Oire-kuumeilut ennen synnytystä !

Evera

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka kaikille! 😊

Ajattelin että olisi kiva kuumeilla yhdessä lähestyvän synnytyksen mahdollisia oireiluita.
Itsellä siis tällä hetkellä rv 37+5 ja malttamattomana odotan pienen saapumista maailmaan! Mulla ollut nyt lähinnä hurjaa väsymystä, selkä ja lantiokipuja ja ajoittaista kuvotusta. Viime yönä tuli harkkasuppareitakin yli tunnin ajan ainakin (mitä ajastelin) alle 10 min välein ja ehdin jo toivoa että nyt olisi menoa! Heräilin näihin suppareihin yölläkin, mutta eivät kuitenkaan yltyneet kivuliaiksi tai millään tavalla voimakkaammiksi. Limatulppaa en ole huomannut irtoilevan.

Olisi kiva kuulla muidenkin oireiluja jotka odottaa saavansa pienet kohta syliin 😊
 
Minulla 38+4 ja samankaltaisia oireita kuin @Evera :lla. Väsymys/uupumus. Sukkapuikkokipuja, epämiellyttäviä harkkasupistuksia. Limatulppaa en ole aiemminkaan havainnut (tämä kolmas synnytys), joten oletan että jää tälläkin kertaa huomaamatta. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Toinen meni 9 päivää yli lasketun ja oletan, ettei tämäkään tule ennen laskettua aikaa. Vaikka kovasti jo toivoisin… :Smirking Face:
 
Mullakin on alkanut usko loppua että ennen laskettua tulee 😅 tosin ensimmäinen lapsi kyseessä, moni väittääkin että menee yleensä yliajalle niin sanotusti… mutta joka päivä sitä elättelee vaan toiveita
 
Minulla ensimmäinen synnytys käynnistettiin 2 päivää ennen laskettua aikaa, poika syntyi samana päivänä. Käynnistettiin, kun lapsivettä alkoi tihkua. Olin ihan asennoitunut siihen, että menee yli lasketun ajan ja olin sitten ihan pöllämystynyt, kun käynnistettiin ja syntyi ennen LA. Tuntui siltä, että nytkö jo. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mistä osasit huomata että lapsivettä tihkuu? Itse pelkään just että en huomais kun tota tavaraa muutenkin tässä loppuvaiheilla valahtelee housuun ihan riittämiin 🙈😂
 
Mistä osasit huomata että lapsivettä tihkuu? Itse pelkään just että en huomais kun tota tavaraa muutenkin tässä loppuvaiheilla valahtelee housuun ihan riittämiin 🙈😂
Minulla lorahti alushousuihin vetistä nestettä kun nousin sängystä. Jotenkin selvempi lorahdus kuin valkovuodosta ja tapahtui useamman kerran. Soitin sitten sairaalaan ja sanoivat että voin mennä siihen lapsivesitestiin. Eka testi oli negatiivinen, mutta halusivat ottaa vielä toisen testin ja se oli positiivinen. Oli ilmeisesti korkea vedenmeno, vaavi oli potkaissut reiän jonnekin ylös.
Ja niin minua vain jännittää, että tunnistanko, jos sama tapahtuu uudestaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Toi kyllä jännittää, että jos alkaakin tihkumaan että tunnistaako 😄 jotenkin melkein toivon että synnytys alkais vesien menolla, olis paljon selkeempää. Näistä supistuksista kun ei ota taas selvää! Äskettäin tuli oikeen kunnon minuutin pituinen supistus joka tuntu kun menkat tekis tuloaan, piti ihan sen minuutin melkein jopa kärvistellä. Sen jälkeen tullu taas noin 10 min välein kivuttomia mahan kovettumisia.
 
Minulla ollut raskaudessa aina paljon kivuttomia harkkasuppareita puolivälistä eteenpäin. Nyt ne on jo vähän epämukavia. Minulla lapsivedet on menneet (kunnolla) vasta juuri ennen ponnistamista, joten tuskin tämäkään synnytys alkaa kunnon vesienmenolla. Toinen synnytys alkoi supistuksilla ja luultavasti tämäkin. Vaikka kuinka yritän googlailla synnytyksiä edeltäviä oireita, niin ainoa luotettava oire edellisessä synnytyksessä oli kivuliaat supistukset. :Grimacing Face: :Smirking Face:
 
Niin vähän olen itsekin ajatellut, että kunnon supistukset ne kaikista selkeimmät ovat! Noh mulla nyt jatkunut nämä tiheään tulevat menkkajomotukset, selkäkivut ja harkkasupparit, toivon siis taas että yltyis yön mittaan niin että jotain alkais tapahtumaan😄
 
Jospa pian pääsisit loppupiinasta! Minulla yöt huonontuneet, toivon, että sitä ikävyyttä ei tarvitse kauaa sietää….
Miten sinun viime yö, jatkuiko oireet?
 
Joo menkkajomot jatku aika pitkälle yöhön, muttei varsinaisesti olleet kipeitä kipeitä. Joskus aamuyöllä loppu. Ennakoispa tää nyt jotain pian tapahtuvaksi… mä oon nukkunu suht huonosti keskivaiheilta saakka, mieskin on nukkunu vierashuoneessa sen takia 😄 että sinänsä ei oo mulle uutta, mutta alkaa kyllä jo puuduttaa toden teolla. Onko sulla vasta alkanu huonot yöt?😣
Tänään hirveetä migreeniä…
 
Joo menkkajomot jatku aika pitkälle yöhön, muttei varsinaisesti olleet kipeitä kipeitä. Joskus aamuyöllä loppu. Ennakoispa tää nyt jotain pian tapahtuvaksi… mä oon nukkunu suht huonosti keskivaiheilta saakka, mieskin on nukkunu vierashuoneessa sen takia 😄 että sinänsä ei oo mulle uutta, mutta alkaa kyllä jo puuduttaa toden teolla. Onko sulla vasta alkanu huonot yöt?😣
Tänään hirveetä migreeniä…
Joo, kunnolla huonot yöt alkaneet vasta nyt. Aina silloin tällöin ollut huonon unen jaksoja koko raskauden ajan. Eniten alkupuolella. Oonkin ihmetellyt, miten nukun niin hyvin kun kahden ekan lapsen kohdalla nukuin paljon huonommin loppuraskaudessa. Nyt vaihdoin jo kesällä pehmeämmän patjan ja se on paljon auttanut, kun lonkat ei niin särje. Ja tyyny jalkojen välissä ja toinen ”halityynynä”. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Joo noi extratyynyt helpottaa kyllä kummasti. Mulla olikin eilen ihan kamala päivä. Alko niin hirveä migreeni että lopulta päädyin sairaalaan ja sain pari kipupiikkiäkin. Tänään ei enää särje mutta edelleen ihan humalainen olo niistä lääkkeistä…
 
Joo noi extratyynyt helpottaa kyllä kummasti. Mulla olikin eilen ihan kamala päivä. Alko niin hirveä migreeni että lopulta päädyin sairaalaan ja sain pari kipupiikkiäkin. Tänään ei enää särje mutta edelleen ihan humalainen olo niistä lääkkeistä…
Voi ei!
Minulla päänsärky lisääntynyt myös, diagnoisin sen itselläni johtuvaksi niskajumista ja huonontuneista öistä.
Migreeni on kyllä varmasti ihan hirveä vaiva!
 
Takaisin
Top