Iltapäivästä usein nukun päikkärit sitten.

Rannekanavaoireyhtymää on aamuisin, eli etu- ja keskisormi ovat puutuneet. Menee ohi kun kämmentä puristaa nyrkkiin. Hassua huomata tuo melkein joka aamu :grin
 
Täällä nukuttu monta päivää hyvin, mutta nyt taas valvottaa, ja pyörin sängyssä.
 
Täälläkin aamu lähtee välillä huonosti käyntiin. Tuntuu ettei jaksa mitään tehdä. Mut sit on kauheen tylsää. Ja maha tuntuu kauheen painavalta.
 
Nyt pystyy nukkumaan kunnolla enää aamuisin n.klo 6-10 välillä. Silloin ihan selvästi pikkumieskin nukkuu ja ai että miten ihanalta se tuntuu kun mikään ei liiku sun sisällä :grin
Muuten tuo nukkuminen on tuskien taistelua kun vasemmalla kyljellä närästää ihan älyttömästi, samantien nousee nesteet kurkkuun. Selällään ollessa on vaikea hengittää ja selkää alkaa särkeä hyvinkin pian. Oikea kylki on ainoa millä nyt jotenkuten voi köllöttää mutta puutuu aika pian eli nukkuminen on hirvittävää pyörimistä kokoajan ja kun ei se kyljen kääntäminenkään enää onnistu kovinkaan sulavasti/kivuttomasti..
Mä jo niin kovasti odotan että ollaan kahtena kappaleena :rolleyes:
 
Voiko tämä olla sitä "tyyntä myrskyn edellä"? Varmaan viikon ajan supistellut aina muutaman tunnin putkeen säännöllisesti inhottavia supistuksia ja muitakin oireita ollu ja nyt parin päivän ajan ei ole minkäänlaisia oireita. Viimeksi lääkärissä oli sormelle auki ja pehmennyt, mutta tarkoittaako se sitte mitään kuitenkaan.. Mites muilla? Onko kokemusta? Nyt rv 37+
 
Jookkuli, minulla ollut ihan samaa nyt! Ihmetellyt ihan, mihin kaikki supistukset hävisivät, kun hyvän aikaa supistellut säännöllisesti aina iltaisin pari tuntia.. :eek: vauva kyllä tipahti alas ilmeisesti maanantaina, kun painaa kävellessä ihan eri tavalla ja aiheuttaa kipua emättimeen ja painetta peräsuolen puolelle. Maha onkin toiminut melko tiuhaan nyt jonkun päivän ajan. Paikat ovat olleet kypsät kyllä jo jonkun aikaa..

Kaksosista kävi juuri niin, että viikonloppuna supisteli öisin kipeästi, alkuviikosta ei yhtään mitään ja keskiviikkona meni ihan yllättäen vedet, jonka jälkeen synnytys tietysti käynnistyikin.
 
Täälläkin oireet ovat kadonneet, ja mietin ihan samaa kuin Jookkuli ja elaffy. Saas nähdä :) Nyt muutaman yön oon saanut jopa nukuttua ihan hyvin, mistä oon tositosi kiitollinen.
 
Tämä väsymys on kyllä jotain ihan ylitsepääsemätöntä! Mitään ei jaksa tehdä, voisi vain nukkua koko ajan ja pelkkä ajatuskin johonkin toimeen tarttumisesta on ihan ylivoimainen. Jospa se keho vain laittaa äidin lepäämään ennen synnytystä? :)
 
Takaisin
Top