Nuvaringin jälkeen

eljulka

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa kaikki!
 
Miten teillä on alkanut raskaus nuvaringin lopettamisen jälkeen?
 
Olen itse ehtinyt käyttää sitä vajaan vuoden, ennen sitä oli kumi pitkään käytössä. Nyt puolisen vuotta yritetty vaavia eikä vieläkään onnista plussaus.
 
Alkaa jo toivo mennä... [>:]
 
Minulla käyttöä oli nelisen vuotta suunnilleen (sitä ennen pari vuotta pillerit) ja käytön lopetin vuoden vaihteessa ja juhannuksena plussasin!
 
Käytin Nuvaringiä kuutisen vuotta (sitä ennen pillereitä), luovuin renkaasta maaliskuussa jolloin siirryimme ensin kumin käyttöön muutamaksi kuukaudeksi. Menkat olivat aluksi todella epäsäännölliset, ja vasta kesäkuussa ne alkoivat tulla ajallaan ja säännöllisesti. Silloin aloimme yrittää ja toisella yrittämällä tärppäsi. 
 
Mulla oli Nuvaring käytössä putkeen parisen vuotta ja sitä ennen olin ollut vähän aikaa ilman mitään hormonaalista ehkäisyä ja sitä ennen oli pillerit. Jätin renkaan pois maaliskuun lopppuolella ja toukokuun lopussa näytti jo raskaustesti plussaa. Eli täällä hommat tapahtu suht hätäseen, jota itsekkin aluksi suuresti ihmettelin. Mutta näköjään kaikki on mahdollista...
 
Täytyy kuitenkin muistaa tässäkin tapauksessa, että jokainen meistä on yksilö ja asiat tuppaavat tapahtumaan jokaisella eri tahtiin. Sinuna eljulka en vielä heittäisi kirvestä kaivoon. Kyllä se plussa sieltä tulee silloin kun sitä vähiten odotat [:)].
 
Kiitos, lohduttavaa kuulla että on kuitenkin suht nopeati tulleet raskaaksi sen jälkeen. [:)]

Nyt vaan nauttimaan elämästä ja... [8D]
 
Juu meilläkin tärppäsi melkein heti Nuvaringin lopetuksen jälkeen, yhdet menkat tuli ja seuraavia ei enää kuulunut ;)
 
Hei, mä kysyisin, ett millasii oireita kukin on saanut nuvaringin lopetuksesta? Aattelin vaa, etten näin noviisina heti ekana lähde ostaa raskaustestiä, jos mahdolliset tulevat oireet johtuvatkin vain kropan totuttelemisesta olemaan ilman rinkulaa. Mä ite olen kyl jo huomannu, että hiukset rasvottuvat helpommin... ja joku sanoi tässä ketjussa jo, että muutaman kuukauden oli menkat epäsäännölliset. Onko jotain muuta? Niin no ite voin tietty lisätä sen viel, ett ennen ekoi menkkoi, jotka oli muuten tosi niukat, oli rinnat kipeet ja sellasta, mitä en ollut rinkulan kans kokenut. Pääkipukin tuli, muttei niin pahana ku nuvin kanssa. Onko teillä muilla jotain vielä?
 
Mulla tuli Nuvaringin lopettamisen jälkeen menkat kaks kertaa tasan neljän viikon välein, sit alko pidemmät epäsäännölliset välit. Naaman finnit lisäänty. Mulla ei ollu Nuvaringin kans pääkipui, eikä ne alkanu edes lopettamisen jälkeen. Hiivatulehdukset loppu. Mutta parasta oli, että halut palas ja koulus olin ihan ihmeissään ku ajatukset harhaili ja sain virikkeitä kenestä tahansa [:)]
 
Meillä yritetty 8 kiertoa nuvaringin jälkeen. Menkat tosi epäsäännölliset, eli just sellaset ku ne mulla oli ennen nuvaringiä, palautunu normaaliks. Ja se hankaloittaa vähän yritystä ku vaikee arvioida ovista. Halut palas tuplaten. Mut myöskin kroppa täyteen finnejä parin kuukauden jälkeen ja hiukset rasvottuu nopeesti.
 
Moi!

Meillä Nuvaring oli käytössä 6 vuotta. Lopetimme käytön 09/08 ja ensi kerran tärppäsi 04/09, joka tosin päätyi keskenmenoon. Siitä yksi kierto väliin eli elokuussa 09 sitten tärppäsi tämä raskaus ja nyt ollaan tässä vaiheessa. :)
 
mulla oli nuvaring noin puolisen vuotta, ja nyt ollaa yritetty jo 6kk, eikä mitään... menkat tuli taas epäsäänollisiksi, ja siksi nyt terolut... hiukset rasvottuu, mut finnei ei oo... 
 
Mulla oli käytössä yhdistelmäpillrit n.4 vuotta sitten vuosi renkaalla. Vuoden vaihteessa jätin pois... ja tammikuun menkat jäi tulematta, tänään tuli täyteen 7 vko.

Joten älä murehdi!
 
hei, täältä kun kuumeilijana luki näitä lähinnä pitkittyneitä raskautumis uutisia nuvaringin käytön jälkeen, kerrompa oman tarinani: eli lähinnä lohdutan niitä jotka ovat sitä ehkäisynä vuosia käyttäneet, itse käytin yli 8vuotta ja kun vihreää valoa uudelle vauvalle näytettiin...tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. en olisi itsekään uskonut, mutta edelliset raskaudet ovat alkaneet heti kun niin on haluttu ja toivon että tämäkin menee loppuun asti hyvin. että ei se aina kestä niin kauaa :)
 
Heips,
täällä Nuvaring oli myös käytössä, noin 2 vuotta ennen kuin aloitettiin esikoisen yritys. Lopetin käytön kesäkuun alussa, välissä kerkesi tulla kahdet oikein säännölliset kuukautiset (kierrot 27-28 päivää) ja kolmannesta kierrosta tulikin plussa. Olisi saattanut tulla jo toisestakin, mutta mies oli otolliseen aikaan toisella puolella Suomea niin jäi hyödyntämättä. :) Meinaan jatkaa Nuvaringin käyttöä kunhan imetykset on tältä erää imetetty, sitten joskus. :)
 
Käytin myös Nuvaringia n. puoli vuotta, sitä ennen pillereitä, ja lopetin viime vuoden syyskuussa. Kuukautiset tuli vaan kerran Nuvaringin lopettamisen jälkeen ja sen jälkeen söin Terolut-kuureja, kun ei muuten tullut menkkoja. Toukokuussa tein raskaustestin lähinnä varmuuden vuoksi kun menkkoja ei ollut taas pariin kuukauteen, mutta testi olikin positiivinen :)
 
Itsellä oli testissä nuvaring ja sitä ennen vuosia harrastanut seksiä ilman ehkäisyä tulematta raskaaksi. Tosiaan nuvaring oli ollut testissä kaksi kuukautta ja pam tulin raskaaksi, mikä kylläkin meni kesken.
 
Täällä uusi käyttäjä ja kovasti toiveena raskaus, mutta ukon kans vielä vasta siinä linjoilla että ehkäisy poisjätetty ja nyt lapsi tulee jos on tullakseen. Varsinaisesti ei yritetä, mutta ite tässä oon jo laskenu hedelmällisiä päiviä ja niin poispäin että minulta tää on kyllä jo täyttä yritystä :D

Tilanne on nyt se, että olen käyttänyt Nuvaringia viimeiset 7 vuotta. Viimeisin rengas on nyt pois otettu 18.7 ja ensimmäinen vuotopäivä oli 22pv heinäkuuta. Rengas olisi pitänyt siis laittaa 25.7, mutta ei ole nyt sitä laitettu.
Ensimmäisiä kuukautisia ei nyt tietenkää vielä ole tullut, mutta normaalisti kierto ollut aika säännöllinen. Renkaan kanssa toki sen 28 päivää.

Hedelmällinen jakso olisi pitänyt alkaa 1.8, ja ovulaatio laskujen mukaan olisi huomenna, 6.8. Seksiä on nyt harrastettu kuukautisten jälkeen aikalailla joka toinen päivä. Pari kertaa keskeytyksellä, mutta pari kertaa myös ihan loppuun asti.

Aikalailla koko ajan on pientä nippailua ollut vatsassa ja nyt on ruvennut rinnat aristaan, lievästi, mutta kuitenkin ruvenneet. Maha ollut hiukan sekaisin ja valkovuoto on lisääntynyt reilusti! Hiukset rasvottuu todella nopeasti, finnejä ei vielä kuitenkaan ole ilmaantunut entistä enempää.

Tänään tein ensimmäisen ovis-testin, joka oli negatiivinen. :/ Pitäisikö sen testin näyttää jo tänään positiivista jos ovis olisi laskujen mukaan huomenna?

Raskaana en todennäköisesti vielä ole, vaikka oireita jo onkin.. Minun tuurilla menkkoja ei ala kuulua, mutta raskaana en kuitenkaan ole. :sad001

Tää on hirvittävää jo nyt odotella ensimmäisiä luomumenkkoja, koska toisaalta haluan että ne tulee, mutta sit taas haluan että olisin jo raskaana. Touhuiluja toki jatketaan säännöllisesti, mutta olisi vain itselle helpompaa jos tietäisi että ovulaatio tapahtuu ja mahdollisuus raskauteen kuitenkin olisi.. :)

Hirviä teksti eikä varmaan mitään pointtia, mutta tämä tilanne täällä.. Raskaustestiä en tee ennenkuin kuukautisten laskujen mukaan pitäisi alkaa.

Tsemppiä kaikille plussien tekoon! :)
 
Olen käyttänyt Nuvaringiä vajaan 1,5 vuotta. Jätin sen viime kuun alussa pois ja todennäköisestä kuukautisten alkamisajankohdasta on jo yli viikko aikaa. Raskaana en ole. Kroppa on tietenkin sekaisin ja toivottavasti ne kuukautiset sieltä alkaisivat - nytkin on pieniä menkkamaisia kipuja. Lisäksi muita ihmeellisiä vihlomis-/pistelykipuja on ollut viimeiset kaksi-kolme viikkoa, mutta kuukautisia vain ei kuulu.

Ennen rengasta käytin pillereitä. Käytin useaa eri merkkiä hakiessani vaihtoehtoa, joka ei aiheuttaisi välivuotoja. Rengas oli lopulta ratkaisu tähän. Kävin tutkimuksissakin, mutta mitään erikoista ei löydetty. Ilmeisesti kroppani on vain kranttu, eikä mikään pillerilaatu sopinut minulle. Erään kerran unohdin hakea uuden reseptin ja joudun olemaan ilman pillereitä sen aikaa, että minulle tuli yhdet luomumenkat. Luomumenkat tulivat ns. ajallaan, vaikkakin älyttömien tiputteluiden kera. Mielenkiintoista, että kroppa reagoi näin eri tavalla pillereiden ja renkaan lopettamiseen.
 
Takaisin
Top