Oireet

Taitavat nämä supistelut tässä laantua. Nukkumaan vain! Seuraavaa hälytystä odotellen!
 
Mä77, höh! Toivottavasti sait edes vähän nukuttua:)
On tää vaan niin jännää aikaa... vastahan sitä toivottiin että pysyis vaan nämä pikkuset masussa ja nyt alkaa vaan toivoa että tule ulos jo:D miten se aika juokseekaan! Terveisin hyvin nukkunut ja malttamaton:p
 
Heräsin viime yönä pari kertaa mahan kokokipuun ja nyt on ollu alavatsassa menkkajomotusta koko aamun. Myös paineentunnetta aina seistessä, mitä aiemmin on tullu vasta kävelylenkeillä. Lisäksi kauhee väsy ja turvotus on pahimmillaan tähän mennessä, sormet ja jalkaterät ihan kipeät. Lähtisköhän tää kuitenkin itsekseen syntymään :eek:.
 
Tänne väliin heitän tämmöisen kun onko kukaan muu huimannu näön heikentymistä tässä tai edellisissä raskauksissa? Ja jos on nii kauan kestäny ennen kun palautunu normaaliksi vai onko? Tsemppiä kaikille supistelujen ja tulevan koitoksen kanssa, hyvin tulee sujumaan :smug:
 
Eka raskaus ja olen huomannut näön heikentymistä. Ei kuitenkaan mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa, vaan selvästi näkö heikentynyt. Toivottavasti palautuu nopeasti.
 
Mulla väsyy silmät tosi nopeaan ja saa olla tippoja ruuttaamassa et jotain näkee... helpottanut synnytyksen jälkeen:)
 
Itellä on vaikuttanu jokainen raskaus näköön. Synnytyksen jälkeen jonkun verran parantunut, mutta sen verran huonoksi jäänyt että uusia laseja on saanut vaihdella sitten. Viimeksi odotin vuoden jos vaikka parantus, mutta ei niin oli pakko saada kakkulat joilla näkee. :cool:
 
Minulla ei onneksi ole raskaus vaikuttanut näköön. Vähän pelkäsin ennen ensimmäistä raskautta, kun muutama vuotta sitten korjautin näköni ja pääsin eroon silmälaseista. Kun tulin raskaaksi, niin toivoin, ettei näkö muuttuisi. Onneksi ei!

Kaverilla taas näkö huononi molemmissa raskauksissa, eikä se enää palautunut. Hänen piti uusia silmälasit aina lapsen saannin jälkeen. Että tämäkin on ihan yksilöllistä, ei voi tietää etukäteen.
 
En edes oo huomannu aatella että oisko näköön vaikuttanu.. ei ainakaan mitenkään yhtäkkiä tai radikaalisti. En oo huomannu ainakaan eroa.

Olipa muuten ihana huomata kuin se loppuun asti jatkunu pahoinvointi katosi heti synnytyksen jälkeen! Ennen kun se tietty vielä paheni jos ei jotain pientä ollu jatkuvasti syömässä niin nyt vahingossa venyy ruokailujen välit kun ei oo välttis nälkä eikä tuu mitään pahanolon tapastakaan. :smiley-bounce013
 
Mulla selkeästi huonontui näkö esikoisen odotus- ja imetysaikana. Silmälääkäri sanoi, että korjautuu ajan kanssa, mutta nyt taas ollaan paksuna ja toivottavasti pian imettämässä, niin pidän nämä vahvemmat lasit käytössä :)
 
Täälläkin huonontu näkö raskauden aikana..nyt jo hieman parempi,onneks:shy: oli ihana nähdä taas omat nilkat! Ja sormetkin tuntu saavan pituutta raskauden jälkeen:hilarious: täällä vaan jääny oikeen käden sormiiin sellane puutuminen? Vähä on sellaset tunnottomat..onko kellää muulla ollu/on? Synnytyksestä on se 8 päiväää:dummy:
 
Mun siskolla oli tota sormien puuttumista raskaus aikaan ja synnytyksen jälkeen, muistaakseni se on sanonu et kk päästä synnytyksestä tunto palas takas:)
 
Mullahan oli hirvee turvotus ja kipu ja tunnottomuus käsissä aina synnytykseen asti, nyt 2vko synnytyksestä on jäljellä muutamassa sormessa tunnottomuutta sormenpäässä/kynnen alla.. Ja erityisesti just oikeessa kädessä.
 
Vieena, täälläkin oli just tossa oikeessa kädessä enemmän ehkä sitä turvotusta ja kipua..täytyy ottaa neuolassa viel varmuudeks tänään puheeks:)
 
Jännä miten raskaus voi vaikuttaa näköön(kin). :eek:

Mä alan olemaan niin väsyny ja turhautunu tähän raskauteen, sais jäbä jo syntyä!
Eilen neuvolakäynnillä terveydenhoitaja sanoi että näytän siltä, että ei mene enää kauaa että synnytys käynnistyy + turvotus kuulemma sen mukaista, ois tehny mieli nauraa päin naamaa kun on vaan niin turhautunu tähän. :banghead:
Myös eilen päivällä tuli muutama kipeä supistus jotka kestivät hyvän aikaa, mutta laantuivat sitten. Illalla siteeseen oli jääny valkoista, paksua, vitivalkoista limaa. Ei näyttäny ihan limatulpalta, ennemminkin valkovuodolta mutta tooodella paksulta sellaiselta. Ajattelin illalla josko yöllä tulis lähtö, mut paskanmarjat. :shifty:
 
Otin aamulla eka kertaa särkylääkettä tässä raskaudessa! Tai tosi harvoin mun muutenkaan tarvii niitä käyttää..
Nyt ollut eilisestä sellasta jomotusta alamahalla, että aattelin ottaa pillerin, että vähän helpottais oloa.
Varsinkin sattuu, ku nousee ylös ja alkaa kävelemään. Istumassa saa olla ilman kipua.

Voiskin lähteä ulos kohta, jos sitä vähän piristyisi tästä kun alkaa kipukin helpottamaan :)
Valikoin tässä just vauvan kotiinlähtö vaatteita samalla.. Vaikeeta hommaa! :grin
 
Alkaa kyllä jo riittää, baby ei halua tulla näköjään itse pois yksiöstään.. Torstaina kävin hengenahdistuksen vuoksi neuvolassa ja passittivat sieltä päivystykseen, verikokeisiin, EKG:hen ja käyrälle.. Nelisen tuntia pötköttelin siellä ja ei mitään löytynyt mistään.. Toissa päivänä alkoi etomaan ihan tosissaan ja keskellä yötä heräsin siihen että piti hakea sankko sängyn viereen oksun varalta. Ti aamulla menin sitten taas neuvolaan ja sieltä taas verikokeisiin ja ei löytynyt mitään miksi olo näin ihmeellinen. Huomenna jälleen neuvolaan ja josko ne nyt jo laittais sen lähetteen Oyssiin.. Viikot 40+4 ja vauvelilla oli kokoa to ultran mukaan 3,8kg..

Ärsyttävää :banghead:
 
Talvitintti, just kun kerkiää miettiä mitä toiselle "joulumuorille vm2015" kuuluu niin ootkin kirjoitellut... Sama aaltopituus :wink kyl kuulostaa sunkin loppu metrit tuskaiselta, jospa poju piakkoin tajuis tulla pois yksiöstään!!! Voimia suuresti:Heartred
Outolintu, voimia sinullekin! Toivotaan että neuvolan tätsy tajuis pistää sut eteenpäin!
 
Äh tosta talvitintin mainitsematta valkovuodosta, mulla ollut jo pitkän aikaa ihan älyttömän paksua, venyvää ja paukkuvaa valkosta limavuotoa... En sit tiiä onko se sitä tulppaa vai mitä mut paljon tulee päivittäin... Yäk o.O
 
Takaisin
Top