Oireet

LillaE en haluaisi pelotella mutta itsellä neljäs raskaus menossa. Kaksi lasta löytyy sekä yksi keskenmeno. Km kaikki oreet loppui kun seinään ja ekassa ultrassa todettiin että sikiö oli kuollut kohtuun niihin aikoihin kun oireet loppui (rv8 paikkeilla) minä ainakin suhtautuisin vakavasti ja yrittäisin saada vahvistusta että kaikki ok. Siitä myös semmoista että se ar ultra on vaan tehty mulle siinä km ja ei ikinä muihin raskauksiin jotka on onnistuneet. Joten suhtaudun epäilevästi liiallisiin ultriin. Ja silloin sitä tehdessä sydän löi hyvin ja kaikki hyvin.
 
Tänään menossa lääkärille tämän kamalan flunssan vuoksi, aion myös tietysti mainita tästä huolestani, että raskausoireet ovat loppuneet..toivottavasti suostuisivat ultraamaan että saisi mielenrauhan.
Pelottaa.
 
Hmm.. minulla on ollut lääkityksenä sulfasaltsiini reuman takia ja nyt sovittiin, että lopetetaan se raskauden ajaksi suositusten mukaan. Viimeksi söin sitä läpi raskauden. Viimeksi myös oksensin rv30 asti lähes päivittäin. Nyt tässä raskaudessa oli myös järjettömän huono olo, kunnes tuo lääkitys lopetettiin ja mietinkin, onko raskaus mennyt kesken vai voisiko tuo lääkitys vain aiheuttaa sitä pahoinvointia raskaana. Muita oireita kuitenkin on, eikä mitään vuotoja tai kipuja ole. Joo, eihän niitä kkm tarvita, mutta yhden kkm olen kokenut ja siihen liittyi verenvuotoa.
 
Jospa elaffy lääke onkin jollain tavalla aiheuttanut pahoinvointia! Olispa kiva jollei sun tarvitsisi niin pitkälle tällä kierroksella oksennella :)

Tää väsymys-ällötys on kamalaa, ei todellakaan tule terveellisesti syötyä kun en jaksa keskittyä ruuanlaittoon ollenkaan. Helpointa aina napata leipää tai vastaavaa hiilaripommia kun etominen alkaa :sad001 toinen lempparisnäkki on pähkinät mutta eipä niitäkään hirveästi pitäisi syödä varsinkin kun painoa on jo ihan tarpeeksi...
 
Hei te, joilla on useampi raskaus takana: poikkesivatko oireet eri raskauksissa ajankohdaltaan/voimakkuudeltaan/kestoltaan? Lähinnä mietin pahoinvointia ja liitoskipuja...
 
Joku täällä mainitsikin hengästymisen. Se on mulla ainakin ikävä oire pahoinvoinnin lisäksi. Just jouduin yksi päivä juiksemaan junaan ja vaikka normaalisti siinä ei ole mitään ongelmaa, nyt tuntui ettei hengitys tasaannu ollenkaan.

Nyt oon myös huomannut että hiukset rasvottuu nopeammin ja naama kukkii. Yleensä iho tosi hyvässä kunnossa (olen onnekas) ni en edes tiedä miten nää finnit meikataan piiloon.
 
Lumikello, mulla ainakin on poikennut. Nyt kolmas raskaus meneillään eikä pahoinvointi mielestäni ole niin pahaa kuin aiemmissa. Oksentamiselta olen siis toistaiseksi välttyny.
Liitoskivut oli kamalia ekassa ja tokassa niitä oli tosi vähän, toivon ettei tässäkään raskaudessa tarvitsisi niistä kärsiä :)
 
6+0 pyörähti käynyiin ja ihan järkyttävä paha olo lykkäs päälle... olo on siis niin huono ettei pysty sohvalta juuri liikahtaa. Onko teillä auttanut joku tähän pahaan oloon?
 
Mulle ystävä ehdotti pahoinvointirannekkeita ja ajattelin kyllä kokeilla, jos paha olo jatkuu yhtä pahana tai pahempana kuin nyt. Pitäisi laittaa tilaukseen.
 
Häpyluu kivut raunautunut tähän raskauskehoon, auts. Mahan yleisoire jatkuva kurniminen säestää myös hyvin päiviä. :)

Tuohis, mun ystävä koklas kans pahoinvointirannekkeita (osti apteekista) alkuraskaudessa ja hällä kyllä auttoivat. :)
 
Mulla tää raskaus on erilainen kuin aiemmat 3kpl (missä päästy yli rv 5), enemmän pahoinvointia ja ruoka etoo. Aiemmissa syönyt mitä vaan ja koko ajan. Nyt ei uppoo kun hedelmät ja kasvikset sekä ruisleipä.
Kaksi viimestä yötä oon herännyt kun on niin kylmä, tullu se kylmyys sisältä päin. Kestää hetken niin menee ohi ja sai uudelleen unta.
 
Ensimmäinrn raskaus pientä pahoinvointis , ihan sairaat liitoskivut. Toinen raskaus enemmän pahoinvointua kunnes rv 8 loppu kun seinään. Ei muita oireita. Ultraan menin ja järkytys kova v. 12. KM. Kolmas raskaus paha olo kertaa 100. Ei pahoja liitoskipuja mutta enemmän suppareita. Ei pystynyt lähteä kävelylle rv 20 jälkeen. Kivi maha siitä tuli. Että joo tosi erilaiset.
nyt neljäs raskaus ja ihan sairas pahoinvointi koko päivän.. ei vielä oksennusta mutta kauhea ällö olo koko ajan. Mutta ehkä se tarkoittaa että kaikki ok :) 7+2
Elaffy. mulla ei ollut vuota km. Oli ollut kuolleena kuukauden kohdussa :/
 
Pahoinvointia on siis edelleen, mutta kun reumalääkitys laitettiin tauolle, hävisi sellainen sohvan pohjalle vetävä jatkuva kuolemakrapulaolo kokonaan. Nyt on vain nälkään tai pahoihin hajuihin liittyvää pahoinvointia ja olen etenkin aamuisin paljon toimintakykyisempi kuin aiemmin. :)
 
No höh... Mä jo ehdin toivoa, että oireet eri raskauksissa menis samaa kaavaa. Mulla nimittäin ekassa raskaudessa pahoinvointi alko 5+4 ja loppui melkein parin viikon päästä niinku seinään. Nyt mulla alko pahoinvointi 5+3 ja elättelin toiveita, että sais rakentaa aamukamman, mutta ei sitte, jos nyt ei tiedä kuitenkaan yhtään vaikka kestäis koko loppuraskauden...
 
Sarjassamme nolot tunnustukset. Mulla on aika monena päivänä kipristellyt vatsaa, lisäksi on ollut ummetusta. Nyt tajusin, että kipristelyn aiheuttaa todennäköisesti ihan vaan ilmavaivat...
 
Joku kysyi apua pahoinvointiin?

Itse otin eilen Seaband -rannekkeet kokeiluun ja tuntuisi auttavan :woot: Silti pitää aika säännöllisesti syödä, ettei tule sitä etovaa oloa, mutta ainakin parin päivän käytön jälkeen tuntuisi nämäkin auttavan :happy:

Jos jollain ei pysy yhtään mikään sisällä, niin suosittelen ostamaan urheilujuomatiivistettä ja tekemään siitä mehua jota pakastaa pieniksi (imeskeltävän kokoisiksi) jääpaloiksi. Saa ainakin sokeria ja suolaa niistä, ettei kalorit ihan lopu kesken (ja voipi toki auttaa olotilaa huomattavasti) :happy:
 
6+0 pyörähti käynyiin ja ihan järkyttävä paha olo lykkäs päälle... olo on siis niin huono ettei pysty sohvalta juuri liikahtaa. Onko teillä auttanut joku tähän pahaan oloon?

Ostin pahoinvointirannekkeet viikko sitten. Ne auttaa pääsemään sängystä ylös, mutta ei ne mulla oksentamista estä. Mut sanotaanko, että niitten avulla oon takasin elossa :grin
 
Mulla on pahoinvointirannekkeet myös käytössä. Kyllä ne musta pahimman terän vie kuvotukselta. Tosin aamut on ihan kamalia rannekkeista huolimatta kun on väkisin yritettävä syödä. Ainakin vielä syöminen auttaa hetkellisesti oloon. Pahan olon aaltoja tulee pitkin päivää, mutta eivät kestä kauan. Oksu ei ole lentänyt ja toivottavasti ei lennäkään [emoji3].
 
Minä olen tyytyväinen kun tähän asti ollut siedettävämpää tää pahoinvointi kuin edellisestä lapsesta. Kun vaan syön noin tunnin-puolen tunnin välein tarpeeksi, niin sillä oon tähän asti pärjännyt. Ilman oksentelua, kopkop. Mutta aamuista tullut vaikeita varsinkin jos on lähtö jonnekin.
 
Takaisin
Top