Odottajan joulupöytä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko (tai oliko) teillä odottajilla ikävä jotain jouluherkkua, mitä perinteisesti syötte? Mitä syötte jouluna ja mitä ehkä jätätte raskauden vuoksi väliin? Itse en jouluna ehtinyt olla raskaana (ainakaan tietoisesti), kun tärppi kävi jouluna, mutta en usko että olisi kovin suuria ongelmia ollut. En pidä raa'asta kalasta missään muodossa (en graavista, kylmäsavusta enkä sillistä) enkä maksalaatikosta. Juustot taas ei muutenkaan kuulu meidän joulupöytään. :)
 
En ole nyt raskaana, mutta kahdesti olen ollut jouluna. Ja kyllä oli ikävä niitä kaloja ja juustoja, joita en saanut syödä! Punaviinikin olisi maistunut jouluruokien kanssa. Onneksi tänä vuonna saan syödä kaikkea. :)
 
Viime jouluksi olin juuri plussannut ja kerrottiin vanhemmilleni tuomalla kalapöytään savulohta graavilohen kylkeen "että minäkin saan jotain syödä". Se teki tiukkaa, kylmäsavu- ja graavilohi on ihan lemppareita. Kesti vanhemmila tovi tajuta mistä on kyse :D
 
Tämä on toinen kerta kun olen jouluna raskaana. En syö muutenkaan mitään kalaa tai lihoja joten se syöminen ei tuota mitään ongelmia. Lähinnä kunnon glögin juomisesta luopuminen jouluna on semmonen mikä tuntuu luopumiselta. Tänäkin vuonna sain vuosikertaglögin lahjaksi ja joutuu säästää sen ens joulua varten.

Juustopöydästähän voi syödä pastöroituja suomalaisia juustoja, ne on mun herkkuja jouluna.
 
Graavilohi on herkkua ku äiti tekee sen. Sitä tulee ikävä. Muuten taitaa olla että kaikkea mistä tykkään on sallittujen listalla niin sanotusti. hyvää joulun pudotusta kaikille
 
Ei ollut mitään, mitä en olisi saanut syödä. Meidän perheen jouluun ei kuulu muutenkaan kalat eikä alkoholi.
 
Ei ollut mitään, mitä en olisi saanut syödä. Meidän perheen jouluun ei kuulu muutenkaan kalat eikä alkoholi.

Meillä aika pitkälti sama homma. Mä kun en edes ajatuksen tasolla graavista välitä vaan lihan täytyy olla kaloissakin mielellään melko kypsää. Myös joulupöydässä.
 
Takaisin
Top