Oireet

Hei muut odottajat :) tein eilen testin ja plussa rävähti testiin niin että heilahti, ihanaa. Mitään muita oireita ei ole ollut muutakuin jäätävän painavat rinnat :D siksi teinkin testin, kun en ikinä menkoissa tunne vastaavaa. En esikoisen aikana kärsinyt pahoinvoinnista ollenkaan ja toivon että.säästyn tälläkin kertaa! Vaikka edellisestä raskaudesta on alle kaksi vuotta aikaa, on kyllä aika vähän kullannut muistoja..
 
Tänään kun kävin Citymarketissa niin kalatiskin ohi kävellessäni sain oksennusreaktion savustetun kalan hajusta!Siis apua, onneks ei tullut ylös asti!:hungover:
 
Joo sofia90 hajut on vaan niin voimistuneet että joko tuoksuu ihan sika hyvälle tai ihan sairaan pahalle. Ehkä se on nyt mun ensimmäinen virallinen oire 5+4, nimittäin taas se alkaa... tuska... astianpesukoneen kanssa taistelu, se vaan haisee niin pahalle että ensimmäinen oksennuskerta ei tänään ollut kaukana! O:-)
 
Täällä turvotusta ja takki ei meinaa kii mennä. Vajaa viikko sit meidän 1v on alkanu kaivella mun paitaa ja tissejä alkanu näpräämään vaikka imetys loppunu jo 3kk sit. Eikä oo välissä tehny sitä. Muita oireita ny kai lähinnä oudot tuntemukset munasarja-alueella. Hankala selittää mutta huomaa eron kuukautisaikaan
 
Raskausviikko 6 suunnilleen menossa ja jatkuva etova olo alkanut. (LA jotain 31.8/1.9 en ole vielä ihan kärryillä näistä viikoista)Helpottaa kun koko ajan jotain pientä napostelee, mutta mitään ei oikeasti tee kauheasti mieli. Öisinkin heräilly heikotukseen ja jotain pientä syöny ja taas nukahtanu.
Alun alavatsa nippailut ja jomotukset ehkä jo vähän helpottaneet tai liekö olen jo tottunut niihin. Alussa tuli tutuksi myös jatkuva vessassa ramppaus ja super turvonnut vatsa.
Olen aina ollut vähän vilukissa mutta nyt huomaa että ei lämpene millään kun ulkona käynyt. Vilunväristyksiä ja kananlihalla vaikka kuinka koittaa lämmitellä!
 
Minulle ei oikein ruoka tahdo maistua. Kaikki haisee ja maistuu jääkaapille.. :/ Mieluummin ehkä kuitenkin näin päin kuin jatkuva nälkä ja siitä johtuva pahoinvointi. Vilu on jatkuvaa ja väsymys myös. Kamalinta on kuitenkin tällä hetkellä itkeminen ihan kaikelle! Etenkin kaikki lapsiin liittyvä saa aikaan itkukohtauksia. Viime raskaudessa itkin kyllä myös, mutta olivat enemmän sellaisia positiivisia juttuja, kuten että miehellä oli marjoja puurossa tai joku voitti jossain realityohjelmassa.. :D Nyt en voi katsoa mitään, missä lapset ovat surullisia tai heitä sattuu. Itku ja hirmuinen ahdistus tulee heti!
 
Täällä rupeaa jo etova olo nostaa päätään ja viikkoja vasta 4+1[emoji30]
Edellisessä raskaudessa oksentelua kesti rv5-15 joten pahasti näyttää että tällä kertaa sama homma :sad001
Ja tämä jatkuva vilu! Siitä täällä aikaisemminkin on mainittu ja on muuten ikävää palella aamusta iltaan vaikka on kymmenen kerrosta vaatetta niskassa! Toisaalta nämäkin pienet oireet tekevät raskaudesta taas hieman todellisempaa :)
 
Kylmyys vaivaa täälläkin, kunnon horkka aina iltasin. Tänään autto parhaiten takkatulen ääressä kuntopyöräily, sen jälkeen oli tosi lämmin :grin

voimia kaikille pahoinvoiville, se on varmasti rankkaa :Heartred

Eipä mahtunu toppahousut jalkaan tänään, saa keksiä jonku jatkopalan vyötärölle.
 
LillaE helpottavaa kuulla että muillakin samanlaisia oireita. [emoji4]
Täällä siis myös masukipuja ollut pari kolme päivää melkein kokoajan. Välillä tuntuu että tulevat "rehkimisen" jälkeen, mutta näyttää niitä tulevan muutenkin. Tänäänkin lähes koko päivän poltellut mahaa, välillä alamahaa, välillä taas navan kohdalta. Lisäksi alaselkää juilii ja jaloissakin tuntuu välillä repimistä. Tuntuu kuin menkat alkaisi millä hetkellä vaan. Ja vaikka muistan edellisestä raskaudestani nämä samat oireen, silti välillä huolettaa [emoji54]
 
Ja aivan superturvonnut maha täälläkin! Tuntuu kuin olisin syönyt itseni ihan ähkyyn ja näytänkin siltä vaikken juuri mitään suuhuni laittaisikaan [emoji28]
 
Täälläkin niitä vatsakipuja. Ja kun huomaa että niitä ei oo tuntenu vähään aikaan niin on ihan paniikissa et mitäs nyt. Kokeilee rintoja että onko vielä arat ja joo vielä yhtä kylmä ja joo voisin nukkuu 24/7, ehkä kaikki vielä ok. Oi voi en muistanutkaan millaista huolta raskaus tuo mukanaan! Sitten toisaalta, osaan myös olla ihan täysin zen, fiiliksellä että ihana raskaus, ei mitään hätää ja kaikki menee hyvin ja jos ei niin siihen on tarkoituksensa. Hirveät tunneswingsit!
 
Täällä yks vuotelija [emoji22]. Onko muilla vuotoja ollut? Mulla on ollut kaikissa raskauksissa ja tämäkään ei näytä olevan poikkeus. Ensin kiinnittymisvuotoa. Nyt tulee ruskeaa vuotoa jos joutuu pinnistelemään vessassa. Mulla alkoi ummetus. Hyvin tuttu joka raskaudesta tämäkin. Ahdistaa jos onkin jotain muuta. Mitäänhän mä en asialle voi, mutta ois kiva tietää onko muilla tämmöistä vaivaa.

Täällä toinen vuotelija. :sad001 Eilen (3+4) meni vatsa ummelle ja illalla vessassa turhan pinnistelyn jälkeen tuli sitten paperiin verta. Jos olisi edes ollut ruskeaa en olisi niin huolestunut, mutta oli ihan tasan tarkkaan vaaleanpunaista. Koko yö meni valvoessa että milloin holahtaa ja/tai alkaa kivut. No ei tullut kumpaakaan, mutta olen varma että kesken meni, eihän se kirkas veri voi muutakaan tarkoittaa?
Olisi siis elämäni ensimmäinen keskenmeno.
Tänään voisi olla eka vuotopäivä lyhyimmän kierron mukaan.
Testi näytti kyllä aamulla vahvempaa viivaa kuin eilen mutta en halua siitä päätellä mitään. Hirveää tää odottelu. Ja miksi piti testailla niin aikaisin?! Tyhmä ihminen.
 
Pikkutassu, ei vuotaminen (varsinkaan pieni) tarkoita aina keskenmenoa. Odottele rauhassa! :)
 
Tääll samaa. Tänään 3+6 ja ihan kauhulla ja jännällä ootan huomista. Menkkafiiliksiä ei oo ja aamun testi oli selkeä. Meinasin tänään digin hakea
 
Mulla on edelleen pientä vuotoa. Vaihtelee hyvin paljon. Tänään kuitenkin digiin tuli 2-3 viikkoa ja mulla 4+2 menossa. Täytyy vaan koittaa uskoa ja luottaa tulevaan että vuoto ei tällä kertaa merkitse mitään pahaa. Toinen puoli kasvoista on ihan täynnä finnejä, paleltaa, hikoiluttaa, NÄLKÄ, arat nännit, väsymys. Nää nyt tulee ekana mieleen.
 
Mä oon vielä toistaseks välttynyt oireilta *koputtaa puuta. Pahoinvointia ei ollu esikoisesta, joten vähän on toiveita, että siltä säästyisi tälläkin kertaa. Palelee ja hikoiluttaa vuorotellen ja jano on normaalia enemmän. Alavatsalla myös tuntuu välillä, että siellä laitetaan yksiöö asuinkuntoon. Toivottavasti saa yksiöstään mieleisensä ja viihtyy siellä syyskuulle asti :)
 
Voi, jaksamista pahoinvoiville! Viime rakkaudessa pahoinvointi oli niin kamalaa että kauhulla odotan millon alkaa taas :sad001 yök. Nyt kuitenkin on talvi (yritän ajatella positiivisesti),kesällä se ehkä oli vielä ällömpää kun oli lämmin ja kasvien haju ulkona. . Mutta mene ja tiedä. Nyt on vielä 2 isompaa hoidettavana. Mut onneks se on lievittyny joka kerta vähän 10 viikolla jo minulla. Myötätuntoni niille kellä se kestää pidempään :)! Hankala vähä puhelimella kirjoittaa. .. mut eilen huomasin että rinnat on kipeät, Heh :D uus raskaus oire.
 
Täällä alko tänään pahoinvointi. Lähes kaikki muu haju etoo paitsi puhdistusaineet. Varsinkin vim (nyk. cif cream :grin ) houkuttelee tuoksuillaa kovasti :wacky:
Onneksi ruokavalioon kuuluu lohi, koska sitä oli äsken haettava 18asteen pakkasessa. Semmoset himot: pesuaineet ja lohi.
 
Uh eilen teki mieli nakkisoppaa ja teinkin oikein ison kattilallisen.. nyt en voi kuvitellakaan että söisin sitä:arghh: itku kurkussa soitto miehelle töihin että tääl on NÄLKÄ! Menee kuulemma myöhään töissä ja mun ulkovaatteet on pienet (tänään pakko ostaa uudet kunhan mies kotiutuu niin pääsee autolla kaupoille) joten en taatusti lähde tonne pakkaseen kävellen kauppaan..tilattiin poikien kanssa pizzat... joo o kyllä jotain raskausoireita havaittavissa:greet025
 
Tänään 5+1. Kauhea jomotus/vihlonta/repäminen alavatsassa koko illan ollut töiden jälkeen sohvalla kökötellessä. Turvonnut maha myös sekä kauhea vilu. Neljäs raskaus menossa, yksi keskenmeno ollut ykkösen ja kakkosen välissä. Kauhea huoli nää kivut nyt. Mutta keskenmenossa alkio kuoli kohtuun 8+ jtn ja huomattiin ekassa ultrassa 4 viikkoa myöhemmin vasta sitä , silloin kaikki oireet loppu kun seinään. Niin ehkä se on ihan hyvä että tuntee jotain. :)
tämä raskaus tuli vähän puun takaa kun olimme olleer vähän huolimattomia mieheni kanssa kännissä. Että muutenki ollut vähän sekaavia tunteita jotka ovat muuttuneet positiiviseksi. :wink
 
Takaisin
Top