Oireet

Itellä rv 3+5 on etova oloa, rinnat arat,lämmöt koholla,päänsärkyä,huimausta,repäisykipuja ja alamahalla jatkuva jomottelua. Esikoisesta alkoi oireet vasta rv 5-6,pelottaa kuinka pahat oireet silloin jo on o.O
 
Hei ihan sama mulla, kahden ekan kohdalla ei todellakaan ollut näin aikaisin oireita (nyt siis vasta rv 3+3). Ääks, näinköhän nää pahenee kerta kerralta :wink

Ja niihin oireisiin:
tajusin oikeastaan raskauden siitä etten pystynyt toissapäivänä syömään karkkia vaan se alkoi ällöttämään. Viime viikolla oli parina aamuna heikkoa kuvotusta johon en sen kummemmin reagoinut, mutta nyt on ihan järkyttävän etova olo. Vatsa pingottaa ja tissejä kivistää.
Toivottavasti tää yököttävä olo menee ohi pian. Edellisten kohdalla loppuu 3kk kuluttua, saas nähdä mitä nyt käy...
 
Mulla jomotuksia vajaan vkon ollut, huomenna olisi 3+0. Testiä en oo tehnyt, mutta plussahaave ois.. Tammikuussa oli km 6+1 nii en uskalla hirveesti elätellä vaikka... Nää jomotukset paineen kera kertois muuta :) Josko vkl tekisi herkän testin?
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin jomottelee ajoittain alavatsaa ja rinnat aristaa. Väsymys on myös ollut ihan älytön! Mutta sen suurempia oireita ei toistaiseksi ole ilmennyt, sitä pahoinvointia odotellessa.. :wtf:
 
Mulla flunssa päällä ni en sitä voi laittaa oireeksi vaikka kahtena edellisenä kertana oon ollut flunssainen, mut täl kertaa en oo ainut flunssainen, kun poika köhii tos vieressä ja mies valittaa kurkkua..

Vitja, haluisin niin tehdä testin, mut menkkojen pitäisi alkaa vkon päästä eli pitäs jaksaa oottaa.. Mulla pahoinvoinnit on alkanu siin rv5 jälkee vasta ja sais alkaa nytki ni tietäs varmasti olevansa paksuna! Miul vissii kohoaa raskaushormooni hitaasti, mutta varmasti, ainakin kun muistelee esikoisen pahoinvointi aikoja jotka vaa kesti ja kesti..

Kierron pituudesta ei oo nii tietoo, kun km kaavinta oli tammikuun vika perjantai ja siit menkat alkoi 2.3., että veikkaisin menevän kierron samalla tavalla kuin ennen edellistä raskautta, kun ovulaatioki oli 16 pvä joka kielis myös 30kp..
 
Pakko avautua taas näistä ihanista oireista. Tää on siis ihan järkkyy jo: tissejä kivistää, maha pingottaa ja farkut ahdistaa. Öklöttää ja oksettaa. En tajuu miten näin vahvat oireet voi alkaa jo näin aikaisin.
Joku ties kertoa et tosi aikainen pahoinvointi saattaa olla merkki kaksosista....Oh my!
Voi olla että oon laskenut väärin kun kierto on ollut melko epäsäännöllinen.
Jokatapauksessa kieltäydyn pukemasta vielä äitiyshousuja!!!! :wink
 
Mulla on limojen lisääntyminen.. Pitäs käyttää ph - suojaa jo... Plussaa ootellessa. Eiks tuo limojen lisääntyminen oo yks oire? Ei oo ainakaa kovin tavanomaista tää mulle :/

Mul alko rv5 esikoisesta äly pahat olot välillä lensi ruuat kaaressa. Ennen tota vkoa oli äklöoloja. Odotin, et tauti alkaa. Mut mies totes vaa ennen plussaa, että oot raskaana. Itse purskahdin nauruun, mut tosissaan se sen sano ja oikees oli. Ja yksi beibi tuli :)
 
Pakko avautua taas näistä ihanista oireista. Tää on siis ihan järkkyy jo: tissejä kivistää, maha pingottaa ja farkut ahdistaa. Öklöttää ja oksettaa. En tajuu miten näin vahvat oireet voi alkaa jo näin aikaisin.
Joku ties kertoa et tosi aikainen pahoinvointi saattaa olla merkki kaksosista....Oh my!
Voi olla että oon laskenut väärin kun kierto on ollut melko epäsäännöllinen.
Jokatapauksessa kieltäydyn pukemasta vielä äitiyshousuja!!!! :wink
Pakko tulla huutelemaan ihan väärään kuuhun, että aikainen pahoinvointi voi olla kaksosia tai voi olla olematta. Minä oksensin tuplatytöistä melkein rv30 asti, mutta se alkoi vasta, kun tiesin jo odottavani kahta. Sen sijaan (keskenmenneessä) yksösraskaudessa pahoinvointi alkoi jo ennen plussatestiä.

Onnea kaikille raskautuneille! :)
 
Tänää loppupäivän ollu älytöntä pissillä ravaamista.. En kyl oo tän 3 päivän aikana, kun ollaa oltu pojan kanssa neljän seinän sisällä nii ole saanu pissatautia :eek: Voisko tää olla sit juuri sitä ravaamista? Ole, ole :smiley-angelic001
 
Hormoonit, hormoonit jyllää. Tänään meinasin tai no pienen kyyneleen tipautin, kun näin Iittalan uuden Satumetsä-sarjan.. Siis ei hitsi, miten kauniit! Siis rakkautta ensi silmäyksellä! :HeartpinkJa ihmeellisiä ruokahaluja ollut lähipäivinä. Tänään luvassa leffamässynä kaikkea tulista, jalapenojuustoist lähtien.. :grin Rasvanen uppois parhaiten!
 
Öklötys hävis (jee) mutta niin melkeen muutkin oireet. Vessassa tulee käytyä ehkä pikkusen useammin ja välillä vihlasee mahassa mutta muuten ei tunnu enää oikein mitään oireita, ainakaan nyt muutamaan viime päivään. Tissejä kivistää välillä vieläkin. Ja menkkakipumaista oloa välillä, apua. Toivottavasti se liittyy muuhun kuin menkkojen alkamiseen Toisaalta ehkä sitä kyttääkin vähän eri tavalla omaa kehoaan, pienkin liikahdus sinne tai tänne on heti että "oooooo, se on varmaan tää raskaus!" :wink
 
Mulla on fiilikset ollu paremmat kuin yleensä menkkojen alkaessa. Tosin kk sitten oli pari päivää äklötystä ennen menkkoja mitä ei yleensä mulla oo ollu koskaa. Ja nyt voi olla taas, että neki oireilee eritavalla, kun vasta yhet menkat ollut km jälestä. Mut toinen hailuviiva tänä aamuna tuo hieman toivoa! Mutta saa nähä, pettymyshän se on jos menkat alkaa vaikka siihe on osannut varautua. :/
 
Mulla oli ennen plussaamista hassuja outoja oireita, jotka selittyi testin myötä: oli hengenahdistusta paikallaan ollessa, hengästyin rappusissa aivan kuollakseni, yöllä kädet hakeutui vatsan päälle, hampaita vihloi pestessä ihan hirveästi, oli outoja ilmavaivoja, tunsin koko viikon tulevani kipeäksi, oli hieman lämpöilyä. Tällä hetkellä ei ole paljoakaan oireita mutta nännit on kyllä todella kipeät, kurkun karheus jatkuu ja ehkä isoimpana oireena on vasemman tissin kutiaminen! tissit on kaikin puolin aika arat ja suurentuneet. Kaksi kertaa vuorokauden sisällä olen meinannut puhjeta kyyneliin jostain koskettavasta mitättömästä asiasta ja todennut sen myötä, että tästäkö tämä sitten alkaa... tämä on niin ihanaa kyllä
 
Täällä rv 4+4 ja tissit on turvonneita ja toai arat. Alamaha koko ajan jomottaa ja välillä vas. munasarjan kohdalle vihloo etenkin öisin. Lämmöt koholla. Mielialat heittelee tosi paljon. Olen ihan uupunut koko ajan. Etova,ällö olo. Valkovuotoa. Eikä tee mieli ruokaa. Toispuolinen kurkkukipu. Jännä että oireet vaihtelee tosi paljon, välillä päiviä jolloin ei ole mtn oireita ja silloin heti pelkä et onko mennyt keskee :/ 2 viikko ja 2 päivää varhaisultraan.
 
Mulla on Senni_ samaa ollut jo havaittavissa, että eilen oli jotain oiretta mitä ei tänään! Pysyväisoireena on tissien arkuus, mutta senkin arkuuden määrä vaihtelee. Samoin mulla on muuten valkovuotoa ollut sekä alavatsa on tosi turvoksissa ja eilen oli hieman menkkamaisia kipuja. Väsymystä mulla ei ole ollenkaan, päinvastoin uni on todella heikkoa, pätkittäisi, mikä kyllä on mulle tyypillistä koska kärsin vaikeista uniongelmista. :/
 
Uni ongelmaa, väsyttää, masua turvottanu muutaman päivän, itku herkkyyttä, korostunu hajuaisti (normaalistikin on mutta nyt vielä vahvempi) pissittää koko ajan (alko jo edellisessä kierrossa mut sillon nega ja oudot menkat oli ja epäiltiin diabetestä jollon lekuri laitto pissatestiin en tiedä vielä tuloksia kun muutaman viikon päästä vasta käynti), kakomista mitä mul on ollu aikasemmin nyt eri tavalla, nippailua alavatsassa välillä voimakkaitakin mutta ei kestä kun max 3sec eli vissiin ihan normaalia?, tissit on kipeet ja oli jo muutama viikko semmonen sanaton onnellisuus mitä ei voi vaan kuvailla, viime viikolla rupesin hyräilemään ja mikä vahvisti mun epäilyt jo heti oviksen jälkeen se, että panettaa ihan koko ajan! Aikasemmin hyvä jos kerran tai kaksi annoin, mutta nyt melkeen joka päivä! Niin se nostatti jo päätään et tää nyt ei oo minä ollenkaan vaan jotain on tekeillä.:D Eilen testiä tehdessä olin jo varma että tulee positiivinen koska aika säännölliset menkat ollu ja nyt oli jo 2 pvä myöhässä ja ennen menkkoja alkaa yleensä kipristämään jolloin tiesin et parin päivän päästä. No sit ekan päivän pois jäännistä tuli menkan tapasia mutta hellempiä ja olin tosi kiukkunen niin kun yleensä tuohon aikaan, mutta ei kuulunu sit eilen olin et nyt kyl teen ja plussa se oli.:) Tää ei varsinaisesti oo oire, mutta meidän kissa, joka on enempi mieheni perää ollut niin pari viikkoa sitten alko tulemaan mun viereen nukkumaan ja purisemaan ja ei se ei ennen ole samalla tavalla tehnyt! Nyt se sit seuraa mua ihan koko ajan! Nuolee, purisee ja tamppaa tassuilla ja puskee. :D Toinen joka on vetäytyneempi niin kans lähestyy eri tavalla, mutta ei nyt ihan koko ajan iholla kiinni. Semmosta täällä!^^
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top