Odottajia Järvenpää- Kerava - Tuusula yms lähikunnat

Mimmulainen

Jostain jotain jo tietävä
Olisi kiva saada tästä lähiseudulta odottajia yhteen kasaan ja tutustua yms kivaa keksiä porukalla.. Tukea ja turvaa tietenkin myös :)

Ite oon Järvenpäästä kohta 29v kolmatta lasta odottava äiti.. Toki tämä raskaus on alussa ja la on joulukuussa. Olisi kiva saada läheltä tuttavia, kahvittelu seuraa yms..
 
Heippis! Täällä toinen Järvenpääläinen. Jo (vai vasta? :)) nelikymppinen ja heinäkuussa 4 lapsen äiti :) Isommat lapset jo melkein aikuisia (tai toinen iän puolesta onkin jo aikuinen), kolmas 1v 4kk ja vielä tämä masuvauva :)
 
Jee kiva ku löyty joku muukin täältä päin odottava :) miten on odotus mennyt? Mulla on nyt alkanut tämä pahoinvointi yms kiva :/ yh.. Mutta onneks se sitten tarkoittaa että kaikki on hyvin (toivottavasti )
 
Toivottavasti ei ole kovin pitkään kestävää pahoinvointia! Ja muutenkin raskaus sujuisi hyvin! Mulla ei tässä raskaudessa ollut pahoinvointia ollenkaan, lähinnä hajuista johtuvaa etovaa oloa. Hyvin on tämä raskaus mennyt, tosin huomaa ettei sitä enää ole 20v..paljon raskaammalta tuntuu.. (vaikka ed. raskaudesta kaan ei ole kuin se 1v4kk). Mahaa kasvatellessa :) Vielä täytyisi muutama kuukausi jaksaa :) Missä päin Jäkeä asutte? (Miksi mä en saa tota hymiö pois --》:p)
 
Keravalainen ilmottautuu!
Kolmatta odottelen ja ikää on kertynyt 37 v. Vanhin lapsukainen täyttää 4v. ja toinen täytti juuri 2 v. Tämä kolmas syntyy elokuussa.
 
Moikka Sipriina! Teillä on tommonen kiva rytmi menossa, et kahden vuoden välein putkahtaa pienokainen :)
 
Hei, kiva saada lisää porukkaa :).

Satru, me asutaan Pellonkulmassa.. Ja muuten mikä täällä on neuvolan käytäntö, ultrataanko neuvomassa, lääkäri käynnillä vai ollenkaan? Mä en siis oo ennen järvenpäässä ollut äitiysneuvolassa ni en tiiä..

Toi 2v välein on aika kiva.. Meillä tosiaan venähtää melkeen 7v tuo ikäero nuorimpaan.. Melkonen tulee siis olemaan ja ite välillä sitä kauhistelen mutta eipä sille mitään mahda :)

Meillä asustaa myös miehen lapset joka toinen viikko ja ovat nyt 10 ja 7v. Eli touhua riittä..
 
No mun nuorimmaisen ja esikoisen välille tulee ikäeroa 19v kun tämä syntyy :D Kyllä neuvolassa on ultralaite ja sillä kerran katsottu, et masussa asusteli joku, mutta se oli sen takia kun oli kovia vatsakipuja. Ne viralliset kaksi ultraa on Hyvinkäällä. Sinne soitellaan itse ja varataan aika. Ootko jo neuvolaan soittanut?
 
Oon joo soittanut.. 18.pvä on eka neuvola.. Okei.. Missähän vaiheessa sinne pitää soittaa? Tai no kai siellä neuvomassa kerrotaan sitten :) kun varasin aikaa niin siellä ei ollut meidän oma tätsä ni oon en mä oikee saanu mitään irti.. Käytännöt kun on joka alueella omat..
 
Mä sain neuvolasta sellasen raskaana olevan muistilistan jossa on mitä milläkin viikolla pitäis tapahtua..toivottavasti säkin saat sellaisen. Edellisessä raskaudessa en saanut ja se oli 2014. Muistaakseni ekan neuvolan jälkeen varasin ajan. Se ultra tehdään 10+0-13+6 viikkojen aikana, mulla oli ultra 12+0. Mutta tosiaan neuvolassa kyllä kertovat kaiken sitten. Silloin 2014 olin ihan sekaisin kun tuli kauheesti tietoa ekalla kerralla ja mitäänsanomaton tajunnut laittaa ylös. Nyt oli hyvä kun sai sen listan. Tuolla keskustan neuvolassa stiksataan itse pissat. (Tampereella asuessani terveydenhoitaja teki sen ).
 
Mä oon alkanut tekeen näitä pieniä vasta vähän kypsemmällä iällä, niin ei voi pidempää oikein odotella. Välillä kyl vähän hirvittää, et pian on kolme alle 5 vuoden ikäerolla.
 
Okei.. No toivotaan et saan.. Me kuulutaan Jampan neuvolaan. Enkä mä oo nähny tota terkkaa vielä koskaan ku se on aina ollut pois sillon ku meillä on aika.. Toiv PE nyt olis paikalla ku on tytöllä aika ja mulla sit heti ma..

No sibriina79 ajattele että vanhemmiten niillä on seuraa toisistaan
 
Kiitos satru! Maanantaina se selviää mitä pitää tehdä jos vaikka infoais jotain.. Välillä tuntuu että ne olettaa kaikkien tietävän kaiken o_O
 
Mä oon tässä koittanu kyttäillä Hyvinkäältä tai lähistöltä odottajia ja pienten äitejä, joten hihkaisempa tähän ketjuun, jos joku vaikka hoksaa tästä :)
 
Mimmulainen: Oliko sulla neuvola tän viikon maanantaina? Mitä siellä sanottiin vai sanottiinko mitään? :)
 
Joo oli.. Sain kauheen läjän papereita. Muuten siellä ei mitään erikoista.. joudun käymään sokerirasituskokeessa sitten myöhemmin, sukurasitteen takia.
Tiistaina kävin yksityisellä ultrassa.. Vastasi noin viikkoa pienempää kuin piti.. Ja sykettä ei näkynyt.. Ens viikon perjantaina uudestaan josko sitten siellä tykyttäisi.. Vähän vaan pelottaa jos se ei silloinkaan :sad001. Mutta ainakin alkio on oikeassa paikassa :)
 
Mä olen ollut arkajalka noiden varhaisultrien kohdalla just ton takia kun jos ei vielä mitään näy, niin sitten pelkää ettei siellä mitään ookaan. Tavallaan odottanut, että luonto hoitaa homman, joko alkio pysyy kyydissä tai tulee sitten pois. Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin ja ensi viikolla sykekin mukana!

Mulla on maanantaina kontrolliultra Hyvinkäällä, Halusivat mut sinne kun kaikki mun lapset on olleet pieniä syntyessään (vaikka ovat syntyneet joko yliajan tai sitten just laskettuna päivänä). Esikoinen oli viikon myöhässä (on muuten vappuvauva ja täyttää vappuaattona 19v :D) ja kun syntyi niin istukka oli ihan kalkkeutunut ja napanuora niin hauras, että kätilön mukaan napanuora ois katkennut jos ois repässyt lujempaa..siksi vissiin tyttö oli pieni syntyessään..tosin ei poikakaan ollut sitten kuin muutaman satagrammaa isompi ja tämä viimeisin tyttö kaikista pienin vaikka oli kaikki kunnossa, paitsi istukka tosi pieni. Saa nähdä mitä sanovat nyt. Ainakin tosi vilkas on tämä yksilö, välillä tuntuu että liikkuu enemmän kuin lepää.
 
Täällä ilmottautuu 21v syyskuussa kahden lapsen äiti Hyvinkäältä :) Esikoinen 10kk :Heartred Rv 18+5 :Heartred
 
Takaisin
Top