Oireet

Sitä voisi äkkiä kuvitella olevansa jo ainakin puolessa välissä raskautta oireiden perusteella. Pahimpina alaselkäkipu ja levottomat jalat. Nuo oireet alkoivat esikoisesta vasta paljon myöhemmin. o_O
 
Sellasen huomion oon tehny,että ei kannata missään nimessä ottaa raskausajan monivitamiini-kapselia aamulla tyhjään vatsaan,tulee lähes välittömästi ylös:wtf:
 
Selkä juilii herkästi mutta sitä se on joka raskaudessa tehnyt mutta yleensä myöhemmin. Aiemmin tisseissä huomannu mutta ny ei. Pahoinvointia ei oo mutta ruoka ei maistu. Repäisykipuja on. Muuten tuntuu ku ei ois raskaana. Ja siks vähän pelokas olokin. Tosin ehtiihän tässä lisäoiretta vielä tulla.

Mun pitäis käydä hommaamassa mammavitamiinit mutta en osaa päättää että mitkä valitsen.
 
Täällä rinnat ovat turvonneet, ja imetys sattuu jo jonkin verran (imetän esikoista 1v5kk). Vatsaa turvottaa ja välillä pieniä nippailuja masussa. Pientä etomista havaittavissa, mutta pysyy aisoissa kun syö tasaisin väliajoin jotain, suolainen varsinkin himottaa nyt (niin oli esikoisenkin aikana, vedin alkuraskauden ranskalaisia mielettömällä määrässä suolaa :sick009 )

Väsymystä ja palelua on ollut tovin, niistä päättelin et ehkä aika tehdä testi alunperinkin :love017
 
Täällä ollaan huolissaan oireettomuudesta :arghh: Tiedän että viikkoja vielä kovin vähän (4+1) ja kaikki mahdolliset oireet saattaa alkaa vaikka tänään tai huomenna, mutta en saa mielenrauhaa kun esikoisesta oli olevinaan heti ennen menkkojen myöhästymistäkin kaikennäköistä oiretta tissikipu ihan pahimpana. Nyt ei tisseissä mitään. Tai oli ne hetken kipeät alkuviikosta mutta sitten helpotti, ja siksi huolestuinkin (ja kun keskiviikkoiltana tuli pyyhkiessä verta). Eilen huomasin nännien olevan todella kipeät mutta ei ole enää.
Selkä on ollut kaks viikkoa kipeä, en tiedä voiko johtua raskaudesta jo, mutta esikoisesta kipeytyi myös nopeasti (on mm alaselän yliliikkuvuutta ja välilevynpullistumaepäilyä), eli hormonit ja kasvava kohtu ei tehnyt hyvää. Nyt selkäkipu oli kuitenkin selvästi vasemmalla enemmän ja tohon jenkkakahvan kohdille oikein tuikki ja jomotti aika todella kipeästi, eilen olin ihan varma että nyt onkin kohdunulkoinen. Tänään herätessäni huomasin selkäkivun helpottaneen hurjasti.

Kaikenkaikkiaan olo ei tunnu raskaalta enää. Viikko sitten vielä tuntui ja siksi testasinkin. En tajua miten tässä säilyy järjissään siihen saakka että kannattaa mennä varhaisultraan..
Eilen aamulla tein mielenrauhan vuoksi taas testin, johon pärähti jo lähestulkoon leffaviivat, eli hormoni on ainakin onneks lisääntynyt..

Oliko muita oireettomia??:angelic:
 
Vanhempi lapsi syntyi 2005 ja nyt yllätykseksi huomasin että raskaana ollaan. Omituista kun ei ole yhtään huono olo, eikä samalla tavalla erilaiset hajut saa voimaan pahoin! Kahvia tekee mieli ihan älyttömästi, edellisessä raskaudessa oksensin jos talossa oli keitetty kahvia. Ainoa asia mikä ottaa nenään on erilaiset voimakkaasti hajustetut pesuaineet.

Alavatsassa on menkkamaisia kipuja, rinnat ovat turvoksissa, nenä on tukossa. Alavatsaan nivusten liepeille juilii jos esim nousee äkisti ylös tai aivastaa (aivastuttaa koko ajan). Hirveä pissihätä jatkuvasti, hieman väsynyt koko ajan paitsi aamu neljältä kun pitäisi nukkua. Edellisessä raskaudessa muistan että aloin heräämään todella aikaisin ja aamuyön tunnit ovat pitkiä kun muut yrittää nukkua.

Tein raskaustestin noin viikko sen jälkeen kun huomasin että menkat eivät tulleetkaan, ja kaupassa pesuainehyllyllä haisi mädäntyneelle. Yllätyin todella mieheni kanssa kun plussaa näytti, heti seuraavana aamuna tein uuden testin ja sekin oli positiivinen. Eipä tässä ole sen jälkeen oikein muuta ajatellutkaan :)

Muoks. unohdin kertoa että valkovuotoa on ja välillä on kyllä housutkin kosteana, alkuun kävin vessassa usein katsomassa alkoiko menkat, mutta nyt hyväksynyt että se johtuu hormoneista, ja pahanhajuista kaasua vatsa täynnä, mikähän siihen auttaisi.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä edelleen ainoana oireena on pahoinvointi. Mutta siinäpä sitä kerrakseen, kun sängystä ei ylös pääse, paitsi vessaan. Viikkoja vasta 5+1. Hyperemesis gravidarum -diagnoosia odotellessa :sick006:sad010
 
Tsemppiä tuon pahoinvoinnin kanssa olemiseen. Esikoista odottaessa 24/7 kuvotus oli viikot 6-8 ja sen jälkeen ajoittain ällöä oloa. Pääsin tosi helpolla. Toivottavasti tälläkin kertaa. Mä pelkään oksentamista ja oon oksentanut viimeksi 16 vuotta sitten [emoji3]. Toivottavasti ei mee nytkään rikki toi oma ennätys [emoji3]. Hei onko teillä vaun raskausappia? Kun mä en saa sitä auki. Sanoo vaan että pysäytetty. Oon ladannut uudelleen, päivittänyt ja vaikka mitä mutta ei vaan aukea [emoji34]
 
voi että, tsemppiä hannn pahoinvoinnin kanssa! itse oottelen edelleen millon se jatkuva keinuvassa laivassa -olo alkaa :nailbiting: toisen lapsen odotuksessa mulla oli hitusen ellotusta jo ennen kuin oli tehnyt raskaustestiä, nyt en ole ellotusta vieläkään havainnut *kop kop*... mutta ehtiihän sitä vielä tulla hyvinkin. muoks. ja olen ostanut valmiiksi kaikki pesuaineet hajuttomina :D pitää ens kauppakäynnillä ostaa suklaata, jotain pähkinöitä ja jätskiä jemmaan kaappeihin, jos niitä sattus sitten tekeen mieli... se huono olo kun voi iskeä nopeastikkin niin silloin kaipaa heti sopivaa naposteltavaa.

Väsymyksestä, palelusta ja repäisykivuista huomaan että raskaana ollaan :D tää on vielä mukavaa aikaa ainakin hetken ennen pahoinvoinnin alkua :)
 
Mä olen todella väsynyt. Rinnat on myös kipeät. Tätä rintojen arkuutta en muista esikoisen odotusajalta. Välillä etovaa oloa. Ennen plussaa mua oksetti pari päivää kahvi, mutta se meni ohi. Esikoisen odotusaikana en pystynyt juoda kahvia alkuraskaudessa ollenkaan. Eli vähä samoja juttuja nyt kakkoskierroksella, mutta myös uutta oiretta.

Ja mä olen myös herännyt nyt muutamina öinä kolmen aikaan ja pyörinyt jonkin aikaa hereillä.
 
Mulla unettomuutta, mutta niin etten saa unen päästä kiinni. Pyörin siihen kolmeen asti sängyssä kun uni ei vaan tule vaikka väsyttäiskin. Onneksi muksut on niin omatoimisia että on voinut itse nukkua vähän pidempään aamusin ja päikkäreitä tarvittaessa. Muksut on siis reilu 8 ja 9 vuotiaita.
 
Täällä nyt rv 5+5 ja plussasta tiedetty tasan kaksi viikkoa. Tässä ehtinyt olemaan kuvotusta, rintojen arkuutta, isoja finnejä naama täynnä, kahvi jäänyt aamuista pois ym. Nyt eilen illalla ja tänään aamulla kuvotus ja pahoinvointi tiessään. Heti alkoi pelkäämään onko tullut km, kun noi oireet loppuivat kuin seinään. Esikoisesta pahoinvointia oli rv 15 asti. Kipuja tai vuotoja ei ole ollut.
Toivotaan, että pieni pysyy mukana ja turhia hätäilen..
 
Mua huolettaa, kun ei oikeastaan ole oireita. Nyt 5+1. Viikko sitten oli lievää menkkakipua, rintoihin sattui, koko ajan nälkä ja pissahätä ja välillä järkyttäviä väsymyksen hetkiä. Nyt oikeastaan ainoa ero normaaliin on, että on useammin jano ja siten useammin pissahätä. Mutta ei mitään pahoinvointia tms. Pelottaa, että mitään vauvaa ei enää ole, vaikka ei kyllä ole ollut mitään vuotoakaan. Huomenna onneksi lääkäriaika muutenkin, toivon, että saan siitä jotain lohtua.
 
Lenu mulla ihan samat fiilikset! :arghh: Viime viikolla oli vielä kova tarve pötkötellä koko ajan, nousin vain syömään ja pissalle vähän väliä. Masussa oli myös ekasta raskaudesta tuttu painontunne. Nyt kaikki poissa. Lauantaina vielä tuntui koko päivän kuin tissit olis täynnä maitoa. Oon ihan varma että kaikki ei ole hyvin. Mulla kylläkin oli pieni vuoto viime keskiviikkona (menkkojen aikaan), mut ei kipuja.. Tänään meinaan soitella neuvolaan ja toivottavasti sais vähän rauhoittelua. Erityisesti toivon että pääsisin varhaisultraan ton vuodon takia. Viikkoja siis 4+2 (tai oviksen mukaan 4+5)
 
Pikkutassu89: Joo, tosi ahdistavaa. Mulle tää on eka raskaus niin en osaa kyllä verrata mihinkään, mutta sama juttu, että viime viikolla tunsin ja tiesin olevani raskaana, mutta nyt ei ole mitään tunnetta. Mietin just, että jos teen nyt uuden raskaustestin ja raskaus on keskeytynyt ilman vuotoa, näyttääkö testi silti positiivista. Eli kertooko testi mitään tilanteesta.
 
Täälläkin oireet plussauksen jälkeen vähentyneet. Mulla oli alkuun paljonkin alavatsatuntemuksia, mutta nyt ne on vähentynyt kyllä paljon. Aiemmin tuntemuksia oli paljolti vaan vasemmalla, mutta nyt kyllä nippailee oikeallakin ja myös kumartaessa tai noustessa ylös. Rinnat ei oo enää ihan niin herkät kuin alussa. Näiden tilalle on kuitenkin hiipinyt pahoinvointia, muutaman kerran on saanut miettiä nouseeko ihan ylös asti :depressed: Lisäksi palelee ihan kamalasti ja myös enemmän väsymystä havaittavissa, ei meinannut jaksaa valvoa kahta yötä töissä putkeen.
 
Kkm ei näy välttämältä testissä mitenkään eli jos kohdussa on raskausmatetiaalia, on testi positiivinen. Oli siellä sitten jotain elävää tai ei.. :sad001
 
Olitko Lenu ajatellut mennä varhaisultraan? Mä kävin esikoisesta, juurikin oireettomuuden takia, ja meinasin kyllä mennä nytkin ihan ehdottomasti, niin epäuskoinen olo että hullukshan tässä tulee.
Mä soitin äsken neuvolaan, täti ei luojan kiitos ollut lainkaan huolissaan tosta pienestä vuodosta, eikä myöskään oireettomuudesta. Vähän helpotti oloa.
 
Takaisin
Top