Oireet

Aika paljon tuntuisi vähentyneen ja ainakin muuttunut, enemmänkin myllerrystä potkujen sijaan, nyt 37+5.
Ilmeisesti kuitenkin pyörii niin ympyrää vielä, että pylly saattaa toisinaan löytyä oikeelta ja seuraavalla kerralla vasemmalta. Jos oikein osaan tulkita möykkyä:)
 
Paljon myllertää (rv 37+3) ja tönii, ei varsinaisesti potki.. Selvästi on tila käynyt vähiin, kun liikkeet on hidastunut kokoajan. Tiettyinä aikoina liikkuu, mutta reagoi kyllä jos itse kädellä tönäisen mahaa. :)
 
37+3, vauva liikkuu nyt todella paljon ja just tommosta tönimistä ja punkemista ennemminkin kuin teräviä potkuja (joita oli aikaisemmin). Jotenkin ihanaa mylläämistä mun mielestä!
 
Joo, mulla sama nuissa liikkeissä. Tuntuu välillä että ihan hirveää möngerystä mahassa, ei niinkään potkuja tai muita iskuja vaan sellasta just mönkimistä, millä vois kuvata sitä tunnetta.. Nytkin on kyllä kunnon meno päällä tytöllä, yleensä näin illasta alkaa tuo kova liikehdintä. Ja tuntuu kans, että se painaa itteään aina vaan alemmas ja alemmas...

Jokos monilla alkaa olla kipeitä supistuksia enenevissä määrin?
Mulla on nyt alkanu tulla niitä ihan satunnaisesti, mutta lähes päivittäin ja alkaa tuntua liitoskipujakin tuolla häpyluun seudulla varsinkin, jos on ollut enemmän liikkeellä....
 
Kipakoita potkuja tulee välillä, oikein tekee kipeetä. Semmonen potku tuli tuohon ylös että täyty oikein pitää kättä vastassa ettei tulis toista, niin ikävältä tuntu.

Supistukset ei oo lisääntynyt välillä kovettuu maha mutta kivuttomia ovat.
Ei vieläkään pahasti liitoskipuja tai muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Vain tunne että runnoo välillä virtsaputkia mut sitä on ollutkin jo jonku aikaa.

Olo kaikenkaikkiaan hyvä eikä kiirettä syntymälle ole mut eiköhän sekin tässä viimeisten viikkojen aikana tuu muuttuun :)
Nyt siis viikkoja tasan 37
 
Mulla ei oo ollu suppareita viikkoihin, aiemminkin tuli vaa stressistä tai rasituksesta. Oon kyllä ihan tietosestikkin niitä nyt vältellyt ettei paikat kypsy, tarviin vielä ite kypsyttely aikaa henkisesti :D
 
38+0 tänään ja eilen oli kyllä sellaista kipuilua itellä, mitä ei vielä aiemmin ookaan ollu tässä raskaudessa. Ihan perus loppuraskauden oireita toki. Sisäreisissä tuli sellaisia vihlontoja, alaselässä tuntui yllättäviä kipuja ja tuli kipeitä supistuksia. Kestivät tosin vaan sen hetken. Yöllä sitten koin ensimäiset sukkapuikkokivut, niitä en muistakaan esikoisen ajalta ja nytkin oli vain sellainen yksittäinen sarja, mutta uskottelen itselleni, että se oli kuitenkin kypysyttelemään paikkoja. Tänään aamusta ollu menkkajomoa vähän väliä, muttei kyllä muuta, joten varmaan edelleen valmistautumista synnytystä varten.
Oon kyllä ollu ihan älyttömän väsynyt tänään ja hemmetin kiukkuinenkin. Kauhee siivousvimma oli tuossa pain päivän ajan ja nyt tuntuu, ettei jaksa mitään
 
Oli muuten eilen peruskäynti neuvolassa ja kaikki muuten ok mutta painoa on tullu 2 vk aikana 1,2 kg! Siis noin 600g/vk..! Kauhee loppuspurtti, ei oo koko raskausaikana tullut näin paljoa viikkotasolla (max.300/vk) mutta kai sitten ihan normaalia..? En mielestäni ole muuten tehnyt mitään eri tavalla mutta toki liikkuminen on hiipunut kun ei enää jaksa paljoa touhuta mitään. Ja turvotusta on tullut jonkin verran joten nesteet tietty kanssa painaa. Mutta silti, huh! Vielä olis kuitenkin pari viikkoa jäljellä:woot:
 
Oli muuten eilen peruskäynti neuvolassa ja kaikki muuten ok mutta painoa on tullu 2 vk aikana 1,2 kg! Siis noin 600g/vk..! Kauhee loppuspurtti, ei oo koko raskausaikana tullut näin paljoa viikkotasolla (max.300/vk) mutta kai sitten ihan normaalia..? En mielestäni ole muuten tehnyt mitään eri tavalla mutta toki liikkuminen on hiipunut kun ei enää jaksa paljoa touhuta mitään. Ja turvotusta on tullut jonkin verran joten nesteet tietty kanssa painaa. Mutta silti, huh! Vielä olis kuitenkin pari viikkoa jäljellä:woot:
Mulla on ollut ihan saman kaavan mukaan aiemmissa raskauksissa että viimeisillä viikoilla on tullut spurtti. Eilen neuvolassa todettiin että nyt on tullut +9kg. Jos alkaa tulla 600g/vko, niin menee taas johonkin +13-14kg. Näistä kiloista ehkä 5-6kg on lähtenyt synnytyksessä ja noin 9kg imettäessä (noin 11kk). Eli vuoden saldona lopputulos on aiemmin ollut alle lähtöpainon. Elättelen toiveita että näin menisi nytkin. :)
 
Raskausoireet ei muuten tunnu juuri miltään, jos on vatsatauti...

No, ennen tätä tautia tilanne oli edelleen se, että rasituksessa alkaa supistella herkästi, ja kaikenlaista vihlontaa on.

Mutta enää kaksi päivää täysiaikaisuuteen!


Täälläkin koettiin tämä ja oli kyllä tuskainen yö! :hungover: Onneksi loppui aamulla.. miestä saa tästä syyttää, mut sillä kesti 5 päivää joten olisin varmaan voinut olla huomaavaisempi :angelic:
 
Menkkajomotus vaivasi koko viime yön, olipa kammottava kokemus, nyt hieman rauhoittumaan päin kun nousin jaloille ja kävin nappaamassa närästyslääkkeen ja maitohappobakteerit. Aloin jo yöllä jännittää että nytkö sitä kohta mennään kun tosiaan koko yön jomotti ja särki ja vauvan liikkuminen vielä kaupan päälle, mutta googlettelin että voi olla ihan perus valmistelua tulevaan. Onneksi kuitenkin vähän nyt laantuivat kun aikaa sektioon olisi vielä pari viikkoa..! Onneksi ei mitään vuotoja ole, vatsan kovettumista ja nivuspistelyä yms kylläkin on ollut jo monta viikkoa.
Vitsi kun nää tuntemukset ja mitä sitten tapahtuu taitaa vielä kaikkien kohdalla mennä niin oman kaavan kautta (jos noita tarinoita netistä lueskelee) että ei voi kuin matkustajana vaan seurata tilannetta ja mennä sen mukaan. Eiköhän viim.parin vk päästä sitten ole viisaampi mitä mikäkin oire tarkoitti :whacky011
 
Mulla ainakin kipeät supistelut on vähentyneet huomattavasti kun äitiysloma alkoi. Ilmeisesti stressasin töitä nuo vikat työviikot vaikka jouduin sairauslomalle ja se sitten aiheutti supistelua vaikka olin kotona. Tai sitten syy voi olla myös kohdun nopea kasvu. Masu on melkein tuplaantunut kuukaudessa!
 
Nyt alkaa olee sellanen olo et sais tulla jo.. Esikoinen meni 2 vk yli ja käynnistettiin mut sillon ei ollu mitää oireita...

Nyt ahdistaa maha jo aika paljon ja potkut on suht kovia ja sit ku toi kaks vee hyppii päällä kokoajan ni ei helpota oloo.. Lisäks sit viä verenpaineet vähä koholla ja turvotus!! Limakalvot turvotuksen takii tukossa (nenä ja nielu) ja oikee jalkapöytä on sellanen löllyvä nestesäkki et mul ei mee ees reinot jalkaa... Millaikohan pääsen maanantaina neuvolaan ku ei oo kenkii... :) nii joo nyt on jo 39+2
 
Muokattu viimeksi:
Kiva kevätflunssa iski tähän taloon :shifty: Tosi "hauskaa" olisi varmaan lähteä synnyttämään tälleen puolikuntoisena.. Silti mieluummin jo lähtisin kuin odottaisin enää yhtään :grin

Saunan jälkeen tänään oikein tunsin miten maha valahti alaspäin, siistiä. Melkein heti pitikin jo juosta vessaan kun vatsa alkoi tyhjentyä. Nytkin suppailee mutta aika pliisuja ovat, ei näillä oloilla vielä lapsenvahtia hälytetä :p

Aamulla sanoin miehelle että miten mukavaa olisi nyt lähteä kun yö on levätty ja illaksi ehtisi mies kotiin esikoista rauhoittamaan unille. Piti pari kyyneltäkin vuodattaa kun alkaa olla niin väsynyt jo tähän odottamiseen. Pinna on tiukalla ja esim naapureita välttelen ihan tietoisesti kun en yhtään jaksa mitään voinninkyselijöitä. Nyt kuitenkin ollaan varmuudella jo oikeassa kuukaudessa, jaksaa jaksaa siis.

Viikot poksuu 39+0 :talk017
 
Mulla ei oo oikeestaan yhtään mitään oloja tai oireita. Ainoostaan kipeet nivuset ja jotain liitoskipuja, tuntuu että paikat repee jos joutuu vähänki levittämään jalkoja. Toisaalta vähän tylsää tällänen olottomuus mutta eipä sekään kivaa olis jos joutuisi monta viikko kärvistelemään kipeitten supistusten kanssa. Nyt kuitenkin "vasta" 37+1 että vielä pitäisi malttaa ihan rauhassa odotella.
 
Viimeiset pari vk on kyllä ollut sellaista puhinaa ja ähinää kävellessä ettei mitään järkeä, suppareita enemmän ja vähemmän ja menkkajomotuksia välillä läpi koko yön. On kyllä joutunut jännittää että pysyykö poika mestoilla sektioon asti - joka on nyt sitten HUOMENNA!!! :woot:
Eli ehkä pysyy sittenkin:) Olen pakannut/täydentänyt/purkanut/uudelleenpakannut sairaalakassia koko päivän, nyt on pakko relata. Nyt on sitten vikat ruuat ja juomat nautittu, kohta nukkumaan kun herätys on klo 5.30 ja taksi tilattu puoli seiskaan. Tukisukat yöpöydällä valmiudessa.
Huih. Iso päivä huomenna:Heartpink:Heartred:Heartblue
 
Takaisin
Top