Oireet

Burana on mullakin ainut joka auttaa. Sitä kuitenki sais käyttää keskiraskaudessa? Vaan ei taida auttaa, jos joka päivä särkee :sad001
 
Miulle neuvolalääkäri sano että voin turvallisesti käyttää vkolle 24 saakka buranaa jos on tarve käyttää. Kärsin ed. raskaudessa korkeista maksa-arvoista ja olen nyt alusta asti ollut niiden kanssa syynnissä.
 
Joo burana kyllä vähän jeesaa, muttei joka päivä viitti vetää särkkäreitä, kun sit alkaa masu reistailee...
Mulla jumit johtuu oienneesta rintarangasta jonka vuoksi yläselän lihakset kuormittuu ja sit on vielä hartioita kuormittava työ...
Pitäis käydä kyllä availemassa jumeja, mutt niitä sais olla kokoajan availemassa ja ei vaan muka ole aikaa
 
Onhan se kipulääkkeen syöminen vähän sellaista tekohengitystä, jos oireen syytä ei poista. :/ Mutta toki se on joskus ihan ok kokeilla, jos ei mikään muu auta ja pakko olisi helpotusta saada.

Buranaa ei saa käyttää enää loppuraskaudessa, eikä ymmärtääkseni suositella alkuraskaudessa, vaikka turvallinen on silloinkin. Mutta ensisijainen kipulääke raskaana on parasetamoli ja ipubrofeeniakaan ei saa säännöllisesti käyttää ilman lääkärin määräystä.
 
Pitää kokeilla sitä buranaa jos kovin piinaa ja jatkuu nää säryt. Pitäis kahen viikon päästä palata hoitovapaalta hetkeksi töihin ja ois kyllä ihana päästä näistä eroon.
 
Täällä kans kärsitty nyt raskaana ollessa enemmän pääkivusta kuin yleensä. Enkä usko että mulla johtuu nyt suuremmin niska-hartiajumeista kun se mitä ollut niin ollut ennenkin. Muutenkin käyn parin viikon välein fyssarilla.
 
Koitin buranaa, ei auttanut. Sitten mies kysyi että juokko kahvia jos hän keittää, hää on siis koko raskauden aina kysy että juotko ja oon aina torpannu että en ku se maistuu niin pahalta raskaana.. no, nyt sitte päätin kokeilla juua ja tadaa, päänsärky lähti! [emoji28]
 
Mulla ihme kyllä auttoi eilen 2x liukeneva panadol migreeniin :) ! Oli kyllä pahan makuista, vaikka oli joku marjajuttu, mutta jos usein tulee pääkipua niin en viiti buranaa aina vetää. Mut onneks tuo toimi, jes :) Edellisissä raskausisssa mulla ei oo ollu migreeniä juuri ollenkaan kun talvella ollu raskaudet alun jälkeen niin en oo juuri kipulääkkeitä tarvinnut.
 
Mä sain päänsärkyyn panacod reseptin. Sitä mieluummin kuin buranaa. Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi pahat päänsäryt rv 21-30. Olin sairaslomalla niiden takia. Nyt päätä on särkenyt välillä, mutta on mennyt veden juonnilla nopeasti ohi. Tsemppiä särkyihin!
 
Täällä myös yksi päänsärkyinen. Alussa oli tosi ikävä fiilis Ja jomotti jatkuvasti. Piti ottaa just Panadolia, ostin kyllä vaan 500mg vaikka lääkäri haukku mut liian painavaks tolle annostukselle todeten sen olevan lasten annos... No mulla autto, lieneekö ollut sitte lumevaikutus vai oikea..
Nuo pääkivut lakkas jokuseks viikoksi Ja nyt ovat taas palanneet! Aargh.. Niska-hartiaseutu kyllä aivan jumissa et johtaisko sinne..

Onko muilla kantapäät Ja jalkapohjat muutenkin kipeät Ja hellät? Itsellä on, vaikka ei varsinaisesti seisois paljoa, mut Jos jostain syystä seisoskelee enemmä, sillon huomaa et se vaikuttaa heti jaloissa... En tiedä vaikuttaako tuo jalkojen väsymys myös yleiseen väsymystilaan enempi.
 
Mä söin aina ennen ekaa raskautta panadolia vaan sen 500mg, mutta raskausaikana painon ja verimäärän lisääntyessä tosiaan suositellaan isompaa annosta ja siitä lähtien oonkin ottanu aina 1g kun on ollut tarve.
 
Pystyisitteköhän rauhoittelemaan hermoilijaa? En tiedä mistä muualta hakea vertaistukea.

Mulla on ollut alaselkä ja si-nivel-kipuja varmaan yli kuukauden. Nyt rv 15. Huomasin muutama päivä sitten, että kaikki kivut on kadonneet. Olen käynyt fysioterapiassa, mutta fysioterapeuttikin sanoi että tuskin näistä kokonaan eroon pääsee ja raskauden edetessä varmaan pahenee. Monilla kai selkäkivut alkavat vasta näillä viikoilla.

Lisäksi on myös kadonnut aamuisin tarve juosta vessaan, koska virtsarakko ei enää tunnu kipeältä pitkän vessassakäyntitauon jälkeen.

Myös pahoinvointi on kadonnut, mutta se on kai näillä viikoilla jo normaalia, mutta voikohan niveloireiden katoaminen näillä viikoilla olla vakavaa?

On se kyllä kun ei voi oireettomuudestakaan iloita.
 
Mulla ainakin oireet vaihtelee hirveesti. Voi olla päiviä kun ei oikeen ees muista olevansa raskaana ja sit taas tulee päiviä kun kolottaa joka paikkaan ja yököttää!
 
Mulla sama! Ja varsinkin ton si-nivelen kanssa. Välillä voi heittää pitkääkin lenkkiä, välillä tuntuu ettei vessaan pääse ilman si-vyötä.
 
Pystyisitteköhän rauhoittelemaan hermoilijaa? En tiedä mistä muualta hakea vertaistukea.

Mulla on ollut alaselkä ja si-nivel-kipuja varmaan yli kuukauden. Nyt rv 15. Huomasin muutama päivä sitten, että kaikki kivut on kadonneet. Olen käynyt fysioterapiassa, mutta fysioterapeuttikin sanoi että tuskin näistä kokonaan eroon pääsee ja raskauden edetessä varmaan pahenee. Monilla kai selkäkivut alkavat vasta näillä viikoilla.

Lisäksi on myös kadonnut aamuisin tarve juosta vessaan, koska virtsarakko ei enää tunnu kipeältä pitkän vessassakäyntitauon jälkeen.

Myös pahoinvointi on kadonnut, mutta se on kai näillä viikoilla jo normaalia, mutta voikohan niveloireiden katoaminen näillä viikoilla olla vakavaa?

On se kyllä kun ei voi oireettomuudestakaan iloita.

Et oo ainut hermoilija. Mullaki oli aiemmin pitkään alaselkäkipua mutta nyt se on helpottanut, mutta niin on oikeestaan kaikki muukin oireilu. Välillä alavatsalla tuntuu pientä vihlontaa mutta siinä kaikki. Oon reissussa ja nyt ootan vaan että pääsen huomenna kotiin dopplerin luo. Mutta mä luulen että vaikka sydänäänet löytyis nii ei tää hermoilu lopu koskaan. En tiiä miten sitä osais vähä hellittää, jotku asiat vaan on semmosia ettei niihin voi vaikuttaa.
 
Päällimmäisenä oireena on etova olo erityisesti iltaisin. Pari viikkoa sitten vielä etoi oikeastaan alkuillasta nukkumaanmenoon asti (ja lisäksi aamuisin ja välillä päivälläkin), nyt alkaa ällöttämään vasta myöhemmin illalla, mutta kun se iskee, ei pysty tekemään enää yhtään mitään. Ruoka pysyy enimmäkseen sisällä, mutta tosiaan olo on sellainen että pakko mennä vain nukkumaan. Vatsa tuntuu ylihappoiselta koko ajan enkä osaa edes röyhtäistä sitä pois. Päiväsaikaan menee kuitenkin nyt jo aika ok.

Päänsärkyä on 1-2 kertaa viikossa. Välillä panadol ja lepo auttaa, välillä on pitänyt ottaa buranaa lisäksi (varsinkin jos ei voi mennä nukkumaan) ja välillä sekään ei auta. Päänsärky vielä pahentaa pahoinvointia. Onneksi on joululahjaksi saadussa hierontalahjakortissa vielä käyntejä jäljellä.

Nää on häiritsevimmät oireet. Lisäksi naama kukkii ja valkovuotoa tulee järkyttäviä määriä. Rinnat on kasvaneet ulos mun lempirintaliiveistä, mutta onneksi koko on painonvaihteluiden vuoksi jojoillut parin vuoden aikana joten isompiakin liivejä on varastossa valmiiksi. Pahin väsymys alkaa onneksi olla ohi ja välillä jaksaa jopa mennä urheilemaan. Nyt siis viikko 13.
 
Mulla nyt 16+2, tosi tukala olo ollut jo tässä viikon verran. Kävellessä etenkin paineen tunnetta vatsassa, epämukava olo yleisesti. Muutenkin koko ajan tuntuu että vatsaan sattuu, puristaa, kiristää, paikat puutuu, etoo vähän..muilla samaa?
 
Hyvin tyypillisiä oireita LillaE. Ja jos maha menee puristamisen ja kiristämisen lisäks kovaksi, ni ne on harkkasuppareita :) Mulla joka lenkillä noita oireita, viikkoja nyt 15+3.
Muoks. eiku 16+3. Menee aika niin nopeaa. :wideyed:
 
Kyllä menee kovaksi juu. Kovempaa liikkuessa ja töissä jos on pitkään istunut ja sitten nousee ylös. Ei vaan osaa ite niitä ajatella supistuksiksi kun on esikoinen tulossa. :D luulisin kyllä et on niitä.
Jokatapauksessa nyt alkaa olla hermo kireellä näiden olojen kanssa kun mitään ei voi tehdä kun sattuu ja kolottaa ja kiristää..
 
Mullakin vatsalla jos jonkinmoista tunnetta jatkuvasti. Tänään vihlasi niin kovasti että piti pysähtyä hetkeksi ja hengitellä. Muuten sellasta epämääräistä "painon tunnetta" aika paljonkin. Liitoskivut vaivaa lenkeillä etenkin - jotenkin koko lantion seutu tuntuu ikävältä. Niin ja pakko valittaa myös siitä että nännit on tänään ollut niiiiiin super kipeät :l

Pahoinvointi onneks alkaa helpottamaan, viime oksennuksesta melkein viikko eli jospa se olisi jo takana :) :) tänään 15+6.
 
Takaisin
Top