Odottavia äitejä lahen seudulta!

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti Unsavoury, 18 joulu 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Ihana kuulla että myös teillä juhlat meni hyvin :) Ai että miten ihanaa olisi nukkua 7h :) Viime yön taas poika vääntelehti ja aamulla sit vasta helpotti kun sai vatsan tyhjennettyä..Täytyy tehdä pitkä lenkki tänään ja käyttää poika kylvyssä illalla niin eiköhän uni maistu :)
  2. Niuppis Peruskäyttäjä

Voi itku, täällä alkoi miehellä oksennustauti :( taitaa olla vain ajan kysymys kun se on myös minulla. Pelottaa vaan kamalasti että pieni saa taudin myös :( kuinkahan hyvin imetys antaa suojaa tuollaiselta?
  3. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Meillä on ollut flunssaa vaikka kuinka paljon mutta minä ja poika ollaan säästytty. Nyt vaan todella hyvä käsihygienia niin toivotaan ettei tartu. Ite käytän gefilustuotteita päivittäin niin suosittelen ostamaan jos et jo käytä. Mutta jos nyt satut itse tulemaan kipeäksi niin vältettävä vauvan pussaamista yms.

Sisko kertoi että naisen keho on ihmeellinen siitä, että nyt kun se huomaa että lähellä on vatsatautia, se alkaa kehittämään vasta-aineita siihen, jota vauva saa äidinmaidosta, jotta pysyisi terveenä :)

Mulla oli vatsaoireita kun poika oli ihan pieni niin sanottiin että imettää voi vaikka vatsataudissa jos oma olo antaa periksi.
  4. Niuppis Peruskäyttäjä

Taidettiinpa säästyä vatsataudilta molemmat minä ja tyttönen! :) mutta nyt on tyttö jostain saanut itsellensä pienen nuhan :/
    Tänään koin ekaa kertaa millaista on rintaraivoaminen! Huh.. sai parilla imetyskerralla ihan kunnon hepulit. On se kamalan turhauttava tunne kun toinen ei suostu syömään :( onneksi kuitenkin heräsi nukahdettuaan syömään sitten. Mä toivon että tämä oli vaan joku tämänpäiväinen juttu, ja huomenna taas syödään normaalisti.
  5. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Minkälaisia noi rintaraivarit on teillä Niuppis ollut? Luulen että täälläkin vähän raivoillaan mutta en oo varma onko kuitenkaan ollut ihan rintaraivoamista..
  6. Koala2512 Aloittelija

Lokakuun äiti, meijä poika tulee nyt sunnuntaina tasan kuukauden. :)

Kaks päivää poika huus mahaansa, mut eilen oli oikein sunshine. Hymyili tosi paljon ja itku tuli ku olin vessas. Nukahti iltapäivällä mahalleen sohvalle niin nukkui lähemmäs kolme tuntia ja olis vielä jatkanukkin nukkumista, mut ku samalla ruplutteli niin kovin et sit illalla oli pakko vaihtaa vaippa ja laittaa yöunille. Ai että miten tyytyväinen poika oli ja minä, ku sain kans kunnon päikkärit. :D
  7. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Hyvin on poika kasvanu :) Samaan tahtiin kun täällä. Neuvola on viikon päästä niin on kiva kuulla paljon nyt painaa.

Täällä kait alkanu 3kk tiheän imun kausi..viim. 3vrk syöny n. 1,5h välein..Täällä äiti jo aivan puhki ja tuntuu ettei imetystä jaksais enää. Pakko vaan hokea itelleen että tää on väliaikaista :(

Sit vielä kaiken lisäksi heräsin aamulla jalkasärkyyn ja en voi varata painoa oikeelle kantapäälle...Kanniskele tässä sitten itkevää poikaa..
    Last edited: 20 tammi 2017
  8. Niuppis Peruskäyttäjä

Meillä rintaraivarointi on sellaista että menen sohvalle imetysasentoon ja annan tissin suuhun, hetken sitä saattaa imeä mutta sitten aivan tyhjästä alkaa huutamaan kun syötävä ennen edes herumisen alkamista. Ja se itku on selkeästi sellaista suuttumus itkua. Siinä välillä yritän tarjota rintaa mutta suuttuu vaan enempi kun maitoa alkaa tulla. :/ yleensä auttaa vaan että laitan tissin piiloon ja annan iskän pidellä.. tähän tuntuu meillä auttavan vaan aika. Eli ei väkisin tuputa tissiä. Onneksi tänään ainakin päivällä syönyt kiltisti. Ja illalla jos raivaroi tiedän että syö yöllä sitten :) kovillehan se ottaa, tulee huoli että nytkö se rinta/äiti ei enään kelpaa ollenkaan..

Noi tiheänimunkaudet kuulostaa kyllä raskailta :/ meillä ei ole selkeää sellaista ollut, mutta luin että toi rintaraivoaminen saattaa olla yleistä tiheänimun jälkeen kun ei äiti ole ihan perillä että sitä tissiä ei tarvii ihan joka itkuun antaa.
    Mutta kuten sanoit, ne menee ohi kyllä! Jaksamisia vaan sinne <3 :)
    Meilläkin ensiviikolla 2kk neuvola, mielenkiinnolla odotan paljon tytölle tullut painoa :) ja sitten se rokote. Huoh.
  9. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Täällä alkaa vihdoin helpottaa..Nyt jo syömisestä yli 2h ja pikkunen vaan vetää sikeitä. Olen kans opetellu etten ekasta vinkumisesta tunge tissiä suuhun. Aamullakin toinen heräs ja rupes inisee, hetken kun ähisi niin nukahti uudelleen :) Ja usein huomaan että suurin osa itkuista onkin väsymystä. Oon vaan niin tottunut antamaan heti ruokaa. Nyt on kuitenkin poika älynnyt kieltäytyä ruoasta kun ei ole nälkä. Eli syö vain kun tekee mieli. Päivälläkin kun oletin toisella olevan nälkä, niin siinähän se vaan leikki tissillä :) Myöhemmin söi sitten hyvin :)
  10. Koala2512 Aloittelija

Vaihdoin nimimerkin.. Meitin poitsu kuulostaa hyvin pitkälle samalle. Itekki jo tottunut että jokane älähdys ei oo nälkä tai huono olla. Selkeesti ruvennu pitää seuraa itselleen esimerkiks aamusin.. :D

Teidän nimiäisistä... Oliko mitään leikkejä? Kuten nimen arvausta tms...? Pitäs alkaa suunnittelee juhlia ja vähän meinaa pallo olla hukassa. Meillä kun suvut ei ole päässeet kohtamaan vielä kunnolla, pitäis varmaan järkkää jotai millä suvut kohtais ja porukka pysyis yhtenäisenä. Onko ajatuksia? Ja mitä ruokaa teillä oli? Onko pelkästää kylmät suolaset ja makeet ihan tyhmä ajatus vai pitääkö olla lämmintä ruokaa?
  11. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Ei meillä ainakaan kastetilaisuuden yhteydessä ollut kuin vapaamuotoista seurustelua. Tarjottiin suolaista pikkupurtavaa ja kakun lisäksi makeita oli mm. pullaa ja keksejä. Luulen että ekat synttärit on isommat kun poikakin ymmärtää jo niistä jotain :)
  12. Niuppis Peruskäyttäjä

Kiva kuulla että sielläkin on helpottanut raivarit! Täällä sama juttu :) neiti syö harvemmin ja osaan jo jonkin verran tunnistaa milloin itku on sitten sitä nälkää.

Meillä nimiäisissä oli mies tehnyt sellaisen ison taulun missä luki vauvan nimi ja se sitten paljastettiin juhlassa :) ja sitten oltiin tehty sellaisia kortteja jotka säilytetään tytölle muistoksi. Korteissa siis luki tytön nimi ja esim.
    Toivon että:
    Saat...
    Koet...
    Löydät...
    tunnet...
    Jne. Ja niihin sitten täytettiin mitä toivoo pienen tulevaisuudelle. Niistä tuli tosi ihania, ihmiset kirjoitti kauniita asioita :)
    Juhlassa kiersi myös minun, miehen ja tytön vauvakirjat sekä vieraskirja.
    Ainiin ja otettiin me alkuun vielä ylös ihmisten nimenarvaukset ennen paljastusta! :D
    Oli oikein onnistunut juhla näin. Tarjolla oli kakkua, mokkapaloja, keksiä ja suolaisia piirakoita ja salaatteja.
    Tässä vielä kuva tytön tädin tekemästä upeasta kakusta
    ImageUploadedByVau Foorumi1485250220.085211.jpg
    • Tykkää Tykkää x 2
  13. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Ihania ideoita :) Voikun olisi tullut itsellekin mieleen. Ja toi kakku on aivan mahtavan näköinen, tuli ihan vesi kielelle :)

Täällä on ollut nyt kaksi päivää ihan omituisia. Poika kieltäytyy syömästä vasemmasta rinnasta, huutaa vaan ja hikoilee kauheesti :( Oikeesta syö hyvin ja sit sen jälkeen pystyn vaihtaa rintaa. Syö muutenkin päivällä jotenkin heikommin kuin ennen. Sit yöllä syö helposti puolikin tuntia. Onneksi on neuvola perjantaina niin toivottavasti saan vinkkejä :(
  14. Niuppis Peruskäyttäjä

Se oli kyllä herkullinen, vaikkakin todella makea kakku :)

Hmm, meillä ollut joskus tota samaa, ja olen aina päätellyt että tuo oikean puoleinen tissi joko heruu liian runsaasti tai sitten siitä on vaikeampi saada pinkeyden takia hyvää otetta. Kun se on aina se jolle huudetaan. :/ välillä niin vaikea mennä arvaamaan. Voisiko se hikoilu johtua siitä että toinen huutaa niin paljon siinä tilanteessa? Voiko sulla olla niin että sieltä suihkuaa liikaa tai liian hitaasti?
  15. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Aluksi suihkusi aivan liikaa joten voi olla että kun ei suihkua niin paljon enää niin poika raivoaa, koska joutuu tekemään töitä ruoan eteen.
  16. Koala2512 Aloittelija

Onpas nätti kakku. Onpas teillä illut kivat juhlat. Saanko hyödyntää kortti-idean?

Meillä myös poika äkäilee vasemman tissin kans. Hamuilee ja ottaa suuhun, mut ei vaan tartu ja saa välillä tosi pahan raivarin. Sit vaihdan puolta ja syö ja kokeilen uudestaan toista puolta, ni välillä syö siitäkin sitte normaalisti.
  17. Niuppis Peruskäyttäjä

Juu tottakai :) kerro sitten miten teillä juhlat meni.

Nää vauvat on välillä aika mysteerejä :D aina saa olla pähkäilemässä mistä kiikastaa kun ei osaa toinen mitään sanoa.

Tänään meillä oli neuvola, tytöllä paino nyt 5580g ja pituutta hienot 61cm. Povailevat pitkää tyttöä. (Mikä ei olisi ihme kun isä on sen 192cm)
    Mä olen tällainen tappi :D
    Sai myös sen ekan rotarokotteen, voiko se oikeasti olla niin että heti samana päivänä oirehtii siitä? :( heti sen jälkeen ollut hereillä ollessa tosi itkuinen ja kakka tosi löysä. Toivottavasti tämä nyt menisi nopeasti ohi...
  18. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Meilläki alkoi oireilut rotavirusrokotteesta heti ja sit ne paheni vielä muutaman päivän jälkeen joten voimia sinne :) Huomenna on taas rokotusten vuoro..Nyt onneksi voi oloa sit helpottaa Panadolilla kun on poika jo tarpeeksi vanha.

Taas äsken yritin syöttää vasemmasta niin ei millään halunnu..itki vaan. Sit kun vaihdoin toiseen niin hirveellä vauhdilla söi. Siskolla kävi niin että sen tyttö ei missään vaiheessa huolinu kun toisen rinnan niin toivottavasti tää ei enteile sitä :(

Teillähän Niuppis on tosiaan pitkä tyttö :) Yleensä pojat on pidempiä ja meiän jäbä oli tossa vaiheessa 59,9cm :) Löysin tälläsen jutun missä kerrottiin miten voi arvioida lapsensa pituuden aikuisena. Tämä laskukaava koskee vain tyttöjä:

"Vähennä isän pituudesta 13 senttiä ja lisää äidin pituus. Jaa tulos kahdella. Lapsen lopullinen pituus päätyy useimmiten korkeintaan viiden sentin päähän tästä tuloksesta, joko ylös- tai alaspäin."
  19. Koala2512 Aloittelija

Jännä miten voi tollai laskee arvioidun pituuden. :D Voi ku meilläki olis jo neuvola. Olis kiva tietää paljonko tolle pojjaalle on kertyny painoa ja pituutta, vaikka vasta kuukauden vanha onki. :D
    Mulla ma jälkitarkastus, tehdäänkö siellä vauvalle mtn vai tutkiiko ne ainoastaan mut?
  20. lokakuun.äiti86 Peruskäyttäjä

Jälkitarkastus koskee vain sua. Ite otin miehen mukaan niin vahti poikaa sen aikaa. Siinä meni joku vartti kun laitettiin samalla kierukka.

Tänään saatiin rokotteet ja päivällä poika sit huusikin pää punasena ja itki hysteerisesti :( Annoin sit vähän särkylääkettä niin onneksi helpotti. Vaikea katsoa pienen hätää kun ei sylikään lohduta :(

Me saatiin 7kg rikki painossa ja pituuttakin n. 63cm :)

Jaa tämä sivu