Oireet viimeisellä kolmanneksella

Mulla on vaan tuossa ylävatsassa kauhean kipeä "piste", ollut jo reilusti yli kuukauden, jonka takia en voi kumarrella. Slaavikyykyllä mennään.. Tuntuu aina että joku repeäisi siitä kohtaa, tai että joku on jo revennyt.

Odottelen siksi melkein että vauva, ja sitä myötä kivut, siirtyisivät alemmas. Käsittääkseni ns. kuuluu asiaan. :shifty:
 
Mulla on kans tuota nivusten särkyä/vihlomista ollut nyt muutaman viikon ajan aina silloin tällöin, just kun vähänkään kävelee niin saattaa alkaa koskea. Ja häpyluukipuja. Ja alaselkäkipuja... ja rakkoa painaa välillä niin että tuntuu että pissat menee housuun :grin Vauva on tosi alhaalla ollut nyt jo pari viikkoa, lääkäri totesi toissa päivänä kun oli loppuraskauden neuvolalääkäri ja teki sisätutkimuksen, että tuntee jo alakautta pään :woot: Että ei mikään ihme jos vähän painaa... Nyt 35+5.
 
Viikko sitten kävin äippäpolilla tarkinnassa. Kaikki oli muuten hyvin paitsi pissanäyte oli epävarma. Otettiin uudestaan parin päivän päästä. Tänään ne soitti taas ja pyysi vielä kerran antamaan pissanäytteen keskiviikkona sisälle. Arvo oli pienempi kun edellinen näyte mutta siellä oli jotain kuitenkin ehkä.. Onko muita joilla ollut epävarmia pissanäytteitä bakteereista?? Tuntuu ihan mahdottomalta tämä tilanne..
 
Ja yöllä täystyhjennys!! Mitä ihmettä. Kohta soitto äippäpolille!
Rv 33+6
Eli saisi kyllä olla vielä sisällä muutama viikko.
 
Mariejohanna: Jos siellä on joku tulehdus kuitenkin, joka supistuksia aiheuttaa? Tuu kertomaan kuulumiset sitten, kun tiedät jotain. Toivottavasti vauva ei ihan vielä maailmaan säntää. :Heartred
 
Ei kun mahan tyhjennys. Suoli. Soitin siitä ja ne ei ollut huolissaan. Nyt vien vain pissanäytteet taas ja toivon ettei mitään löydy. Ärsyttävää vain tämmöistä ravaamista edes takaisin.
 
Tsemppiä, Mariejohanna89! Toivottavasti vain turha säikähdys.


Mun vauva on alkanut möngertää tavalla, joka on välillä todella kivulias. Tuntuu, että on saanut väärän käsityksen siitä miten syntyminen tapahtuu ja yrittää tulla tuosta keskivatsan kohdalta ulos. Käsiä ja jalkoja ja takapuolia tuntuu riittävän koko mahan leveydelle ja korkeudelle. Kertooko tämä vain liian isosta vauvasta vai kuuluuko vain asiaan? Tyypin kokoarviohan oli isommanpuoleinen (vko 35+3 arvio väliltä 2600 ja 2900) joten pelottaa, että siellä on vielä sitäkin isompi tapaus pingertämässä.. :nailbiting:Eikä vaan se, että maha seilaa kuin valtameri, vaan tämä liikkuminen tekee oikeasti kipeää.
 
Nokkonen, mulla yrittää navasta ja ylämahasta läpivuorotellen. Ei oo iso vauva tulossa, mutta sillä on tilaa ja intoa olla hassussa asennossa! Oon miettinyt, yrittääkö se kääntyä kroppa vasemmalle puolelle ihan tosissaan, kun on niin pitkään ollut toisin päin. Eilen se sitten olikin kääntynyt, koko yön tuntui että se tulee yläkautta ulos :D Tänään en taas tiedä, miten päin siellä ollaan, juuri heräsin.
 
Kävin tänään lääkärissä (rv 35+1) ja lääkäri sanoi että vauva on alhaalla ja kohdunkaulaa on 2cm jäljellä ja sormelle auki,ei kai vauva ala pian syntymään??? Kysyin että miten tod näk et vauva kestäisi vielä muutamam vkn masussa mutta ei lääkäri osannut yhtään sanoa. Painoa vauvalla on 2,5kiloa mutta saisi vielä muutaman viikon pysyä sisällä...vähän pelottaa kun vauva painaa välillä vaikka mitään supistuksia ei ole vielä ollut
 
Floral2, ei voi ennustaa, mutta toi tilanne on ihan ok ja normaali noilla viikoilla. Ja viikot on hyvät eli vauva on pitkälle kehittynyt, eikä painolla sinänsä ole väliä. 2,5kg on jo ihan ok paino ja kasvaa koko ajan.
 
Täällä kans myllätään päivät ja illat niin voimakkaasti että sattuu, ollut jalat tuossa kylkiluiden alapuolella jo pari kuukautta ja koko ajan venkoilee oikealle puolelle ja virtsarakkoa kaivaa, en tiiä mitenpäin olis ja pakko päästä aina makuuasentoon ku juilii niin inhottavasti:inpain: Vaan ei passaa valittaa, näitä liikkeitä tulee varmasti vielä ikävä , hyvä että liikkuu:joyful:
 
Onko kukaan muu joutunut tekemään "tyhjennysreissuja" wc-tiloihin?
Viime to-pe välisenä yönä heräsin pahoinvointiin ja vatsanväänteisiin ja luulin että oksutauti iski. Vatsanväänteet muuttuivat kuitenkin supistuksiksi joita tuli 5-10min välein. Oksensin monta kertaa supistusten aikana ja samoin toisesta päästä piti tyhjentää, teki todella pahaa! Nyt taas eilen illalla seksin jälkeen mentiin saunaan, istuin lauteilla ehkä 2min kun tuli häjy olo ja sitten saikin taas pari tuntia tyhjentää molemmista päistä. Yöllä heräsin vielä kerran oksentamaan.. tällä kertaa ei kuulunut suppareita. Huoh, toivottavasti nää pahoinvointikohtaukset ja tyhjennyssessiot johtaisi säännöllisiin synnytyssupistuksiin pian eikä tarvitsisi montaa yötä kärvistellä näitä oloja! aiempia (2) synnytyksiäkin edelsi pari päivää että ruoka ei maistunut ja vatsa toimi vilkkaammin, mut tälläset järkyttävät vatsakrampit ja tyhjennytuokiot on kyllä uutta :sour:
 
Ei ole tyhjennystuokioita, on vaan mahassa kiertävä järjetön määrä ilmaa, joka ei suostu tulemaan ulos! Niinkuin ei näköjään mikään muukaan siellä (vink vink, Kuutti, I mean you.).
Onpa ikäviä tuommoiset. Itse olen jotenkin niin herkkä kaikelle vatsavaivalle, etenkin oksentamiselle, että vähän pelottaa mitä synnytyksessä tapahtuu, sillä reagoin todetusti kovaan kipuun oksentamalla.
 
nasku - Olen monesta paikasta lukenut, että nimenomaan nuo tyhjentymiset ennakoisivat synnytystä, joten sormet ristiin että siitä on kyse ja palkinto odottaa pian!

Mun maha on tipahtanut alemmas. Muuten ei tapahdu yhtään mitään, ei supistuksen supistusta (edes harkkareita) vaikka suuri toive olisi saada kirppu ulos mahasta ennen laskettua aikaa ettei kasva megakokoiseksi. Olisi kiva saada vähän edes vihjeitä, että siellä tapahtuu jotain muutakin kuin liiallisen rasvakerroksen kerryttämistä....
 
Minä tyhjensin perästä viikko sitten ja nyt ollut kolme päivää kunnon harkkareita melko useasti sekä muutama kipeämpi myös rv 34+5. Kypsyy varmaan paikat nyt kun vauva kääntynyt poikkiasennosta oikeaan asentoon pää alhaalla. Välillä kävelyillä tulee kauhea paineentunne alapäähän sekä harkkareita satelee muutamia. Kolmas lapsi mulla. Eka synty 41+1 ja toka 38+1
 
Mulla ainakin tyhjeni suoli ihan lentämällä kun edellinen synnytys alkoi :woot: Vesiripulia tuli jo ennen synnytyksen käynnistymistä, ja avautumisvaiheen aikana vielä juoksin vessassa monta kertaa...
 
Takaisin
Top