Nurina ketju

(( Minun tunnukset hävisi johonkin, viikon verran odotellut josko pääsisi kirjautumaan takaisin, mutta kun ei niin ei. Sisita siis kuitenkin edelleen ja palataan siihen omaan oikeaan profiiliin kunhan se tulee takaisin. ))


Pakko nyt tänne valittaa kun alkaa hermot mennä tähän raskauteen. Tai oikeastaan kaikkeen mikä ei edes liity raskauteen vaan tähän elämään.


Oireita ja kipuja ja kaikkea on vaikka muille jakaa, mutta kaikkia inhottavia oireita enemmän ärsyttää tämä muun elämän järjestely. Olen nyt 3 viikkoa turhaan järjestänyt isompien lasten (7 ja 8v) elämää niin, että pystyn milloin vain olemaan 2-3 päivää poissa. Olen koko lasten elämän huolehtinut kaikki asiat, eikä kukaan muu oikein edes tiedä miten näiden lasten elämä pyörii. Meillä ei ole tukiverkkoa olemassa, kukaan muu ei ole heitä oikein ikinä hoitanut eikä meillä siis ole pääsääntöisesti ketään auttamassa, isäni asuu 100km päässä ja veljeni meidän kanssa samassa kaupungissa, mutta tekee vuorotyötä.


Heistä jomman kumman pitäisi nyt kuitenkin huolehtia todella lyhyellä varoitusajalla lasten ruokailuista, kouluun lähdöstä, kuskaamisesta harrastuksiin/kavereiden synttäreille sillä aikaa kun olemme synnyttämässä. Ja tässä kohtaa ei tule siis kysymykseen, että mies jäisi lasten kanssa kotiin, kun ei ole kuin tämän masuvauvan isä ja haluan hänet ehdottomasti mukaan.


Meillä elämä on muutenkin aikamoista säätöä kenellä on mikä harrastus milloin missäkin, mihin aikaan kenelläkin lähtee koulukyydit, jne. Tyttöjen isä huolehtii heidän iltamenot joka toinen viikko, mutta se sekoittaa pakkaa entisestään kun pitää vielä muistaa se, ettei tällä viikolla tarvitsekaan muistaa.


Meiltä on aina matkaa vähintään 15km mihinkään, edes kauppaan eli lapset ei itsekseen pärjää yhtään. Meillä on pitkiä listoja tehtynä kaikille mitä mihinkin otetaan mukaan ja joka ilta laitan kaiken seuraavalle päivälle valmiiksi ja lasten puhelimiin aamulle hälytykset, että ehtivät varmasti kouluun. Kaikki ruokaostokset pitää tehdä niin, että joku muukin osaa tehdä niistä aineksista edes jotain. Ja kaikki tämä aivan turhaan, kun ei tämä vauva selvästikään aio syntyä.


Tiedän, että on isompiakin murheita olemassa, mutta tämä jatkuva turha suunnittelu, kyllä oikeasti vie minulta ne viimeisetkin energiat, kun itselleni ne on ihan normaalia arkea.
 
Sisitah samaistun! Mä kans hoidan tän kämpän metatyöt(kuskaukset, kauppakäyntien/ruokalistojen jnejne) ja nyt mun äiti ollut tässä ja hänelle pitänyt näyttää missä mikin paikka on ja mistä löytää mitäkin ja kaikki mahdolliset puh numerot/yhteyshenkilöt jos tulee jotain et saa esim lapsen opettajan kii! Jääkaapin ovessa 2 A4 tekstiä muistettavaa ja sen sellasta... huh! Itselle kun kaikki niin itsestään selvää ja loppuun asti suunniteltua että voi vaan heittää aivot narikkaan ja tehdä mutta ei se niinkään oo jos joku muu vetovastuussa... Ok, mies kyl pärjäis välttävästi mut miks äiti on täällä on että mieskin pääsee synnärille...
Voimia sinne, tiedän tunteen :Heartred
 
Mua niin ärsyttää!! Tullu tänään kauheita tuntien kipukohtauksia ettei edes henkeä saa. Päivystyksessä makasin koko päivän ja mulla sitten on sappirakon tulehdus ja sappikiviä. Sain kipulääkkeet ja mulle laitetaan lähete leikkaukseen..:sad001:grumpy: Vastoinkäymisiä toisensa perään! Eka oli se epiduraalin väärinlaitto synnytyksessä josta sain sen durapunktion ja ihan karmeat päänsäryt, joissa tuli myös näköhäiriöitä. Sitä kesti kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen ennen kuin loppui ja nyt sitten iski tämmöset vaivat. :mad::angry4:smiley-angry016
 
Nyt on sit mieski kuumeessa :BangHead
Tuntuu ettei tästä tuu mtn. Alkaa tressaa nää kuume taudit kyllä,kiva synnyttää jos perhe kuumeessa tai saa ite ton taudin :woot: ottaa päähän ihan kunnolla.
 
Valitetaampa nyt vielä teillekin. Koska nyt ottaa päähän tämä raskaana oleminen, tai enemmänkin se, ettei tämä pallero suostunut syntymään ajoissa. Eikä enää ollenkaan nappaa lähteä synnyttämään.

Meillä on siis se tilanne, edelleen, että yhtään auttavaa kättä ei ole saatavissa. Paitsi, että olen elokuussa tehnyt hirveät järjestelyt, että saan edes jonkun vahtimaan näitä eka- ja tokaluokkalaisia synnytyksen ajaksi.
Mutta kellään ei todellakaan näitä järjestelyjä tehdessä käynyt mielessä, että mennään näin paljon lasketun ajan yli. Joten nyt kun kaikki olivat tyhjentäneet kalenterit kuukaudeksi, niin johan sitä sitten tälle viikolle on vain pakko ollut ottaa tärkeitä työjuttuja ja muitakin menoja eikä odottaa syntyykö tämä lapsi ikinä vai ei. Ymmärrän kyllä, ei voida mitenkään velvoittaa ketään olemaan 1,5 kuukautta valmiudessa.
Siispä tämän aamun puheluiden jälkeen ollaan tilanteessa, jossa kukaan, ei siis todellakaan kukaan, voi ottaa meidän lapsia tai tulla meille siksi aikaan kun ollaan synnärillä, jos tämä päättää syntyä ennen lauantai-iltapäivää.
Nyt pitää vain toivoa, että lapsi ei synny ennen sitä. Tai sitten mieheni ei pääse esikoisensa syntymään mukaan ja sitä en kyllä ikinä anna itselleni anteeksi.
 
Sisita, meidänkin jätkä synty viime hetkellä! Päivä myöhemmin niin sit ei olis ollu apukäsiä...en itsekään olis uskonut että 6 muksu pysyy masussa pisimpään:eek: jospa se teidän vauva nyt pysyis masussa sinne viikonlopulle, varmasti olis tulevalle isällekin isojuttu päästä mukaan synnytykseen... ainakin mun miehelle oli vielä näinkin monen jälkeen tärkeetä että pääsi mukaan tueksi ja olemaan läsnä vauvan ensi hetkissä:Heartred
 
Oliks se sisita niin, et sun ex oli täys kyrpä eikä suostu ottaa lapsia siksi aikaa. Harmillinen tilanne, toivotaan että asiat menis hyvin :Heartred
 
Meidän vauva 6 viikkoa ja silmät rähmii niin että piti tänään lähtä ihan lääkäriin.

Sit muuten kohtuuhyvin nukkuva tyyppi valvoi viimeyönä klo 2-7 ja mikään ei auta.. ja nytkin syli on ainut mikä kelpaa ja muualla huutaa kuin syötävä. En valita yhden huonosti nukutun yön jälkeen mut todella toivon et tää ei tuu jatkuun kovin pitkään..
 
Nurisen nyt tänne huuliherpeksestä kun harmittAa!

On yleistä juu mutta nyt se puhkesi itsellä sormeenkin ja olen aivan kauhuissani että tartutan vielä vauvaan! Hyvä hygienia tietenkin mutta sanotaan että voi tarttua oireettomanakin ja pelkään nyt että pesujen yhteydessä lapsi saisi sen. En tietenkään pusuttele jos rakkulaa mutta tuo sormi harmittaa ja kauhistuttaa eniten jos tarttuukin muualle kroppaan vauvalla. Vituttaa suorastaan ja itkettää vaan miksi tällänen vaiva nyt iskee kaiken onnen keskelle.
Onko kellään muulla samaa vaivaa?
 
Mulla ei oo kokemusta herpeksestä, mutta auttaisko jos laittaisit rakkulan päälle laastarin? Tai sellasen rakkolaastarin? Onko tyhmä ehdotus :oops:
 
Mulla ei oo kokemusta herpeksestä, mutta auttaisko jos laittaisit rakkulan päälle laastarin? Tai sellasen rakkolaastarin? Onko tyhmä ehdotus :oops:
Tämä nyt käytössä mutta mietityttää jos on mahdollista tarttua oireettomanakin? Hitto mikä vaiva..
 
Mulla on huuliherpes ja sillon oon käyttänyt niitä sen hoitoon tarkoitettuja laastareita... käsittääkseni tarttuu oireettomana hyvin harvoin! Toi herpes on kyl kamala vaiva...
 
On kyllä ärsyttävä ja näköjään varovaisuudesta huolimatta puhkesi sormeenkin..
 
Streptokokki testi positiivinen ja sunnuntaina kastajaiset, ihan vähän vituttaa
 
Täällä sairastelu jatkuu, tänään uudestaan streptokokki näyte positiivinen ja uuden ab-kuurin aloitus . Onneksi esikoinen on parantunut räkätaudista
 
Eihän siinä kaiken säätämisen jälkeen tänään ajettu lääkkeiden takia 60km naapurikunnan apteekkiin asti toteamaan että sitä ei saa sieltäkään, sitten uusi resepti päivystyksen kautta ja kotona huomata että lääkettä ei saa käyttää jos imettää
 
Nyt kun olisi voinut nukkua 2h päikkärit, niin eikö poika tehnyt niskakakat kun pääsin makkariin ja vaippaa vaihtaessa sitten tuo sen paloletku kasteli joka paikan. Siinähän se sitten hävisi pojan unet ja nyt istutaan nojatuolissa odotellen että iso tulee töistä ja esikoinen herää päikkäreiltä
 
Ääh mikä yö. Esikoinen herätti klo 01 enkä saanut sitä nukkuu ennenkun klo 3.15 (johtui vissiin flunssasta mikä sillä on)... vauva söi siinä välissä sentään. No puoli neljältä menin vessaan ja maha ihan totaalisen kuralla. Siitä sit 10min välein ramppasin vessassa kuuteen asti kun vauva söi ja sama sen jälkeen... onneks ees pienen tovin sain sit vielä nukkua. Nyt kuoleman väsynyt ja maha toivottoman kuralla. Toivottavasti ei tartu lapsiin, vauvaan varsinkaan! Oon kyl käsittänyt, että maidon välityksellä ei pitäs tarttua oikeen mikään tauti. Mistähän tää mahapöpö on tullut, että kyllä harmittaa. Kiva imettää tai tehä mitään kun pitäs 5-10min välein päästä pöntölle. Onneks mies on etätöissä,muuten ei kyl näiden kahden kaa onnistuis!!!
 
Voihan itku. Täällä kakka lentää edelleen (huomenna mentävä lääkäriin, jos ei lopu, ei ole normaalia, että kestää yli 3vrk ja varsinkin näin rajuna, laskin et eilen oli yli 40 vessareissua!!!). Ja kirsikkana kakun pääl vauva on saanut flunssan :sad001 raukka ihan tukossa ja yskii välillä. Ihan kamalaa. Onneksi jaksaa syödä ainakin vielä. Yöllä kolmelta heräsin niiskutukseen. Nyt sitten haluiskin nukkua vaan sylissä. Harmittaa, et näin isänpäivänä kaikki miestä lukuunottamatta ollaan kipeitä... ei pääse ees omaa isää onnitteleen :sad001:sad001
 
Takaisin
Top