Oireet

mamma11/14

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ihan kauheeta mikä oksetus jo alkanut!!!! Piti varmistaa milloin edellises raskaudes alkoi pahoinvointi, niin oli 7viikolla alkanu. Mulla oli edellisen raskauden aikaa ihan kauhee pahoinvointi ja se oli ympäri vuorokauden viikolle 20 asti. Toivotaan ettei tässä käy samoin. Saa nähä miten pitkään pystyy työtovereilta pitää asian salassa :)
 
Täällä kans alkanu etoa. Esikoisesta ei ollut mitään tällästä. Tänään yökkiny hajuista ihan kauheesti, kerran jopa piti kiiruhtaa vessaan. Toinen oire on turvotus! Ooon ihan pallo ja häät viikonpäästä, katsotaan mahdunko edes mekkoon :D
 
Mulla ei oo pahaa oloa vielä ollut, ehkä lievää etoamista. Mutta siis herranjestas nännit on arat! HIeman menkkamaista tuntemusta alavatsalla, ja ihan älytön väsymys!
 
Tänään plussasin ja oireita ollu melko vähän, tänään tosin sitäki selkeempiä. Mut turvotus oli eka, mies sano jo aikaa sit, että ollaan raskaana :) pari päivää sitten olin aamulla ihan tukossa ja kuumeessa, meni päivässä ohi (ei mulla oo koskaa tollasia lyhkäsiä kuumeiluja/flunssaa), vatsallaan nukkuminen ollu vaikeaa viikon/pari, nyt on tullu jatkuva ja ihan valtava väsymys, tänä aamuna hikosin kun join pelkkää kahvia ja ei ollut edes hirmu kuuma ja tänään tuli myös ihan kauhean paha olo pitkin päivää. Sekä ylikovaa tehny mieli lihapullia :D

Edit: nii ja laimeeta menkkakipua pari päivää, tänää kp25/25-28
 
Ainuat oireet tässä kohtaa on vaan noi menkkamaiset jomotukset ja tissit hieman arat... Ja ne mielialat! Huh kun voi pikkuasioista purskahtaa itkuun..
 
Täällä oksennus lensi ensimmäistä kertaa:wtf: En muista että esikoisen kanssa olis näin aikasin. Nyt rv 4+3
 
Mulla ei ainakaan vielä ole kauheesti oireita. Lähinnä turvotus ja pieniä tölväisyjä alavatsassa. No joo on mielialat kyllä vaihdellut jonkin verran. Suutun ainakin helposti :D Mieskin järkyttyneenä tuijotti mun mahaa :D Ei meinannu uskoa että on vaan turvotusta enkä oo lihonut. Sanoin kyllä että mulla on tavoitteena +30kg raskauden aikana.. :wink

Ensimmäiset "oireet" oli jo ennen testailua kun teki mieli seksiä. Aloin heti epäilemään että jotain outoa täytyy olla koska ei ikinä tee mieli vähän ennen menkkoja... :D Luultavasti kiinnittymisen aikoihin oli nenä tukossa, kurkku ja pää kipeä pari päivää.
 
Mulla turvotusta, menkkamaista kipua, ruokahalu kasvanu sekä toisesta rinnasta valunu muutamia tippoja maitoa
 
Mjn nyt jo maitoa! Wau! Mä just aattelin, että oonko ainoa kenen tisseissä ei oo mitään tuntemuksia? Pelkään tän kaiken menevän niin kovaa reisille, että oon jo huolissani, koska tissit eivät ole reagoineet millään tapaa..
 
Mulla kaksi on jo kaksi lasta niin en tiedä oisko sillä osuutta asiaan mut melko erikoista ja huvittavaa että nyt jo maitoa tulee mutta ei kannata huolehtia, kaikilla yksilölliset oireet :)
 
Tuntuu, et rinnat yleensä alkaa aristaa usealla ensimmäisinä, mutta jospa ne jossain vaiheessa tulee mukaan. Tänään kyllä jäätävä turvotus ollu, ihan ku ois jo ihan "vauvamaha" :D kilo tullu painoa lisää parin päivän aikana, vaikka en oo paljon saanu syötyä. Nesteitä kyllä uppoo.
 
Mulla on kans ihan jäätävä maha turvotuksen johdosta. Maidon tiputtelu ei koskaan loppunutkaan, mutta ihmettelin viimeaikoina kun se on lisääntynyt "ilman syytä". Rinnat on arat, mutta voivat olla ennen menkkoja kans. Viime viikolla mies sanoi että mun tissit on ihan valtavat. Epävarmuus ja itsetunto-ongelmat oireena kans... Siis omasta itsestä ja siitä ihme zeppeliinimahasta.
 
Turvotus on päällimmäisenä oireena mielessä kun yrittää miettiä kevyitä, mutta peittäviä työvaatteita Ennen plussaa vuoti nenä, ihan kun olis allergia ollut. Nyt lähinnä etomista, alavatsan vihlontaa satunnaisesti, rintojen arkuus alkoi eilen ja tämä jo mainittu turvotus
 
Mulla on alkanu olee hajuherkkyyttä, varsinkin töissä. Pari kertaa joutunut kakomaan :depressed: (Hoitoala)
Iltaa kohden alkaa turvottaa ja tuntuu et vatsa on ilmaa täynnä.
Naama kukkii ja hiukset rasvottuu nopeasti.
Ja nyt rinnat on kunnolla kipeät, yöllä pitää pitää liivejä ja nännipiha on hieman alkanut tummentumaan.
Ummetus taipumusta on myös, jos ei muista juoda runsaasti nesteitä!
 
Mulla on alkanut orastava kuvotus ja "muljunta" mahassa, samoin naama kukkii kun juhannusniitty ja hiukset rasvottuu. Oiskohan tyttö tulossa? :wink
 
Mä juon litratolkulla vettä ja ummettaa silti ja turvottaa ihan älyttömästi. Toki, tykkään kun saa "fiilistellä" vauvamahaa tän turvotuksen myötä :D :Heartred ompaha mitä silitellä jo nyt :D

Rinnoissa ei vieläkää suurempaa tuntemusta, ehkä ovat vähän kasvaneet ja pikku jomotusta havaittavissa.
 
Mulla on ollut etenkin öisin nenä tukossa. Oon muutenkin aika hajuherkkä että vielä tilanne ei eroa normaalista. :D Nyt on parina päivänä ollu vihlaisuja alhaalla oikealla. Heti tulee ajatus että jos on kohdunulkoinen... :sad001

Pitää töihin miettiä isompia paitoja, kun tää mun maha on törkeen turvonnut enkä halua vielä että kaikki tietää. Onneks aamulla on suht normaali mut päivän aikana turvotus nousee.
 
Mulla on kans näitä vihlaisuja, säikähdän joka kerta, mutta eiköhän se ole ihan normaalia.
 
Takaisin
Top