Oireet

Ja tukala olo voi johtua siitäkin kun sisäelimet pakkautuu ylöspäin, ni mulle ainakin tulee sen takia tukala olo. Tai ainakin näin terkkari selitti. :)
 
Mullakin jatkuva etova/turvonnut olo. Ei kiva. Rennietä popsin. Harkkareita ollut kyllä sopivasti.. kaksi lasta ennestään. Kuplivia liikkeitä tuntuu jo päivittäin mitkä ei ole suolistoperäisiä. Nappi alkaa painaa mahaa työhousuissa ja ekat mammahousut ostettu.
 
Nyt 15+4 eikä oikeestaan mitään oireita. Olo on ihan normaali tai jopa tosi hyvä, tuntuu kun ei mitään erikoista olis ees meneillään kehossa. En valita, kelpaa mulle :D
 
Itselläni oli myös päänsärkyjä etenkin ekan trimesterin puolivälistä loppuun asti. Nyt tokalla ei oo onneks enää ollu, jihuu :p
1g Panadolia otin joka harvemmin auttoi, muutamia kertoja piti 200mg Buranaa vetästä joka autto heti.
 
Ensimmäinen kolmannes meni miltei oireitta; vähän väsymystä ja rintojen arkuutta, mutta muuten ei tunnu, että olisi edes raskaana.

Nyt menossa 14+3 ja vatsaa alkanut välillä kutittaa. Kutina ei ole mitenkään kovin häiritsevää, eikä muualta kutita, joten pitäisikö olla jotenkin huolissaan? Eikös kutina voi olla merkki raskausmyrkytyksestä, mutta sekin on kai yleisempää myöhemmillä viikoilla?
 
Kutina on myös merkki siitä että maha kasvaa ja iho venyy. Ihan normaalia ja miulla on kutissut jo hyvän aikaa, samoin viime raskaudessakin. Rasvailu auttaa vähäsen ainakin itsellä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle neuvolassa sanottiin että raskausmyrkytys olisi mahdollinen vasta myöhemmin, muistaakseni lähempänä viikkoa 30.
 
Eiks raskausmyrkytyksessä kutina oo pahinta jalkapohjissa ja kämmenissä? Ja muistaakseni ilmenee tosiaan vasta viimesellä kolmanneksella.
Mulla ainaki vaikuttaa ihon kuivuminen kutinaan. Pitää vaan juoda juoda ja juoda, ni ihoki pysyy hyvänä. :)
 
Toi kutina jalkapohjissa ja kämmenissä kuuluu raskaushepatoosin oireisiin. Kutina on erittäin voimakasta ja häiritsevää ja sitä voi myös esiintyä vatsassa (iho venyessään kutisee normaalistikin, joten pelkkää vatsan kutinaa esiintyy yleisesti). Se onkin sitten vähän vakavampi tilanne, mutta tyypillisesti iskee loppuraskaudesta. Yhden ystävän raskaus käynnistettiin rv 37 hepatoosin takia ja yksi tuttu menetti vauvan keskiraskaudessa hepatoosille, kun oireita ei otettu todesta tarpeeksi aikaisin :sad001
 
Kosteuttavaa voidetta masuun jos kutisee. Iho siellä venyy ja aiheuttaa kutinaa. Mä olen jo muutaman viikon rasvonut rinnat pakarat ja masun tosi kosteuttavilla ja paksuilla voiteilla :)
 
Toi kutina jalkapohjissa ja kämmenissä kuuluu raskaushepatoosin oireisiin.

Eiku nii onki hepatoosin oireita! Mulla meni aiemmin puurot ja vellit sekasin. :)
Hepatoosia tosiaan mulla ekassa raskaudessa epäiltiin eikä raskausmyrkytystä.
 
Voi minun mies parkaa... Minulla on joku kiukkuvaihe menossa ja arvaatte kuka siitä kärsii :banghead: pitää oikein tsempata että itseäni että "vastaa nyt nätisti, älä TAAS tiuski"... Välillä onnistun, usein en.
 
Täällä myös mielialat ailahtelee. Aamulla heti herätessä tänään olin niin huonolla tuulella että aloin vaan samantien itkemään ilman mitään syytä. Mies oli ihan kysymysmerkkinä että uskaltaako se edes töihin lähteä vai romahdanko siitäkin :D no sai se ihana taas mut lohdutettua paremmalle tuulelle mutta taidan varmuuden vuoks pitää ihan laiskottelupäivän koiran kanssa kotona, ihmisiä en jaksa ainakaan yhtään!! :D
 
Haaa! Ihanaa, että muitakin kiukuttaa :happy: Meikäläisellä tällä hetkellä kuukauden kestänyt kiukkuilu, pahempi kun oli ennen PMS, vaikka sillonkin kaikki ärsytti, mutta nyt samat asiat KIEHUTTAA :arghh:
 
Mulla kans kestov*tutus ja pinna kireellä. Tänä aamuna mies soitti mulle töistä ja itketti koko sen puhelun ajan vaikkei hänellä edes mitään traagisia uutisia ollut :D vois pikkuhiljaa tasaantua tää meininki, mulla ainakin menee paljon energiaakin tähän huonotuulisuuteen :sad001
 
Mukava lukea että muillakin on näin kevään kynnyksellä pinna kireällä. Välillä mietin, miksi minä tästäkin näin kilahdin. Viime raskaudessa olin miehen mielestä ihana luonteeltaan ja toivo että oisin aina raskaana. Nyt on eri ääni kellossa :-D Pitää muistaa välillä olla hiljaa ja hammasta purra :-)
 
Onko muilla ihon kuivuutta. Itellä ihan nipistelee ihoa vaatteiden alla, varsinki käsivarsista ja reisistä. Iho hilseilee vaikka aiemmin ei oo pahemmin tarvinnu rasvailla. Joka paikasta iho ihan korppu. Kasvot on ollu aiemmin rasvottuvat mutta nyt iho hilseilee naamassaki.
Piti hakea tänään kuivan ihon voiteita, jospa vähä auttas.
 
Mulla kuivunut kasvojen iho. Ajattelin lisätä vedenjuontia nyt kunnolla jos vaikka auttaisi. Oikein kiristää. Silti finniä pukkaa [emoji34].
 
Mulla 24/7 jatkunut huono olo alkanut helpottamaan nyt rv 14+1. Oksentanut en sentään ole kuin muutamia kertoja. Olen taistellut sitä vastaan. :wtf:

Väsymys alkaa edelleen painaa iltaisin jo aikaikaisin. Mutta se alun järkyttävä väsymys/uupumus helpottamaan päin... toki edelleen välillä päiviä jolloin voisi vain nukkua ja röhnöttää.

Ruokahalu on tipotiessään! Mitään ei tee mieli! :sad001 Silti saanut sentään syötyä kauhean pohdinnan jälkeen kun on vihdoin keksinyt mitä sitä söis. Mies kärsii tästä kun teen iha paskoja ruokia! :smiley-bounce022 Vaikeeta tehdä ruokaa kun kaupasta ostelee ihan ihme ruokia.

Aamuisin herään jo joskus seitsemältä tai ennenkin!!! Normaalisti nukun kuin tukki ja pitkäääään!

Stressi vaivaa välillä... töissä jäätävä kiire ja juoksu... talonrakennusprojekti... jne.

Ja uutena tullut kurja HÄNTÄLUUN KIPU! Muilla samaa?? Siis se tuntuu kuin se olisi pois paikaltaan ja liikkuessa se vihloo niin että naamasta näkyy... liikkuminen (varsinkin töissä juokseminen/touhuilu) vain pahentaa sitä. Välillä se myös paukkuu kun esimerkiksi nousen sohvalta ylös... onkohan normaalia? Muutenkin lantion seutu arka. Pyörällä satulassa istuminen sattuu myös ihan kivasti tonne jonnekkin alas.

Ainiin! Ja iho kukkii... naamassa... selässä... jokapuolella. Aamuisin voi mennä peilin eteen laskemaan että "jaaha taas tullut viisi uutta, niiiice". :nailbiting: Missä se hehku?

Semmosta tällä hetkellä. :shy:
 
Mulla ei kyllä oo mitään kiukkua tai raivoa, päinvastoin oon oikein seesteisen onnellinen. Yleensä oon kauhee ihmisvihaaja mutta nyt monena päivänä töissäkin asiakkaat on ollu oikeinkin kivoja mun mielestä (oon alalla missä ne yleensä ei ole..) :)

Mieheeni oon ihan erityisen rakastunut ja ei edes tulis mieleen kiukuta. Ja oon kyllä ihan hirveä pms-hirviö puolet kuukaudesta normaalioloissa...

Jos närästykseen vois kuolla, niin kuolisin. Ihan jäätävää, samoin turvotus ja röyhtäily. Useimpina päivinä kakotuttaa ja yökötyttää mutta en oo kunnolla oksentanut ainakaan viikkoon. Väsyttää ja yöt nukun ku tukki.

Painoa on tullut jonkun verran koska syön mikä maistuu ja en pysty liikkumaan ku pakolliset.. Vaakaa en omista mutta vaatteista huomaan että ovat vähän kutistuneet..

Ja töissä on muutama sanonut, että kyllä alkaa maha jo näkyä. Yritän kyllä pukeutua silleen että ei näkyis..

Tänään 13+0
 
Takaisin
Top