Oireet

Mulla kuivunut kasvojen iho. Ajattelin lisätä vedenjuontia nyt kunnolla jos vaikka auttaisi. Oikein kiristää. Silti finniä pukkaa [emoji34].

Mulla kans kasvojen iho tosi kuiva. Kävin just ostaan parempaa kasvorasvaa apteekista. Sielä neuvottiin lisäämään myös rasvojen syöntiä. Ostin apteekista myös raskaus omega3-tabletteja.

Muutenkin olemassa kuiva iho. Nyt tässä ja edellisessä raskaudessa oon kärsinyt kuivuudesta normia enemmän.
 
Mä en voi käyttää mitään mammavitamiineja kun niissä kaikissa on rautaa. Mun maha menee niistä aina sekaisin. Testattu monta eri merkkiä. Mulla onneksi hemoglobiini 135 ja todennäköisesti laskee jossain kohtaa, että joudun ottamaan sen kauhean rautamehun vähäksi aikaa käyttöön. Koitan syödä paljon rautapitoisia ruokia.
Mulla ollut käytössä vain d-vitamiini ja foolihappo. Foolihapon jätin jo pois. Sitä söin jo ennen raskautta monta kuukautta ja alkuraskauden ajan.
 
Mulla ei ollut painoa ekan kolmanneksen aikana paljoa tullut (60gr/vko), vaikka itsestä tuntuu että on tullut paljon ja syön välillä samat määrät kuin puoliso :nailbiting: Onneksi raskaus kuluttaa jo vähän enemmän kun on toisella kolmanneksella :grin
 
Mä käytän kuivaan ihoon ja raskausarpien ehkäisyyn Jojobaöljyä! ❤
 
Mulle on alkanut nyt tulemaan lisää oireita :eek: alussa kun oli vain oikeastaan tissit kipeet, hirvee ummetus, ilmavaivat ja nälän tunne kokoajan niin nyt on ummetus kääntynyt pikemminkin päinvastoin, edelleen tissit kipeet, väsymys tullut seuraksi, naama kukkii melkein jokapäivä, ilmavaivat senkun pahentuneet, nälkä on ihan hirvee ja itkuherkkäisyyttäkin ollut nyt useampana päivänä. Ei ny enää tarvis mitään uusia kun alkukin meni niin kivasti!
 
Täällä kans oireina melkein joka maanantai-ilta pääkipee. Lääkkeitä en syö. Nii sit koko ilta petipotilaana sekä kauratyyny kaverina ja jos nenä tukonen niin se aukaisu että saa kunnolla hengitettyä. Väsymystä ehkä ollut lähiaikina enempi.
 
Mä olin tänään kylässä ja söin nälkääni jonkun verran makeaa. Iski hirveä väsymys ja paha olo kotona. Onko tää normaalia vai onko mulla joku raskausdiabetes puhkeamassa? Sokerirasitukseen en ole menossa. Täytyy jättää toi herkuttelu vähemmälle. Painoa ei ole tullut kun reilu kilo.
 
Hei te keillä vaivana ollut oksentelu, kuinka herkästi ootte menny/otettu tiputukseen? Tiedän että näissäkin paikkakuntaeroja. Nyt kuitenkin oksentanut manaaja-tyylisesti koko päivän ja eilen illalla kerran, ja mitään ei pysy sisällä mutta tuplamäärä tulee ulos.
 
Puhvis: mulla oli ilmeisesti noro lievänä (ei lämpöä mutta oksentelua senkin edestä). Lähes kaikki tuli pihalle mitä suuhuni laitoin neljän-viiden päivän ajan.
Kun virtsa alkoi olla vahvaa niin join vain sinnikkäästi enemmän ja yritin syödä kaikkea mikä hetkenkin pysyi sisällä. Keittoja muunmuassa kun niistä sai nestettäkin.
Tiputukseen en mennyt kun sain nesteytyksen kotona kuntoon (yhtenä aamupäivänä virtsa oli vahvempaa ja kävin vähän pissalla).
Toiset tietysti menee herkemmin.
 
Puhvis, kuullostaa enemmän vatsataudilta jos noin äkillisesti iskenyt. Itse kävin viikkojen 7-12 aikana kolme kertaa tiputuksessa kun mikään ei viikkohin pysynyt sisällä eikä sängystä enää päässyt omin avuin ylös. Näillä viikoilla pitäis alkaa muutenkin raskauspahoinvoinnin olla helpottamaan päin eikä lisääntyä. Koita vaan juoda paljon ja pidetään peukkuja että menee ohi nopeasti!
 
Mulla on vaivannyt päänsärky muutamana iltana :sad001 eilenkin alkoi ihan yhtäkkiä ja yltyi migreenityyppiseksi. Lääkkeistä ei apua ja vielä aamullakin särki... päivän oli poissa ja nyt tuloillaan taas. Mulla on siis migreeniä ja aiemmin kohtaukset yleensä tullut menkkojen aikaan, eli hormonallista pitkälti. Jos en olisi raskaana niin huomenna alkaisi menkat, mietin voiko tää liittyä siihen :D
 
Minulla on tullut vatsalihaskramppeja, jos jännitän niitä väärässä asennossa. Esim. eilen pitkällään aivastin siten että hieman oli vartalo kierteellä niin jumaliste miten koski! Sama tulee esim. sängystä ylösnoustessa tai asentoa vaihtaessa, jos ei jännitä vatsaa jo etukäteen. Muilla samaa?

14+0
 
*Anniina* on ihan normaalia. Ne on niitä "repäisykipuja". Kohdun kannattimet siellä venyy ja paukkuu. :) Itse saan niitä myös juuri aivastaessa/yskiessä ja nopeasti istumasta/makuulta noustessa. Alkoi aika varhain kun plussasin ja jatkuu varmasti sinne loppuun asti.
 
Mulla eilen alkoi toisen jalan kipuilu. Pohkeesta tuntuu eniten, mutta myös siitä ylöspäin. Eilen ei oikein vaunulenkkeily onnistunut kun tuntui ettei jalat vaan kulje. Ajattelin että yön aikana menisi ohi, mutta ei. Aamulla laitoin ns. lentosukat jalkaan jos ne auttaisi mutta eipä huomaa muutosta. Huomenna olisi taas töihin lähtö. Miettinyt että pitäiskö johonkin ottaa yhteyttä, kun tietäis kenelle asia kuuluu...
 
Mulla eilen alkoi toisen jalan kipuilu. Pohkeesta tuntuu eniten, mutta myös siitä ylöspäin. Eilen ei oikein vaunulenkkeily onnistunut kun tuntui ettei jalat vaan kulje. Ajattelin että yön aikana menisi ohi, mutta ei. Aamulla laitoin ns. lentosukat jalkaan jos ne auttaisi mutta eipä huomaa muutosta. Huomenna olisi taas töihin lähtö. Miettinyt että pitäiskö johonkin ottaa yhteyttä, kun tietäis kenelle asia kuuluu...

Soita terkkariin herkästi, jos raskausaikana toisessa jalassa kipuiluja, varsinkin jos jalka on turvonnu, kuuma, punottava tai jalassa on suonikohjuja. Voi olla vaan tavallisia lihaskramppeja magnesiumin tai veden puutteesta, mut parempi katsoa kuin katua.
 
En usko että terkkarin kautta saisi ainakaan aikaa mihinkään. Eikä just omaan neuvolaan suoraan voi edes soittaa. Ainakaan pari vuotta sitten ei saanut mitään ylimääräisiä aikoja neuvolaan edes supistusten vuoksi. Sitten työterveys oli sitä mieltä etten sinnekään oikein kuuluisi ja tkn akuuttivastaanotossa oltiin taas sitä mieltä että olisi enemmän työterveydenasia kun supistukset oli yhteydessä työkiireeseen. Pompin sitten niiden kahden väliä sen mukaan kuka sattui vastaamaan puhelimeen/ottamaan vastaan.
 
Onko kenelläkään raskauksien aikana tullut jännetuppitulehdusta? Itellä peukalo oireilee ja luin että raskaus voi altistaa. Nyt kipeenä ja sen takia saikulla, toivottavasti tää peukalo ois kunnossa ku tauti ohi.
 
Yritän olla pelottelematta mutta just edellisen lasketun ajan ryhmässä äiti joka uudestaan raskaana oli samantyyppistä oiretta jalassa ja ei meinannu millään ohi mennä. Joutui sit päivystykseen liuotushoitoon kun olikin veritulppa kyseessäja nyt loppuraskauteen sai lääkkeet estoa varten.
 
Takaisin
Top