Oireet

Nukkuminen käy kyllä todella hankalaksi, tuntuu ettei mitenkään olisi hyvä nukkua ja tällä hetkellä leuka todella kipeä. En tiedä missä asennossa olen oikein nukkunut :S
 
Täällä myös nukkuminen on ollut huonoa. Vessassa saa käydä minimissään 3 kertaa yössä. Kaipa mulla on liitoskipuja?, kun kyljen kääntäminenkin alkaa olla aika prosessi... Hyvää nukkumisasentoa en meinaa millään löytää. Onneksi päikkäreitä voi ottaa ihan rauhassa :happy:
 
Joo sama täällä että yöt on tosi katkonaisia. Mutta onnex päivällä voi nukkua rauhassa sillon kun lystää :D just aattelin että pikku unet kyllä otettava. Zzzzz
 
Kieltämättä yöt on kyllä mennyt aika katkonaisilla unilla, lisäksi vielä nyt parina yönä on unet loppunu jo klo5. Vessaan ku on noussut niin on vielä nukuttanut mukavasti, mutta takasi sänkyyn ku pääsee niin uni ei enää tuu ja päähän tulvii mitä parhaimpia ideoita mitä vois alkaa tekemään jos kello ois enemmän, mm. Pesemään pyykkiä ja huristelemaan ompelukoneella.. Siinävaiheessa viimestään on enää turhaa edes kuvitella nukahtavansa uudestaan, joten viimeistään klo6 on kahvi ollu tippumassa..
 
Aivan järjetön ummetus ollut muutaman viikon. Yhtenä päivänä oli niin paha, että tuskanhiki valui otsalta, kädet tärisivät eikä oikein istua voinut. Vaavikaan ei tykkää pitkään punnertamisesta ja yritä siinä nyt sit mitään tehdä kun toinen alkaa potkia mieltäosoittavasti. Piti sitten mies lähettää apuja hakemaan apteekista kun tuntui et henki lähtee. Tuoreita luumuja, kuivattuja luumuja, aktiviaa, luumusosetta ja juon vettä paljon, mutta niillä ei tunnu riittävää vaikutusta olevan. Nyt sit lisäsin vielä leseet sotkuihin mukaan...hieman helpottanut sen pahimman yli. Olisko muilla samasta vaivasta kärsivillä antaa lisää vinkkejä? Ja millä kaikella tropilla kannattaisi varustautua siihen synnytyksen jälkeiseen aikaan?
 
En tiiä enteileekö h-hetkeä, mutta oon nukkunut niin paljon öisin koko viikon että ei mitään tolkkua.. Tietenkin sitä heräilee 2-3h välein pissalle ja joskus herää siihen kun supistaa ja tulee sellanen kuumottava tunne niinkun joku kuristais. Mutta n. 8kk ummetus loppui noin reilu viikko sitten ja saanut välillä juosta vessaan ettei tuu housuun. Jos se sullakin kotivalo vielä kääntyy päälaelleen :)
 
kotivalo, minulla ainakin autto viime kerralla kun join paljon vettä ja sitten ainakin litran verran sekähedelmätäysmehua ja kupin kahvia :)
 
Minullakin ummetus vaivaa ja olen käyttänyt jo viikkoja Vi-Siblin nimisiä rakeita puuron tai jugurtin seassa. Silti tuntuu ettei aina riitä. Sairaalakassiin pakkasin muutaman pussin noita rakeita mukaan ja kuivattuja luumuja.
 
Kiitos vinkeistä :). On se vaan hassua kuinka elämän "pienistä" asioista voi tulla vanhemmiten niitä "isoimpia". Nyt vasta alkaa kunnolla arvostamaan säännöllistä vatsantoimintaa.
 
Vinkiksi ummetukseen, onhan magnesiumin saanti kunnossa? Saattaa auttaa joillakin suolta toimimaan. Kannattaa kokeilla vaikka ihan sellasia magnesium poretabletteja joita saa apteekista ja ruokakaupoistakin lisäravinne hyllystä. Muutamat drinkit tekee parin tunnin välein niin voi kummasti helpottaa. :wink
Tsemppiä! Ärsyttävä vaiva :mad:
 
Mulla on kyllä nyt alkanu maha toimimaan aika hyvin, oikeastaan säännöllisemmin ku pitkiin aikoihin, lääkkeet osakseen ovat siihen vaikuttaneet ettei oo pelannu. Mut keskivaiheilla raskautta oli hirvee ummetus, miehellä oli samoihin aikoihin leikkaus jonka jälkeen joutu käyttää levolac:ia, niin käytin ite myös sitten sitä jonku päivän, tosin aika isolla annoksella jouduin alkuun käyttää että sai mahan toimii kunnolla, mut jätin sen sit pois kokonaan ku se niiiiin pieretti :D ja sehän käsittääkseni sisältääkin laktoosia tai vastaavaa. Tosin ei mulla kyllä mitään maitoallergioita oo, eikä laktoosi. Mut se kuitenki auttoi asiaan
 
Mulla supisteli yöllä 1,5h 5-10 min välein, ja vatsa tyhjeni molemmista päistä. Taas kun tunsi sen ekan kunnon kipeen supistuksen niin voihan..! "Nää oli näitä!!" :nailbiting: Lopuks alko hiipuu ja torkahtelin supistusten välissä. Aamulla oireet hävinny, selkä vaan kipee vähän. :hungry:
 
Me onnistuttiin miehen kans saamaan joku vatsatauti, vuorotellen rampattu yö vessassa :D kivaa vaihtelua ummetukselle :D
 
Mulle annettiin sairaalassa ummetukseen sellasta pegorion jauhetta ja se toimii tosi hyvin. Ei oo niin "ärtsyä" kun levolacki ja sitä pystyy syömään ihan päivittäin niin kauan kun tarvis. Täällä viikkoja tänään kasassa 38, ja en ole vieläkään synnyttänyt :D nyt tosin alkaa olla yöt, niinkuin monilla täällä, niin katkonaisia ja aika kivuliaita. Asentojen vaihdot ihan tuskaa, nivuset paukkuu ja supistelee. Josko kohta alkais tapahtumaan :) turvotuksista muuten onko muilla kuinka pahana ja mikä auttaa parhaiten? Lepo vai liikkuminen? Vettä juon jo nyt niin paljon että öisin saa käydä minimi tunnin välein pissalla.. :D turvotusta on eniten nilkoissa, käsissä ja kasvoissa.
 
Mulla turvotukset alkaa aika nopeaa aamulla, eniten jaloissa/nilkoissa. Oon koittanu juoda paljo ja levätä mutta melkoset pökkylät nuo iltaisin on. Kävin viime viikolla lymfa-hoidossa, se pisti aika tehokkaasti nesteet liikkeelle. Siellä olis hyvä käydä viikottain, mutta eipä tuota saa aikaiseksi.
 
Mulla auttaa turvotukseen liikunta ja lepääminen jalat vaakatasossa. Aina kun istuu tietokoneella niin jalat menevät pökkelöisiksi. Niskat on jumissa tästä makoilusta joten pakko päästä tänään kunnolla liikkumaan.
 
Mulla vaivaa heti yöllä levottomat jalat, jos ei päivällä oo käyny kävelyllä tms.. turvotusta ei ihme kyllä oo tullut.
 
Muutaman tunnin unilla kohti uutta päivää taas. :/ pyykkituvalle pitäis kohta jaksaa vaappua :)
 
Eipä tullut itsellänikään yhteensä montaa tuntia nukuttua...nukkumiset on nyt sit ilmeisesti nukuttu. Onneksi oon aikaisemmin ollut hurja nukkuja...jos siitä olisi jäänyt varastoon jotain :wink
 
Takaisin
Top