Nuvaring ja silti raskaana?

Larissa

Tietävä tietäjä
Hei!

Onko täällä ketään tai tunteeko joku jonkun, joka on tullut raskaaksi vaikka on ollut nuvaring tai joku muu hormonaalinen ehkäisy käytössä ja sitä on käytetty oikein?

Itselläni on sellainen olo, että tämä saattaisi olla tilanne. Viimeiset 5 päivää on ollut nipistelyä, polttelua ja menkkamaisia tunteita alavatsassa vaikka rengas pitäisi ottaa pois vasta huomenna perjantaina ja tyhjennysvuodon alkaa maanantaina tai tiistaina. Muitakin oireita on, mutta en lähde niitä luettelemaan, kun voivat johtua jostain muustakin. Testin teen, jos ei ala vuotoa kuulua.

Vettä myllyyn tähän epäilykseen heitti se, kun nelisen kuukautta sitten kävin uusimassa reseptin ja kysyin gyneltä kivuista, joita mulla on kierron puolivälissä aina alavatsan vasemmalla puolella päivän tai pari. Hän sanoi niiden olevan ovulaatiokipuja vaikka renkaan pitäisi ehkäistä ovulaatio... "Jotkut vaan ovuloi silti", hän ilmoitti iloisesti hymyillen.

Ja pahoittelen, jos tämä tuli väärään osioon. Vauvakuumetta on vaan alkanut vähitellen pukkaamaan tämän epäilyksen takia :D Ikinä ei ole ennen ollut o.O
 
Muokattu viimeksi:
Minä söin melkeinpä kellon tarkasti yhdistelmäpillereitä ja yhtäkään ei jäänyt ottamatta ja siitäkin huolimatta huomenna ollaan jo puolivälissä, eli voi ne hormonaaliset ehkäisyt näinkin hyvin toimia :)
 
Kiitos vastauksesta akidi :) Nyt sitten vaan ootellaan muutama päivä että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Meinasin jo tänään ostaa testin valmiiksi, mutta päätin jättää ensi viikkoon ja katsoa alkaako sitä vuotoa kuulua vai ei.
 
Muokattu viimeksi:
akidi, kuinka pitkään sulla meni, että älysit tehdä testin ja plussasit? Oliko oireita? Ehtikö kuukatiset tulla?
 
Järkyttävä paha olo kerkesi olemaan reilu viikon, mutta kuukautiset tuli ihan normaalisti, siis normaaliin aikaan, tosin niukempina, niin en edes suonut ajatusta raskaudelle :) Mutta sitten iski levottomat jalat, mitä minulla on vain raskauksien aikana ollut, niin päätin ihan vain oman mielenrauhan takia testata negan :) Ja sitähän ei tullut :D
 
Hieman tilannepäivitystä, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan :rolleyes:

Kerroin perjantaina miehelle, että mikä saattaa olla tilanne. Hän ei heti vastannut kummempia, sanoi vain että testillähän se sitten selviää. En sen enempää jatkanut keskustelua vaan annoin asian jäädä hautumaan toisen päähän. Eilen lauantaina hän sitten kysyi, että mitäs tehdään, jos testi näyttää plussaa. Tultiin yhdessä siihen tulokseen, että vauva saa tulla, jos on niin renkaasta huolimatta päättänyt. :) Elämäntilanne meillä on kuitenkin sellainen, että ei hätää ole. Mies käy töissä, mulla on opinnot viittä vaille valmiit ja keväällä valmistun. Töissä olen myös käynyt koko opiskeluajan niin on työkokemustakin ehtinyt kertyä plakkariin.

Mies oli sitä mieltä, että jos muutkin selviää lapsien kasvatuksesta niin miksi ei mekin. :Heartred Nyt on niin huojentunut olo, sillä tätä keskustelua on onnistuttu jotenkin välttämään jo vuosia. Miehen asenne jännitti ihan hirveästi, sillä hän on aikaisemmin ollut niitä "lapsia vasta sitten joskus"-miehiä. Edellinen tyttökaveri oli kuulemma aiheesta koko ajan ahdistellut, joten itse en ole halunnut tehdä samaa virhettä.

Huomenna meinaan tehdä ensimmäisen testin ja toisen ihan varmuudeksi vielä ennen kuin uusi rengas pitäisi laittaa. Tuli sellainenkin mieleen, että jos testi sitten negatiivista näyttää, niin uskallan ehkä hetken päästä varovasti ehdottaa, josko jätettäis renkaat ihan suosiolla kokonaan pois...:wink
 
Vastailen nyt vielä tähän niin ei jää asia kesken, eli nega sieltä testistä pamahti ja menkatkin aloivat yöllä oikein voimalla.

Täytyy sanoa, että ei ole kyllä ikinä tällaisia megamenkkoja ollut, joissa oireet alkaa jo viikkoa ennen! Ehkä olisi aika alkaa miettiä hormoonien jättämistä pois kokonaan, onhan noita jo yhteensä melkein 10 vuotta käyetty (ensin pillerit 6 vuotta ja nyt rengas 3,5 vuotta). Uskaltaiskohan miehelle ehdottaa, jos jo perjantaina jättäisin renkaan laittamatta tai käytettäisi enää pakkauksessa olevat 2 rengasta eikä ostettaisi lisää.., :rolleyes::wink Niin se kuumeilu voi vahinkopelosta näemmä alkaa :)

Edit. Olikin näemmä vaan kahden päivän menkat vaikka renkaan kanssa (ja luomunakin) on yleensä kestäneet 5-6 päivää. Ja todella oudot menkat! o_O
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli kanssa viime kierto yli hormonaalinen. Kaks viikkoa lämmöt ylikoholla ja sitten kun ne laski niin menkat oli kuin kaksi päiväinen veriputous ilman kipuja. Normaalisti kestää 5 päivää.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Moi Boboo! Oliko sulla nuvaring tai pillerit käytössä? Mun epäilys on, että oma kroppa alkaa olla aika täynnä tota "hormoonien käyttöä". Jospa sen voisi kohta jättää pois ja päästä kunnolla toivomaan ja kuumeilemaan :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Hoi! Nuvaringistä hyvää tietoa, itsekin sitä joskus käytin mutta en kuitenkaan raskaaksi tullut :)

Viimetteeksi käytin laastaria sekin toimi, mutta jossain vaiheessa ihottumaa tuli siihen laastarin kohdalle. Jätetty tosissaan kaikki ehkäsyt nyt, luomuna mennään ja jos jollain tahtoa elämäämme saapua, on se sille mahdolliseksi annettu :wink

Näin ne vauvakuumeilut aina yllättää, yllättävissäkin tilanteissa :grin Oma tarina kanssa sellainen etten viime syksynä olis uskonu tän fiiliksen tulevan enää koskaan! :eek: Näin se elämä yllättää :p:oops:
 
En minäkään siis raskaana loppujen lopuksi ollut, negaa näytti 2 testiä. Oireet oli kyllä aika hirveät, en tiedä johtuuko renkaasta, stressistä vai jostain muusta. Suurin epäilty syyllinen on maca-jauhe, jota käytin 3 viikkoa. Missään siitä ei kerrota, että ei sopisi hormonaalisen ehkäisyn kanssa, mutta onhan se mahdollista, kun maca on kuitenkin hormoonitoimintaa tukeva/edistävä aine. Otan kyllä sen uudestaan käyttöön, kunhan rinkuloista pääsen. Lisää haluja nimittäin kummasti pieninäkin määrinä käyettynä, ainakin mulla. :rolleyes::p:wink

Mutta pienoisen vauvakuumeen sai siis tämä säikähdys aikaiseksi. Koitan varovasti alkaa miestä voitelemaan, että jos jätettäis ihan suosiolla rinkulat pois keväällä, kun kerta tuli keskusteluissa ilmi, että ei nyt olisi kovinkaan huono hetki raskautua. Ensi opinnot ja muut kiireet kokonaan pois alta :wink Varovasti kyselin takarajaa ja mies itse sanoi, että viiden vuoden päästä on liian myöhään. :):wink Parempi se on nyt alkaa lasta yrittämään, sillä eihän sitä tiedä, että miten pitkään siinä yrittämisessä menee. Kolmekymppiset kolkuttelee meillä molemmilla parin kolmen vuoden päästä kuitenkin jo ovella...

Mukavaa, kun voi täällä hieman kuumeiluistaan jutella, kellekään läheiselle ei viitsi asiasta vielä mainita, innostuvat vaan liikaa :grin Itse kun en aiemmin ole ikinä kuummeillut tai vauvoista erityisemmin innostunut vaikka lapsista tykkäänkin.
 
Ollaa samoissa vuosimalleissa iän perusteella :)

Miehellä on yksi lapsi edellisestä parisuhteesta, se onkin kohta jo eskarilainen. Miestä ei pelota mikää muu kuin kohtalon uusiminen eli tulee yh-tilanne päälle... Onneksi molemmilla ikää vähän enemmän kuin 20v :grin niin osaa jo laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Kummallakin työpaikat on, miehellä ihan vakituinen ja itselläkin kohta koe-aika takana :rolleyes: ettei nyt ihan kriisiin jouduta mut en kyllä parin km:n jälkeen aijo töistä stressata. Toiveissa olis muutenkin jäädä kotiin vähän pidemmäksi aikaan lapsen/lasten kanssa. Keksii sitten jotain työtä millä pahimmat kulut kuittaa :smiley-angelic006

Tuo että täällä salaa kuumeilee, on myös tuttu tunne itselle :p Ei pysty oikeen kelleen kertomaan, km:n pelon takia ja kokemusten... hiljaa hyvää tulee :wink
 
Jaahas. Ei vissiin oireet johtuneetkaan maca-jauheesta, sillä sama meininki jatkuu tässäkin kierrossa. Suurella todennäköisyydellä oireet ovat meikäläisen pääkopan tuotetta, mutta ehkä kaivelen taas testiä kehiin viimeistään viikon päästä ihan varmuuden vuoksi... Nyt siis kp 24/28 menossa.

edit. Lueskelin tuossa Nuvaringin pakkausselosteesta mahdollisia sivuvaikutuksia ja kaikki mun "oireet" löytyy sieltä. Kumma, että näitä alkaa tulla vasta 3,5 vuoden käytön jälkeen. o_O Nyt tekee entistä kovempaa mieli päästä näistä rinkuloista eroon... Nipistelevä alavatsakipu kierron puolivälistä tyhjennysvuotoon asti on ehkä häiritsevin oire, kun en tiedä mistä se johtuu. Sain onneksi lääkäriajan neuvolan lääkärille 1,5 viikon päähän niin lähtee tämä asia selviämään. :)
 
Muokattu viimeksi:
Kommentoin vielä omalta osaltani lopetuksen tälle ketjulle. Vatsakivut tutkittiin ja mitään ei löytynyt labroissa, tunnustelemalla eikä ultrassa. Kohtu ja munasarjat ok, näiden tutkimusten mukaan ei endoa.

Ultrauksessa näkyi myös pieni määrä nestettä kohdun takana, joka ultraavan lääkärin mukaan viittaisi normaalissa kierrossa (jos ei ole rengasta tai pillereitä käytössä) siihen, että ovulaatio on tapahtunut. Eli ovulaatio on näemmä mahdollinen vaikka renkaan pitäisi se estääkin. Kipuja on edelleen ja johtuvat kuulemma joko renkaasta, mahdollisesta ovulaatiosta tai molemmista.
 
Takaisin
Top