Nuvaring käytön lopettaminen ja menkat 3 kuukautta myöhässä!

Kyfi4426040

Vasta-alkaja
Eli siis lopetin Nuvaringin käytön noin 3 kuukautta sitten ja menkat ei oo vieläkään alkanut. Onko tää ihan normaalia että poiston jälkeen voi mennä kuukausia ennekun menkat taas alkaa? Viikko ennenku otin renkaan pois niin mulla oli menkat ja ne kesti noin 4-5 päivää. Ja pari kertaa oon ottanu raskaustestin ja molemmat näytti negaa, joten en ole raskaana, eikä mitään raskausoireita ole. Meillä olisi nytten toiveena vauva, mutta se ei taida onnistua ennenkun menkat taas alkaa?? :sad001
 
Itse lopetin Nuvaringin käytön marraskuussa -13. Nuvaringin poistamisen jälkeen tuli normaalisti menkat, mutta sen jälkeen elimistö sekosi täysin. Ehkäisyneuvojat ja lääkärit pitivät normaalina, että menkat voivat olla poissa jopa vuoden. Itse en kuitenkaan halunnut odottaa niin pitkään vaan keväällä -14 aloin käyttämään Terolut pillereitä, jonka avulla menkat tulivat. Niiden kirjaamisen ja syönnin suhteen oli oltava todella tarkka. Unohdin muutaman kerran, joten lopetin niiden käytön 2kk jälkeen (suositus taisi olla 3kk). Niiden aikana ja jälkeen menkkoja tuli, mutta ei säännöllisesti. Syyskuussa -14 jätettiin kondomi ehkäisy pois, mutta menkat eivät edelleenkään olleet säännölliset. Aina piti kantaa pikkuhousunsuojia ja siteitä matkassa.. Menkat säännöllistyivät vasta alkuvuodesta -15, ja nyt heinäkuun viimenen päivä tehtiin positiivinen raskaustesti. :Heartred:Heartbigred

Mulla oli ainakin pitkä prosessi, mutta toivotaan, että sinä pääset vähemmällä. Tämän jälkeen päätin, etten halua enää hormonaalista ehkäisyä. Nuvaringin lopettamisen jälkeen 3kk on lyhyt aika, joten tsemppiä!!
 
Takaisin
Top