Oireet

Täälläkin kutiaa iho, on sekä näppyä että ihottumaa. Lääkäri sanoi että olisi ihan siis vain raskauteen liittyvää, syytä ei sanonut. Mutta eri kutiamista voi olla myös maksa-arvojen nousemisesta.. Juuri kun itsellä nousi Ja laski arvot, neuvolassa sanottiin että usein raskaanaolevat raapivat esim kämmeniä mikä viittaa tähän siis.. Rupesi heti kutiamaan kaikki paikat eri tavalla kun kuulin :'D
 
Mullakin kutiaa paikat. Myös toinen oire on iltaisin tuntuu että yksi jalka haluaisi lähteä karkuun/liikkeelle.. ihan hirvee tunne ja ollut edellisissäkin raskauksissa aina sama. :D
 
Onks muilla hengenahdistusta? Välillä tuntuu että on tosi vaikeeta hengittää. Ihan kuin keuhkoihin ei menis tarpeeksi ilmaa. Tosi kamalaa. Mulla tätä tullut nyt 18+0. Tosin täällä ollaan jäätävässä flunssassakin. Helposti myös syke lyö tosi nopeaan ja välillä kovaa.

Kohtalotovereita???
 
Hengenahdistusta ollut jo pitkään! Tuntuu, että kävellessäkin tukehtuu ja on mm vaikea puhua samalla. :/
 
Lohduttavaa kuulla että muillakin tätä. Miettiny että onko normaalia ollenkaan.
 
Lohduttavaa kuulla että muillakin tätä. Miettiny että onko normaalia ollenkaan.

Erittäin normaalia. Johtunee kai siitä lisääntyneestä hiilidioksidin määrästä sun kehossa ja sitten mahan kasvaessa lyttyyn painuneista keuhkoista. :)
 
Om hengenahdistusta ja asiaa ei helpota yhtään et vaikea astma :joyful: pelottaa et mites sit loppuvaiheessa. Ja syke on kyl jatkuvasti lähempänä 100 tai yli. Poskiontelotulehduksen yhteydes oli 120-125 ja jos astma yhtään pahempana. Mut korkea syke ei kuulemma vaarallista.
 
Täällä kanssa jatkuvasti nälkä. Puuro ei kyllä nälkää pidä puolta tuntia pidempään. :rolleyes: Paino kuitenkin pysyny suhkot samassa. Saa nähdä, kuinka paljon loppua kohden painoa kertyy. :eek:
Laita jotain proteiinia mukaan, vaikka raejuustoa. Auttaa pitämään nälän pidempään pois.

Valkovuoto täällä myös runsastunut selkeästi, on vetistäkin. Ei hajuja tai värimuutoksia.

Käsien iho kuivaa, mutta johtunee pitkälti siitä että töissä käsien pesu ja käsidesin käyttö lisääntynyt huomattavasti. Silti jostain syystä oiken käden iho kuivuu eniten? :shifty: Rasvailu joka päivä auttaa.
 
Kävin aamusta työterveyslääkärillä hakee lisää sairaslomaa flunssan takia niin syke oli 134.
 
Eilen illalla itkin kun sain päivällä kuulla et pitää rueta mittaa verensokeria ja oon aina ollu kauhee piikki vastainen. Nyt kun itse joutuu sitä tekemään. On mulle tosi vaikee hyväksyä. Onko muilla kokemusta. Onneks saan ne vasta viikon päästä. Kerkee sulatella asiaa.
 
Eilen illalla itkin kun sain päivällä kuulla et pitää rueta mittaa verensokeria ja oon aina ollu kauhee piikki vastainen. Nyt kun itse joutuu sitä tekemään. On mulle tosi vaikee hyväksyä. Onko muilla kokemusta. Onneks saan ne vasta viikon päästä. Kerkee sulatella asiaa.

Mulla ei verensokerin mittaamisesta ole kokemusta mutta kolme viikkoa sitten jouduin aloittamaan klexanen pistämisen mahaan. Oon aina ollut piikkikammoinen ja aikamoinen pommi oli itselle. Työkseni kyllä muita pistän mutta itselleni en halua muilta piikkejä ja vielä vähemmän että itse itseäni pistän. Aika pian siihen pistämiseen on jotenkin tottunut vaikka mitään herkkua ei varmaan tule koskaan olemaan. Luulen että kun alkuun pääset niin tulet siihen tottumaan.
 
Mä kammoan piikkejä edelleen. Silloin ku ekan kerran jouduin verensokereita mittailemaan nii mies joutui pistämään ku itse vatvoin sitä asiaa enkä saanu painettua sitä. Tosin sit eka oli lansetti liian pienellä nii sithän pistettiin kolme kertaa uudestaan että saatiin eka mittaus tehtyä kotona. Ja ei se edelleenkään kivalta tunnu. Mutta se onnistuu. Verikokeisiin pystyn myös menemään. Insuliinia jos joskus joudun alkaa pistää niin se tulee olemaan hankala paikka ja varmaan menettäisin yöunenikin pariksi yöksi. Kyll siihen tottuu. Kun ei sitä huvin vuoksi kuitenkaan tehdä tai määrätä.
 
Ei se sokereiden mittaaminen kyllä kivaa ole. En tiedä onko se vaan mun päässä, mut musta se pistäminen tuntuu vähemmän, jos ei pistä ihan keskelle sormenpäätä vaan vähän sivuun o_O
 
Meille opetettiin joskus koulussa että kannattaa pistää just vähän sormen sivuun ettei ihan keskelle ja ei mielellään etusormeen, nimetön ja keskari parhaat. :)
 
Sormien sivureunat tosiaan käyttöön ja ei peukaloa tai etusormea :) paikkoja kannattaa vaihtaa ettei iho kovetu, ja itse ainakin huomasin että ainakin alussa teki vähän kipeätä, mutta nyt ei juurikaan tunnu enää. Toki iho myös siihen tottuu, jos pistää samaan kohtaan useammin. Mutta kyllä siihen tottuu, sulattelet asiaa hetken. Ja kaikki nämä pitäis ainakin opettaa kun mittausvehkeet saat!
 
Kiitos teille kaikille kokemuksista tai vinkeistä. Tässä pikkuhiljaa tottuu ajatukseen nii ehkä paremmin onnistuu sit pistely.
 
Hirveä mansikkajäätelön himo on vaivannut pari viikkoa... Normaalisti en koskaan syö mansikkajätskiä, ellei jossakin kyläpaikassa ole tarjolla :D
 
Takaisin
Top